wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Re: wat is het vervelendste wat jullie is over komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 12:11

wat erg! Zou er echt niet aan moeten denken!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:39

Wat ik ontzettend balen vond was een selectie wedstrijd waar ze echt een ontzettend slechte bodem hadden. Overal lag troep en de bodem was behoorlijk zwaar.
Dus bijna overal stond bij onregelmatig, ondregelmatig. Daar had ik echt flink de pee in...
En ook een keer dat het losrijden mega slecht ging, paardlief dacht lang leven de lol en ging er telkens al bokkend vandoor...
Toen had ik zoiets van en nu stap ik af...
Toch de proefjes nog gereden en in allebij de proeven winst gereden Clown

En vandaag was ook wel klote, hele fijne proef gereden, en krijg je maar 179 punten...
En dan zijn de 1e 5 plaatsen ook nog eens ruiters van de organiserende club...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:56

Ik denk dat voor mij het ergste is dat ik met oefenspringen er al 3 keer afgevallen was voor ik bij hindernis 2 was! (jonge pony haha)

En voor het echie met de zelfde pony, ik sprong in, een oxer van zon meter.
Er reed een jongen ook met een e pony met nogal losse achter benen. Ik lette al extra op door afstand te houden.
Ik reed aan op de oxer. jongen met e pony reed langs de oxer op de hoefslag. Mijn pony zet af, ik ga mee naar voren en op het moment dat ik boven de oxer ben draait die e pony zijn kont mijn kant op en slaat vol naar me toe. Mijn pony dook boven de hindernis naar links en ik viel er rechts af. De trap miste op het nippertje mijn hoofd.
Mijn vader en broer stonden beide naast de oxer die hielpen mij altijd met alles. En die waren zo verschrikkelijk boos!!!!
Ik was toen 13 en die jongen al een jaar of 17.
Zo onverandwoordelijk!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:02

mijn vorige paard wilde nooit ergens heen op buitenrit...wel het stukje dat hij kende, maar niet verder...dan ging ze stil staan/achter uit lopen/steigeren...net zo lang tot ik omkeerde...!
vreselijk was dat!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:06

Niet erg, wel hilarisch. Tijdens een proefje van mijn manegeles kreeg ik mijn pony niet stil. Hele proef was netjes gegaan, alleen op x stopte die gewoon niet meer... Ik heb hem uiteindelijk tegen het juryhokje aangereden om hem stil te zetten... XD

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:48

MarchaL schreef:
Vandaag had ik toch wel een hele mooie; mijn vriend en ik gingen mijn paard samen op de trailer zetten. Vriend loopt met paard trailer in en ik wil de stang er achter doen. Precies op het moment dat ik er helemaal achter sta wordt mijn paard zenuwachtig en schijt heel mijn witte wedstrijdbroek onder haha Haha! Clown Ehm, dat was wel even balen, snel met zeep het meeste er af gepoetst en mijn proef gereden met een hele ranzige vlek in mijn broek. In het vervolg misschien maar een extra broek mee nemen? Clown

Aiii... Da's banketstaaf Huilen van het lachen

xBARBIIE schreef:
Dat mijn paard is gestorven op de dag van de wedstrijd :| Omdat iemand hem probeerde te stelen. Boos! Huilen

Wów.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:39

xBARBIIE schreef:
Dat mijn paard is gestorven op de dag van de wedstrijd :| Omdat iemand hem probeerde te stelen. Boos! Huilen

zo wat erg! Maar hoe kan het als ik vragen mag? Bedoel, lijkt me niet dat een paard spontaan dood gaat als iemand hem probeert te jatten.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:45

M'n aller eerste wedstrijd, waar ik me zo goed op had voorbereid, maar 1 dingentje was vergeten.. De inentingen die niet allemaal in mn pony dr paspoortstonden.. (t ging allemaal via alle paarden van stal, en k was vergeten me paspoort in te leveren..) En toen mochten we weer naar huis! :S Balen!!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:03

Ik heb geen hele vreselijke dingen meegemaakt.

Alleen 1 x ging bij mijn 3e onderdeel de partytent de lucht in, die naast de ring stond. Daarna ging Moos niet verder dan de E & B Clown

En mijn eerste en laatste Clown officiële springwedstrijd kwam ik niet over de oxers. Dus mijn parcours eindigde bij hindernis 2 en 1 Bloos

M_arieKe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:03

mijn zadel vergeten Slapen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:19

M_arieKe__ schreef:
mijn zadel vergeten Slapen

whaha, nou proef zonder zadel dan maar Knipoog

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:49

op wedstrijd zelf geen nare dingen overkomen maar wel op heen en terugweg

met mn toenmalige pony was er opeens heel verradelijk een glad wegdek..door de berm, trailer los,
overkop geschoten, pony door het dag gevlogen en stond nog vast met het halster en touw aan de trailer...
pony had wonder boven wonder alleen een snee in zn hoofd en had de volgende dag wat spierpijn...
als hij aan de andere kant had gestaan, was hij er niet meer geweest..
de trailer daarentegen was total loss, kon geen paard meer in staan...

