HELP! Pony wil trailer niet op! Ben bang!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: HELP! Pony wil trailer niet op! Ben bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:51

ja das iets uit de richting Haha! Sorrie ..........

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:05

cp112 schreef:
Ik heb geen zin om zelf maar wat aan te gaan klooien... ongeluk zit in een klein hoekje, heb er liever wat proffesionelere mensen bij

vind het iig super dat je dat zelf aangeeft! zouden echt veel mensen wat van kunnen leren Pling

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 10:08

Weten jullie ook waar in friesland zo iemand zit? Die mij kan helpen?
En hoe duur zal dat dan zijn?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:14

Wij hebben nu net transport geregeld (geen idee waar die mensen vandaan komen) Ze komen met een giga vrachtwagen (8paards voor 1 Vork) maar dan heb je minder gedoe met die trailer zeiden ze. en dan brengen ze deze weg en nemen ze de ander mee terug.

@Rianneke, dankje zo is het nu eenmaal. Mensen denken snel genoeg dat het allemaal wel kan en grijpen naar allerlei hulpmiddelen zonder naar het paard te kijken. Ik ken dit paard niet zo goed en ben er vorige week heel hard afgevallen dus vertrouwens is ver te zoeken mijn andere paard wil ook niet in de trailer maar die kan je gerust achter gaan staan om te duwen/porren (hij maakt er een spelletje van, moet iedere keer weer een nieuw truukje verzinnen om hem in de trailer te krijgen) en bij hem zijn we soms ook zo een half uur bezig maar dat is niet gevaarlijk. Deze merrie werd op een gegeven moment echt link. klapte zo achterover de trailer weer uit, schopte naar achter... we werden het allemaal zat en een beetje gespannen en ze is al zo sensibel (reden dat ze weggaat) ja dan ga ik daar echt niet mee klooien dan is de kans alleen nog maar groter dat ze later helemaal niet meer wil.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:02

Rody01 schreef:
Weten jullie ook waar in friesland zo iemand zit? Die mij kan helpen?
En hoe duur zal dat dan zijn?

Wij zitten in Friesland Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:26

KiWiKo schreef:
op het moment dat het gevaarlijk word, is een eind hout en hengstenketting wel een veilig alternatief Lachen Lachen

Ook moet je het per paard bekijken wat de beste aanpak is Lachen

de ene heb je sneller de wagen op door ruimte te geven, de ander door m op te sluiten, de volgende met een emmertje biks, die ernaa met een eind hout........

Alles ligt zo aan het paard, de omstandigheden en de noodzaak van vervoer op de wagen Lachen

DANK U!!!

Ik ga ook niet elk paard de wagen op timmeren. Maar geloof mij, soms werkt ook natural horsemanship niet meer. Dan is dit de enige oplossing en ik heb er nog nooit bange paarden van gehad, alleen maar schapies Tong uitsteken

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:47

Effe stipje omdat de mijne het de laatste tijd ook veel moeizamer doet dan daarvoor.