mijn moeder is het zat om mee te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elzjuh

Re: mijn moeder is het zat om mee te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:59

Dorienn schreef:
Dit is niet aanstellen, het meisje mag het niet Lachen het is toch niet omdat jullie moeten fietsen van jullie ouders dat zij zich aanstelt omdat ze niet fietst ?? Ik mocht op mijn 14e ook niet fietsen naar mijn pony's, dat was een drukke weg over, voorbij de ingang van een snelweg en nog eens door het bos Lachen

ik had niet goed gelezen Clown

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:00

Dan zullen je ouders toch moeten kiezen. Of je laten fietsen of je met de auto brengen! neem aan dat het niet de bedoeling is om je pony er onder te laten lijden doordat jij amper tot niet kan komen...

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:07

Ik fiets ook gewoon naar mijn paard, ik ben net 15. Elke dag in weer en wind ga ik er heen. Het is voor mij ook 20 minuten tot en half uur fietsen. Toen ze vorige winter ziek was moest ik 2x per dag heen. Mijn moeder gaat echt niet elke keer mee. Heel af en toe wordt ik een keer opgehaald omdat het dan al aardig laat is om nog terug te fietsen in het donker.
Als je niet gewend bent om te fietsen.... wen er maar aan! Ik fiets elke dag 14 km naar school 14 km terug daarna 8 km naar mijn paard en 8 km weer terug.
Groot gelijk dat je moeder niet elke keer mee wil, het is steenkoud buiten!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:09

landolin schreef:
Ik fiets ook gewoon naar mijn paard, ik ben net 15. Elke dag in weer en wind ga ik er heen. Het is voor mij ook 20 minuten tot en half uur fietsen. Toen ze vorige winter ziek was moest ik 2x per dag heen. Mijn moeder gaat echt niet elke keer mee. Heel af en toe wordt ik een keer opgehaald omdat het dan al aardig laat is om nog terug te fietsen in het donker.
Als je niet gewend bent om te fietsen.... wen er maar aan! Ik fiets elke dag 14 km naar school 14 km terug daarna 8 km naar mijn paard en 8 km weer terug.
Groot gelijk dat je moeder niet elke keer mee wil, het is steenkoud buiten!

T is wel even handig een topic door te leven voor je gaat posten, aangezien er duidelijk, een aantal keer zelfs staat aangegeven dat ze best wilt, maar niet MAG fietsen Knipoog

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 22:45

yildiz schreef:
Wat stelt je moeder zelf voor? Ik neem aan dat ze wel beseft dat zo'n pony tijd kost?
Er blijven namelijk maar weinig opties over als je niet mag fietsen en zij er geen zin meer in heeft om je te brengen en daar te blijven. Ik denk dat omkopen geen zin heeft (zeker niet op de langere termijn). Probeer eens een gesprek met je ouders en je opa aan te gaan om samen tot een oplossing te komen...

me moeder stelt niks voor. ik heb het gevraagt hoe ze het anders wil. maar dat weet ze zelf ook niet maar ze vind het even niet zo leuk meer om mee te gaan. voor haar is het een verplichting. voor mijn ook maar ik vind het een leuke verplichting. dat gesprek is misschien ook een goed idee

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 22:47

Yinari schreef:
En als je vader je brengt en je moeder je ophaalt? Dan delen ze de 'ellende' een beetje Knipoog. Of zijn de benzinekosten daar echt te hoog voor?

jaa, heen en weer kost te veel benziene. ze moeten nu al elke week tanken. en ze willen niet nog vaker heen en weer rijden.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 22:49

sammyvriend schreef:
Vind het een beetje een raar verhaal. Heb niet alles grondig gelezen maar wat ik kan opmaken is dat je op dit moment geen vervoer hebt voor naar je pony te gaan, want je mag niet met de trein, bus fiets of weet ik veel wat, en met de auto nu dus ook niet meer. Hoe kom je nu bij je pony? TIP: vraag dit aan je moeder. Niet aan ons.

me meoder brengt me wel. maar ze heeft er niet zoon zin meer is, dus darom vroeg ik ook hoe ik het misschien minder vervelend voor haar kan maken.

