[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:05

Hilli schreef:
MarjanB schreef:
Dat kan ook uitrusting van de auto zijn en dat hoeft niet algemeen te zijn voor de cx5

Ik heb net nog even gekeken. Ik heb dus wel zo'n armleuning :') maar zelden passagiers achterin en dus al helemaal niemand van hen die 'm nodig had...

Haha nou wij gebruikten het vroeger ook echt nooit, maar nu met kinderen vind ik het maar wat handig.

@dees, wat betreft zuinigheid daar gaan we snel in vooruit want we komen van een v8 :D. Heb nooit exact uitgerekend wat die gebruikte, maar tanken was niet zo leuk en dat moest nogal geregeld. De Volvo xc60 3l t6 vond ik toch net wat te weinig verschil geven. Wie weet komen we uiteindelijk toch op deze auto uit, maar het was te snel om die keuze te maken.

Morgen gaan we naar een Mazda dealer waar we 2 cx5 auto’s uit kunnen proberen, ben benieuwd!

Dankjewel vast voor jullie reacties!

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 07:54

Ben benieuwd, veel plezier!

Ik heb zelf de Renault austral besteld maar goed dat is lease van het werk en kon ik een nieuwe uitzoeken.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 08:39

Mooie t-roc! Hebben wij ook gereden maar dan de baby versie motor, als auto voor erbij heel fijn.

Nu net de x3 voor een x6 ingeruild, das ook wel weer even wennen maar geen slechte upgrade al zeg ik het zelf.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:48

Dat is een beste bak, Aatrox!
Kon je er wat in komen? Ik vond de X5 al een hele klim :D

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 14:37

Had stiekem ook liever een X5 gehad maar mijn garage had een super mooie x6 staan dus de keuze was snel gemaakt.

Dikke prima!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:06

Hier een Volvo xc60 hybride T6 voor de Bucker careliner met 2 paarden en zadelkamer. Rijdt echt geweldig! auto rijdt grote radius hybride. Trekt de trailer met gemak. Mega veel comfort. En de 360 camera, grotere zijspiegels en iets hoger zitten zorgen ervoor dat ik mij zeer vertrouwd voel met de trailer in alle situaties.

Hiervoor Audi A4 Quattro Avant model met zware motor. Trok 1,5 paards trailer prima. Maar merk nu pas het gemak van camera achter met aankoppelen en het hoger zitten in overzicht bij het achteruit rijden.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:20

Waar moet je op letten als je een trailer koopt? En hoe oud mag deze zijn?

Zie er enkele te koop in mijn buurt voor een goed prijsje en niet al te oud (max 5 jaar) sirius, bockmann, ifor. Alleen heb ik 0 verstand hiervan. Zowiezo 2 paards trailer. (Ga wel maar 1 vervoeren)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:00

De merken die je noemt zijn prima. Als je er verder weinig kijk op hebt, neem een Hansige Harry mee. Of koop met garantie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:19

Sentir schreef:
Waar moet je op letten als je een trailer koopt? En hoe oud mag deze zijn?

Zie er enkele te koop in mijn buurt voor een goed prijsje en niet al te oud (max 5 jaar) sirius, bockmann, ifor. Alleen heb ik 0 verstand hiervan. Zowiezo 2 paards trailer. (Ga wel maar 1 vervoeren)

Staat van onderhoud zegt alles, goed merk doet veel en de merken die je noemt zijn fatsoenlijk tot goed maar alles staat of valt bij het individu.

Vriend van me heeft onlangs nog een 40 jaar oude Westfalia trailer op tempo-100 laten zetten.

Als je niet weet waar je het over hebt, koop bij een dealer, met garantie en let erop dat een goede tweedehands vaak bijna net zo duur is als een nieuwe.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:28

Het maakt al heel veel verschil of een trailer altijd buiten staat of dat ie stalling uit de zon en regen heeft.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:29

Ik heb zoveel verhalen met gedoe gehoord van een tweedehands trailer gekocht via een particulier dat ik zou kiezen voor een dealer, met garantie.
Zeker als er houten onderdelen in de trailer zitten.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:52

Ik kom even binnenvallen, heb al het een en ander gelezen maar merk dat ik het toch nog best lastig vind te beoordelen wat handig is.

Ik ben in het bezit van een Opel Astra 1.6 turbo benzine. Deze mag 1400 kg trekken en de trekhaak heeft een kogeldruk van 75kg.

Nu wil ik deze auto gebruiken voor het vervoeren van mijn paard. Ik schat het gewicht van mijn paard op 625 kg.

De trailer die ik op het oog heb is een nieuwe Humbauer single alu+ 1,5 paards, zonder zadelkamer. Wel met reservewiel. Het leeggewicht van de trailer is op papier 690 kg.

Ik ben in bezit van een BE rijbewijs dus dat is prima Qua gewicht (trailer + paard) kom ik op 1315 kg, onder het maximale trekgewicht.

Bedoeling is om in de buurt te gaan rijden, kleine stukjes. Natuurlijk wel veilig.
Volgens mijn berekening zou het een veilige combinatie zijn, klopt dit volgens jullie ook?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:18

zoedeloe schreef:
Ik kom even binnenvallen, heb al het een en ander gelezen maar merk dat ik het toch nog best lastig vind te beoordelen wat handig is.

