Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robjeHL93

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:47

mijn blunders:
-ik ging wel eens weg zonder hoofdstel, komen we er pas op wedstrijd achter en mag mijn vader een nieuwe kopen Tong uitsteken sorry pap

- zelfde verhaal met singel, handschoenen, plastron, plastronspel en wit dekje...(die moest ik wel vrijwel allemaal zelf kopen Tong uitsteken )

- ik was ook eens op wedstrijd waar er een groot stuk op de a-c lijn helemaal belicht was van het dakraam (no way dat hij daar overheen ging) dus ik maar slalommen...

- op wedstrijd moest ik op de grote volte in galop, begint hij toch een partijtje te bokken!!!
uiteindelijk was het een grote volte in bok Haha! dat werd zelfs nog beloond met een 5 en de jury had als commentaar -verzet- Knipoog

- als iemand zegt: -appuyeren- in de proef, doe je toch gewoon travers!!

- -slangenvolte met 4 bogen!!- doe je er toch gewoon een met 3??
en dan vervolgens om je heen kijken wat er is en zien dat iedereen je aankijkt als een volidioot...

ook nog een van mijn instructrice:
- op wedstrijd, ze merkt dat haar paard moet plassen en probeert alles om hem te laten plassen...
lukt niet. de proef begint. a afwenden en op x halthouden en..... daar ging ie... de jury lach plat van het lachen en dat paard maar plassen!! natuurlijk ook nog van die kreungeluidjes erbij en ondertussen lost hij ongeveer een waterval Tong uitsteken

er waren vast nog wel veel meer maar ik denk dat ik die ondertussen al verdrongen heb... Haha!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:11

Bij de 1e en 3e sprong er af donderen Vork

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:07

ik lig in een deuk kom gewoon niet meer bij van jullie bloepers wie heeft er een zakdoekje Huilen Haha! Huilen Haha! Huilen Haha!

ik rij geen wedstrijden dus kan niks aan vullen maar vind jullie verhaalen geweldig ga zo door

groetjes lorie

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:13

een meisje van mijn club mocht naar de gelderse kampioenschappen en is in alle opwinding al haar tuig vergeten!
Toen mocht ze het van een vriendinnetje lenen, maar de singel was veel te lang Clown

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:24

niet van mij zelf..... tijdens de kur op muziek op vreemd terrein in de war zijn omdat de baan andersom ligt, en dus stond deze deelneemster, tot haar eigen verbazing, bij het groeten met de rug naar de jury...............

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:25

robjeHL93 schreef:
mijn blunders:
-ik ging wel eens weg zonder hoofdstel, komen we er pas op wedstrijd achter en mag mijn vader een nieuwe kopen Tong uitsteken sorry pap

- zelfde verhaal met singel, handschoenen, plastron, plastronspel en wit dekje...(die moest ik wel vrijwel allemaal zelf kopen Tong uitsteken )

- ik was ook eens op wedstrijd waar er een groot stuk op de a-c lijn helemaal belicht was van het dakraam (no way dat hij daar overheen ging) dus ik maar slalommen...

- op wedstrijd moest ik op de grote volte in galop, begint hij toch een partijtje te bokken!!!
uiteindelijk was het een grote volte in bok Haha! dat werd zelfs nog beloond met een 5 en de jury had als commentaar -verzet- Knipoog

- als iemand zegt: -appuyeren- in de proef, doe je toch gewoon travers!!

- -slangenvolte met 4 bogen!!- doe je er toch gewoon een met 3??
en dan vervolgens om je heen kijken wat er is en zien dat iedereen je aankijkt als een volidioot...

ook nog een van mijn instructrice:
- op wedstrijd, ze merkt dat haar paard moet plassen en probeert alles om hem te laten plassen...
lukt niet. de proef begint. a afwenden en op x halthouden en..... daar ging ie... de jury lach plat van het lachen en dat paard maar plassen!! natuurlijk ook nog van die kreungeluidjes erbij en ondertussen lost hij ongeveer een waterval Tong uitsteken

er waren vast nog wel veel meer maar ik denk dat ik die ondertussen al verdrongen heb... Haha!

zie t al voor me Huilen van het lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:31