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 22:52

Mii_Jessica schreef:
Dan zullen je ouders toch moeten kiezen. Of je laten fietsen of je met de auto brengen! neem aan dat het niet de bedoeling is om je pony er onder te laten lijden doordat jij amper tot niet kan komen...

nee, ik kom ook gewoon. maar ik wil het voor me moeder wat 'minder vervelend maken dat ze moet wachten. het is niet dat ze er niet meer heen wil.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:57

Ik ing altijd vrolijk met de fiets naar mijn pony. Met de auto was het een kwartier a 20 minuten, met de fiets deed ik er een uur over.
Mijn moeder ging in het begin ook vaak mee, omdat ze liever niet had dat ik alleen met de fiets ging als het donker was. Ze had er steeds minder zin in, ook door het wachten en nam vaak een boekje mee of ging bij de staleigenaresse binnen zitten en wat koffie drinken en kletsen.
Aangezien het bij je opa is kan je moeder toch gewoon naar binnen lopen neem ik aan/

Ik snap dat ze het vervelend vind om steeds mee te gaan en te wachten vanwege de kou of misschien heeft ze er wel helemaal niets mee. Overleg anders eens rustig met haar wat zij ervan vind en zoek naar een oplossing.

Succes

edit: dat je niet mag fietsen had ik niet gelezen)

Ricolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:00

Tja, je hebt die pony nu al 3 jaar, en hebt hem van je opa gehad. Fijn. Haha!
Dat je niet mag fietsen en zo begrijp ik best van je moeder, ben maar blij dat ze zo zuinig op je is......... Knipoog
Maar...........dat je moeder er een beetje genoeg van heeft is ook normaal. Ze verveelt zich als jij aan het rijden bent. Verdrietig

Maar toch zal ze door de zure appel moeten bijten en haar verantwoordelijkheid moeten nemen, want anders had ze 3 jaar geleden al tegen opa moeten zeggen dat ze het niet goed vond dat ie een pony voor je had gekocht.

Ik had 2 dochters die tegelijk naar zwemles moesten en later 4x per week gingen turnen, toen ze in de wedstrijdgroep zaten.
Weer later brachten we ze naar dansles en weer ophalen.............dat DOE je gewoon als je van je kind houdt!
Poeh, als we al die benzine die we hebben verreden, hadden kunnen sparen, hadden we een heel huis kunnen kopen, hahahahahahahaah. Je hebt kinderen of je hebt ze niet! Bloos Bloos

Geef ze een mooi cadeau met Kerst en zeg dat je superblij bent dat ze je elke keer weer naar je pony brengt, en ze trekt wel weer bij! Haha! Haha!

Die warme laarzen en dat puzzelboekje zijn geen gek idee, SUCCES ermee!!!! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Ricolover op 12-12-08 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:01

Wel lief dat je probeert om het minder moeilijk voor je moeder probeert te maken!
Het is een wereld van verschil hoe het op die leeftijd bij mij ging, ik fietste zo een half uur door afgelegen gebieden en toen had ik niet eens een mobieltje Haha! Maar tijden veranderen en hier heb je niets aan. Wat mensen al gezegd hebben, bel ze om de zoveel tijd of laat ze jou bellen. Fiets erheen en bel je moeder als ze klaar is dat ze je met fiets kan ophalen. En anders misschien een stal dichterbij jou huis?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:05

sorry hoor.. gewoon gaan fietsen.. ik ben dan wel bijna 19 maar fiets door weer en wind naar mijn pony's toe..

dat je niet in donker mag fietsen snap ik dat mag ik ook niet..
maar verder kun je gewoon conditie opbouwen hoor ! vind maar lui elke keer in de auto er zijn hoop meiden van jou leeftijd die gewoon moeten fietsen..
en anders bus ofz.. kan best buskaarten zijn redelijk betaalbaar

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:06

MSophie, ik denk dat dit niet iets met lui te maken heeft. Dit meisje mag niet fietsen Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:07

Yinari schreef:
En als je vader je brengt en je moeder je ophaalt? Dan delen ze de 'ellende' een beetje Knipoog. Of zijn de benzinekosten daar echt te hoog voor?

