tja,, waarom zou je met gympen willen rijden? Ik vind persoonlijk jophurs veel fijner. Maar ja,, aan dit antwoord heb je natuurlijk niks...
HAPPY22
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-09 12:37
Ew_love schreef:
tja,, waarom zou je met gympen willen rijden? Ik vind persoonlijk jophurs veel fijner. Maar ja,, aan dit antwoord heb je natuurlijk niks...
Ik hoef ook niet echt met gympen ofzo te rijden, vind zelf rijlaarzen ook veel fijner. Maar ik zie op onze manege wel vaak dat er mensen gewoon gympen onder hun chaps aanhebben. Van die Nike Blazers weetjewel.
ikke99
Geplaatst: 20-01-09 15:36
Levensgevaarlijk om met gympen te rijden, als je door je beugel schiet zijn de rampen niet te overzien
Rachelle_K
Geplaatst: 20-01-09 16:05
ikke99 schreef:
Levensgevaarlijk om met gympen te rijden, als je door je beugel schiet zijn de rampen niet te overzien
idd, maar dat is natuurlijk je eigen keus ik zou het nooit doen
Ik moet zeggen dat ik ook een paar keer met gympen heb gereden omdat mn enkel zo dik in het verband zat dat ik geen jodhpurs aankon.. maar om nou te zeggen dat ik het fijn vond rijden.. Maar dat kwam ook meer omdat ik zeg maar bootschoenformaat allstars aanhad.. Dan blijft dat lipje hangen als je iets te ver doorschiet.. Gelukkig zat ik op een heel braaf paardje die ik volledig vertrouwde
Maar gewoon 'voor de lol' zou ik het nooit doen
Sprrt
Geplaatst: 20-01-09 17:28
Mijn zus is ooit de hele bak doorgesleurd en met haar hoofd tegen de bakrand geklapt toen ze bleef hangen met haar gympen... (Ze stond overigens op zonder schrammetje) maar dit was een dood eng gezicht.. Ik rij dus ook altijd met laarzen of rijschoenen.. Het is allemaal even wennen! leren laarzen kunnen in het begin vet pijn doen.. Maar als ze eenmaal naar je benen zitten...
Jophurs en laarzen rijden veel fijner dan gymper, alleen maar gevaarlijk!
Merryl
Geplaatst: 20-01-09 22:46
Ik reed ook altijd met gympen.. Schoot inderdaad veel door de beugel heen, maar er niet bij stilgestaan dat dit ook nog wel eens gevaarlijk kon zijn !
MdM
Geplaatst: 22-01-09 00:24
Het kan gevaarlijk zijn maar momenteel heb ik niet veel keuze. Ik ben geopereerd aan mijn been en kan dus bijna niets van schoenen aan omdat mijn enkele nog veel te dik is. Dus geen laarzen, geen jophurs, nada. Ik vind het allesbehalve fijn want ik rij toch wel vrij intensief en met laarzen gaat alles gewoon beter, voelt het natuurlijker aan en kan je makkelijker ingrijpen. (zo ervaar ik het toch) Bij western riding ligt het anders, daar had ik vroeger nooit last als ik met sneakers ofzo reed. Maar soit, ik zal alvast heel blij zijn als ik terug laarzen kan aandoen
Snap ook niet dat dit goedgekeurd word op maneges, zoals al eerder gezegd zijn de gevolgen niet te overzien als het fout gaat, en als dat nou net bij één van je klanten gebeurt.. Overigens heb je niks geen steun, dus snap ook niet waarom je hier bewust voor zou kiezen, tenzij je zoals bovengenoemde geen keuze hebt.
tessa1982
Geplaatst: 22-01-09 10:58
altijd schoenen met een goede hak, het beste zijn stalschoenen
ik rij altijd met Jodphurs. een vriendin van mij is ook met haar gympen door de beugel geschoten er af gevallen maar haar voet bleef hangen, en haar knie heel lelijk gebroken, tja dan geef ik liever even €50 uit voor jodphurs.
mariekjhe
Geplaatst: 25-01-09 14:51
ik rijd alleen met gympen en chaps als ik zonder zadel rij want als je gympen aan hebt als je met zadel rijd is dat inderdaad gevaarlijk dan rij ik met jodphurs
Klaartje_
Geplaatst: 26-01-09 02:29
zou het nooit durven, tenzij ik zonder beugels rij.. stel dat ik er afval en vastzit met mijn voet.. no thanks
Gister nog ging mijn vriend even op het paard met zijn gympen aan en hij zat op een gegeven moment ook vast doordat de beugel te ver naar achter schoof. Was er eerst redelijk makkelijk in, maar ga er nu toch beter op letten.
octopussy
Geplaatst: 28-01-09 14:25
pff.. ik zou niet met gympen gaan rijden.. dat glijdt zo erg!
ben ook tegen gympen vanuit veiligheidsoverwegingen...
plus
ik vind het echt geeeeen gezicht
milatje
Geplaatst: 28-01-09 20:26
Gympen zijn gevaarlijk om mee te rijden
Deleted
Geplaatst: 28-01-09 21:01
Zou ik niet doen, met gympen glij je zo door je beugels heen en dat is niet zo'n fijn gevoel!
SSDesign
Geplaatst: 28-01-09 22:48
Ik heb het een tijdje gedaan toen ik niet in andere schoenen kwam vanwege mijn enkels. Maar echt veilig voelde ik me daarbij niet. Had overigens wel gympen met een goede onderkant
Selmaa
Geplaatst: 07-02-09 13:31
ik vind gympen best gevaarlijk. en lijkt me ook niet echt lekker rijden (glijdend?) nee ik hou het maar bij me fijne laarzen