Koude voeten..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: Koude voeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:54

Ik heb thermolaarzen en daarin dikke skisokken, dat is meestal lekker warm. Met dik koude weer had ik trouwens vandaag toch wel een beetje koude voeten met mennen.

picobello3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:56

2 paar sokken helpt meestal niet,
gewoon 1 paar dikke sokken aan doen,
en veel lopen,
en als je aan het rijden bent
veel overgangen maken, daarmee ben je veel met je voeten
bezig.
of veel draven, door het steeds opstaan in de stijgbeugels
krijg je normaal gesproken warmere voeten

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:32

Tijdens paardrijden heb ik niet zo snel koude voeten... wel als ik les sta te geven (terwijl ik toch altijd meeloop), sinds de Ariat laarzen scheelt het een hoop, maar wat bij mij echt helpt Bloos is gewoon een laagje hooi met krantensnippertjes.... echt, serieus, muizen zijn echt zo gek nog niet Haha!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:38

berdien85 schreef:
Ik heb ooit eens gehoord (vraag me niet of 't werkt) dat je plastic zakjes om je voeten kunt doen.... Dan houd je je eigen warmte vast?? Verder weet ik wel dat veel laagjes werken, dus panty is idd goede optie en dan nog wat dunne sokjes er overheen ofzo.. Ben benieuwd naar de overige tips Lachen

het werkt echt met plastic zakjes.. het klinkt alleen niet zo charmant Huilen van het lachen

ik heb het regelmatig als ik een kletspoot heb, of als mijn schoenen nog net niet droog zijn vanuit de was heeerlijke warme voeten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:51

Plastic zakjes houden idd warmte vast, tot op zekere hoogte..
Als je voeten nl nat zijn en dán afkoelen, krijg je ze ook niet meer warm..

Ik krijg gelukkig alleen koude voeten als ik stil sta, dus ik blijf gewoon bewegen.. en heb alleen 1 paar stapp-horse sokken aan..

Als je echt koude voeten hebt, wil een paar schone droge sokken ook wel eens lekker warm zijn..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:11

Ik zou je zeggen dat ik gewoon skie sokken heb gekocht bij de ski zaak! vecht heerlijk warm,

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:53

Ik heb ook altijd koude voeten, maar als je goede warme, waterdichte stalschoenen hebt en vanuit daar je laarzen aandoet (en je voeten dus warm zijn) scheelt dat al heel veel!
Als het echt koud is zoals nu heb ik weleens mijn snowboard onderkleding/broek onder mijn rijbroek, maar die heeft geen voet dus dan doe ik ook mijn wintersport-sokken aan.
Goedkope ski-sokken zijn meestal alleen dik, maar de wat betere zijn niet veel dikker dan de sokken waarmee je normaal rijdt, maar wel onwijs warm!

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:18

ik heb er ook altijd last van! ik doe altijd plastic zakjes om mn voeten helpt heel erg! Haha!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:31

de thermo laars deluxe van harry's horse is erg aan te bevelen,dit is een wat luxer model waardoor je er dus goed mee kan rijden (de gewone thermolaars is toch wat breder en lomper)
en ze zijn heerlijk warm!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:36

Ik heb ook altijd last van koude voeten als het maar een beetje koud is.. Brrr.. Mijn rubberen rijlaarsjes van 10 jaar oud voldoen ook niet echt meer, maar ook in mijn gewone schoenen heb ik het steentje koud... Ik las over een elektrische voetenwarmer Wow! Die lijkt me wel wat.. Huilen van het lachen

Maar nieuwe thermolaarzen vind ik wat vergegrepen. Wil binnenkort al nieuwe laarzen/chaps+jodphurs kopen en ik heb niet zo'n hoog budget..
Zakjes werken niet bij mij, daar worden ze sneller koud van (*vocht wat niet weg kan, en dus wordt dat kouder door de buitenlucht)
Goede thermo-sokken misschien maar eens kopen, maar sokken van stapphorse zijn me koud, en andere thermosokken ook al Scheve mond
Zelfs hier in bed zijn ze koud. Echt erg Huilen van het lachen

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:22

ik zit ook aan termolaarzen te denken maar....
ik heb ook een goeie oplossing o:)
gewoon lekkere dikke legging dan paardrijsokken en dan beenwarmers en voordat je je laarzen aan trekt de laarzen eerst bij de kachel dan met de fhön het warm maken!!!
heerlijk allen heb je dan nog last van koude tenen maar de rest van je voet is gewoon lekker hoor!!(wel beenwarmers met zo'n gat waar je hak door heen kan!!!)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:34

