Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:38

Ja die kwam ik ook al tegen, is ook leuk. Weet jij dan toevallig de kuitmaat van de laarzen??
En hoe bevallen ze??

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:48

oew, dat is leuk die prijs van de ANWB. Vind 350 echt te duur. maar 100/140 is nog wel te doen natuurlijk. Ga zaterdag maar is kijken denk ik. Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:34

IK HEB ZE!! Haha! van ochtend geweest bij de winkel. Verschillende modellen en maten aangepast. En heb nu de Tipperary in maat 39 met een zooltje erin Lachen
Héerlijk zitten ze nu al. Dus ben ze meteen mooi aan het inlopen. En zaterdag ermee over het strand, de watertest Tong uitsteken

En tsja nu €360,- aan uitgegeven, maar hier ga ik de komende járen op lopen. Lachen

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:40

minkie schreef:
De vergelijking met paardenhoeven vind ik een beetje krom, dat is echt nodig. Dubarry is alleen maar luxe.

Niks luxe, keihard gebruiksvoorwerp voor mij. Ik ken geen tweede laars waar ik én alles mee kan doen op en rond stal én mee op het strand kan wandelen zonder voor schut te lopen én boodschappen mee kan doen zonder als boerin versleten te worden én een restaurantje mee kan binnenstappen voor een kop koffie tijdens een boswandeling. Het is gewoon een allround laars waar je 3 tot 5 jaar (als je er wat zuiniger mee bent) zomer en winter, dag in-dag uit alles mee kunt doen. Is het geld meer dan waard.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:51

OoappeloO schreef:
IK HEB ZE!! Haha! van ochtend geweest bij de winkel. Verschillende modellen en maten aangepast. En heb nu de Tipperary in maat 39 met een zooltje erin Lachen
Héerlijk zitten ze nu al. Dus ben ze meteen mooi aan het inlopen. En zaterdag ermee over het strand, de watertest Tong uitsteken

En tsja nu €360,- aan uitgegeven, maar hier ga ik de komende járen op lopen. Lachen

gefeliciteerd Haha!
Wel goed het zout eraf spoelen hè met schoon water als je thuis komt. Zout is slecht voor de zolen (dat geldt voor iedere schoen trouwens).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:18

OoappeloO, Foto!! Haha!

Mijne moeten hoognodig een keer gepoetst worden. Zal ze dan ook ns op de foto zetten Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog uhh erg schoon en netjes zo Haha!

In het echt vind ik ze mooier dan op de foto's op de Dubarry site. De Gore-Tex is in het echt wat donkerder, op de foto's lijkt het gelig.

@ Arizona: zéker dat ik ze goed ga afspoelen Bloos!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:00

Mooi hoor!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:21

minkie schreef:
Ja die kwam ik ook al tegen, is ook leuk. Weet jij dan toevallig de kuitmaat van de laarzen??
En hoe bevallen ze??

Die laarzen van ANWM zijn voor 'normale' kuiten. In verschillende modellen zit aan de achterkant een elastieken inzet zodat je er makkelijk in kan (ook modellen met rits). Volgens mij hebben ze geen verschillende kuitmaten alleen voetmaten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:24

OoappeloO schreef:
Afbeelding

Ik vind ze wel erg mooi hoor!!!!! Hopelijk heb je er veel plezier van!
Zaten er nou zolen in (met voetbed) of heb je die er bij gekocht?

Ben zelf ook blij met mijn ANWB-laarzen, zitten ook erg lekker warm met rijden, dus de aanschaf van dit soort laarzen is in elk geval een aanrader. Of je nu voor de dure echte of goedkopere neppers gaat! Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:06

@ simodi: nou uhh, het is mij met passen niet op gevallen dat er geen voetbed is zat. T zijn ook laarzen he. 'er is een zooltje ingelegd, zonder voetbed. Enne, die kon ik er inhouden Knipoog
Maar bij de schoenmaker kan ik zo met voetbed kopen, maar vind ze nu príma lopen Lachen

Warm zijn ze zeker, heerlijk. Eindelijk geen afgevroren voeten meer als ik een stuk ga lopen of op de fiets moet.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:48

ze zitten idd heerlijk warm. Ik heb er nu nog heel dunne sportsokjes in aan om blaren te voorkomen. En vandaag een uur gefietst en de stallen uitgemest. Geen kou gevoeld, terwijl het ijs nog op de sloten lag. Ze zien er alleen na 1 dag alweer uit alsof ze 3 maanden oud zijn Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:20

Sinds afgelopen weekeinde ben ik ook in het bezit van echte Dubarry's! Pling
Ik heb echt vreselijk zitten twijfelen, wilde ook de goedkopere ANWB laarzen kopen. Maar die zaten erg strak om mijn kuit en mijn voet slipte erin. Het scheelde wel heel veel geld.....
De echte had ik al gepast, dus ik wist hoe ze vielen, nl goed! Ik heb stevige kuiten. Knipoog

Toen ik zag dat de half hoge zwarte Kildare in de aanbieding was, heb ik direct besteld! Ze zitten heerlijk! En ik vind ze reuze mooi.
Heb er al wat boswandelingen met bagger opzitten. De wei ben ik ook ingelopen op mijn laarzen, maar ik moet er wel bij zeggen dat de grond licht bevroren was, dus dat telt eigenlijk niet he.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:49

We kunnen wel naar de Huiskamer om onze laarzen-avonturen de komende jaren te delen! Knipoog

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:19

Clown Het grote HK-Dubarry topic Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:26

@ Antheman: idd, mijn kuiten zijn door paardrijden ook aardig gevuld geraakt Clown Ik heb bij mijn laarzen nog ruimte zat over, maar niet dat het teveel is, juist heerlijk!

