Benadeeld bij de paarden met een D of E pony? [Hellúp]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiimsS

Re: Benadeeld bij de paarden met een D of E pony? [Hellúp]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:42

Vind dat het nog makkelijk kan.

@ Anniee, ik heb wel wedstrijd ambities vind het super leuk maar ik hoef niet persee in de top te komen ofzo.. Doe het meer voor de lol

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:50

Ook al heb je er een klik mee. Er zijn zo veel paarden/pony's te koop, daar zitten er vast wel meer bij met wie je een klik hebt. Ik snap wat je bedoelt hoor. Op stal hebben wij er ook 1 te koop staan, en dat vind ik echt een leuk beestje! Maar als hij niet geschikt voor je is, houdt het op. De pony kan het waarschijnlijk wel houden, maar ik zou het er niet op wagen. Nu ben je net niet te groot, maar straks..
Als je wedstrijdambities hebt (ook al hoef je neit zo hoog) is het leuker om een paardje te hebben die bij je lengte past. Op een gegeven moment krijg je er denk ik toch commentaar op op je coupon.

edit:

Cassidy schreef:
Vraagje aan de TS: wat heb je liever? Een pony waar je de klik mee hebt en 365 dagen per jaar met plezier naar toegaat, of een paard waar de klik minder mee is, waar je wel op wedstrijden scoort, maar die niet helemaal je paard is? Die je gekozen hebt omdat je omgeving vond dat het "plaatje" niet klopte?

De klik hoeft niet per se minder te zijn met een andere pony/paard.

@ Kim, ik lees nu pas dat je pas een maandje op die handelsstal werkt. Logisch dat er dan 1 paard/pony is die je leuker vindt dat de rest. Maar als die weg is, komt er vanzelf weer een nieuwe voor in de plaats. Deze pony hoeft niet de pony van je leven te zijn.

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:12

Ik denk toch wel dat ik het ga doen, er komen maar 2 pony's per jaar & altijd zijn dat d pony's daar handellen ze mee.. dus dat blijft hetzelfde maatje. Ook vind ik het leuk om nog een jaar bij de pony;s te starten....

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:13

Maar na dat jaar dan?
Weet niet of dit wel zo'n goed idee is.
Je kunt toch ook particulier/andere manier een andere pony vinden, hoeft toch niet perse via die stal?

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:15

Nee het hoeft inderdaat niet persee via deze stal..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:14

Ik vind het ook een slecht idee, maarja je moet het zelf maar weten. Het is inderdaad leuk om een jaartje pony's te kunnen starten, maar daarom hoef je toch niet die pony te kopen? Er staat echt zat leuke pony's te koop, kijk maar eens op www.sporthorses.nl
Ik denk echt dat je eruit groeit.. Je bent gewoon te lang, en ook al ben je al 17, je groeit nog wel iets.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:23

Leuke pony, en die gaat zeker nog de breedte in, en misschien ook nog wel de hoogte in. Als je de klik hebt, gewoon doen!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

Ach ja ik start ook met mijn pony tussen de paarden, nu start ik nog wel onderling maar toch heb ik niet echt het idee benadeeld te worden. Tuurlijk, paard-pony vind ik er heel anders uitzien. Mijn pony heeft kortere passen als een paard en soms is het beeld gewoon compleet anders. Wel hoor ik inderdaad wel eens zeggen dat het er niet uit ziet en dat ik te groot ben maar dat is alleen maar jaloezie laten we maar denken. (zie foto's profiel)

Je moet niet een paard willen omdat je dan beter beoordeeld wordt bij wedstrijden maar gewoon een pony waar je een klik mee hebt en waarvan het plaatje wel klopt zeg maar. en iedereen dan lekker een poepie laten ruiken want ook pony's kunnen super lopen! Als je gewoon verliefd bent op die pony dan ga je er toch voor?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:32

Als je de klik hebt, doe het. want die vind je serieus niet snel. dat meen ik.
alleen, die pony word geen 147 en ook geen 146 dat kan ik je op een briefje meegeven Knipoog

In mijn Profi staat ik en mijn pony.
146 en 169

KiimsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:11

Vind het bij jullie allemaal ook nog goed kunnen.. Zie het probleem ook niet. Maar sommige vinden dat het echt niet kan en daardoor ga ik zo twijfellen.....

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:24

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:30

KiimsS schreef:
Vind het bij jullie allemaal ook nog goed kunnen.. Zie het probleem ook niet. Maar sommige vinden dat het echt niet kan en daardoor ga ik zo twijfellen.....

Ik rij zelf geen wedstrijden, dier moet bij mij passen en een paard vindt ik zelf veel te groot. (Bayo is 148 en dat is groot zat) Waar ik wel eens tegenaan ben gelopen met pony's was een lage halsaanzet? en dat ik daardoor mijn handen heel snel te hoog had op die pony. Dat levert rijtechnisch problemen op. Als jij je pony niet in de weg zit en dus correct erop kan zitten zie ik geen enkele reden om naar een grotere te zoeken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:25

Ik ga vanaf 2009 hiermee starten
http://i178.photobucket.com/albums/w247 ... 1225059807

en moet eerlijk zeggen heb er nu al zin in!
Ik heb zoiets als ik netjes mijn proefjes rij ik gewoon mijn puntjes moet krijgen dus ook met een pony Knipoog

Heb hiervoor wel met een paard gestart...

