[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:24

Ik heb me nog nooit wat aangetrokken van de clubregels. Heb zelfs geen dekje van de vereniging :+ Je wilt je jasje, laarzen en cap wel zo houden?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:28

Nies_ schreef:
Ik heb me nog nooit wat aangetrokken van de clubregels. Heb zelfs geen dekje van de vereniging :+ Je wilt je jasje, laarzen en cap wel zo houden?

Jaa, mag alleen maar zwart zijn. Wil wel met een jaar ofzo die allemaal vervangen. (Maar die instructieweek kost voorlopig al genoeg :+ )

Roxxiejj

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:39

Wat Nies zegt. En daarbij: vind je het belangrijker dat je een eenheid vormt, terwijl je wedstrijden rijdt voor jezelf, of wil je met een mooie set rondrijden waarmee je opvalt en mensen hun nekken omdraaien omdat je opvalt?
Ik moest vroeger ook met clubdekje rijden. Werd ook anders behandelt daardoor, weliswaar een hele week..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:42

ik vind dat een beetje ouderwets, dat je je nog volgens de club moet kleden.

De club waar ik voorheen lid van was. Die hadden tot een jaar of 7 geleden zelfs nog een stropdas verplicht... Voor mannen en vrouwen.

Daar is nog steeds zwart verplicht, maar ik reed al jaren in blauw.

Bij mijn nieuwe club waar ik sinds een jaar lid van ben geen verplichtingen, enkel wanneer je viertal rijd is het wel handig als je hetzelfde gekleed bent ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:43

Tegen mij hebben 3 mensen het een keer gezegd. Maar ze weten ook wel dat ik toch wel aantrek wat ik zeluf wil. :Y) Vind het onwijs ouderwets.

Maar je vind zelf donkerblauw dus mooi? Vind dat eigenlijk niet heel geslaagd bij zwart, vandaag dat ik het vroeg. Of ben ik dan een miep?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:45

Tjaa het probleem is dat onze club ieder jaar een clubteam en viertal naar de kampioenschappen stuurt.
Onze club heeft nou eenmaal een grote 'clubfeeling'.
Dus ik heb me daar maar aan te houden. Dus mijn vraag nogmaals iemand een idee voor peesbeschermers en dekje met dezelfde kleur bies.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:46

Officieel ook op je nieuwe club zwart verplicht Vonneke..
Alleen houdt al jaren niemand daar zich nog aan.

1. Het tenue van de sectie paarden zal bestaan uit een veiligheidscap (eventueel aangepast aan de wettelijke normen), een witte rijbroek, zwarte laarzen, zwart rij-jasje, witte blouse, witte
plastron/stropdas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:47

o hihi dat wist ik niet eens. Of jawel, dat weet ik ergens wel want dat heb je weleens verteld. Dacht dat het misschien veranderd was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:47

staat zwarte laarzen er zelfs in?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:16

Bij de pony's was blauw verplicht. Bij de paarden zwart. Rijd al een tijd met bruine laarzen, cap en jasje en geen haan die er naar kraait. Clubfeeling oké, maar wie denk je dat als eerste met andere kleuren komen aanzetten? De hardste schreeuwers.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:17

Persoonlijk vind ik donkerblauw met zwart de rest zwart niet zo geslaagd. Ik zou dus zwarte peesjes nemen en dan iets naar crème neigend dekje nemen en daar dan evt een zwarte bies of koord op maken.
Wat je ook kan doen is een leuke kleur peesjes kopen en dan dat combineren met hetzelfde kleur koord in je dekje ipv bies.

Gelukkig hebben wij geen clubtenue :) verenigings dekje heb ik een keer gewonnen met een loterij :') en wij hebben een wapen ipv logo dus vind het best chic staan alleen daarom rij ik er mee :') oja en me andere dekje heeft een blauwe bies en met een verder zwart tenue vind ik dat geen gezicht :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:37

Bij ons denken de meesten volgens mij nog dat zwart tenue verplicht is en dat het dekje wit moet zijn. Heb wel zo vaak "mag dat? :wow: " gehoord.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:51

Hier geen clubregels maar als dat wel zo was dat zou me echt aan mn reet roesten _O- ik ga toch zeker niet aandoen wat een ander graag wil? Ik betaal een hele hoop voor die wedstrijden dus dan kies ik toch echt zelf wat ik aan doe!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:52

Bij ons rijden alleen de Atjes en de Btjes in zwart..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:54

Inderdaad. Als ze nou met een roze tenue kwamen was dat nog wel lachen, maar om nou de zoveelste vereniging te zijn met zwart? Nee bedankt.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:58

Je wil niet weten hoelang ik verplicht in deze knalrode bodywarmer rond moest rijden :')

Afbeelding

De vooruitgang naar zwarte jasjes 4 jaar geleden was echt een hele grote stap...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:23

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:30

Dekje met zelfde kleur koord als jasje en hard sparen voor bruine laarzen en cap? :))

Emmy47

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:17

van mijn club mag je het zelf weten op de oficiele wedstrijden.
op de onderlinge moet je rode trui met kol :#
8)7 + zwarte broek(handig kan niet vies worden :D )

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:31

Moderatoropmerking:
+1 reacties zijn niet toegestaan. Deze zijn verwijderd.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:44

mijn roze set <3
Afbeelding
Afbeelding

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:48

OMG!!! *\o/* Da´s Roze!!

Krijg je wel eens commentaar van de jury? Vind het in ieder geval gedurfd van je! en eerlijk is eerlijk, het past allemaal super mooi bij elkaar! wel een mooi geheel.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:07

Dat hoofdstel :9. Waar is die van?

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:11

WW frontriemen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:58

Op mijn vorige club was het (in elk geval bij de pony's, weet niet hoe het bij de paarden zat..) verplicht om met blauw jasje te starten, verder alles wit. Toen ik met mijn eigen begon met wedstrijden had ik datzelfde blauwe jasje uit dat jaartje dat ik bij de pony's heb gereden nog aan en die is na 2 / 3 maandjes vervangen door een ander blauw jasje. Gewoon omdat ik het ook wel mooi vond matchen, bruin met blauw op een vos :)

Ben net veranderd van club en volgens mij is er nu niks verplicht, wel vind ik het héél grappig dat zowel mijn achternaam als de naam van de club met dubbel F is haha! :') Wij hebben van oorsprong wel een familiewapen en wil ooit als ik echt een mooi (kwaliteits) dekje vind en daarbij een goede rijbroek kan vinden e.d. wellicht een logo van ons familiewapen op het dekje laten borduren. Maar goed, toekomstplan... Weet ook echt niet wat nou echt goede dekjes zijn die enorm lang en heel wat wasbeurten verder nog goed mee gaan en daar een goede matchende rijbroek bij die ook behoorlijk lang mee gaat.. :+

Op het moment rijd ik trouwens wel met zadel en hoofdstel totaal niet matchend (zwart zadel, donkerbruin hoofdstel..) maar dat komt omdat mijn zadel gerepareerd word nu en ik zo lang een leen zadel heb die dus zwart is. Ik stoor mezelf er wel aan, terwijl ik gewoon weet dat het maar voor tijdelijk is.. _O-