Algemeen graasmasker topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:24

Ben heel benieuwd hoe de namaak gaan worden.
Is dat zeil een beetje zoals het materiaal van graasmasker ook is? Qua dikte zeg maar.

xAnthea

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:43

Zijn er hier nog tips dat mijn paard het masker niet af krijgt? Ik heb een Thinline. Ze kan er prima mee eten en het past goed want geen schuurplekjes maar toch heeft ze hem liever niet om… Alleen moet ze hem echt wel om want omwille van een blessure doet ze helaas niet zo veel qua beweging…

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:57

xAnthea schreef:
Zijn er hier nog tips dat mijn paard het masker niet af krijgt? Ik heb een Thinline. Ze kan er prima mee eten en het past goed want geen schuurplekjes maar toch heeft ze hem liever niet om… Alleen moet ze hem echt wel om want omwille van een blessure doet ze helaas niet zo veel qua beweging…

Heeft je paard een flinke voorpluk? Ik deed weleens een elastiekje aan het graasmasker en maakte dan een staart van z’n voorpluk. Ging hij minder snel over de oren heen :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:44

Ze heeft idd een flinke voorpluk. Snap alleen niet zo goed wat je bedoelt. Ik maak de voorpluk vast aan het halster?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 00:10

Josien_ schreef:
Ik wil deze zomer ook weer met graasmasker gaan werken. Daarvoor heb ik die van HH al een aantal keer gebruikt en deze werkt prima.
Enige waar ik tegenaan loop is het om doen en afdoen. Ze staan 24/7 buiten met onbeperkt hooi, tenzij ik verhuis kan ik aan deze huisvesting niets veranderen. En verder ben ik er ook erg blij mee dus zou ook niet willen verhuizen ;) .
Maar dit betekent nu wel dat het graasmasker weer om zal moeten. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met 24/7 graasmasker om of met soms een paar dagen wel en dan een paar dagen niet?
Het is voor mij niet mogelijk om hem elke ochten/avond om of af te doen. Hier kan ik wel hulp bij vragen van stalgenootjes, jaar dat is natuurlijk niet waterdicht.

Mijne staan altijd zomers 24/7 met masker.
Let wel ik zorg er voor dat ze elke dag het land even af komen om minimaal een uurtje of langer zonder masker te kunnen staan.
Haal ze direct van het land bij aankomst en ga dan bijv mesten en daarna trainen etc.

Vind ik zelf gewoon een prettig idee dat ze dagelijks ook even niks om hebben.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 10:44

xAnthea schreef:
Ze heeft idd een flinke voorpluk. Snap alleen niet zo goed wat je bedoelt. Ik maak de voorpluk vast aan het halster?

Ik kan even geen foto vinden…. Maar indd de voorpluk zit dan vast aan het halster, als staartje. Zo bleef hij bij mij beter vastzitten maar kon wel altijd “loskomen” wanneer nodig, dan schuift de voorpluk uit het elastiekje

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 19:02

xAnthea schreef:

Ik heb 'm aan de boven- en onderkant vast aan een koeienband, nu gaat hij niet meer af!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 17:12

Ik heb mijn eigen gemaakte Thinline een upgrade gegeven voor komende zomer. Mijn haflinger at namelijk via de zijkanten :Y) Nu dus het een en ander aangepast wat dat een stuk vermoeilijkt. Erg tevreden over deze eerste versie!

Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:06

FleurSandro schreef:
Ik heb mijn eigen gemaakte Thinline een upgrade gegeven voor komende zomer. Mijn haflinger at namelijk via de zijkanten :Y) Nu dus het een en ander aangepast wat dat een stuk vermoeilijkt. Erg tevreden over deze eerste versie!

[ Afbeelding ]

Aaaah briljant!! Mijn eerste ligt ook klaar, zelfgemaakt :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 19:06

Knap gemaakt!

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 21:38

FleurSandro schreef:

[ Afbeelding ]

Knap gedaan! Welk materiaal heb je gebruikt?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 21:51

vierspan schreef:
FleurSandro schreef:

[ Afbeelding ]

Knap gedaan! Welk materiaal heb je gebruikt?

Zoals al eerder in het topic staat, een 2mm dikke tafelbeschermer, thinline overtrekken en knippen maar!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 12:13

Voor de mensen met een officieel Thinline halster: hoe valt de maat uit?

Merrie zit tussen cob en full in, ligt er maar net aan hoe het halster valt. Ze is 1.66 m en heeft een iets korter hoofd (maar niet smal).

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:35

Wow dat ziet er strak uit. Goed gedaan.

Ive89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:28

Hallo allemaal, Zijn er mensen die eventueel een schets of dergelijke kunnen delen voor een nabouw van een thinline masker? Ik heb nog geen 'oude' om na te maken.