Ik doe ook niks aan de staart. Vlechten vind ik heel ouderwets en niet mooi. Maar ieder z'n ding. Knippen/scheren wil ik niet. Ben net zo blij met z'n staartje.
De jasjes lijken mij ook wat kort. Vooral de eerste. Maar misschien valt t mee te paard.
Nies_
Geplaatst: 27-01-14 20:49
vonneke schreef:
Oe zijn ze niet heel kort?
Was ook mijn gedachte.
maria1991
Geplaatst: 27-01-14 20:53
Zeker kort. Is ook mijn twijfel. Heb n lang lijf. Hoop ook dat t te paard meevalt en anders draag ik ze lekker voor gewoon of voor springen.
Over die staarten, ik laat dat allemaal lekker groeien. Anders kijk je zo in die poeperds. Vind het wel charmant een volle natuurlijke staart. En voor zomaar een wedstrijdje hoef je echt niet je paard een heel seizoen een deken op te gooien als je dat normaal niet doet, tja dan ziet het er maar niet zo heel netjes uit. Als je echter fanatieker wedstrijden gaat rijden zal ik dat wel doen, maar dat lijkt me ook wel logisch met het zweten van het paard enzo.
Vind de jasjes hierboven ook wat kort, maar inderdaad, misschien valt het op het paard mee! Vind de kleuren erg geinig. Waarvan zijn ze?
jsofie
Geplaatst: 27-01-14 21:44
Ik vind vieze paarden echt geen doen op wedstrijd. Maar die paarden staan wel lekker buiten. Daar is ook wat voor te zeggen. Daarom zal een jury het meestal met een korrel zout nemen.
Ik had trouwens afgelopen weekend geschreven in het ZZ zwaar. Viel me wel op dat heel veel amazones echt van die te strakke softshell jasjes droegen. Het zat dan te trekken in de rug enzo, heel zonde. De hoedjes zijn echt een beetje 'uit', zag vooral veel 'Kep' caps.
Oe. Past krap aan vind ik al wat ruim genomen. De naden van je schouders lopen over je sleutelbeen. Ik vind het jasje echt veel te klein. Kan toch ook niet lekker zitten?
Bewust voor deze maat gekozen?
jsofie
Geplaatst: 27-01-14 22:42
Nee ongepast via inet gekocht. Hij zit erg lekker. Stof gaat nog wel beetje rekken. En ik heb er 4 dus dacht ga hem gewoon af en toe dragen en raak hem wel weer een X kwijt.
Officieel is het wel de regel ja volgens mij van half over de billen. maar ik kon het niet terugvinden in het reglement. Misschien afgeschaft met de komst van de kleuren?
Na de kleuren is het nog even geweest, maar inmiddels volgens mij indd van het regelement "verdwenen", en dus nu niet meer van toepassing... Toch vind ik het zelf wel netter om een ieeeetjes langer jasje te hebben
Volgens mij staat het er sinds april 2013 niet meer in. Nog niet zo lang in ieder geval.
ElfiL92
Geplaatst: 27-01-14 23:11
Ja de moderne jasjes zijn gewoon wat korter en daar is opzich niks mis mee vind ik. Maar ik heb het idee dat die jasjes echt nog korter zijn...
Ik heb een Spooks maar die is in mijn ogen toch wat langer (foto heeft hier al een keer eerder gestaan maar om het beeld duidelijk te maken):
Mijn nieuwe jasje is wel echt klassiek en lang. Omdat ik dat stiekem toch ook nog steeds erg mooi vind. Dan kan ik lekker afwisselen tussen klassiek en modern.
Ik heb hetzelfde Elfil, een klassiek langer jasje, en een wat moderner en wat korter jasje. De langere is ook van een duurder stofje, de modernere van softshell. Die laatste is erg handig als het bv regent, of ik moet er een aantal snel achter elkaar starten (dan heb ik vaak geen zin om snel iets over het jasje aan te trekken bij wisselen en word ie toch snel viezer).
Bij sommige mensen staan die korte strakke jasjes heel mooi, maar sommigen moeten er gewoon niet aan beginnen Bij het springen vind ik het wel heel gaaf! Ikzelf heb een kentucky, klassiek, mij staat zo'n korte strakke gewoon niet
@ Passionato: ja die spooks is ook een soort softshell en mijn nieuwe is dat inderdaad niet. Moet zeggen dat ik de pasvorm van mijn spooks wel echt geweldig vind. Net een vestje, zo mooi sluit die aan!
Bij mij staat een langer jasje weer niet, ben niet zo groot en dan hangt het half over mijn bovenbenen en lijk ik nog kleiner. Heb nu een Pikeur Skarlett en die is precies goed heb ook sinds kort een nieuw jasje maar die moet ik helaas weer verkopen omdat het gewoon niet mooi staat.
Nadeel van lange jasjes bij korte mensen (including myself ) is dat je bovenbenen zo kort worden, mede door de hoge dressuurboog die ook vaak op de laarzen zit. Kont wordt wel mooi aan het zicht onttrokken