[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:02

Montecito schreef:
Hallo, mooie jasjes komen voorbij! Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik zoek een nieuwe champagne/ licht gele rijbroek en kwam een site tegen die een canary broek verkoopt met zitvlak. Namelijk ruitersportimport.nl de pro seat 400. Kennen jullie deze broeken en hoe bevallen ze? Ik heb normaal altijd katoenmix broeken( cavallo, pikeur) en deze is van nylon.... Ik heb geen idee of dat fijn is. Enig idee? Ze zijn niet gek duur en wel de goede kleur! Als iemand mij kan helpen, heel graag!

sorry ken t niet! Rijd zelf met anky off white spullen. Erg mooie kleur, niet te geel. Van n afstand is t bijna wit, maar zachter/warmer. Ook super fijne broeken/spullen.

Mijn nieu wedstrijddekje is er, superblij! Heel gaaf. Het is een HV polo Lurex Princeton, ecru met goud/off white biesje aan de rand en n paar cm vd rand.
Echt wow!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:14

_Joyy schreef:
Valt hier even binnen;

Ik heb laatst een geweldig mooi dekje besteld bij greenfield selection.
Heb toen 30 euro inclusief verzenden betaald en wat een ontzettend mooie dekjes!

Ze hebben heel veel kleuren en zou anders even mailen.

Hier staan er wel een paar http://www.greenfieldselection.be/index ... 16&page=16

Maar voor het bestellen in Nederland moet je even op hun fb kijken en daar staat het mail adres ook.
https://www.facebook.com/greenfield.nl?fref=ts

Ze hebben wel meer gaaf spul! :oo
Alleen de website is echt.. :x :x
Wil die springsingel met bont ook wel! Beschermers. Voortuig..

Michelle77

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:37

@roxxiejjj heb even in je profiel zitten gluren, gave bruine spullen heb jij zeg! Mag ik vragen wat voor bruine laarzen je hebt?? (vooral die je aan hebt op het paardje dat je verkocht hebt, Ali?)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:09

offtopic: Roxxiej: Heeft je paardje weer opnieuw een blessure :(?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:56

Whoehoe, ik ben blij!

Het weekend even uitgebreid op de foto zetten, maar hier even heel snel:
Afbeelding

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:36

@Michelle: Lipica's! Kleur palisander met cognac piping. Zaten me niet heel lekker, dus doorverkocht. Dank je voor de complimenten trouwens ;)

@Suikermeisje: ja ^) had okt 2012 een peesblessure aan beide benen en een peesschede pntsteking rv. Nu kwam de peesschede ontsteking weer terug, dus weer maand op rust. Springen zit er nooit meer voor ons in :(

Ik heb vanmiddag te hore gekregen dat mijn sponsor met de zaak stopt, dus ik moet op zoek naar nieuwe dekjes en deken. Denk dat ik die Belg hierboven ga benaderen en mijn baas ga aanspreken voor de bedrukking..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:52

Wat balen zeg Roxxiejj! Hoelang ben je nu uit de running?
Mocht je nog een keer laarzen eruit doen, mag je me best een berichtje sturen haha al geloof ik nooit dat we dezelfde maten hebben.

Zijn het allemaal lipica's die je hebt?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:28

Wauw wat een mooie jasjes van die site!! Jammer dat het alleen niet de goede kleur is ;(

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:02

Nog even over die verzorging, zijn er echt mensen die hun paard voor elke wedstrijd wassen???

Ik rijd sinds vorig jaar februari best fanatiek wedstrijden, ongeveer 2 keer per maand gestart, paar maanden er tussen uitgeweest vanwege kreupel paard en blinde darm ontsteking, ondertussen rijd ik M en krijg ik dus geen cijfer meer voor verzorging.Ik ben dus ook maar gestopt met die stomme staartvlecht te maken omdat ik een volle staart veel en veel mooier vind. Maar ik heb echt nog nooit me paard voor een wedstrijd gewassen. Ik heb daar gewoon weg geen tijd voor (examen jaar) en geen zin in, daarbij is die van mijn zwart en zie ik het verschil niet. Ook is die van mij geschoren dus heb ik niet echt het idee dat er wat aan die vacht blijft kleven.

