Winstpunten rijden (na al 10 winstpunten te hebben gehaald)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Winstpunten rijden (na al 10 winstpunten te hebben gehaald)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:29

Aranel schreef:
Je bedoeld wat ik zei?

Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.. Tuurlijk is het leuk om prijzen te krijgen en (dubbele) winst te rijden, maar wat voor mij echt belangrijk is, is om hoger te komen (natuurlijk wel als we eraan toe zijn). En ik zie er persoonlijk gewoon het nut niet van in om alle klassen uit te rijden.

Ik doelde meer hier op:

Aranel schreef:
Volgens mij doet zij het gewoon voor de lol Clown

Dit komt over alsof je het raar vind dat mensen voor de lol op wedstrijd gaan. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:23

Nou, met dit weer vind ik het ook iets minder lollig. Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:26

Thuis is het niks warmer! Haha!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:34

Ik heb ook elke keer nog tot de 20-30 wp doorgereden met deze pony.
Vind wedstrijden gewoon leuk dus ga vaak op concours,
maar ik wil ook bovenin mee kunnen rijden dus ga niet gelijk over. Lachen

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:18

Ik heb een jonge pony dus ik rij de B klasse zowieso tot de 25 a 30 punten k ga pas over als mijn pony er klaar voor is je hebt er niks aan als je met 10 punten overgaat en je word teruggezet

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:33

ik ga nu ook pas naar de L1 (24 winstpunten in de b).
bij mij komt het doordat ik een jonge pony heb.
ik wil deze gewoon goed opleiden en heb het gevoel dat hij met wedstrijd ervaring veel leert. ik wilde geen L1 gaan starten omdat ik zelf vond dat hij daar gewoon nog niet klaar voor was.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:54

Als je aan de tien winstpunten bent gekomen wilt niet zeggen dat je dan ook door kan naar het volgende klasse. Het wilt dus niet zeggen dat je er dan klaar voor bent.

Ik rij wil alle klasses gewoon uitrijden zodat ik weet dat ik er klaar voor ben. En dan niet meteen met tien over en dan in de volgende klasse vast komen te zitten omdat het helemaal niet lukt.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:56

Ik zou het zelf doen voor de ervaring voor mijn paard, als het zo makkelijk zou gaan.. Misschien bij de B nog niet eens, maar bij de L1 absoluut wel. Dus gewoon doorrijden tot je over moet!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:03

Ik heb nou 27 winstpunten in de l1, en de B heb ik ook helemaal naar de 30 doorgereden,
De oefeningen zaten er gewoon nog niet goed in maar dat is nu weer anders dus als we de kampioenschappen hebben gehad ga ik weer over! Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:42

Ik heb de B uitgereden tot 25, de L1 tot 24 en de L2 tot 16. Ik vind het zeer normaal als mensen langer doorrijden in een klasse. Tenzij je natuurlijk klaar bent voor de volgende klasse.
Helaas zijn er veel mensen die met krap 10 wp over gaan, moeten ze helemaal zelf weten. Een meisje die ik ken heeft dat ook gedaan, zit nu in het Z1 en rijdt nooit winst.
Ik denk altijd zo, als je allemaal denkt dat jet het wel kan en maar die klasses doorracet, kom je jezelf wel tegen als je hoger komt.
Maar er zijn gelukkig ook genoeg mensen die zich wel goed voorbereiden Knipoog

Momenteel zit ik ook al op 19 wp in de M1, maar ik mag in Februari naar de kampioenschappen, dus mág ik nog niet over. Anders was ik wel gegaan.

sara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:11

ik heb zelf ook tot iets van 17 winstpunten doorgereden, gewoon omdat we het niet wouden overhaasten en goed wilden oefenen voor de L1 Lachen want ik had al heel snel de 10 punten maar vond het wel fijn dat ik nog even kon door oefenen voor de L1 Lachen en nu gaat het heel goed in de L1 Haha!

kitty_darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:44

ze rijden vaak door omdat of het paard of de ruiter er nog niet klaar voor is je kan er beter iets langer over doen en alles zit er goed in en je hebt er plezier in dan alles bij 10 punte hup door en het ging allemaal minder

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:06

Als ik in jou redenatie bij 10 over was gegaan naar de L2, was dat niet goed gekomen.
Ook al had ik 10 winstpunten, mijn paard en ik zijn er nog niet klaar voor om L2 te gaan starten. ik heb er nu 18 en nu merk ik dat ik zo goed als klaar ben om over te gaan!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:52

Ik start Tristan nu in de Z1 en heb 5 winstpunten. Als we in dit tempo door blijven gaan (om de 2 weken op wedstrijd en de progressie in de training) heb ik straks 10 winstpunten maar zijn we nog niet klaar voor de Z2. Toch zal ik hem mee blijven nemen op wedstrijd, want we hebben die routine gewoon nodig. Ik kan 'm niet een paar maanden thuis houden om door te trainen. Dus ik maak straks graag gebruik van de mogelijkheid om lekker door te kunnen starten ná de 10 punten Ja

duimpje1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:14

Ik rijd de B met mijn 3 jarige uit tot ik de 30 winstpunten heb.

Sommige ruiters vliegen zo hard door een klasse heen, en nog niet klaar zijn voor de volgende. die rijden dan 10+ winspunten om toch nog op concour te kunnen maar nog niet om een hoger niveau te hoeven starten

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:57

Ik heb nu 15 winstpunten in de B, ik kan wel over & ik wil het wel, maar ik moet eerst de Brabantse rijden. Ja
Maar sommige mensen zijn er gewoon nog niet klaar voor

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:22

Ik blijf in een klasse omdat ik mijn paard nog niet klaar vind voor een volgende klasse, of omdat je middenin de selecties zit waardoor je niet eens over mág.

Het is niet voor niets dat je de ruimte van 10 tot 30 wp hebt. En daar ben ik erg blij mee.
Als ik bij het behalen van mijn 10e wp in de M1, M2 was gaan starten... men, dat was echt een catastrofe geworden Haha! Clown

Maar bijvoorbeeld ook omdat je zó snel gaat... als je nog een jong paard heb kun je dan in de knoop komen met de leeftijdsgrens. Door verder te rijden in de klasse kun je uiteindelijk makkelijk doorstromen zonder hier last van te hebben.

Daarbij vind ik dat als je het heel snel gaat - zo was ik vorig jaar rond deze tijd nog niet eens B gestart met Vajnic - je ook aan je paard moet denken. Het ene paard kan zo'n snelheid beter aan de dan de andere. Daarom heb ik de L2 uitgereden en ga ik dat met de M1 ook doen. L2 moest ik wel uitrijden, ivm kampioenschappen, maar anders had ik het ook gedaan. Lachen