Dode koe, hoe zit het met verzekeringen enz...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Dode koe, hoe zit het met verzekeringen enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:15

Een enkele paardenkenner bij de verzekeraar hoofdschuddend het dossier zal bekijken, de rest kan nog geen ezel van een paard onderscheiden hoor Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:19

Dat is vaak ook weer waar, met name bij de grote maatschappijen...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:25

Gelukkig dat bij maatschappijen overigens weinig paardenkenners zitten, daar heb ik een boterham van Haha! .

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:30

luxx schreef:
LGarabians schreef:
Buiten dat ook in een binnenbak kan het zeer zeker fout gaan, wij hebben een paard gehad dat zo in paniek raakte dat hij door de spiegel sprong. Of een paard wat gewoon de hele deur ontwrichte en toen buiten stond, en dan kan je ook achter je paard gaan rennen.

wat een plezierige manier van zadelmak maken is dat Lips are sealed

Phoe, nou daar laat ik m'n paard iig niet zadelmak maken Ziek
Een ongeluk okey, maar plastic eraan binden is wel vragen om problemen hoor

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:58

Ik hoop voor de boer dat jouw verzekering de schade betaald. Jouw kost het niks en hij heeft zijn koe vergoed.

Ik vind de opmerkingen hier maar vreemd hoor! Ik hoor keer op keer: Als ik met mijn paard langs een wei met koeien rij, dan rennen de koeien ook vaak mee. Ik weet niet hoe hard jullie langs zo'n wei gaan, maar mij is altijd geleerd dat je in rustig tempo, GEEN GALOP DUS, langs een wei met vee moet gaan.

De koeien komen idd wel vaker naar de draad toe gehuppeld als ik eraan kom met mijn paard, maar die zullen niet van mijn paard schrikken op het moment dat ik voorbij stap. Ze zullen dus ook niet in paniek door de wei gaan rennen. Mijn paard schrikt eerder van die idiote sprongen van de koeien Koe .

Op het moment dat een losgebroken paard in paniek voorbij komt gerend, wat ontsnapt is door een (in mijn ogen) stomme actie door een paard te gaan beleren met plastic aan zijn zadel, dan lijkt mij toch dat het niet zo eenvoudig is om onder de aansprakelijkheid van de schade uit te komen. Mij lijkt wel degelijk dat er sprake is van causaal verband.
Had eigenaresse het paard niet met plastic aan het zadel gelongeerd, dan was het waarschijnlijk niet in paniek er vandoor gegaan, had het dus niet de draden kapotgerend, waardoor de rest van de paarden kon ontsnappen en waren de koeien dus ook niet geschrokken van een van de op hol geslagen paarden.

Maar ja, je kunt geen peil trekken op sommige verzekeringsmaatschappijen.

Wij hebben eens schade gehad door een koe die uitgebroken was. Dat beest was helemaal in paniek door de draad (samen met nog 5 koeien) van zijn wei gerend toen de boer hun wilde opladen. Een koe is bij onze buren over de heg gesprongen en naar boven de wei in gerend. Onze schuur loopt schuin weg in die weg (omdat de wei aan de achterkant hoger ligt) en de koe is toen aan de achterzijde boven op het dak
van de schuur gesprongen Wow! , is door het dak gezakt en viel boven op het stro wat wij daar hadden opgeslagen. Vervolgens is hij de strokamer uitgerend, door het schrikdraadtouw heen, de wei in en linksop de wei ingerend en weer over de draad gesprongen. Hij moet zeker nog 1 keer over een draad zijn gesprongen en toen was de koe vrij om te gaan waar ze wilde.
Mijn paard stond echter in haar stal die voor de strokamer lag en is zich zo geschrokken (van het lawaai toen de koe door het dak zakte of van die koe die opeens langs haar stal flitste) dat ze samen met de koe de stal uit gerend kwam (hebben de buren gezien) en toen de koe dus linksop rende, is Isabel rechtsop de wei in gerend in in paniek ook over de draad gesprongen (ik wist niet dat ze zoo hoog kon springen Bloos ). Ze is zo de weg op gerend en bij het vijver/tuincentrum op het einde van de straat naar binnen gerend. Gelukkig hebben ze daar hun poort dichtgemaakt en gewacht op ons.