Wat ik meestal doe voor een wedstrijd is goed poetsen en glim spray, knotten en dan de staart goed uit borstelen. Ook me zadel en hoofdstel ga ik echt niet elke keer schoonmaken.

Als ik uit school kom en ik wil gauw rijden neem ik ook genoegen met een keer een borstel er over en de hoeven uitkrabben, ik verbaas me dan ook echt dat mensen het erg vinden als hun paard niet "schoon" in de les verschijnt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:34

Die van mij moet altijd schoon zijn als ik ga rijden. Zelfs als het gewoon thuis in een natte bak is. :+

Echter was ik hem maar heel zelden, hooguit een keer in de zomer (dan gaat wel regelmatig de slang erover heen na het rijden en mag ie daarna in de bak rollen :P ) maar echt wassen nee, gewoon poetsen..

Nu scheelt het wel dat ik een vos zonder afrekeningen heb, weet wel zeker dat als het een ander kleurtje was geweest en/of met wel wit ik wel flink wat vaker aan het wassen zou zijn. Mest of moddervlekken heb ik gewoon een hekel aan. :P

Maar goed, voor iedereen verschillend! Vind wel dat je paard gewoon netjes verzorgd moet zijn. Dus gewoon goed in z'n vacht moet zitten. En als je paard zich happy voelt en goed voer krijgt e.d. heb je t meeste al gedaan! Hoef je alleen evt. wat vlekken te verwijderen en de haren glad borstelen. En dan uiteraard volgens het reglement (KNHS / stamboek) getoilleteerd. Wat er dan nog voor allemaal 'extra's' uit de kast word getrokken is heel persoonlijk. ;-)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:47

Ik was mijn paarden altijd voor concours. Was afgelopen weekend echt de haas wat dat betreft, moest om half 7 op stal weg.

Ik heb 2 bontjes, dus ik moet wel ;)

@Michelle: ik heb nog een stel met hele veters (Derby), sierneusje en sierpolo flap, stel croco lakkers van Pioneer en Derby brons met swarovski. Dat was het :')
Maar kan zijn dat ik nog een stel Derby polo's erbij neem :')
Paard was vorig jaar al bijna 45 weken uit de running, nu weer sinds half december, half feb pak ik hem weer rustig op. Dan kan ook eindelijk mijn Couture jasje uit de hoes *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:05

Wat een pech Rox!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:35

Ik was mijn paarden ook altijd voor concours. De ene is een schimmel en de andere heeft aftekeningen die gewassen moeten worden. Plus de staarten die worden ook altijd gewassen voor concours. De schimmel wordt trouwens standaard minimaal 1x per week gewassen :o

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:46

Mijn Horka jasje is binnen! Súper mooi en past mooi. Zaterdag een foto te paard! :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:48

Ik kan mijn schimmel niet wassen in de winter. Doe altijd benen en staart en met een washandje zijn hoofd en vieze plekken :) s zomers is het wel makkelijker haha.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:58

Als groom was ik de paard steeds voor wedstrijd, en nadien wanneer ze bijan opgedroofd zijn wat spray er op. Dan ben ik een heel weekend goed voor een stofvrij paard.

Mn eigenpaard als ik op wedstrijd ga was ik in de zomer ook steeds voor wedstrijd. Ze staan elke dag op de weide, dus behoorlijk stoffig :+. In de winter was ik ze niet, tenzij het te gortig is was ik de staart wel :).

