[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:38

Passionato

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:34

Ik denk dat het verenigingstenue-idee voor de meeste verenigingen een beetje achterhaald was. Ik had het er dit weekend nog over op concours, dat je "vroeger" echt nog van die grote wedstrijden had, waar je met een hele groep van de vereniging heen ging. 's ochtends kwam er dan een vrachtwagen, werden alle pony's en paarden ingeladen en ging je op pad. Je was de hele dag aan het kijken en helpen, en supporteren. Dat was nog echt het verenigingsgevoel. Vaak had je dan nog op het eind van de dag parade, en dan meestal 1 met het vaandel van de vereniging. Dan heeft het verenigingstenue tenminste nog nut! Je herkende je clubgenoten (rode/blauwe/oranje/groene trui of bodywarmer) en tijdens de parade was het ook 1 mooi geheel.
Nu heeft dat bij de meeste verenigingen toch geen nut meer?
Als verenigingen echt "new style" reclame willen maken moeten ze maar poepchique dekjes gaan maken ofzo, of uitrijddekens?

Dit is trouwens het jasje waar ik het over had. Vind ik een hele mooie kleur bruin, staat ook mooi bij het taupe hoofdstel van een paar pagina's terug?

http://www.ruitersportjoviehoff.nl/a-28 ... jas-irina/

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:46

erg mooi jasje ja!

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:21

Bij onze club hebben ze de regels voor kleur van harnachement losgelaten, maar ponyclubleden dragen nog wel het embleem op jasje en dekje! Vind ik
persoonlijk wel leuk! Zo hou je toch een beetje de clubeenheid! :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:40

Ik kom hier beetje om hulp vragen.

ik rij met mijn bijrijdpaardje nu regelmatig FNRS wedstrijdjes, niet echt officieel dus. Misschien in de toekomst als het er allemaal wat beter uit ziet, dat ik wel in de B wil gaan starten.

Ik start momenteel in het goedkoopste jasje van HH, maat 176. Zit totaal geen vorm in en slobbert maar wat om mij heen. Ik wil dus eigenlijk een nieuw jasje.

Ten eerste twijfel ik al over de kleur. Paardje is een vos en nu start ik in zwart/wit. Nu vind ik dat bij een blauw jasje, er ook een blauwe cap bij hoort en bruin hetzelfde. Dus kom ik toch steeds terug om het nieuwe jasje ook in het zwart te kopen. Of hebben mensen hier nog een beter idee?

Ten tweede, ik wil graag een jasje die niet te duur is. Maar bij divoza zijn er maar een paar die beetje betaalbaar blijven. (Wil niet een heel duur jasje, omdat het niet officieel is en ik niet iedere week wedstrijden rijd).

Nu twijfel ik heel erg over de HH st tropez, omdat deze bij mij opzich netjes aansluit en binnen mijn prijsklasse valt. Alleen dan denk ik soms weer, als ik nou nog iets meer betaal, kan ik wel een jasje die wat uitzonderlijker is dan die van HH.

Dus wat denken jullie? Gewoon een zwart jasje kopen en dan zwart/wit blijven starten. Of iets meer uitgeven en een iets mooier/uitzonderlijker jasje in evt. een andere kleur (Die ook nog eens bij een vos past), waarbij ik dan misschien ook wel een andere cap/laarzen moet.

Vind die van HH St tropez heel mooi voor de wedstrijden die ik nu rijd hoor, maar vraag me af of ik het niet zonde van m'n geld vind als ik misschien ooit wel B ga starten en dan toch een iets ''luxer'' jasje wil.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:57

Je zou ook kunnen kijken naar grijs of rood oid, daar hoef je geen nieuwe cap voor aan te schaffen en staat ook heel mooi op een vos! Vind de st. Tropez best mooi in het echt, wel een sportief model waar ik zelf meer van het klassieke ben, maar vind die best leuk!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:39

Eigenlijk mis ik een beetje de meerwaarde van een vereniging (oeps, wat zeg ik nu hihi). Enige reden dat ik bij een vereniging zit is omdat het moet. En hoe maak ik de keuze? De plek waar ik het meest start en waar ik nog korting krijg op het startgeld. Verder? Heb er helemaal niks aan haha.

Ben trouwens druk bezig met het samenstellen van mijn nieuwe wedstrijdoutfit.
Heb een Creazio (jeamo) jasje:
Donker blauw stofje, creme kraag en zakken met swarovski knopen. (helaas even geen foto)

En nu ook nieuwe wedstrijd laarzen besteld:
De Niro, zwart lak, zwarovski op schacht en swarovski op de teen. Zo ongeveer:
Afbeelding
(maar dan in lak en met zwarovski op de naad van de teen)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:25

Ik heb tijdens Horse Event een glimmende witte Casco cap gezien... Weet iemand waar die in NL te koop is?

Kostte zo rond de 400 euro geloof ik. Was het typische Casco model, en zonder al te veel extra'tjes eraan. Hij was alleen spierwit en glimmend.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:49

wellicht kunnen ze je via cascocap.nl verder helpen?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:58

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:08

wennie19 schreef:
mijn roze set <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

KIJK HIER HOUD IK VAN!!!!!!
Hier zou ik ook wel in rond willen rijden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:39

wennie19 schreef:
mijn roze set <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

WOOOOOOOOOOOOWWWW...
Nu wil ik ook dat jasje... -O-

HEEL GAAF +:)+

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:49

ik viel ook wel erg goed op tussen alle zwarte jasjes

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:52

is dat dat jasje van HH St tropez?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:06

Vind dit zo'n gaaf jasje, en zit ook als gegoten, vind alleen de knopen niet mooi...