Maar goed: wij hadden dus schade door de koe en het tuincentrum had dus ƒ100,00 schade door ons paard.
Onze verzekering was heel snel met uitkeren van de schade die ons paard had veroorzaakt. die schade hebben ze later proberen te verhalen op de verzekering van de boer (of dat gelukt is uiteindelijk weet ik niet). Maar wij hadden een veel grotere schade. Het dak van onze schuur was kapot en er moest een heel deel vervangen worden. Ik had de asbest stukjes overal in het stro liggen. Maar aangezien wij maar niks kregen van INTERPOLIS Boos! , hebben we het zelf maar opgeruimd. Mijn stro werd nat, omdat het plastic zeil op het dak niet bleef liggen met harde wind. We hadden een offerte laten maken door een bedrijf om de schade te herstellen en we hebben nog niet eens de helft van dat bedrag van de verzekering gekregen. We hebben precies 1 jaar!! op het geld moeten wachten. Gevolg: we hebben ons zelf het materiaal moeten kopen en het dak zelf moeten maken. Boos! en mijn strokamer is een jaar zowat buiten gebruik geweest, want we konden die paard duizend € niet zelf zo maar ophoesten om de schade alvast te repareren. Zou je toch zeggen dat je de volledige schade vergoed krijgt (materiaal en werk), maar niks is minder waar. Boos!

En de koe....wat is er met de koe gebeurd....die heeft het helaas niet gehaald Huilen . De boer heeft gezocht tot het donker was (belde niet eens de politie Boos! , voor hetzelfde geld rende dat dier zich tegen een auto in het donker) en kon haar niet vinden. Toen mijn man 's morgens vroeg zijn champignonnetjes aan het wegrijden was, zag hij in een open wei de koe liggen. Hij heeft de boer gebeld, die is met een VA ernaar toe gereden. Ze hebben de koe een kamlmeringsspuitje gegeven en ingeladen. Maar 's avonds lag ze dus dood in haar stal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:16

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van een jong dier met plastic longeren.......... en als je dat zonodig wel moet doen, waarom je dat dan niet in een goed afgezette ruimte doet?

daarnaast is het een kwestie van schadeformulieren invullen, naar de verzekering sturen en laten hun het maar uitvechten Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:48

Isabonny schreef:
Maar ja, je kunt geen peil trekken op sommige verzekeringsmaatschappijen.

Wij hebben eens schade gehad door een koe die uitgebroken was. Dat beest was helemaal in paniek door de draad (samen met nog 5 koeien) van zijn wei gerend toen de boer hun wilde opladen. Een koe is bij onze buren over de heg gesprongen en naar boven de wei in gerend. Onze schuur loopt schuin weg in die weg (omdat de wei aan de achterkant hoger ligt) en de koe is toen aan de achterzijde boven op het dak
van de schuur gesprongen Wow! , is door het dak gezakt en viel boven op het stro wat wij daar hadden opgeslagen. Vervolgens is hij de strokamer uitgerend, door het schrikdraadtouw heen, de wei in en linksop de wei ingerend en weer over de draad gesprongen. Hij moet zeker nog 1 keer over een draad zijn gesprongen en toen was de koe vrij om te gaan waar ze wilde.
Mijn paard stond echter in haar stal die voor de strokamer lag en is zich zo geschrokken (van het lawaai toen de koe door het dak zakte of van die koe die opeens langs haar stal flitste) dat ze samen met de koe de stal uit gerend kwam (hebben de buren gezien) en toen de koe dus linksop rende, is Isabel rechtsop de wei in gerend in in paniek ook over de draad gesprongen (ik wist niet dat ze zoo hoog kon springen Bloos ). Ze is zo de weg op gerend en bij het vijver/tuincentrum op het einde van de straat naar binnen gerend. Gelukkig hebben ze daar hun poort dichtgemaakt en gewacht op ons.

Maar goed: wij hadden dus schade door de koe en het tuincentrum had dus ƒ100,00 schade door ons paard.
Onze verzekering was heel snel met uitkeren van de schade die ons paard had veroorzaakt. die schade hebben ze later proberen te verhalen op de verzekering van de boer (of dat gelukt is uiteindelijk weet ik niet). Maar wij hadden een veel grotere schade. Het dak van onze schuur was kapot en er moest een heel deel vervangen worden. Ik had de asbest stukjes overal in het stro liggen. Maar aangezien wij maar niks kregen van INTERPOLIS Boos! , hebben we het zelf maar opgeruimd. Mijn stro werd nat, omdat het plastic zeil op het dak niet bleef liggen met harde wind. We hadden een offerte laten maken door een bedrijf om de schade te herstellen en we hebben nog niet eens de helft van dat bedrag van de verzekering gekregen. We hebben precies 1 jaar!! op het geld moeten wachten. Gevolg: we hebben ons zelf het materiaal moeten kopen en het dak zelf moeten maken. Boos! en mijn strokamer is een jaar zowat buiten gebruik geweest, want we konden die paard duizend € niet zelf zo maar ophoesten om de schade alvast te repareren. Zou je toch zeggen dat je de volledige schade vergoed krijgt (materiaal en werk), maar niks is minder waar. Boos!