Ik ben in het bezit van een Opel Astra 1.6 turbo benzine. Deze mag 1400 kg trekken en de trekhaak heeft een kogeldruk van 75kg.

Nu wil ik deze auto gebruiken voor het vervoeren van mijn paard. Ik schat het gewicht van mijn paard op 625 kg.

De trailer die ik op het oog heb is een nieuwe Humbauer single alu+ 1,5 paards, zonder zadelkamer. Wel met reservewiel. Het leeggewicht van de trailer is op papier 690 kg.

Ik ben in bezit van een BE rijbewijs dus dat is prima Qua gewicht (trailer + paard) kom ik op 1315 kg, onder het maximale trekgewicht.

Bedoeling is om in de buurt te gaan rijden, kleine stukjes. Natuurlijk wel veilig.
Volgens mijn berekening zou het een veilige combinatie zijn, klopt dit volgens jullie ook?

Technisch lijkt het wel te passen. Welk bouwjaar?

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:49

ikke schreef:
zoedeloe schreef:

Technisch lijkt het wel te passen. Welk bouwjaar?

Auto is van 2010, trailer wordt een nieuwe.

Twijfel alleen of de auto een 1.4 of 1.6 is :\

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:00

Mijn trailer is van 2003 en die gaat voorlopig nog wel mee :D maar goed is aluminium en gewoon nog erg netjes

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:20

Kenteken check of finnik vertelt het je zo :-)

Op papier moet het lukken, of het in de praktijk net zo lekker rijd is natuurlijk ander verhaal.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:54

Zoedeloe ja hoor, jouw berekening klopt en je zult de trailer prima van zijn plek krijgen met een 1.4 turbomotor. Ik had een Tiguan met een 1.4 tsi motor die iets meer mocht trekken, en prima reed met een 2 paards aluminium humbaur (extra hoog) met 2 Dpony’s erin. Wel op het randje van wat toegestaan was.

Ik heb zelf uiteindelijk van de week een andere auto gekocht nadat onze oude economisch total loss is verklaard :( de schade is meer dan de dagwaarde minus de restwaarde… we krijgen de dagwaarde plus 10% terug van de verzekering en hadden al gespaard om volgend jaar een nieuwe auto te kopen, dat wordt dus een jaar eerder. Omdat we op het randje zaten van maximaal trekgewicht hebben we voor een 2.0 motor gekozen, ook op advies van een bevriend garagehouder die ook monteur is. En hoewel de geluiden hier wat wisselend waren, hebben we toch weer een Tiguan gekocht, een knaloranje 2.0 tsi 4wd automaat die 2500kg mag trekken. Voorzien van veel opties en leren interieur, fijn rijdend, goed onderhouden, heel mooi en opvallend haha. Alle andere auto’s die we geadverteerd zagen, waren wit of zwart. Donderdag ga ik de auto ophalen!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:23

Gefeliciteerd *\o/*

Zet de foto straks maar even in een spoiler. Hebben we kans een zonnebril op te zetten voor we je nieuwe aanwinst bewonderen 8-)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:21

Wat zijn de ervaringen met de Ford Kuga 1.5?

Ik heb nu een Mondeo en daar ben ik wel tevreden over maar zoek een hoger model.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:19

Rex_Rolfo schreef:
Gefeliciteerd *\o/*

Zet de foto straks maar even in een spoiler. Hebben we kans een zonnebril op te zetten voor we je nieuwe aanwinst bewonderen 8-)

Zal ik doen hahaha.

fransje23 schreef:

Ik heb nu een Mondeo en daar ben ik wel tevreden over maar zoek een hoger model.

Volgens de monteur die ik vroeg, hebben de Fors kuga’s de nodige problemen. Maar ik weet biet welke :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:49

LaDonna75 schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Gefeliciteerd *\o/*

Zal ik doen hahaha.

fransje23 schreef:

Volgens de monteur die ik vroeg, hebben de Fors kuga’s de nodige problemen. Maar ik weet biet welke :+

Een collega heeft ze laten staan omdat een lokale revisieboer aan de lopende band kuga-blokjes reviseerde.....

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:32

ikke schreef:
Een collega heeft ze laten staan omdat een lokale revisieboer aan de lopende band kuga-blokjes reviseerde.....

Vraag is dan altijd: welke Kuga blokken? En geven die ook problemen in andere Ford's?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:57

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:

Vraag is dan altijd: welke Kuga blokken? En geven die ook problemen in andere Ford's?

Daarnaast krijg je elke motor stuk en als je kijkt wanneer dat moderne grut begint te gillen dat je op moet schakelen, dan ben ik eigenlijk ook niet verbaast dat motoren dat niet trekken....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:39

Kennis heeft een Tiguan voor de trailer maar toch al een paar keer problemen gehad met de automaat.

Hebben niet alle auto's hun problemen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:48

fransje23 schreef:
Kennis heeft een Tiguan voor de trailer maar toch al een paar keer problemen gehad met de automaat.

Hebben niet alle auto's hun problemen?

Sommige meer dan anderen, waaronder de DSG-bakken van Volkswagen.