Ik ben een persoon die altijd minstens een kruiwagen aan spullen meeneemt (en je wilt niet weten hoeveel ik meeneem als er 2 paarden meegaan.... haha)
Nu had ik het van de zomer, dat een vriendin/reismaatje bijna haar proef inging, -ik stond op te zadelen- en erachter kwam dat ik mijn rijlaarzen was vergeten...
Hysterisch en op sokken ben ik dat inrijterrein overgeschoten naar mijn vriendinnen die daar aan het lezen/rijden was. Ze konden me alleen niet helpen omdat ze net de ring in ging.
In volle paniek weer terug gevlogen naar de trailer (paard stond half opgezadelt en mij vol verbazing aan te kijken Clown )
Halve secretariaat knettergek gemaakt omdat ik bijna de ring in moest, hemel en aarde laten bewegen (en nog steeds op sokken Huilen van het lachen )
Uiteindelijk kwam een vriendin haar proef uit, alleen die was nog 12, met rubbere rijlaarsjes, haar oudere zus heeft doodleuk voorgesteld dat ik die even zou aantrekken...

Uiteindelijk stond ik jankend op het losrijterrein, me eigen vast houdend aan mijn paard, een vriendin jankend van het lachen half op de grond om een poging te doen om die laarzen aan te krijgen.

Uiteindelijk die dingen aangekregen, en een proef gereden met laarzen die tot halverwege mijn onderbeen kwamen.

Had nog prijs en winst ook Huilen van het lachen

Het desbetreffende jurylid kom ik nog vaak tegen op wedstrijd 'hey marieke je laarzen niet vergeten?'

Word er nog altijd aan herinnerd.... ROFL

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:37

haha geweldig!
ik neem ook altijd alles mee. er is als ik op wedstrijd ga ook niets meer te bekennen in de zadelkamer, want ik heb alles mee Haha!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:48

Mijn grootste wedstrijdblunder was met de kur op muziek. De muziek klopte niet helemaal waardoor ik een extra volte ging draaien op de laatste ac-lijn. Was ik midden in mijn volte, hield de muziek er mee op Huilen van het lachen

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:06

wat had je voor punten bij dat onderdeel?

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:14

Hey, Haha!

Mijn grote blunder was, toen ik nog op de manege reed. Ik reed toen pas 2 maandjes en had toen mijn eerste "springwedstrijdje", ik had toen nog geen eige cap en had er een geleend van de manege nou dat heb ik geweten. De cap was me veel te groot en was me over mijn ogen gegleden, ik heb dus helemaal niks kunnen zien van wat ik deed, gelukkig werd ik toen wel nog vast gehouden door een ouder iemand die samen met me sprong.

Ik kan er uiteindelijk wel om lachen maar op dat moment... haha. Eigenlijk ook wel stom van van me want dat merk je meteen wel als de cap te groot maar ik was nog erg klein...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:21

texelse schreef:
niet van mij zelf..... tijdens de kur op muziek op vreemd terrein in de war zijn omdat de baan andersom ligt, en dus stond deze deelneemster, tot haar eigen verbazing, bij het groeten met de rug naar de jury...............

doet me denken aan onze briljante actie toen ik nog 4tal kur op muziek reed bij de pony's.
Was het tweede jaar, dus we kende de bak al en had de andere groep (Van allemaal mensen die het voor het eerst deden) al gewaarschuwd: "let op, de baan ligt andersom, dus houd de jury in de gaten en niet de kantine!" Geen probleem, ze kwamen netjes de goede kant uit.
Toen moestne we zelf, en reed er iemand een klein beetje verkeerd. Gevolg: we hebben zelf een hele mooie proef gebreid. Alleen zo jammer dat 2 man daarna met de kont naar de jury stond, en 2 man met de kont naar de kantine Bloos

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:55

robjeHL93 schreef:

Volgens mij krijg je geen specifieke punten voor het afgroeten, dus weet niet in hoeverre het aangerekent is.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:01

Dat van Kur op muziek met z´n tweeen, hebben wij ook een keer gehad.. Geoefend tot in den treure... We waren Zorro & vrouw.. Geweldige muziek en het toonde dan ook geweldig..!

De paarden waren braaf, we hebben goed op elkaar gelet.. Maar niet meer op de proef... En geheel syngroom gingen we allebei ipv naar links, rechtsaf.. En hoe het precies ging weet ik niet meer, maar op de video staat het echt geweldig...

We staan stil.. de muziek stopt keurig op tijd.. Wij groeten.. kijken naar voren, kijken elkaar aan en kijken vervolgens verschrikt achterom...