Dan heb je de verkeerde mensen geraadpleegd hoor Knipoog .

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:15

@ LDRD: blijkbaar. Volgens interpolis konden we niet de gehele schade aan het dak verhalen, omdat het een oud gebouw was. Die Interpolisman bleef maar zeggen: Ja, dat dak moet toch eens vervangen worden. Dat is al grotendeels afgeschreven. Door er een nieuw dak op te leggen zou het gebouiw meer waard worden Verward

En ons weerwoord was: dat dak was goed. Ligt al 30 jaar erop en kan wat ons aangaat nog 10-20 jaar blijven liggen. We willen het gewoonweg hersteld hebben. We hoeven geen geld, maar het moet hersteld worden. Hij was nl. bang, dat als we het geld overgeboekt kregen, dat we het dan alsnog zelf gingen opruimen en dan het merendeel van de centen in eigen zak zouden steken. Terwijl we al enkele keren gezegd hadden, adt we helemaal geen tijd hadden om dat ook nog eens zelf te moeten doen. Allebei een full-time baan, een huis wat we nog aan het opknappen waren. We wilden het helemaal niet zelf doen! Maar in zijn ogen waren wij volgend mij regelrechte uitbuiters Boos! . Bah, ik walg van zulke mensen.
Alsof ik er om gevraagd had dat die koe door het dak viel. Mijn paard heeft 1 jaar lang op de tocht gestaan. Ik heb haar stal met zeilen moeten afdekken tegen de tocht. Mijn stro werd nat. Het regende in en ik stond elke keer te hozen. Maar dat waren allemaal dingen die meneer niet wilde horen.
Uiteindelijk kwam hij zelf met een leverancier van platen en heeft iets meer uitgekeerd voor het werk. Maar daar konden we geen bedrijf voor inschakelen, want die komen niet voor € 10,00 per uur Boos! . Konden we het alsnog zelf doen Boos! .

Het opruimen van de asbest is eigenlijk iets wat je zelf ook niet mag doen, maar ook daar deed hij heel lakoniek over. Kost natuurlijk heel veel geld als je het stro moet laten uitpluizen door maanmannetjes Clown en dat wilde Interpolis zich liever besparen. Dat konden we best zelf doen, zo ernstig was dat helemaal niet als iedereen laat voorkomen met die asbest.
Jaja, mij zakte de broek bijna af. Ik zelf ga er ook van uit dat het allemaal wel meevalt met die asbest, maar dan nog. Je laat mensen gewoonweg willens en wetens de wet overtreden door ze over te halen om het zelf op te ruimen. Ik ging echt over mijn nek van die dingen wat die man allemaal uitkraamde.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:20

Dat zeg ik, een goed advies halen kan je veel schelen Knipoog .
Kost misschien ook wel wat, maar dat staat in geen verhouding vaak.

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:42

LDRD: zo te horen moet je dan een advocaat nemen tegen je eigen verzekeringsmaatschappij! mooie boel.

Isabonny: ik vind toch ook dat je je hebt laten pluimen. Zowel op financieel als op gezondheidsgebied. Want de slechte reputatie van asbest is écht wel terecht. Ik zou dat spul nog voor geen miljoen aanraken, je krijgt er zeker weten kanker van!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:43

We hebben het aan de rechtsbijstand overgelaten aangezien we daarvoor verzekerd zijn en dit was dus het resultaat. Ik mag er toch van uitgaan dat ook daar mensen zitten die verstand van zaken hebben.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:44

@ scoopje: dat was niet ONZE verzekeringsmij, maar die van de boer wiens koe door ons dak was gevallen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:48

Over rechtsbijstandverzekeraars laat ik me verder niet uit, maar laat ik het zo zeggen: je moet er zelf wel bijblijven Lips are sealed .

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:01

waarom heb je die schade aan je dak dan niet latn vergoedn door je eigen verzekering.... koe lijkt me voor het dak een : van buitenkomend plotseling onstaan onheil......die in 1klap schadeveroorzakend... etc.

