gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: gereden prijzen...bij paard of bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 06:07

Kendra schreef:
Het hangt er gewoon van af welke afspraken je maakt en wie het grootste belang heeft (afhankelijk van de vraag van de eigenaar en de kwaliteit van de bijrijder). Eén antwoord is dus nooit te geven.

Op deze specifieke gebeurtenis van de TS kan je wel antwoord geven.

Veralgemenen kan inderdaad niet Lachen.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:42

Ik ben ca. 15 jaar geleden gevraagd om iemands paarden te gaan berijden (eigen paard toen verkocht), in het begin betaalde hij mijn startkaart nog, op een gegeven moment ben ik deze zelf gaan betalen. Verder betaal ik het lidmaatschap van de vereniging zelf, prive-lessen betalen we om en om net als het startgeld. Hebben eigenlijk nooit afspraken over het gewonnen prijzengeld gemaakt, volgens mij heeft hij ooit eens gezegd dat ik dat zelf mocht houden. Nu stopte ik zowieso altijd al mn prijzengeld in een potje en eenmaal in de zoveel tijd kocht ik er paardenspullen van, nieuwe dekjes, hoofdstel etc.
Verder koop ik regelmatig vliegenspray, shampoo etc zodra dit op is. Wel heb ik de vliegenspray bv in mn eigen poetskoffer liggen anders koop ik me suf hieraan als de anderen dit ook gaan gebruiken.

Ben al heel erg blij dat ik zulke goede paarden mag rijden voor iemand, zou het zelf allemaal niet kunnen betalen, en heb er dan elke dag 25 km heen en 25 km terug met de auto graag voor over! Lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:44

als ik de ruiter van het paardje zou zijn dan zou ik al het prijzengeld en rozetten aan de eigenaar geven.
je hebt immers zelf de herinneringen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:56

als je er geen afspraken over maakt zou de bijrijder het gewoon mogen houden zij heeft het immers gewonnen en er haar best voor gedaan. Dan moet je van te voren af spreken ik rijd jou naar de wedstrijden als je in de prijzen zit en prijzen geld of iets wint dan is dat voor mij.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:57

samsam

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:13

Sorry, ik moet best wel lachen om die bijrijdster.
Zo'n kans, en het dan nog zó verpesten!
Te triest voor woorden..
Ik denk dat je juist hebt gehandelt!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:30

Nou inderdaad ze mag wel wat dankbaarder zijn zeg.

Ik heb hier een vriendin aangeboden om te mogen starten met een paard van mij,
ze moet alles zelf betalen, zelfs het scheren heeft ze zelf betaalt tot nu toe, maar zou nog wel een deel betalen er aan. al zou het van mij niet moeten normaal ook niet gebeuren.

prijzengeld is allemaal voor haar, we hebben er niets over afgesproken athans.

zelf zou ik erg dankbaar zijn als ik zo`n kans kreeg en dan zueren over de bonnen, zou ze met liefde afstaan om wat voor het paard te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:46

Ze mag wel heel wat dankbaarder zijn!

De paarden die ik rijd + uitbreng op wedstrijd hoef ik werkelijk geen cént aan uit te geven, (lessen, wedstrijden etc. allemaal níks), ik word wekelijks gebracht e.d.
Meneer wil dat ik het prijzengeld houd, zelf krijgt hij bijv. de dekens, zakken voer etc. als die er bij worden gegeven bij de prijzen. Lachen
Overigens, geld gaat mooi in een potje waar ik uiteindelijk wel iets voor het paard voor koop, wedstrijd setje oid.
Ik ben me heel goed van bewust dat maar weinig mensen dit zo geregeld hebben, en dat ik hier héél dankbaar voor mag zijn. Ja

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:20

ik heb ongeveer in hetzelfde parket gezeten: eigenaar betaalde alles, bracht me naar wedstrijden, paard was alleen niet op zo'n hoog niveau als dit paard en moest alles (weer) leren.
Ik betaalde alleen mijn lessen, clublidmaatschap en de wedstrijden.
Heb de bon die ik gewonnen heb met dit paard gebruikt om een mooie nieuwe deken te kopen voor het dier (had een zweetdeken van een D-pony opliggen, paard was 1.72 Bloos ), wat ik bij moest betalen heb ik zelf betaald.
Heb de deken echter wel meegenomen toen ik daar weg ging en het paard verkocht werd (kwam wel een ander paard voor)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:33

als ik die bijrijdster was zou ik de bonnen uit mezelf aan de eigenaar geven
wel zo eerlijk toch

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:37

Gewoon afspreken.

