Beeindiging pensionstal, wat te doen met verhuurde zadelkast

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Beeindiging pensionstal, wat te doen met verhuurde zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:11

Nee Floortje , wat ik bedoelde te zeggen , is dat jemet een volgende verhuursituatie daar een bepaalde tijd voor kiest. (begrensd) omdat dat onbepaalde tijd met een bedrag gewoon niet handig is. ( maar ookniet zakelijk)

Twee maanden is een redelijke opzeg termijn.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:17

vind persoonlijk het idee van verhuren van kasten vreemd, op mijn vorige stal, zorgde we zelf voor een kast,
op de stal waar ik nu sta,hoort het er gewoon bij !!

Ik zou omdat ze al veel geld hebben moeten betalen voor de kasten, deze daar laten, neem aan dat het niet om 100 kasten gaat !
Je hebt er al genoeg winst op gemaakt vind ik Sigaar

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:39

amigootje schreef:
vind persoonlijk het idee van verhuren van kasten vreemd, op mijn vorige stal, zorgde we zelf voor een kast,
op de stal waar ik nu sta,hoort het er gewoon bij !!

Ik zou omdat ze al veel geld hebben moeten betalen voor de kasten, deze daar laten, neem aan dat het niet om 100 kasten gaat !
Je hebt er al genoeg winst op gemaakt vind ik Sigaar

Dat is dus net aan de mensen zelf, als deze mensen liever niet in een keer een groot bedrag willen besteden (en er zijn weinig tweedehands kasten te krijgen op het moment) dan is huren een optie. Deze mensen zijn akkoord gegaan om de kast te huren en huren is wat anders dan op afbetaling kopen.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:41

ceesje schreef:
Nee Floortje , wat ik bedoelde te zeggen , is dat jemet een volgende verhuursituatie daar een bepaalde tijd voor kiest. (begrensd) omdat dat onbepaalde tijd met een bedrag gewoon niet handig is. ( maar ookniet zakelijk)

Twee maanden is een redelijke opzeg termijn.

Ik snapte dat je dat bedoelde, maar de wet zegt nu eenmaal dat je een overeenkomst voor een bepaalde termijn niet tussentijds kan opzeggen, dus een overeenkomst voor bepaalde tijd is écht alleen aantrekkelijk als je over die bepaalde termijn alle eventuele ontwikkelingen kan overzien. Anders zit je - hoewel de situatie is gewijzigd - er gewoon aan vast. En dan kan twee maanden nóg zo redelijk zijn, niet opzegbaar betekent gewoon uitzitten. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd is dus wél altijd tussentijds op te zeggen en is daarmee aanzienlijk handiger (en zakelijker) dan een overeenkomst voor bepaalde tijd. Je houdt dan ieder de mogelijkheid binnen redelijke termijn weer van elkaar af te zijn.

@ ts: dan heb je dat inderdaad keurig gedaan en is het nu, grof gezegd, stikken of slikken voor de huurder. Je staat in je recht, de huur eindigt per 1/12, een eventuele overeenkomst waarbij zij de kast overneemt, staat daar los van. Als ze dat niet wil, moet ze een andere plek voor haar spulletjes zoeken, net zo makkelijk.

succes

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:51

Toch als je de bepaalde tijd op een maand zet , en per maand laat betalen ben je van de problemen verlost. Het werkt van twee kanten , eigelijk is het nog dienstbaarder om het te koppelen aan de stallen.

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:36

Het probleem is inmiddels opgelost in het voordeel van de pensionklanten.

Bedankt voor jullie reacties

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:13

Kasten laten staan , tegen een lage overname prijs?

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:43

Degene die de pensionklanten overneemt heeft ook de kasten overgenomen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:03

Oke , klinkt beter , hoef je ook niet te sjouwen met de kasten en een opslag te regelen. Wat ga jij nu verder doen?

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:27

Een nieuw plekje zoeken voor mijn paarden. Ik ga wel door met het organiseren van de workshops en de lesdagen van 't Balingehof.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:36

Oooo..dat is dan mooi geregeld,ik hoop dat je snel een fijne plek vind voor je paardjes.

carla192

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:46

Op mijn vorige stal had ik een kast van stal. Toen ze ophielden met pensionstal te zijn wilden ze de kasten houden. Heb op mijn nieuwe stal zelf een kast gekocht. Ik denk dat je formeel gelijk hebt maar of het redelijk is hangt af van de huurprijs die mensen hebben betaald en de termijn die ze er profijt van hebben gehad. De prijs die je voor de kasten vraagt is mijn inziens redelijk want de meeste tweedehands kasten kosten rond de 90 euro.