is het te koud om te rijden??!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fietjaa

Re: is het te koud om te rijden??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:29

Ik rij meestal wel langer los, zodat de spieren wel goed warm worden. Ik rij meestal ook met een uitrijdeken. En als de grond bevroren is op de wei, ga ik naar een pensionstal in de buurt. Dat rijd fijner dan een harde ongelijke bodem.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:36

In de bak waar ik rijd is de grond nu helemaal bevroren..
Ik rijd dus wel, maar alleen stappen en af en toe een drafje op de hoefslag..
Ik rijd nu ook wat korter, voornamelijk omdat ik dus bijna alleen stap en gewoon minder kan doen,
dus het kost gewoon minder kort.
Verder draaf/stap ik ook een stuk naar de bak.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:04

ik rij gewoon lekker rondje buiten Haha!
heb er wel een bodywarmer extra bij aan maar koud heb ik het niet
en pony gaat gewoon kaal [geschoren ] zonder uitrijdeken mee Haha!

koude tenen heb ik gelukkig geen last van ,alleen mijn wangen prikkelen na de rit Clown

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:08

ik rij ook gewoon de normale buitenritten, nu langs de weg, gezond weertje hoor.
vandaag was het hier helemaal niet koud trouwens.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:50

In de binnenbak kan je nog prima rijden hoor Clown
Heb wel iets meer kleren aan maar dat is vooral voor voor en na het rijden. Tijdens het rijden krijg ik het al snel snikheet.

_Aranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:04

Met dit koude weer ga ik niet rijden, ik rij alleen als het ongeveer tussen 8 - 22 graden is. En met die bevroren bak kan ik zo wie zo al niet rijden. Vooral nu zou ik koude tenen en handen heb waardoor het rijden minder goed gaat.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:01

Ik vind het wel wat te koud ja, heb na het rijden bij vriesweer altijd last van m'n knieen. Verder kan ik ook niet veel meer dan door de bossen stappen, en daar warm je nou niet bepaald van op. Ik heb geen binnenbak en de buitenbak is keihard. Dus we staan nu al 1,5 week op non-actief. Heb alleen wat korte wandelingen gemaakt. Hopelijk vriest het niet al te lang meer maar aan de voorspellingen te zien zal het helaas nog even gaan duren Boos!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:13

Ik kan helaas ook niet rijden bij vorst, mijn paardje heeft nu ook al ruim 1,5 week vakantie, vindt ie vast niet erg Knipoog.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:28

Hmm... je kunt toch ook een beetje stappen en draven over de weg? En in het bos op vlakkere paden rijden (stap en draf)? Of rijden jullie alleen maar in de bak of zo... dat is inderdaad niet echt aan te raden met deze vorst.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:41

Ik snap dit soort termen niet te koud of te warm om te rijden???. Is iedereen nou zo verwend ik ben altijd blij als ik kan rijden vind het beetje een luxe mentaliteit.

Ik rij altijd als het volgens mijn schema is of het nu 40 graden is of -10 vriest. Met de kou wordt je vanzelf warm vaak ga ik zelfs zweten. En met de warmte doe ik wat mijn paard aangeeft. Met de warmte probeer ik wel vroeger te rijden of later.

Paard heeft recht op beweging en aandacht dus gaat voor mijn eigen belang.

Heb wel voor een stal gekozen waar ik zowel in de zomer als in de winter hem altijd beweging kan geven en trainen dus.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:52

Ik ben ook echt een koukleum, maar om de paarden nou met dit weer stil te zetten. Daar worden ze erg vervelend van. Dus dikke kleren aan en flink aan het werk. Heb ook het geluk dat tot nu toe de bak (buiten) nog steeds goed te rijden is. We hebben hem net optijd helemaal gesleept zodat hij mooi vlak was! Maar ik hoop toch dat de vorst snel weg is en dat het weer wat warmer wordt!!

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:53

Prisca schreef:
Ik snap dit soort termen niet te koud of te warm om te rijden???. Is iedereen nou zo verwend ik ben altijd blij als ik kan rijden vind het beetje een luxe mentaliteit.

Ik rij altijd als het volgens mijn schema is of het nu 40 graden is of -10 vriest. Met de kou wordt je vanzelf warm vaak ga ik zelfs zweten. En met de warmte doe ik wat mijn paard aangeeft. Met de warmte probeer ik wel vroeger te rijden of later.