Ik heb met het meisje wat een van mijn pony's start afgesproken dat als zij het startgeld betaald de prijs voor haar is. Betaal ik het is de prijs voor mij. Bekers enzo mag ze wel houden, die heb ik voldoende Lachen.
Onder het zadel reden we alleen wedstrijden echt vlak bij. Voor de wagen soms ook verder, maar alleen wedstrijden die ik ook met m'n andere merrie rijd.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:13

tsja ik vind nog steeds als ik het startgeld betaal ik ook het prijzengeld houd, rozetten en zooi geef ik altij d wel aan de eigenaar.
over het algemeen gaat dat geld wel weer in het paard, maar koop ook wel een hoofdstel deken of iets dergelijks als het nodig is zonder op concour te zijn geweest.

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:22

Ik zou het gebruiken om spullen voor het paard te kopen, bijv. een nieuw shabrak.
Dan heeft de ruiter er iets aan en de eigenaar ook wel een beetje Knipoog
Of je verdeeld het gewoon, ieder de helft ofzo Knipoog

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:01

Ik ben ook bijrijder. Hoef niets te betalen hiervoor en mag zo vaak gaan als ik maar wil. Zeker nu de eigenaresse zwanger is.
Ze rijdt zelf geen wedstrijden. Ik wil dit in 2009 wel gaan doen.
Volgens mij vind ze het prima dat ik alle prijzen hou.
Ik zorg zelf voor vervoer e.d. dus ze heeft er verder geen omkijken naar...

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 06:26

ik heb de afspraak met mijn bijrijdster (die overigens zelf de wedstrijden betaald) dat de bekers en linten voor haar zijn en geld of waardenbonnen aan het paard besteed worden.tenslotte werkt het paard er net zo hard voor en verdient hij ook wel eens wat extra!!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:33

judithh schreef:
Van te voren is er al gezegt dat eventuele tegoedbonnen bij het paard zouden blijven en daar ook iets voor gekocht zou worden voor het paard. Nu de tijd daar is en de bonnen besteed zouden worden voor een goede winterdeken (met bijbetaling van de eigenaar) heeft de bijrijdster vreselijk de pest erin.

Hmm dat is dan wel vreemd. Als je aan het begin hebt afgesproken dat ze tegoedbonnen aan het paard zou besteden dan moet ze zich er aan houden.
Maar persoonlijk vind ik dat je je gewonnen prijzen zelf mag houden tenzij dus anders afgesproken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:18

Dan zou je moeten afspreken dat de bijrijdster het prijzen geld en de bonnen aan de eigenaar geeft zodat die er wat voor het paard van kan kopen wat zei nodig vind.
Ik vind het een beetje raar dat de bijrijder dat moet kopen wat jij nodig vind.
Als bijrijder er iets voor het paard voor moet kopen mag ze er toch ook een leuk dekje of iets voor kopen? Dan heeft ze er zelf ook meer plezier aan.

Over dit soort dingen moet je gewoon hele goede afspraken maken anders krijg je altijd scheve gezichten achteraf.

Ik ga over een tijdje ook een paard bijrijden van iemand die ik al goed ken. En daar mag ik ook mee gaan starten. En ik zou het raar vinden als ik mijn gewonnen prijs in moet leveren aangezien ik daar zelf hard genoeg voor werk/train, ik rijd dan ook wedstrijden met een doel! Ik zal overigens wel de kosten voor mijzelf nemen. Zij hoeft niet voor mijn wedstrijden te gaan betalen. Ze wil misschien zelf ook gaan starten dus dan kunnen we gezellig samen Haha!
Ik koop nu al spullen voor het paard en dat is er nog niet eens, dus het geld komt heus wel weer terug bij het paard.

Koopt het meisje naast het prijzen geld ook weleens wat voor het paard als dekjes ofzo?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:26

Ik vind dat je gelijk heb.

Ikzelf had de bonnen besteed en het restant bijgelegd voor die te kopen deken. .. kleine moeite... ja toch.

Ik vind ook als dit wordt afgeproken dat je je daar aan moet houden en dan niet gaan miepen over bonnen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:29

ja maar wat is de afspraak dat het aan het paard besteeds word door bijrijder of dat eigenaar bekijkt wat nodig is en dat dat er van gekocht word?

begrijp me niet verkeerd hoor, als amazone helemaal niks hoeft te betalen lijkt het me niet meer dan logies dat ze die bonnen geeft, maarja dat moet je wel heel duidelijk afspreken.