Ik zie het wel als we maar fun hebben Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:14

Even offtopic, maar patjelisa: wat een beauty is dat zeg!! Veel succes ermee!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:18

Ineke2 schreef:
Even offtopic, maar patjelisa: wat een beauty is dat zeg!! Veel succes ermee!

Dank je wel!
Zal het volgend jaar wel laten merken hoe het gaat met ons.
Veel kijken bij ITP Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:46

KiimsS schreef:

Sommigen denken ook dat ze benadeeld worden met
een tinker
een fries
een fjord
een paard met minder goede afstamming
een vos
een ouder paard
enz

Laat ze lekker kletsen Knipoog

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:51

ts ik vind je er nog best oppassen hoor Pling ,jij moet er iedere dag voor zorgen en ermee rijden niet wij Haha! als jij maar plezier beleeft met je pony en lekker een wedstrijdje kan rijden voor de lol dan is het toch goed *LOL*

(en mocht je straks toch echt een paard willen dan kun je haar altijd nog verkopen)

ps. ik denk dat ik er ook ongeveer zo uit ga zien op mijn pony volgend jaar Knipoog en ik ga ook gewoon starten met haar.
we zien wel hoe het gaat,mochten we af en toe misschien benadeeld worden jammer dan Tong uitsteken als mijn pony en ik het maar leuk vinden Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:31

Zoals ik al eerder zij, als jij past, en je vind hem leuk, gewoon doen.

Hoezo benadeeld?
Gisteren deed ik mee met mijn D pony fjord en werk met 196 pnt 12e vd 18.
(zaten ook fouten in mijn proef, 204 = winst) (en ik heb geen bewegings monster, meer een krabbelaar!)
En iemand anders reed daar ook met haar D pony fjord ook mee en had 204 pnt en was 7e.
En dat bij een selectie wedstrijd.

Wij zijn echt niet benadeeld hoor!
Ik geniet elke dag van ons paard(je). En als je een nette proef rijdt, krijg je echt
je punten wel.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:41

Haha, wat grappig dat ie dezelfde naam als mijn pony heeft (cupido).
Ik zou het gewoon doen, een goede combinatie is in mijn ogen een goede combinatie. Er zijn inderdaad genoeg pony's die het hartstikke goed doen tussen de paarden.

Ik heb ook een pony, is nu zo'n 1.41 en groeit vast nog wel een paar cm en als het ooit heel goed gaat dan ga ik misschien ook wel starten (in februari word ik 16)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Faroly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:36

Dat heb ik dus ook! Precies wat jij hebt.
IK heb ook een pony, en ik wil binnenkort met haar gaan starten, alleen ik twijfel enorm..
Verschillende mensen hebben ook al gezegt, dat je tussen de paarden niet gewaardeerd word met je pony ed.
Nou is dit natuurlijk niet overal zo, maar ik voel me er echt ongemakkelijk bij!
Ik wil echt dolgraag starten, en ik wil ook absoluut geen (ander) paard. Ik ben echt dol op mijn pony, en de klik is geweldig tussen ons..
Ik weet dus echt niet of ik nu wel of niet moet gaan starten..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:52

Faroly schreef:
Dat heb ik dus ook! Precies wat jij hebt.
IK heb ook een pony, en ik wil binnenkort met haar gaan starten, alleen ik twijfel enorm..
Verschillende mensen hebben ook al gezegt, dat je tussen de paarden niet gewaardeerd word met je pony ed.
Nou is dit natuurlijk niet overal zo, maar ik voel me er echt ongemakkelijk bij!
Ik wil echt dolgraag starten, en ik wil ook absoluut geen (ander) paard. Ik ben echt dol op mijn pony, en de klik is geweldig tussen ons..
Ik weet dus echt niet of ik nu wel of niet moet gaan starten..

Ik vind je bent zo groot als je zelf voelt Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:52

Citaat:
="patjelisa

Jezelf?? Of je pony?? (Ik reuze groot, zij reuze klein, samen wij beste vriendjes!)

edit: quote gerepareerd

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:59

Gewoon gaan rijden met je pony tussen de paarden!

Als je een leuke combinatie bent, dan red je het heus wel tussen de paarden!

Ik heb mijn e-pony verkocht omdat ik te groot was voor haar. (zij 1.50m en ik 1.84m)
Mijn (eerste) paard is 1.63/ 1.65m. Niet heel groot, maar ik vind het prima! Ik ben blij met mn paardje en dat ben jij toch ook? Straal dat samen uit en het komt helemaal goed. Trek je niets van anderen aan, het gaat om je eigen plezier!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:17

Sjolvir schreef:
Citaat:
="patjelisa

Jezelf?? Of je pony?? (Ik reuze groot, zij reuze klein, samen wij beste vriendjes!)

edit: quote gerepareerd

Ik bedoel het niet letterlijk Knipoog
Ik bedoel je moet rijden of je grote plannen heb ook al zijn we met onze pony's tussen de paarden Haha!