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:15

Ik was ze ook niet in de winter, wij hebben alleen koud water dus dat komt ook niet goed :P Was wel de staart en benen als dat nodig is en heel soms de manen (Fries), in de zomer was ik ze meestal wel gewoon :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:05

Wat een pech zeg Roxxiej... :(:)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:19

@ Roxxiej: sterkte met de pech...
@ Michelle: mooi zeg!!
Ik was de paarden ook niet in het geheel, maar altijd wel de benen en staart. Of ik moet de staart twee dagen tevoren hebben gewassen. ( ik was doordeweeks ook gewoon als er een viezige staart is)
Tuig en laarzen poets ik altijd. En dan heb ik zelfs apart hoofdstellen en laarzen alleen voor wedstrijd. Die zijn na 1 malig gebruik meestal nog wel schoon, maar ze worden altijd gepoetst voor wedstrijd. Bij donkere hoefjes zet ik ze soms nog wel in de lak, dat is vooral in de zomer mooi.

Oh.. trouwens bij Divoza nog een leuk jasje gespot voor mensen die van roze houden!
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/kleding-accessoires/collectie/12507_cavallino-marino-verona-rijjas.html

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:43

@Michelle77, ik ken het ook niet,maar vind t echt de goede kleur. De Anky is hetzelfde als mijn pikeur, maar te licht voor mijn nieuwe dekjes. Kent verder helemaal niemand ruitersportimport? Sorry dat ik zo binnenval trouwens..... @ Roxxiejj, is je Z peerd Nitro nog steeds uit de running? Erg vervelend voor je vond hem erg goed gaan! Gelukkig mag je weer oppakken straks!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:45

Oh ik moet bij mijn wassen zeggen dat ik inderdaad alleen de benen doe! Voor de rest staan ze het hele jaar onder een halsdeken (zomer een vliegendeken met hals), moet zeggen. Dit werkt als een tiet! Heb van beide paarden half oktober de manen gewassen, helemaal laten opdrogen, flink wat antiklit erin en toen halsdeken op. Nu nog steeds: stralend wit!
Zomer hoef ik vaak ook alleen de benen te wassen. Na het rijden altijd helemaal douchen :j
Staart hangt inde zomer in een vlecht, in de winter was ik die echt sporadisch :')

Ik kan trouwens wassen en vlechten in een klein uur :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:46

Zal ik zelf even reageren? Ruitersportimport is mijn bedrijf. We zijn sinds 1 januari open. Dus heel super veel reactie zul je niet krijgen verder nog. Ik had Marloes al per mail gesproken. Maar toch even voor iedereen.
De levertijd van de broeken 400 pro broeken zijn wat langer. Ze worden speciaal voor je gemaakt (alle gorringe broeken). Dit is ook de reden dat ik een navy zit op een canary broek kan doen.

Nylon wordt voornamelijk gebruikt voor echte sportkleding, denk aan bv fietsbroeken. Het is super elastisch, behoorlijk slijtvast. Doordat de stof sterker is dan bv katoen, zakt op den duur de broek minder uit rond de heupen. Een nadeel zou kunnen zijn dat de stof wat gladder is. Maar omdat je een kunstlerenzit hebt zul je daar in het zadel minder last van hebben.
Overigens gebruiken oa. pikeur, mountain horse en ariat nylon combinaties.

Overigens heb ik ook een canary in 92% katoen en 8% lycra. De stof maakt dat de kleur iets minder helder is (nylon heeft iets meer glans). De broek is dan 64,95. Anders is de broek 67,95. Beide zijn incl verzendkosten. Kwa prijs ontlopen ze elkaar niet zo veel. (Alleen geen navy zit.)

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:22

Haha, jij ook op bokt! Ik dacht misschien kennen de mensen hier de broeken en kunnen ze me meer vertellen hoe ze zijn in gebruik. Ik vind ze erg mooi op de foto. Maar moet meestal een gevoel erbij hebben en voelen kan helaas niet via internet... :D

Ik laat je binnenkort weten wat ik doe!

Groetjes!

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:46

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:38

Leuk topic, gave wedstrijdsets :)
Mijn nieuwe blauwe set voor mijn jonge paard. vorige week voor het eerst mee gestart dus nog geen foto te paard.
Afbeelding

En mijn schimmel start ik ook in blauw met lichte krijtstreep, iets chiquer langer model
Afbeelding
http://i57.tinypic.com/2wd7i21.jpg