Tegen je instructeur in gaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Z

Re: Tegen je instructeur in gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:21

Je kunt toch gewoon zeggen van he kan dit niet zo? Dat lijkt me dat dat moet kunnen.

enree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:06

das niet leuk als je zo moet lessen je doet het toch voor de hobby? van mijn trainster MOET ik juist van alles zeggen hoe het voelt. het kan er anders uitzien dan het voelt en we overleggen altijd over van alles. Dat durf ik ook bij haar ze staat er voor open. ha ha, haar eigen man brult altijd van alles als ze zelf aan het rijden is en dat vind ze ook niet leuk

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:16

andere instructeur zoeken, ik heb soms ook training van een instructeur waarbij ik mijn paard constant moet vooruit rijden (crossen) naar de sprong, terwijl ik hem altijd terug rijd. Dus wat doe ik: Ik zoek iemand anders!!!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:21

Ik zou het in iedergeval tegen me instructeur zeggen dat ik het er niet mee eens ben... dan vind je samen wel een oplossing!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:34

Als je het er niet mee eens bent zou ik vragen waarom de instructrice/teur het zegt.
Verder als je het er dan niet mee eens bent samen een oplossing zoeken Ja.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:44

Ik heb 2 instructeurs(in de club, dus kan ze niet zelf kiezen): eentje heeft zelf Intermédiaire I gereden en de andere kent het alleen uit de boekjes. Vraag hem niet iets voor te doen, want hij zal er niet veel van bakken.

De eerste instructeur bekijkt ieder paard apart, en probeert adhv de theorie de gepaste knopjes te vinden voor het paard, aangezien ieder paard anders reageert op een bepaalde hulp. De tweede instructeur neemt de theorie en wijkt daar niet vanaf.

Zoals je je wel kan voorstellen, is de tweede instructeur erg moeilijk, aangezien ieder paard anders is. Als je paard niet doet wat je vraagt, is hij van het principe: "die verdient een pak rammel, dan zal hij wel luisteren!", ipv een oorzaak te zoeken en eraan te werken.
Ik ga dus erg vaak tegen hem in, omdat ik (en iedereen) weet dat hij enkel kan lesgeven uit de boekjes.

Tegen de tweede instructeur ga ik nooit in. Als ik ergens niet mee eens ben, dan vraag ik hem om verdere uitleg, omdat ik weet dat hij gelijk heeft. Hij heeft me op 2 maanden al meer geleerd dan ik bij de tweede instructeur op 4 jaar heb geleerd.

Wat ik dus wil zeggen: je moet voor jezelf uitmaken of je instructeur voldoende weet over paardrijden of niet. Als je er zeker van bent dat hij ongelijk heeft, doe je er niets verkeerd mee om er tegenin te gaan. Wat ik ook zeker zou doen, is uitleg vragen waarom hij aanraad om het op die manier te doen.

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:47

Als je zoiets overlegt moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Als je echt niet eens bent over de manier van rijden die je wordt "opgedrongen" is het misschien handig een andere instructeur te nemen. Maar alles is te bespreken, ligt natuurlijk wel aan de manier waarop je hebt brengt, en welke manier je het kunt onderbouwen.

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:53

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen overleggen en ergens tegenin gaan. Overleggen kan altijd toch? Tenminste, ik vind het zelf wel prettig als ik goed contact heb met mijn instructrice dat ik het gevoel heb dat ik alles kan bespreken wat betreft het paard en de training. Denk dat dat wel een voorwaarde is om samen verder te komen. :-)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:34

Bij ons is het normaal dat je gaat instappen voordat je instructeur komt, kun je namelijk zelf bepalen hoe en wat

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:21

Door te vragen waarom kom je waarschijnlijk al een heel eind, en als daaruit dan blijkt dat jullie niet helzelfde doel voor ogen hebben (bijvoorbeeld ontspanning) dan is het waarschijnlijk wijzer om voor de volgende keer een andere instructeur te zoeken.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:52

Ik ben constant in gesprek met mijn instructrice. Ze vraagt me regelmatig wat ik voel en ik geef ook aan als ik merk dat er iets niet klopt. Ik vind het zelf heel prettig werken zo, heel ontspannen.
Ik ben zoiezo niet zo van de 'slavendrijvers' die ik af en toe in de piste heb gezien:D. Ik rijd voor mijn plezier en ontspanning, en dat wil ik ook graag in mijn lessen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:11

Ik ben zelf dus ook instructrice en heb een tijdje terug erg veel moeite gehad om een goed passende instructeur voor mij te vinden. Er zijn namelijk heel veel meisjes van mijn leeftijd (en wel jonger) die de zelfde orun cursus (fase 2) hebben gedaan en zich adverteren les te kunnen geven (voor nog best wel wat geld) die dan soms dingen aan het uitkramen waren waarvan ik dacht... dat heb je never nooit niet geleerd op die orun cursus en het slaat echt helemaal nergens op. Daarbij ben ik beroepsmatig als trainer in de paardensector werkzaam, dus verwacht ik van mijn instructeur dat ze meer weten dan ik.

Ik heb voordat ik mijn huidige instructrice leerde kennen echt wel een stuk of 5 van die grietjes gehad. Als ze echt onzin begonnen te vertellen dan kon ik het echt niet laten om er niks over te zeggen en ging ik er wel tegen in.

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:38

ja, dat is best wel irritant.
Dan zou ik het dus ook doen

collie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:53

Ik ben vroeger heel vaak tegen mijn instuctrice ingegaan. Ben zelfs wel eens de les uitgezet. Ben nu gelukkig wat volwassener.

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:23

Ik ga niet gauw tegen mijn instructeur in. Ik heb les van haar omdat zij het beter weet dan ik. Als ik dit gevoel niet meer heb dan zoek ik wel een andere.. Als ik het er echt niet mee eens ben of ik moet iets doen waar ik absoluut niet achter sta zeg ik het wel. Maar dat is nog nooit gebeurd.