MirjamN schreef:Ik had geen idee.... Zelf les ik bij Moniek van Dijk... Zij is vriendelijk en erg betrokken bij je vooruitgang en wedstrijden. Maar zij geeft geen les op GP niveau volgens mij...
Moniek rijdt in ieder geval wel op GP niveau en weet waar ze het over heeft.
Probleem bij het zoeken van instructie op dit niveau is dat er zo weinig mensen GP rijden én les willen/kunnen geven. Voor de invulling van een Grand Prix-proef moet je echt begeleiding hebben van een persoon die wéét waar de moeilijkheden zitten en waar de oplossingen liggen... Praktijkervaring vereist zogezegd.
Om deze reden ben ik vertrokken bij Frenk Jespers (na 10 jaar intensief les en ook paarden van hem rijden). Voor het basiswerk een prima trainer, voor het zware werk heeft hij te weinig eigen ervaring (Kirsten Beckers lest ook bij 'zwaardere jongens' om die reden).
Zelf ben ik zeer tevreden met mijn overstap naar Leunus van Lieren, nu alweer 2 1/2 jaar. Hij vroeg mij wat mijn doel was. Toen ik antwoordde: 'Grand Prix rijden' zei hij: 'oke, wanneer?' Mijn doel was binnen een jaar, het werd binnen een half jaar. (ik reed lichte tour Int I).
Leunus is nuchter en duidelijk. Hij vertelt wat je moet DOEN. Dus niet: 'meer stelling', maar 'binnenhand hier, buitenbeen daar enz.' Vooral de zwaarste oefeningen vereisen techniek, daar ontbrak het bij mij aan.
Moniek traint overigens ook bij Leunus.