Veerle90 schreef:misschien was een pinto inderdaad niet zo'n goed idee om mee te beginnen... Weet je zeker dat het een ruin is:P Zoals ik lees lijkt het me eerder een hengst die uit zichzelf kuren krijgt:) haha maar ik hoop dat het goed komt. En anders inderdaad even laten ruijden door iemand die iets langer rijdt dan 3 jaar
Ook een hengst krijgt niet uit zichzelf kuren.
Hengsten hebben alleen wat meer praatjes, en zijn directer in hun communicatie....
Ik ben van mening dat je ervaring met paarden moet hebben, voor je er een wilt aanschaffen. Dat er mensen zijn die dat niet hadden, en het toch deden, zegt meer over die mensen, denk ik..... ik blijf het heel ongelooflijk stom vinden, echt.
Ik kan TS alleen aanraden het paard te verkopen, een leuk verzorgpaard te zoeken, met een ervaren eigenaar waar je een hoop van kunt leren, en de droom van een eigen paard voorlopig (de eerste jaren) aan de kant te zetten. Dat is imo het enige verstandige. Want ook met een pony voor je dochters kun je jezelf stevig in de vingers snijden.
Kinderen kunnen geen dieren opvoeden, en zelf hebben jullie ook de ballen verstand van paarden, gewoon niet doen dus. Een paard is geen accessoire.