Afbeelding

Het is trouwens de Pikeur Nenita Softshell.

Zijn er meer mensen die op - relatief dure - jasjes nog wat dingen zelf vermaken? Ik vind het eerlijk gezegd zo zonde om voor 240 euro een jasje te kopen en er dan niet 100% tevreden mee te zijn.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:30

mijn setje van nu.

niet heel goed te zien op de foto

maar donkerblauwe laarzen. donkerblauwe cap en donkerblauw wedstrijdjasje met witte kraag en zakjes

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:41

Kun je m niet bestellen met andere knopen?

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:47

Op de markt koop je voor een prikkie knopen naar je zin, zou m daar niet voor laten hangen. Of je kijkt online voor set knopen van ander jasje. Naai je er zo zelf aan en anders 1,75 per knoop bij 'de turk'.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:01

Ja da's waar... Hm lastig hoor!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:01

Laura_ schreef:
Ik kom hier beetje om hulp vragen.

ik rij met mijn bijrijdpaardje nu regelmatig FNRS wedstrijdjes, niet echt officieel dus. Misschien in de toekomst als het er allemaal wat beter uit ziet, dat ik wel in de B wil gaan starten.

Ik start momenteel in het goedkoopste jasje van HH, maat 176. Zit totaal geen vorm in en slobbert maar wat om mij heen. Ik wil dus eigenlijk een nieuw jasje.

Ten eerste twijfel ik al over de kleur. Paardje is een vos en nu start ik in zwart/wit. Nu vind ik dat bij een blauw jasje, er ook een blauwe cap bij hoort en bruin hetzelfde. Dus kom ik toch steeds terug om het nieuwe jasje ook in het zwart te kopen. Of hebben mensen hier nog een beter idee?

Ten tweede, ik wil graag een jasje die niet te duur is. Maar bij divoza zijn er maar een paar die beetje betaalbaar blijven. (Wil niet een heel duur jasje, omdat het niet officieel is en ik niet iedere week wedstrijden rijd).

Nu twijfel ik heel erg over de HH st tropez, omdat deze bij mij opzich netjes aansluit en binnen mijn prijsklasse valt. Alleen dan denk ik soms weer, als ik nou nog iets meer betaal, kan ik wel een jasje die wat uitzonderlijker is dan die van HH.

Dus wat denken jullie? Gewoon een zwart jasje kopen en dan zwart/wit blijven starten. Of iets meer uitgeven en een iets mooier/uitzonderlijker jasje in evt. een andere kleur (Die ook nog eens bij een vos past), waarbij ik dan misschien ook wel een andere cap/laarzen moet.

Vind die van HH St tropez heel mooi voor de wedstrijden die ik nu rijd hoor, maar vraag me af of ik het niet zonde van m'n geld vind als ik misschien ooit wel B ga starten en dan toch een iets ''luxer'' jasje wil.

Waarom kijk je niet eerst op Marktplaats voor een jasje? Reken de kosten voor eventueel stomerij erbij, en je bent spekkoper!

En vind het onzin dat je je cap moet matchen met je tenue. Zeker als je cap ook nog gewoon zwart is, geen probleem toch? Zonde van het geld, cap's zijn al zo duur.. :P

Ik heb blauwe cap met bruin, en ga nu jasje laten maken op proef. Ben benieuwd! Hij wordt blauw met bruin.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:12

Picassox schreef:
Ja da's waar... Hm lastig hoor!

Misschien kun je m uit de fabriek laten komen met andere knopen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:16

Picassox schreef:
Vind dit zo'n gaaf jasje, en zit ook als gegoten, vind alleen de knopen niet mooi...

[ Afbeelding ]

Het is trouwens de Pikeur Nenita Softshell.

Zijn er meer mensen die op - relatief dure - jasjes nog wat dingen zelf vermaken? Ik vind het eerlijk gezegd zo zonde om voor 240 euro een jasje te kopen en er dan niet 100% tevreden mee te zijn.

Ja ik!

Heb een Kentucky concours gekocht, nieuw id winkel (jaren geleden, 300 euro) met gouden knopen. Die heb ik vervangen voor zilveren.

Nu een maatje groter gescoord, daar ook andere knopen op, steentjes op de kraag en een off white satijnen lintje langs de zakjes.
Helemaal blij mee!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:21

Laura_ schreef:
is dat dat jasje van HH St tropez?

ja

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:22

ArGieVai schreef:
*knip*
Jeej, mijn nieuwe set is bijna compleet! Heb een lichtbruin wedstrijdjasje (HH) met witte (kentucky) of offwhite (anky) rijbroek, en morgen komt mijn nieuwe cap als het goed is binnen (BR Phoenix donkerblauw) en heb donkerblauwe königs rijlaarzen..

*knip*

Heb eindelijk een foto van mijn set, nog niet te paard helaas!

Afbeelding

Nu nog jachtkap op de laarzen laten zetten, en houtlook zool, nieuwe plastron, dekje en handschoenen, en ik ben af :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:34

Horsea: wat een prachtig jasje! :oo Waar heb je die vandaan?