Ik moet om dit voorstel toch wel even lachen eigenlijk Tong uitsteken. Het is best leuk als je kind een hobby heeft, totdat jouw leven (als ouders zijnde) wordt geprogrammeerd om de hobby heen van je dochter. Komop, best leuk zo'n hobby, maar het moet ook wel leuk blijven voor de ouders. Je ouders krijgen helemaal het heen en weer als ze dit doen. Ja een keertje is niet zo erg, maar 3x in de week..... mijn ouders zien me aankomen Haha! Tong uitsteken Vork . Vergeet niet, kwartiertje heen betekent ook een kwartiertje terug... dus moeders zit dan zowiezo al een een uur in de auto om even dochterlief te brengen en te halen. Daarbij kan je eigenlijk niks doen, want je moet ook de tijd in de gaten houden of maar kant en klaar staan als dochter belt om opgehaald wilt worden Ja. Tong uitsteken.

TS.. ik ben nu 21 en mijn ouders hebben liever nog steeds niet dat ik in de avond naar mijn pony fiets (is een kwartiertje, wel langs een donker stukje) en moet bellen als ik naar huis kom op de fiets. Dus het kan nog even duren Tong uitsteken. Overigens weten mijn ouders dat mijn pony mijn verantwoording is en ik er dus niet onderuit kom om te fietsen en ik gewoon op de fiets stap Tong uitsteken. Overigens heb ik al een 3tal jaar mijn rijbewijs en pak nu dus in de avond mooi de auto onder het mom van: jaa, mams en paps..het is donker Clown (terwijl ik eigenlijk óf te lui ben of het te koud/nat vindt Tong uitsteken.... overigens mindert dat wel een beetje als ik moet krabben of zelf moet tanken met die idiote prijzen (valt nu gelukkig weer mee overigens) ). Overigens snap ik mijn ouders wel, want hoorde van mijn instructrice dat er op 'mijn traject' een meisje was aangerand....

Ik denk dat een gesprekje met je ouders aangaan het beste is. Leg uit dat je toch wel 3x naar je paardje wil in de week en ga dan eens kijken hoe je dat kunt bereiken en vraag ook aan je ouders hoe zij het liever zien/willen. Wel lastig dat je opa een pony heeft gekocht zonder overleg Ja.

Overigens vind ik het heel lief van je dat je begrijpt dat je moeder het niet meer zo ziet zitten Lachen en dat je een oplossing probeert te zoeken Ja

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:08

Mijn paard heeft ook jarenlang op een stal 14 km verderop gestaan. 20 min met de auto, maar 45 min fietsen over verlaten landweggetjes. Behalve hartjezomer fietste ik dat dus niet. Ik ging 6 d/w, die andere dag werd ze getraind. Mijn moeder ging 3 dagen mee, m'n vader de andere 3 dagen (in het weekend en nog een dag). Dit is altijd goed gegaan, ondanks dat m'n ouders niet heel veel met paarden hebben Lachen
Als ik les had vonden ze dat sowieso leuk om naar te kijken, en daarnaast reed ik vaak nog 2x in de week, die andere keren ging het paard los en konden m'n ouders en ik gezellig toekijken Lachen

Wat ik nog niet gezien heb (of gemist heb, sorry dan daarvoor) is of je opa niet mee kan helpen door je bijvoorbeeld 2x in de week te brengen en/of halen, dan hoeft je moeder alleen nog jou af te leveren of op te halen!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:26

Is het geen optie om gewoon tot een bepaalde tijd met je moeder af te spreken dat ze jou brengt?
Nu is het al rond 5 uur donker, ja logisch dat je niet mag fietsen op een verlaten weggetje vind ik..
Maar je kan toch met haar afspreken wanneer het langer licht blijft, dat je dan gaat fietsen?