En ja, een tegenpartij zal natuurlijk geen nieuw dak op een oude schuur willen plaatsen... die willen alleen de werkelijke schade vergoeden, dagwaarde dus...

Ik snap het wel, maar of het netjes was van Interpolis....ik laat me daar ook niet over uit.

Wat TS betreft, er is sprake van schuld: haar paard is gevlucht en heeft de hele kudde mee genomen.
Er is sprake van dekking op de AVP

Geen problemen dus, AVP betaald de koe aan de boer.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:03

AVP betaalt aan boer alleen wanneer er aansprakelijkheid is en nogmaals, ik zie die aansprakelijkheid niet. Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:08

ik wel.... een kudde( nou ja stuk of wat) paarden die als een dolle langs jeen weiland heen rent, doordat je jij je paard niet onder controle had.....
Het is toch heel duidelijk dat de koe ging vluchten vanwege het "dreigende" onheil die van de paarden uitging?

onrechtmatige daad is dan dat jouw paard weg kon komen.
Schade is de bedradingen en de dode koe ten gevolge van de Stampede....
causaal verband dus.... geen directe maar een indirect gevolg van jou handelen.

( ik steek een fikkie aan en de wind blaast een vonk op de rietenkap van de buren....)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:15

Te ver verwijderd causaal verband Knipoog .

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:45

Citaat:
Wat ik al zei; als ik ga buitenrijden wordt ik ook geregeld achterna gerend door koeien/pinken, als die in de sloot eindigen of uitglijden is dat toch niet mijn schuld? Ik blijf keurig op de weg, jaag ze niet op of wat ook, ze hoeven niet te rennen, daar kiezen ze zelf voor.

Verward O,ja?Vreemde mentaliteit.....Als dat geregeld gebeurt,zou ik me toch afvragen hoe dat komt.

Heeft de boer eigenlijk wel vergoeding gevraagd?Heb ik niet zo snel bevestigd kunnen vinden in dit topic.

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:24

jodi schreef:
.

Heeft de boer eigenlijk wel vergoeding gevraagd?Heb ik niet zo snel bevestigd kunnen vinden in dit topic.

De boer heeft een vergoeding gevraagd voor de gemaakte kosten (VA die de koe heeft onderzocht en afgemaakt) en voor de waarde van de koe.
Volgens mijn verzekering ben ik aansprakelijk, maar wel volledig gedekt. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het vrouwtje wat ik aan de telefoon had vol verbazing aan het luisteren was en eerst een collega er bij moest halen voordat ze dit zeker kon zeggen.
Over het plastic hebben ze niets gezegt.

Citaat:
ik wel.... een kudde( nou ja stuk of wat) paarden die als een dolle langs jeen weiland heen rent, doordat je jij je paard niet onder controle had.....
Het is toch heel duidelijk dat de koe ging vluchten vanwege het "dreigende" onheil die van de paarden uitging?

De twee paarden zijn niet echt heel dicht bij het weiland geweest.
Laatst bijgewerkt door LGarabians op 26-11-08 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:25

Mooi opgelost zo. En jij zoekt een veiliger plaats begrijp ik Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:26

Verbaast mij niets dat ze dat aan een collega moest vragen Haha! . En dan komt er nog een fout antwoord ook. Rolleyes
Maar goed, als ze betalen is het verder prima toch?

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:27

Fouten maken is menselijk - ik weet nu wel beter, dus ja veiligere plaats Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:28

LGarabians schreef:

Dan zijn ze misschien zelfs toch òp zijn land geweest. Meestal is een meter rond de draad ook van de boer.

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:31

ze zijn ong 20 meter van de weide gebleven dus denk niet dat ze dan nog in de weide zijn

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:35

LGarabians schreef:
jodi schreef:
.

De boer heeft een vergoeding gevraagd voor de gemaakte kosten (VA die de koe heeft onderzocht en afgemaakt) en voor de waarde van de koe.
Volgens mijn verzekering ben ik aansprakelijk, maar wel volledig gedekt. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het vrouwtje wat ik aan de telefoon had vol verbazing aan het luisteren was en eerst een collega er bij moest halen voordat ze dit zeker kon zeggen.
Over het plastic hebben ze niets gezegt.

Citaat:

Als je verzekering niet moeilijk doet,laat ze dan maar lekker betalen!
Niets zo vervelend als een pissige buur-boer waar je nog jaren van kan nagenieten Knipoog