Het bleef even stil... toen kwam de jury naar ons toegerend, is voor ons gaan staan en konden wij groeten... Vervolgens barst echt heel het publiek uit in lachen...

Twee knalrode koppies verlieten de ring... Haha!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:05

whaha Lame. Kun je het filmpje niet effe downloaden ROFL

Mijn ergste blooper was toch wel eraf vallen midden in de proef. Jurylid en hele kantine hartaanval en paard jolig door de bak aan het showen Clown

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:08

Anieke89 schreef:
robjeHL93 schreef:

Volgens mij krijg je geen specifieke punten voor het afgroeten, dus weet niet in hoeverre het aangerekent is.

maar je krijgt toch ook punten voor de muziek?
had je daar wel gewoon goede punten zonder commentaar van de jury?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:12

alvast beginnen met de barage, ipv gewoon eerst het parcours te doen. Werd dus uitgebeld en uberhaupt geen barage voor mij....

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:42

robjeHL93 schreef:
maar je krijgt toch ook punten voor de muziek?
had je daar wel gewoon goede punten zonder commentaar van de jury?

18:De choreografie en verdeling over de rijbaan
19. Inhoud programma en moeilijkheidsgraad
20. De muzikale interpretatie en muziekkeuze

Deze onderdelen hadden te maken met de muziek, hier had ik cijfers voor variërend van een 7 tot een 8. Stond verder ook geen opmerking over op het protocol.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:48

haha niet echt een blooper maar ik deed vorig jaar altyd mee met oefenspringen met mijn pony.
van de stresss kan ik het parcours nooit onthouden en moet ons mam meeschreeuwen en dat ging dan ong. zo,,, mam:NAAR LINKS ik: WELKE LINKS Blond mam:ANDERE LINKS! ik: DEZE LINKS?! EN HARDER SCHREEUWEN. Koe ik heb de mensen langs de kant nog nooit zo verbaasd zien kijken en lachen Clown

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:51

Ik kreeg een keer een 4 voor uiterlijke verzorging. Toen ik die kerel zelf zag (wij zagen er perfect uit maar een AV hoor je niet te vlechten) viel ik bijna van mijn stokkie. Een soort grijze tuinkabouter met een vieze baard waar etensresten inzaten. En die man beoordeeld mij?????? Voorderest heeft ie mijn proef zo afgezeken dat ik laatste werd achter een paar manegepaarden. Maar toen iedereeen boehhh ging roepen tijdens de prijsuitrijking schaamde ik me toch. Net of IK niet tegen mijn verlies kan. Maar het was ook zoooo absurd. Verder ben ik met de zelfde pony 2x achter elkaar uitgebeld met springen en ben een keer over het hekkie geschoten tussen M en C. Oh ja, en die clinic waarin die meneer riep door de microfoon; U HEEFT EEN HEEEEL STOUT PAARD MEVROUW!!! Haha!
Laatst bijgewerkt door ladolcevita op 04-11-08 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:52

Niet heel netjes om de naam van het jurylid hier te vermelden ladolcevita...

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:55

mijn paard dacht dat hij al klaar was (F4) en wou automatisch de AClijn oplopen, moest ik een extra kleine volte gaan rijden Bloos werd er een punt afgetrokken en ik schaamde me kapot..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:58

Ik ben er ook wel eens eerst bij de 6de en daarna net na de 7de eraf gedonderd.. Tong uitsteken Was op de gelderse kampioenschappen.. Nagelbijten / Gniffelen

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:22

Anieke89 schreef:
Niet heel netjes om de naam van het jurylid hier te vermelden ladolcevita...

Is bijna 20 jaar geleden. Maar je hebt gelijk, bericht aangepast. Knipoog

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:25

Ik heb toen ik een jaar of 15 was (ben nu 21) een wat oudere pony van iemand verzorgt, waar ik twee onderlinge wedstrijdjes mee mocht rijden. Maar ik reed niet zo goed, en die pony was nooit zo heel concequent gereden, dus echt goed luisteren deed ze niet.
We moesten op een gegeven moment aangaloperen en die volte maken bij B of E, en het aangaloperen lukte al niet goed, en toen ging ze ook nog eens stilstaan op de Z om..te mesten!
Ja, daar had ik dus verschillende 3en voor *schaam*
Maar..iedereen die geen prijs had kreeg een rose roset aan het einde, dus mijn dag was al helemaal goed.