vorig jaar hippiade, we reden met 2 trailers en wij reden als nr 2...
paard van trailer 1 staat al te stampen en te draaien en toen we net op de snelweg waren, gooit meneer
zich over de voorstang heen. gebeld, aan de telefoon schreeuwend dat ze moesten stoppen, paard had inmiddels een
koprol gemaakt en lag in het voorste gedeelte van de trailer (paard van dik 1.70) met een ander groot paard er nog naast...
sta je dan op de vluchtstrook. gelukkig kwam de rest van onze rijvereniging erachter aan en iedereen heeft geholpen de rechter rijbaan vrij te maken....weer andere clubgenoot kwam met de vrachtwagen en uiteindelijk hebben we het paard met de vrachtwagen naar huis gekregen...had niks, de malloot!

dus tja, niet echt leuk om mee te maken Clown Sigaar

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:27

Mijn paard rukte zich los toen ie schrok van een tractor en ging er vandoor met zijn zadel (niet aangesingeld) op. Het zadel kwam al snel tussen haar benen te zitten.

Toen ze een auto zag die zn weg blokkeerde, sprong ze over de motorkap, maar dat ging niet helemaal goed omdat dat zadel tussen haar benen zat en toen heeft ze die auto flink beschadigd. Ze had zelf gelukkig helemaal niets. Maar ow, wat was ik geschrokken!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:29

Mijn pony na de wedstrijd losbrak en het terein overrende vervolgens zo hyper op de trailer stond, dat ie omviel en klem kwam zitten met een hoef tussen de voorspijlen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:44

dat me pony ging liggen tijdens het losrijden en wou gaan rollen kan er stiekem ook wel een beetje om lache

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:51

dan ik bijna altijd een paar punten te weinig krijg en dna niet de prijs krijg als ik terug ga

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:35

maanou schreef:
dan ik bijna altijd een paar punten te weinig krijg en dna niet de prijs krijg als ik terug ga

vind je dat nou erg?
waarom als ik vragen mag

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:55

Op clubkampioenschappen 2 jaar terug ben ik een keer met afwenden, linkerhand gegaan in plaats van rechterhand, maar was toch nog clubkampioendressuur Knipoog Knipoog
En precies een jaar later doet mijn vriendin het zelfde Duivel Ik heb haar nog gewaarschuwd. Tong uitsteken

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:35

bokken123 schreef:
Op clubkampioenschappen 2 jaar terug ben ik een keer met afwenden, linkerhand gegaan in plaats van rechterhand, maar was toch nog clubkampioendressuur Knipoog Knipoog
En precies een jaar later doet mijn vriendin het zelfde Duivel Ik heb haar nog gewaarschuwd. Tong uitsteken

had je toch nog net wat meer moeten waarschuwen... Vingers aflikken

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:02

Ik heb een keer gehad dat tijdens mijn wedstrijd mijn zweepje bleef hangen achter een haakje waar het bordje aan hing. Toen mijn zweepje losschoot tikte ik mijn paard aan terwijl ik net moest aangalloperen. Paard schrok en sprong verkeerd aan. Ik opnieuw proberen aan te springen, maar hij sprong dus weer verkeerd aan. Had een 3 voor het aanspringen en een 4 voor de volte. koste me wel mijn winstpunt want had net 179.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:07

het paard wat ik reed viel heel ongelukkig met losrijden en is toen ingeslapen
vergeet ik nooit meer, is ook de rede dat ik 2.5 jaar niet heb gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:10

Jaaaaren geleden op concours in Mariahout...

Tijdens het losrijden al gevallen, en toch de parade willen rijden Vork

Pony ging compleet over de flos, en ik viel en bleef vasthouden... Springt ie vol op mijn rug (met kalkoenen Clown )!

Uiteindelijk was ik nog wel 2e Clown

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:15

er schoot toen ik op mijn B pony L reed een groot beest mijn ring in en die liep keihard naar mijn pony, dus mijn pony schrok en moest ik een dubbele volte rijden, en toen kreeg ik toch -2 eigenlijk heel gemeen, want dat beest belemmerde mijn weg waar ik moest rijden.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:15

Een paard die noooit gewoon normaal de bak door wil lopen! Scheve mond
hetzelfde paard kan ik buiten niet springen starten want hij springt niet van de paarden af, en als ik weg rijd van zn mattie staan we rechtop.
Verder is ie heel leuk hoor Clown

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:18

woeliej schreef:
MarjonTampon schreef:
En omdat het een appaloosa is was het nog maar de vraag of het weer goed zou aangroeien.

groeit haar zo slecht bij een appaloosa dan?

Wel een hele late reactie maar:
Ja manen en staart zijn niet echt de sterkste punten van appaloosa's. Er zijn er genoeg die maar pluisjes als manen of staart hebben. Is er zo ingefokt. Gelukkig zijn er ook genoeg die wel gewoon fatsoenlijke manen en staart hebben. Die van mij heeft wel volle manen, en nu gelukkig ook weer een mooie volle staart. Maar als haren bij een appaloosa zomaar uitvallen, want dan doen ze soms, dan is de kans klein dat ze weer volledig teruggroeien. Maar gelukkig vielen bij haar de haren niet zomaar uit, maar door een ontsteking.