Waar koop je een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: Waar koop je een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:12

handelsstal, fokkerij, stoeterij.. je hebt op internet ook een website waar je dit soort dingen op kunt zoeken! Volgens mij is dat horseguide.nl

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 08:31

Dank voor je reactie, het kan zoveel benamingen hebben Tong uitsteken Ik ga zeker eens spieken op de site die je opgeeft!

oxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:09

Ik ben al weer een tijdje een paard aan het zoeken (niet mijn eerste) vnl via Marktplaats, Bokt en Sporthorses.nl, Het valt allemaal niet mee. vaak krijg je telefonisch niet de goede info en ga je voor niets kijken, ook heb ik al 3x een afkeuring gehad! Ik heb wel een aantal tips/tichtlijnen die ik zelf aanhoudt: 1. vraag goed door over de voorgeschiedenis van het paard (waar komt die vandaan, hoelang hebben ze hem al, waarom verkoop etc) 2. als je gaat proberen maak een video, die je door je instrukteur nog even kunt laten bekijken, verder als je aan het uitproberen bent zoek wat andere situaties op (even naar de buitenbak, rijden tussen hindernissen, stukje langs de weg etc) 3. als het kan ga keer op concours kijken hoe paard op ander terrein is 4. Laat altijd minimaal klinisch keuren door je eigen!! dierenarts, heb al paar keer meegemaakt dat keuringsrapport van de verkoper niet helemaal korrekt was en teveel naar de verkoper was ingevuld. 5. de verkoper moet bij mij minimaal de helft van de keuringskosten bij afkeuring willen betalen, anders heeft hij blijkbaar niet veel vertrouwen in de gezondheid van zijn paard. 5. kijk reeel naar de prijs, er worden veel bluf prijzen gevraagd. Ik hoop dat je je voordeel er mee kunt doen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:11

Ik heb die van mij gevonden via marktplaats. Eerst een week bij haar op stal op proef gehad, daarna laten keuren en ik sta nog steeds op die stal, en mijn paard bevalt super Haha!

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:54

@oxers; bedankt voor je goede tips! die zijn zeker altijd welkom, succes met je zoektocht (die van mij mag pas over een aantal jaar beginnen Tong uitsteken )
@ Splash, zo hoort het te gaan he, super dat je er zoveel plezier aan beleefd Haha!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:19

Ik ben vandaag bij een pony weeste kijken die ook op marktplaats stond (onee staat).
Nou is het eigenlijk zo bijna goed als rond dat ik hem koop.
Het vertrouwen van die mensen naar mij is goed en ik naar die mensen is ook goed. Hebben een heletijd gebabbelt enzo.. Mag hem laten keuren enal.. Nou is het geen paard wat over een hoop geld gaat, dus zo dringend is het keuren niet maar goed Knipoog