Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:27

Mikkie schreef:
@lonnie: gezien het feit dat de naar Portugal moeten (staat althans op mijn laarzen) vind ik 10 dagen een nette service.

Op zich wel, maar voor laarzen die je nog maar net een week hebt vind ik dat ze eigenlijk gewoon in de winkel vervangen zouden moeten worden. Als je ze al een half jaar hebt, okay, maar deze zijn duidelijk gewoon op het moment van verkoop al niet in orde geweest. Ik zou dan ook niet willen dat ze gerepareerd worden o.i.d., ik wil voor dik 300 euro gewoon een goed product, niet iets dat na één week al opgelapt moet worden.

Ik draag nu voor het tweede jaar mijn anwb-neplaarzen, en ze doen het nog steeds goed. Ze gingen op een gegeven moment wel lekken (door het leer heen), maar toen heb ik ze goed ingespoten en nu zijn ze weer mooi waterdicht. Als deze de geest geven, ga ik eens nadenken over echte Dubarry's, want ik vind ze toch wel heel mooi. Alleen vind ik die dan natuurlijk veel te duur om mee naar de paarden te gaan...

Daisies

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:41

Ben het wel met je eens, ze had gewoon nieuwe moeten krijgen!

Ik had besloten direct voor echte te gaan, wist toch dat ik nooit tevreden zou zijn met nepperds

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:30

ja dat probleem had ik ook nimue, had ze gekocht "voor bij de paarden" maar daar vond ik ze de eerste week nog te mooi voor... tweede week eigenlijk ook nog, en nu een jaar later heb ik maar ariat laarzen erbij gekocht omdat ik de dubarry's nu nog steeds te mooi vind.
Wil ze ook voor netjes kunnen dragen en stallen mesten en schoenen fris en fruitig houden gaat hem niet worden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:43

Nimue schreef:
[ echte Dubarry's, want ik vind ze toch wel heel mooi. Alleen vind ik die dan natuurlijk veel te duur om mee naar de paarden te gaan...

Nee joh, daar heb ik ze juist voor!
Voor de hond uitlaten en voor bij de paarden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:03

Ik draag ze nu ook voor gewoon hoor, met dit weer..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:39

_Lauwtje_ schreef:
ja dat probleem had ik ook nimue, had ze gekocht "voor bij de paarden" maar daar vond ik ze de eerste week nog te mooi voor... tweede week eigenlijk ook nog, en nu een jaar later heb ik maar ariat laarzen erbij gekocht omdat ik de dubarry's nu nog steeds te mooi vind.

Haha, precies. Met mijn ANWB-laarzen voor 75 euro van marktplaats kan ik het nog net aan, maar dat is toch net effe anders. ;)

Antheman, het is een half maandinkomen voor mij, dus dan kan ik ze wel speciaal voor bij de paarden kopen, maar dan durf ik er daarna denk ik nog niet mee in de blub te lopen. ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:23

Mijn dubarry's waren nu al kapot.. De zool liet los. De zool is onderverdeeld in 2 delen. En het onderste deel liet los. Doordat ik ze 2ehands (nieuw) heb gekocht maak ik op garantie niet zoveel kans. Heb ze naar de schoenmaker gebracht en worden nu gemaakt :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:06

Nimue schreef:
[Antheman, het is een half maandinkomen voor mij, dus dan kan ik ze wel speciaal voor bij de paarden kopen, maar dan durf ik er daarna denk ik nog niet mee in de blub te lopen. ;)

Ik heb lang gespaard voor deze laarzen hoor. ;)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:01

LZP -> RUI

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:16

Antheman schreef:
Nimue schreef:
[Antheman, het is een half maandinkomen voor mij, dus dan kan ik ze wel speciaal voor bij de paarden kopen, maar dan durf ik er daarna denk ik nog niet mee in de blub te lopen. ;)

Ik heb lang gespaard voor deze laarzen hoor. ;)

Ja, dat kan ik ook doen, maar juist dan vind ik het zonde om ermee in de blubber te gaan lopen. Ook als ik ze daar speciaal voor koop, zo werkt dat bij mij. ;)
Hebben ze eigenlijk een goed voetbed, trouwens?

Bij de ANWB hebben ze het nepmodel nu ook in zwart. Ook best mooi, vind ik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:25

Nou, ik ben ook om en heb de Galway gekocht!!!

Ik was tot nu toe heel tevreden met mijn ANWB laarzen die ik vorige winter (dus 2008/2009) heb gekocht, maar nu na vele dagen in de sneeuw en de wei te hebben gelopen op stal blijken ze absoluut niet waterdicht! Ik kwam gisteren thuis met 2 natte voeten!

Die ANWB laarzen zijn trouwens overal uitverkocht omdat ze in december een actie hebben gehad, komen pas weer volgende winter.

