Als het koud is ?? tegen blaren ?? voor meer grip ?? voor de sier ??
xLotte
Geplaatst: 02-08-09 10:20
Zelf rijd ik liever zonder, omdat de teugels dan toch sneller door mijn handen glijden. Soms in de winter, als het vriest, maar dan helpen zelfs handschoentjes niet tegen die kou
Destino
Geplaatst: 02-08-09 12:20
Als ik zonder handschoenen rijd, dan heb ik vaak meteen een blaar. Ik rijd wel eens zonder, maar dit was dus geen succes. Ik heb op dit moment ook nog springteugels aan mn hoofdstel zitten. Met dressuurteugels scheelt het al wel wat. In de winter draag ik ze ook voor de warmte.
Ik rijd in de winter vaak met Vind ik fijner. In de zomer eingelijk nooit.
xJustMe6
Geplaatst: 02-08-09 13:43
ik rijd meestal met handschoenen want ik heb echt heel snel blaren. zelf als ik mn teugel heel losjes vasthou krijg ik soms al blaren. in de winter is het ook nog handig tegen de kou
DaisyDarling
Geplaatst: 02-08-09 13:47
Ik rijd altijd met handschoenen, anders heb ik binnen 5 minuten blaren....& Mijn pony doet af en toe opeens haar hoofd omhoog of schrikt en doet het dan omlaag, en dan zijn handschoentjes oozofijn!
Sarcasm
Geplaatst: 02-08-09 15:32
Ik heb handschoentjes, omdat de pony die ik hiervoor had super sterk was en er gewoon blaren van kleer. Als ik nu zonder handschoentjes rijd voelt dat heel raar omdat ik dat niet gewend ben!
nOukiee_
Geplaatst: 02-08-09 15:47
Ja, 't is maar net wat je zelf fijner vind.. In de winter rij ik zelf ook meestal wel met handschoenen, Omdat als ik koude handen heb gewoon de teugels niet in mij handen voel liggen! En in de zomer rij ik eigenlijk nooit met handschoenen.. Veel te warm voor!
En juist door wrijving van kleffe handen in de zomer omdat 't warm is en dan over 't leer.. Kan je wel blaren krijgen indd!
Shira_de_koe
Geplaatst: 03-08-09 12:09
bij mijn glijden de teugels altijd uit mijn hand, handschoentjes dus voor extra grip
only18
Geplaatst: 03-08-09 19:01
Tegen de koude, zowieso ook tegen de blaren. Ookal hangt het paard niet op de teugels, ik heb ALTIJD blaren Misschien rijden sommige dames met handschoenen om hun nagels te beschermen ..
kiirzy
Geplaatst: 03-08-09 19:02
in de winter voor warmte, en in de zomer tegen blaren. heb ik nog al snel last van.
reed vroeger zonder, maar toen ik er eenmaal aan ben begonnen met handschoenen te rijden vind ik dat veel prettiger. In de winter is het lekker warm, 's zomers heb ik vaak zweethanden en dan glijden de teugels door mijn vingers. Met handschoenen heb ik meer grip. En nee, niet meer grip om hard aan de mond te trekken, rij altijd met vrij losse teugels, maar dan nog zijn handschoenen prettiger.
ik rij altijd met handschoentjes, voor de blaren, voor meer grip en in de winter voor de warmte
lindsaydb
Geplaatst: 04-08-09 23:20
nee ookal heb ik geen druk krijg ik nog blaren door het vocht!
Sarcasm
Geplaatst: 05-08-09 15:54
Zijn er nu niet genoeg redens gegeven?
cemi
Geplaatst: 05-08-09 22:58
toen ik op pony's reed had ik nooit handschoentjes aan maar daarna ging ik op paarden rijden en kreeg ik elke week blaren dus had ik maar handschoentjes in huis gehaald.. in het begin wel raar.. net of je geen contact met je paard hebt.. maar nu kan ik niet meer zonder.. ben wel eens op paard gaan zitten zonder mn handschoentjes nouu moest ze toch eerst even aan doen.. dan zijn de teugels echt ineens heel hard haha
Ik rij eigenlijk ook altijd met handschoentjes aan en dat komt omdat ik super snel blaren tussen m'n vingers krijg. Als die open gaan tijdens het rijden dan verga ik van de pijn, plus dat ik 2 dagen m'n vingers niet meer kan buigen. Vandaar dat ik met handschoenen aan rijdt. Wellicht komt het omdat mijn paard soms wat zwaar voor is en even lekker op de teugel gaat hangen. Ik ben nog niet zover met rijden dat ik dat direct kan voorkomen, corrigeren duurt even een rondje bij mij, dus dan geven de handschoenen ook wat extra bescherming! Maar je moet inderdaad wel uitkijken dat je dmv je handschoenen niet de hand te vast zet (omdat je het schuren dan niet volet).
nynke1995
Geplaatst: 07-08-09 17:06
Ik draag ook vaak handschoentjes wegens eczeem en omdat mijn pony erg sterk in haar mond is en soms heel erg gaat hangen en trekken en dan schuurt het en krijg je blaren dus is het fijner om mét te rijden
Rijden met handschoenen staat toch ook leuk! hoort bij de sport
Ceasar2015
Geplaatst: 08-08-09 13:37
Jaren terug zijn mijn handen een keer helemaal aan gort getrokken en sindsdien kan ik niet meer zonder rijden( blaren, handen die open zijn ed). Buiten dat om is het inmiddels gewoon een gewoonte en in de winter ook nog tegen de kou.
Lriissaa
Geplaatst: 08-08-09 20:24
Ik droeg alleen in de winter handschoentjes,tegen de kou!
xNursiex
Geplaatst: 08-08-09 20:28
bij kou, buiten omdat hij weleens wat enthousiast wil gaan trekken, in de bak omdat ik anders altijd last heb van mijn vingers (en ik rijd echt met een losse teugel, maar heb gewoon snel last van mn vingers) en omdat ik het lekker vind rijden in zijn algemeen. Helemaal gewend om ze aan te hebben Overgens in de bak niet altijd hoor, anders kan ik straks niet meer zonder
SamDoelen
Geplaatst: 13-08-09 19:30
ik rijd altijd met handschoene omdat het op wedstrijden verplicht is, , dus daarommm rijd iki er thuis ook mee zodatik altijd dezelfde grip heb
ik rij nog wel eens een paard voor iemand anders en die rij ik meestal met slof is namelijk niet zo'n gemakkelijk paardje nou 1 keer even zonder handschoentjes en 2 ringvingers lagen open,,, ook vind ik het netter staan en ik heb nogal moeite met mijn teugels op maat houden,, en zonder handschoentjes rijden maakt het alleen nog maar erger
Xreneee
Geplaatst: 14-08-09 11:58
ik rijd eigenlijk alleen maar met wedstrijden met handschoentjes en in de winter heb ik speciale tegen de kou. maar ik ben ook niet echt gevoelig voor blaren, ik heb bijna nog nooit blaren gehad van het paardrijden. dus ik denk dat de 1 gevoeliger is als de ander en dat daarom veel mensen met handschoentjes rijden.