Morgen ga ik met mn ouders lekker naar het bos, zij takken zoeken voor iets kersterigs, ik voor foto's maken en op mn laarzen banjeren! Haha!

Vandaag had ik ze aan naar mn werk, met nette en bijpassende kleren erbij. Wow de reacties van mn collega's Haha! Jaloezie en bewondering! Mn baas viel t als eerste op: brult 'ie door kantoor: "JE HEBT JE GEKOCHT!!! TOF!!"
Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:27

Ha ha gelijk heb, gewoon lekker dragen! ... ik wilde mijn nieuwe laarzen ook gisteren aan toen we uit eten gingen, maar mijn man vond dat toch niks .... Knipoog Ikzelf vond het best kunnen met een passende outfit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:45

Ik heb geen Dubarry's, wilde ik wel graag, maar ik zag tussendoor andere leuke laarzen.
Eigenlijk zijn het rijlaarzen, maar ik heb ze als gewone laarzen aan. Ik loop veel met de hond, dus dan zijn ze ideaal.
Het zijn de Ariat Grasmere, ook niet goedkoop 287 euri, maar ze lopen heerlijk.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:02

*Edit vorige bericht: de ene JE moet natuurlijk ZE zijn Clown

Ik vind ze best goed staan voor gewoon aan, ook naar mn nette kantoor Ja Ik voelde me er prima in en ik ben ergug kieskeurig qua kleding!

Gewoon dragen dus simodi! Knipoog

@ Mindim: die Ariat's zijn ook geen verkeerde laarzen om te zien!
Lopen ze ook fijn? Vond ik bij mn rijlaarzen niet echt, omdat ze best in je knieholte zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:10

Nee, ze zitten lager als rijlaarzen, dus geen vervelende gedeeltes in de knieholtes. en het is van erg zacht leer en ze lopen hemels. Ze lijken lomp op de foto, maar zijn het totaal niet, je kunt ze aanrijgen. Ik vind het ook niet echte rijlaarzen, het is dat ik het weet, maar goed.http://images.google.nl/imgres?imgurl=https://www.sheepgatetackandtogs.co.uk/store/catalog/Ariat%2520Grasmere%2520M.jpg&imgrefurl=https://www.sheepgatetackandtogs.co.uk/store/comersus_viewItem.asp%3FidProduct%3D1064&usg=__8jHbR_0MQrIp4fSKCp1tV1pHR1I=&h=300&w=300&sz=46&hl=nl&start=1&um=1&tbnid=TCh7OLXfZpDlXM:&tbnh=116&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dariat%2Bgrasmere%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Ze staan ook niet meer als rijlaarzen aangemeld zie ik, eerder stond er altijd equestrian bij, nu zijn het tall ladyboots zie ik.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:59

Mindim schreef:
Nee, ze zitten lager als rijlaarzen, dus geen vervelende gedeeltes in de knieholtes. en het is van erg zacht leer en ze lopen hemels. Ze lijken lomp op de foto, maar zijn het totaal niet, je kunt ze aanrijgen. Ik vind het ook niet echte rijlaarzen, het is dat ik het weet, maar goed.http://images.google.nl/imgres?imgurl=https://www.sheepgatetackandtogs.co.uk/store/catalog/Ariat%2520Grasmere%2520M.jpg&imgrefurl=https://www.sheepgatetackandtogs.co.uk/store/comersus_viewItem.asp%3FidProduct%3D1064&usg=__8jHbR_0MQrIp4fSKCp1tV1pHR1I=&h=300&w=300&sz=46&hl=nl&start=1&um=1&tbnid=TCh7OLXfZpDlXM:&tbnh=116&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dariat%2Bgrasmere%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Ze staan ook niet meer als rijlaarzen aangemeld zie ik, eerder stond er altijd equestrian bij, nu zijn het tall ladyboots zie ik.

Die zijn volgend mij ook met Goretex, niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:21

Jep ook met goretex

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:21

Oe ik heb mij die zeer leuke aanbieding van de ANWB laten weg zetten... Haha! Haha!
Kan echt niet wachten tot morgen, ben helemaal verlieft Lovers

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:49

@ Mindim: zijn idd leuke laarzen die! Lachen

Wat is dat GoreTex eigenlijk precies? Daar worden toch ook regenpakken van gemaakt?

Nou mijn laarzen zijn nu echt gebruikt, door de modder en alles mee gelopen in t bos Tong uitsteken Zien er nu al wat geleefd uit gelukkig!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:47