Dus nu eindelijk de echte! Heb nu al zin om ze vamiddag aan te trekken, ze zaten meteen als gegoten en ik vind ze supermooi! :D
Wel vind ik het erg veel geld voor laarzen, maar in de winkel was een mevrouw (klant) die ze aanhad en ze al 15 jaar had, ze zagen er nog supergoed uit! Zij was nog steeds heel tevreden en haar dochter kreeg ze daarom ook.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:31

Ik wil ze ook dolgraag. De Galway. Twijfel qua kleur erg tussen Walnut en Brown Mahogany. Ben alleen een beetje bang dat de lichte kleur van de Brown Mahogany snel vlekken vertoont.
Als er mensen zijn die foto's hebben van deze kleuren nadat ze een tijd gebruikt zijn: heel graag!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:33

Simodi, de ANWB-laarzen moet je af en toe inspuiten, zonder onderhoud blijven ze inderdaad niet waterdicht. Ik spuit ze in de winter denk ik 1x per maand in, en dan wel.

Maar de echte zullen inderdaad wel beter zijn ja. Mag ook wel, voor 3x zoveel geld. ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:38

Ik had mijn ANWB laarzen wel behandeld, zij het niet elke maand. Maar de meneer van de outdoor winkel vertelde dat hij veel mensen met ANWB laarzen kreeg die hetzelfde probleem hadden. Gelukkig blijven ze dan bij jou nog goed, want zoals je zegt het is een enorme investering als je echte Dubarrys koopt.

Ik heb de Walnut. Vind dat donkere heel mooi, heb het ook gedaan omdat ik er ook mee paard rijd en ze dus sowieso sneller vies zullen worden. Er was ook weinig keus trouwens, volgens de winkel zijn ze niet aan te slepen. Hoe is het mogelijk he, hoezo crisis???

Emmatje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:40

Staan ze ook op een evenement?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:46

Emmatje93 schreef:
Staan ze ook op een evenement?

Kun je misschien even navragen bij Dubarry? Je kunt ook op hun site kijken waar winkels zitten bij jou in de buurt (dubarry.nl), kun je ook makkelijker terug als er iets mee is ...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:05

volgens mij heb ik dubarry een paar jaar terug gezien bij indoor brabant

ik ga morgen terug met mn laarzen, eerder geen tijd gehad helaas, dus moet ze de komende 2 weken missen. Ik ga oveigens wel nieuwe eisen, want na 1 week al lek zijn, dat slaat nergens op. Ben benieuwd wat ze zeggen bij de fabriek!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:41

Ik vind de service van Dubarry echt goed.. Ik was mijn merkje kwijt dat zeg maar in het flapje zit boven aan. Heb gratis een nieuwe gekregen. Tuurlijk, veel geld zal er niet in een merkje zitten, maar ik vind het toch netjes!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:47

simodi schreef:
Ik had mijn ANWB laarzen wel behandeld, zij het niet elke maand. Maar de meneer van de outdoor winkel vertelde dat hij veel mensen met ANWB laarzen kreeg die hetzelfde probleem hadden. Gelukkig blijven ze dan bij jou nog goed, want zoals je zegt het is een enorme investering als je echte Dubarrys koopt.

Ja, ze zullen allicht wel eerder de geest geven als de echte.
Mijn neppers gaan nu dik een jaar goed mee, en dat vind ik niet verkeerd voor laarzen waar ik op Marktplaats 75 euro voor heb betaald. Ik gebruik ze echt veel.

Volgende keer koop ik misschien wel echte, die vind ik toch wel net ietsje mooier en ook meer keus uit verschillende modellen en kleuren.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:30

Ik ga er ook vanuit dat mijn Dubarrys hun geld opbrengen worden, ik draag ze elke dag de hele middag en van het najaar tot en met het voorjaar! ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:07

Ik heb er ook over getwijfeld, maar ik vind het toch wel zonde om er mee in de modder te baggeren.
Ze horen er wel tegen te kunnen, maar mooier zullen ze er niet op worden.
Mocht je ze goedkoper willen, pb mij dan even, wel graag met type, maat en kleur e.d., dan kan ik kijken of ik er aan kan komen en wat ze dan zouden kosten............
Voorbeeldje: Dubarry Galway, walnut, mahogany of black, prijs afhankelijk van de koers, tussen de 270 en 300 euro.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:39

weet niet of ik er ook al bij stond, maar deze man heeft ook dubarry's, model wexford
deze dus
Afbeelding

ze bevallen prima, tja mag ook wel voor 390 maar dan heb je wat zullen we maar zeggen..
trek ze het liefst zo vaak mogelijk aan, maar tijdens mn werk op stal, vind ik het toch een beetje zonde. maar op wedstrijd bijv sjok ik er dan weer wel mee door de mest en de modder.
voordeel van deze vind ik ook de rits, kan ik m'n broek er tenminste makkelijk in doen :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:44

met rits lijkt me voor een man inderdaad praktischer, ik hoef geen rits. Bij de kuit zijn ze sowieso al aardig wijd voor mij

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:10

Ik vind de Wexford het allermooiste model, maar ben helaas een meisje. :n

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:11

Helaas dat het een mannen model is of helaas dat je een meisje bent? :')