Bij mij gaat het wel op deze manier, is nooit echt een afspraak over gemaakt maar toch..
Ik ga ook 3 keer per week naar mijn verzorgpaardje, daarvan 2 keer doordeweeks. op die 2 dagen brengt mijn moeder mij s'avonds altijd. Eerst ging ze altijd weer naar huis toe, maar nu vind ze het zelfs te donker daar om mij helemaal alleen te laten, omdat daar vaak niemand meer op het erf is.
Wanneer het weer langer ligt wordt, hoeft mn moeder natuurlijk niet mee..
Wat wel scheelt bij mij is dat mn moeder gewoon niet weggaat als ik ga rijden, vind ze eng Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:32

Geef je moeder een paar thermolaarzen, een dikke thermobroek
en een hele warme winterjas Haha!

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 03:10

ik zou gewoon gaan fietsen hoor.

mijn manege is ook 15minuten met de auto, maar ben er zelf binnen 20 á 25 minuten, als ik een beetje doorcross.

mijn moeder gaat nog niet eens 1 x per jaar mee ofzo

ze heeft dan ook echt niets met paarden.

je mag blij zijn dat ze elke x op je wacht enzo.

maar waarom leg je haar niet gewoon voor van dat ze je brengt en ophaald.

deed mijn moeder eerst ook, maar nu niet meer want ze heeft geen auto meer.

wel heb ik met haar de afspraak als ze weer een auto heeft, zei mij in de winter, en met slecht weer wegbrengt, misschien is dat ook wel iets?

veel succes ermee in ieder geval.

hoop dat je er wat aan hebt.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:18

zap schreef:
Yinari schreef:

Ik moet om dit voorstel toch wel even lachen eigenlijk Tong uitsteken.

Dat kan, maar mijn ouders hebben dit toch jarenlang zo gedaan Ja. En vele andere ouders ook, dus zo stom is het nou ook weer niet Knipoog

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:23

Sorry, maar ik vind dat jij nog geluk hebt!
Ik rij al 9 jaar pzzrd en mn moeder is alles tesamen nog geen 2uur naar me komen kijken..(zelfs niet toen men pony in onze tuin stond)
Kan jou opa je niet eens voeren dan?
Ga toch gewoon fietsen , doe dat zo ook al sinds men 11de

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:34

xMRGANx ze mag niet fietsen

en vind je moeder een nitendo ds niks.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:37

dan moet moeder maar rijden.. als je zelf niet mag instaan voor je vervoer, moet zij het maar regelen (vind ik toch..)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:40

ja dat vind ik ook hoor daarom zeg is een nitendo ds niks is tydverdrijf

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:41

Lastig, maar heel eerlijk gezegd is dit het probleem van je moeder....

Ik begrijo haar volkomen maar alle achterdeuren gaan bij haar op slot!
Met opa mag je niet mee meerijden, ze wil daar ook niet even op bezoek gaan, ze wil niet tussendoor naar huis...
Jij mag niet met de trein( waarom eigenlijk niet? het zal maar 1 station zijn zo moeilijk is dat toch niet?) jij mag niet fietsen( logisch) Je mag niet met de bus....

Heb je ook nog een vader? anders kan die misschien wat betekenen, bv dat je moeder je brengt en je vader je 's avonds ophaalt. Of idd, op zaterdag wel gaan fietsen en evt. dat iemand jou met fiets en al ophaalt...Dan hoeft ze door de week nog maar 2 keer te rijden.

Ergens zal een deur moeten opengaan.. Zoek uit welke deus dat het beste kan zijn.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:46

Misschien dat je iniedergeval wel op een zaterdag en zondag zelf op je fiets kan gaan, dan heb je de hele dag om naar je pony te gaan en dan is het ook nog licht als je terug naar huis gaat.
En staat er misschien niet nog een pony bij je opa die jou vriendin kan verzorgen?
Dan kunnen jullie er samen heen gaan?
Of als er nog andere mensen staan dat je soms met elkaar rijdt?
Dat doe ik ook namelijk. Haha!
Succes!