Ik zou zeggen als jij de bonnen zelf wilt uit geven moet je ook zelf de rest van de kosten betalen.
Die bonnen brengen lijkt mij niet zo veel op als dat alles bij elkaar kost om wedstrijd te rijden.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:40

Ik denk dat ik zou afspreken dat de bijrijder het startgeld zelf betaald, en die de prijzen dus ook in eigen hand mag houden.

Eigenlijk om dit soort probleempjes te voorkomen, hoewel het in dit geval toch duidelijk was kortgesloten?

En zoals gezegd, het is een geweldige kans om zo'n leerpaard te mogen rijden, ik vind het super wat je doet! Ik zou het koesteren, wil dolgraag van een hoger geschoold paard leren en ook best een beetje in investeren. Bijvoorbeeld door zelf de start (verenigings) en leskosten de betalen. Het prijzengeld en bonnen, gaan waarschijnlijk ook voor een groot deel naar het paard Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:15

Mijn bijrijdster mag ook wedstrijden met mijn paard rijden als zij dat wilt, maar dan mag ze alles zelf betalen. Maar dan mag ze de bonnen wel houden.

volgende keer zou ik het ook zo doen als ik jou was Knipoog

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:19

Breitling schreef:
Dan zou je moeten afspreken dat de bijrijdster het prijzen geld en de bonnen aan de eigenaar geeft zodat die er wat voor het paard van kan kopen wat zei nodig vind.
Ik vind het een beetje raar dat de bijrijder dat moet kopen wat jij nodig vind.
Als bijrijder er iets voor het paard voor moet kopen mag ze er toch ook een leuk dekje of iets voor kopen? Dan heeft ze er zelf ook meer plezier aan.

Over dit soort dingen moet je gewoon hele goede afspraken maken anders krijg je altijd scheve gezichten achteraf.

Ik ga over een tijdje ook een paard bijrijden van iemand die ik al goed ken. En daar mag ik ook mee gaan starten. En ik zou het raar vinden als ik mijn gewonnen prijs in moet leveren aangezien ik daar zelf hard genoeg voor werk/train, ik rijd dan ook wedstrijden met een doel! Ik zal overigens wel de kosten voor mijzelf nemen. Zij hoeft niet voor mijn wedstrijden te gaan betalen. Ze wil misschien zelf ook gaan starten dus dan kunnen we gezellig samen Haha!
Ik koop nu al spullen voor het paard en dat is er nog niet eens, dus het geld komt heus wel weer terug bij het paard.

Koopt het meisje naast het prijzen geld ook weleens wat voor het paard als dekjes ofzo?

Waar staat dat zij iets moest kopen???
De bonnen die ze gewonnen had heeft ze mee naar huis genomen. Er waren duidelijk afspraken gemaakt, dat als ze op het 3-daags concour bonnen zou winnen deze gebruikt zouden worden voor een winterdeken met bijbetaling van mijn kant.
Toen ik een deken wilde gaan halen en om de bonnen vroeg was ze beledigd.
Denk dat ik het verhaal redelijk duidelijk heb uitgelegd.

Dat iemand de gewonnen prijzen zelf houd als diegene zelf alles bekostigd kan ik inkomen, maar daar was hier geen sprake van.
En nee, deze bijrijder heeft nog nooit iets voor het paard gekocht...ook geen appeltje.

inmiddels heb ik een andere fijne bijrijder waar het goed mee klikt.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:19

Als ik zelf de bijrijdster zou zijn, zou ik maar dolgraag de bonnen voor het paard besteden hoor. Ik koop liever een nieuw hoofdstel, dekje of deken dan dat ik een anky trui neem ofzo...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:21

tsja meestal besteed je die dan toch wel aan het betreffende paard toch?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:23

Breitling schreef:
ja maar wat is de afspraak dat het aan het paard besteeds word door bijrijder of dat eigenaar bekijkt wat nodig is en dat dat er van gekocht word?

begrijp me niet verkeerd hoor, als amazone helemaal niks hoeft te betalen lijkt het me niet meer dan logies dat ze die bonnen geeft, maarja dat moet je wel heel duidelijk afspreken.

Ik zou zeggen als jij de bonnen zelf wilt uit geven moet je ook zelf de rest van de kosten betalen.
Die bonnen brengen lijkt mij niet zo veel op als dat alles bij elkaar kost om wedstrijd te rijden.

denk dat je beter het topic door moet lezen Knipoog

Afspraken zijn er héél duidelijk gemaakt, maar er werd terug gekrabbeld toen ik om de bonnen vroeg en boos gereageerd.
Van de bonnen heb ik een deken gekocht met betaling van mijn kant erbij, amazone heeft nooit een dubbeltje hoeven te betalen. Niet voor lessen, rijden, starten, benzine..enz.