Ik heb lekkere thermo sokken aan! Lekker warm!

lLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:38

ik ook!!!
het 3 sokken aan, dikke, en ik hbe het nog altijd heel erg koud!
ook mijn vingers, en als we dan na een half uurtje heel eventjes de lange teuel geven, begint het pijn ted oen, echt niet normaal,
in de les hebben ook meerdere er last van...
suc6 groetjes L.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:47

Ik kwam dit toevallig ook nog tegen op internet:
Ruitersport Dat winkeltje is de goodkoopste webwinkel van Nederland.

Lekkere warme voeten en handen tijdens het rijden.
U plakt de voetwarmer onder bij uw tenen op de sokken en door de beweging blijven uw voeten tot wel
6 uur heerlijk warm. €2,25 p.p.

De handwarmers stopt u in uw handpalm in de handschoen en lekker verder rijden,
SUPER TOCH! € 3,00 p.p

Zelf heb ik inmiddels winterrijlaarzen, lekker gevoerd.. Ik heb nergens meer last van Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:29

Gisteren ruim 2 uur bij -7° met mijn voetverwarming een buitenrit gemaakt; mijn voeten waren bij thuiskomst nog steeds heerlijk warm Party!! !
Alleen m´n bovenbenen waren ijskoud Clown .

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:45

plasticzakjes in thermolaarzen! Haha!

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:17

De hoeveelheid sokken maakt in principe niets uit, het gaat vaak om de materialen. Een dunne sok die een hoger % wol bevat is warmer dan zo'n dikke katoenen sportsok.

Ik doe dan ook altijd dunne wollen sokjes onder m'n rijsokken, en als je daar dan een thermolaars over doet kún je het gewoon niet koud hebben. Ik had tijdens vrieskou nog altijd half bezwete voeten. Tong uitsteken

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:20

Ik heb altijd skisokken aan, expres aangedaan tijdens het aanpassen van mijn laarzen zodat ik er dan gemakkelijk in zou passen. Haha!

En inderdaad, zakjes. Deze had ik eerst ook altijd aan en dat was lekker warm.

Ik rij alleen met mijn laarzen, ik doe ze 5 minuten voordat ik erop ga aan en na het afzadelen ook weer uit. En in de tussentijd heb ik dan heerlijke snowboots (normale) aan, heerlijk!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:05

Ik ga zo rijden en heb een huissokje met wolmix aangetrokken. Hij is wel zo kort dat ik er een dunne lange sok overheen wil gaan trekken.. Maar mocht het warm genoeg blijven ga ik maar op zoek naar sokken met wol erin Lachen Lachen

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:06

er zijn bij wandel winkl van die weg werp of gewoon een paar x bruikbare voet verwarmers te koop! mischien handig 1 ik heb er zelf weining last van Clown

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:19

wat super goed helpt is eerst 1 paar sokken aan, dan een plastic boterham zakje overheen. en daarover nog een paar sokken,
ik doe het nu een week en heb geen koude voeten meer!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:21

Ik heb vandaag wandelsokken bij de AH gekocht, van Nomad.. zit 32% wol in dus ben benieuwd Tong uitsteken

Iedereen praat over zakjes, maar zelfs dat houdt me koud Huilen van het lachen

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:47

Rond deze tijd van het jaar heb ik ook altijd last van koude voeten. En dan eigenlijk alleen als we op buitenrit gaan. Zodra ik in de bak aan het rijden ben heb ik er helemaal geen last van Clown Maar heb speciaal voor de buitenritten dan de Thermolaarzen van MH aangeschaft en heb dan 2 paar sokken aan. 1 onder mijn rijbroek en 1 erboven. Draag het hele jaar 2 paar sokken, dus is niet speciaal voor de kou Vork Vind dat gewoon lekkerder zitten in me laarzen.

Liesje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:42

Normaal gesproken staan mijn rijschoenen in de garage, maar daar is het nu ook ijskoud. Daarom zet ik voordat ik ga rijden mijn schoenen en sokken eerst een paar uur op de verwarming. Scheelt enorm, dan kan ik er wel een tijdje tegen.

tinkelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:06

Ik heb ook last van koude voeten, maar heb gewoon thermolaarzen aangeschaft. en sinds dien heb ik geen koude voeten meer, maar zelf warme! Haha!