Mee eens, ik rij zelf ook altijd, warm, koud, regen, maakt allemaal niet uit. Als de bak bevoren is, doe ik wel rustig aan, maar rij nog steeds altijd. Ook als het warm is rij ik, alleen dan 's morgens of 's avonds..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:57

Bij het idee om in de vrieskou naar buiten te gaan vind ik het niet zo'n aantrekkelijk idee... maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk! Lachen beter dan in de hitte Ja Warm krijg je het immers vanzelf wel als je bezig bent.

En als je zelfs over een binnenbak beschikt mag je helemaal niet klagen vind ik Nagelbijten / Gniffelen

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:10

Prisca schreef:
Ik snap dit ... en trainen dus.

Dat vind ik dus ook! Je kunt best wel rijden, alleen kan ik niet mijn normale schema aanhouden hoor, ik ga niet in galop over de bevroren berm enzo. Maar ik probeer wel gewoon zo veel mogelijk te rijden (heb eerder andere factoren waardoor ik niet kan rijden, werk enzo...)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:14

Loesje88 schreef:
Bij het idee om in de vrieskou naar buiten te gaan vind ik het niet zo'n aantrekkelijk idee... maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk! Lachen beter dan in de hitte Ja Warm krijg je het immers vanzelf wel als je bezig bent.

En als je zelfs over een binnenbak beschikt mag je helemaal niet klagen vind ik Nagelbijten / Gniffelen

Klopt heb ik ook rij zelfs vaak nog buiten.

Hahah waarom denk je dat ik daarvoor heb gekozen???. Ik heb bij een boer vorige jaar bijna 2 weken niet kunnen rijden ivm slechte bak. Ik vind dat mijn paard recht heeft op dagelijkse beweging. Dus vind ik als eigenaar dat ik ervoor moet zorgen dat hij dat krijgt.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:26

Als het echt heel koud is blijf ik zoveel mogelijk binnen. Ben een enorme koukleum maar heb ook nog es raynaud aan m'n handen en daar kan geen handschoen tegenop... en dat is heel pijnlijk en lastig en ga niet het risico lopen dat m'n vingers afsterven om even te kunnen rijden Knipoog

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:42

Prisca schreef:

Ik zie ook het probleem niet zo, tenzij je natuurlijk een medisch iets hebt waardoor je niet tegen kou kunt (of tegen de zon). Wij hadden het geluk dat de bak met oog op het vriezen was gesleept, dus wel wat hard maar recht was, en goed begaanbaar in stap en draf. Gezien de frisheid van de paarden met dit koude weer lijkt het me juist heel belangrijk dat ze beweging krijgen. Ik vind rijden met handschoenen heel vervelend, dus ik reed gewoon met blote handen Clown

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:54

Ik zie ook het probleem niet zo, tenzij je natuurlijk een medisch iets hebt waardoor je niet tegen kou kunt (of tegen de zon).

dat gaat dus voor mij op.....vroeger ging ik door weer en wind. Knipoog
kijk,als het paard stil komt te vallen vind ik zeker dat er door gereden moet worden,zelfs als bovenstaande speelt.
maar ik heb het geluk dat mijn paarden met dit weer de hele dag de wei op konden,vinden ze prima hoor. Clown
zag net wel dat de bak begind te ontdooien,kan vanaf morgen wel weer gereden gaan worden.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:56

dan heb je vast het weerbericht nog niet gehoord voor de komende nacht, strenge nachtvorst! Ach gut

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:01

het is inderdaad nog niet voorbij met de kou..
paardlief is ontzettend actief en jolig.. ik houd het nu bij wat fietsen en buiten wandelen en rijden
verder staat hij lekker de hele dag en nacht buiten, maar hij spaart het liever op voor mij Huilen van het lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:23

Ik heb nog twee fotootjes van oudejaarsdag Haha!

Afbeelding

En Kev's oortjes:
Afbeelding

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:35

Na 10 min op mn tuttebel heb ik het wel warm hoor, dan gaat de jas alweer uit , en de eerste trui ook! Ook al is het koud, we rijden elke dag! Warm krijgen we het vanzelf Haha!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:06

@ Apple: Leuke foto's hoor!
Nog veel last gehad van het geknal enzo? Ik heb ook nog een ritje gemaakt (nog wel 2,5 uur weg geweest) met oudejaarsdag, wordt ie lekker bomproof van Haha! .

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:07

dat ligt meer aan de ruiter dan aan het paard denk ik, of het te koud is Knipoog het paard maakt het niet zoveel uit, de ruiter meestal wel... Nagelbijten / Gniffelen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:09

Paard leek het wel ok te vinden dit weer Lachen. Vuurwerk viel ook wel mee gelukkig, op de terugweg wat jongeren die keurig even stopten met afsteken toen wij langs kwamen Lachen