kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:34

Ik kom in principe elke dag.. maar sla 1 dag in de week over. dit omdat ze dan een rustdag heeft, en ze staat bij mensen die de paarden wel in de gaten houden

Kiimmetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:48

6 dagen in de week:D

luvehessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:47

ik ben er 7 dagen per week:) of als ik echt niet kan dan heb ik altijd nog iemand anders die mijn paardje wel even wil buiten zetten in de winter:P hij staat nu 24/7 buiten Lachen dus als ik een dag niet kom is dat niet erg, is zijn rustdag, hij is tog nog maar 2

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:59

ik heb 6 verzorgpaarden waarvan 1 ergens anders staat, ik ben iedere dag op de manege om een van die paarden te doen, en in eht weekend slaap ik daar, Bij het andere paard die ergens anders staat om ik 7 dagen in de week. iedere dag dus, en daar ga ik 2 x per dag voor Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:18

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:22

Ik heb de pony's en het paard bij huis staan en zie ze elke dag.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:26

Ik kom er elke dag. Ik kan als ik een dag niet wil de eigenaren wel even SMS'en/bellen of zij hem in de wei willen zetten of los willen gooien, maar streef naar elke dag zelf te gaan. En tot nu toe is dat ook gelukt (maar dan hebben we het nu over twee weken hoor Knipoog ).

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:40

mijn paard wordt door anderen gevoerd,buiten/binnen gezet en stal uitgemest 2x per dag.
maar toch ga ik elke dag ff langs soms maar 5min om alleen een appel te brengen Haha!
als het echt niet kan nou dan maak ik er geen probleem van maar in de winter als ze de deken(s) opheeft kom ik sowieso ff checken of het nog goed ligt of even luchten Knipoog
maar ik woon ook op 3min fietsafstand dus dat scheeld!

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:45

heb 2 paarden (verschillende stallen)bij de een kom ik elke dag want moet haar zelf binnen zetten.
De ander staat op vol pension probeer elke dag maar soms lukt dat niet

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:46

Ik kom braaf elke dag, komt ook omdat ik 2 paarden van andere mensen aan het beleren ben, anders was het niet echt nodig geweest, dan is 5 keer in de week wel genoeg, hij hoeft nog niet elke dag wat te doen, hij is pas 3 dus ik doe maar 2x per week serieus wat met hem en voor de rest wat poetsen en door't dorp wandelen.

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:56

Ik kom elke dag, ook al wordt ze gevoerd en buiten gezet. Als we op vakantie zijn gaat dat natuurlijk niet.

Sunnyhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:09

ik heb ze ook aan huis staan en zie ze elke dag. Mijn ruin gaat 1x in de maand een week naar mijn schoonouders op de wei en dan zie ik hem ook iedere dag, ga ik er dagelijks heen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:10

elke dag.

zal toch z'n box moeten uitmesten Knipoog

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:12

Ik ga wel elke dag. Puur ook omdat ze anders der niet uit komt. En als ik een keer een dag niet kan (wat bijna nooit voorkomt) zorg ik dat er iemand anders is die haar eruit haalt Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:15

ik ga 2 a3 keer per dag doe de verzorging helemaal zelf dus moet gewoon 2 x per dag voeren enz en dat elke week heel de week door er is geen 1dag dat ik niet naar ze toega

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:33

Ik ga elke dag.
Goed voor het paard en voor mezelf om af te kicken van mijn werk.

QuinIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:15

ik heb ook een verzorgpaard, / eigenpaard, waarvan ik de enige ben die hem rijd,
anders staat ze stil, maar ik heb ook zo m'n verplichtingen en school, af en toe kan ik niet, of moet ik gewoon iets met een vriendin doen want door een verzorgpaard/paard worden mijn vriendschappen gewoon minder, omdat ik elke dag d'rheen ga vandaar dat ik af en toe dus ook niet ga ( 1x per week,) dan heeft die toch gewoon lekker rust, of word ze even op de wei gezet!

haha Knipoog

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:19

Ik ga elke dag, tenzij ik ziek ben of op vakantie. Ook als ie rustdagje heeft ga ik altijd even langs om te knuffelen Ja

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:20

eigenlijk elke dag behalve bij vakantie of als ik ziek ben.. indd met een rustdag even langs om te knuffelen of borstelen ofzoiets.. en soms sla ik een dagje over als ik mega veel schoolwerk heb ofzo Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:10

lvdbos schreef:
Ik kom elke dag, ook al wordt ze gevoerd en buiten gezet. Als we op vakantie zijn gaat dat natuurlijk niet.

dan ben ik je 2e persoonlijkheid Sigaar

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:05

Ik kom ook bij mijn verzorgpony als ik tijd heb.
Ze staat op een manege, en als ik er eens niet ben, dan geeft het niet, want de eigenaar zet ze altijd in de wei, en hij mest ook wel eens uit.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:16

ladyzwien schreef:
ik lees hier zo vaak van ben je niet geweest???? nou net of dat zo erg is. het is toch niet erg om een keer niet te komen. als alles verder gedaan wordt ( net zoals hier boven) of als die op een manege staat.

wat zijn jullie meningen daar over?

Ja ik vind dat erg. Een paard moet iedere dag even gecontroleerd worden door de eigenaar of iemand aangewezen door de eigenaar. En dat maakt niet uit of hij nu binnen staat of weiland. Jij koopt een dier en daar ben je 24 uur per dag voor verantwoordelijk wat is nu dat half uurtje per dag om hem even buiten te zetten en even alles te controleren.
Je kan deze verantwoordelijkheid namelijk NIET bij de pension eigenaar leggen. Die kijkt misschien anders als jij.

Als ik niet kan heb ik mijn verzorgster/bijrijdster en anders een stalgenoot die hem even buiten of molen zet zodat ik weet dat hij in orde is.

Als je dit niet kan regelen moet je geen paard nemen omdat je de verantwoordelijkheid niet aankan. De controle is belangrijk omdat je vaak te maken hebt met dingen van buitenaf (iemand paarden misbruikt, opjaagt enz....).

Ik hou er zowiezo niet van als iemand anders mijn stal opstrooit dan ik. Gooi het hooi er maar in en rest doet hij zelf. Straks prikken ze mis of hij schrikt en valt aan enz... nee ben er niet kapot van. Teveel nare ervaringen gehad na bijna 30 jaar paarden.

Verleden ongelukken door geen controle:
-Paard gevonden met gebroken been in weiland. Bij na onderzoek bleek hij dit al 2 dagen te hebben paard heeft onnodig veel pijn gehad. Paarden stonden daar 24 uur per dag in en af en toe kwam iemand kijken. Na die tijd ging er IEDERE dag iemand kijken en controleren of er niets was.
- Paard met koliek stond in een donkere afgelegen stal. Met regelmatige controle was hij sneller gevonden en had hij nu nog geleeft.
- Mijn paard met koliek was snel gevonden door duidelijk stal en veel controle op stal en lopende mensen. Anders was hij echt dood geweest.

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:06

ik niet Huilen 1 keer in de week maar Huilen maar wel erg leuk:o Haha!

perik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:15

ja ik kom elke dag bij mijn paard..

om haar te rijden en te knuffelen en poetsen, voeren en nog veel meer!!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:18

Ik ga zelf 4 a 5 dagen in de week naar mijn paard. de andere dagen heb ik 2 bijrijders (ja luxe he). Ik heb een kleintje van 8 maanden thuis dus kan niet meer elke dag naar mijn paard. Maar er is elke dag wel iemand voor hem om hem te poetsen, rijden, longeren, wandelen, knuffelen noem maar op.