Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

big_ben

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:19

ik heb altijd mijn cap op met rijden
zelf het is verpicht bij ons op de pension stalling om met cap te rijden

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:24

ik draag ook eigenlijk altijd een cap. soms voor de foto´s heb ik hem ff af.. vind ik dan weer mooier.

enige wat ik vreemd vind, is de klep voorop.. als je daar op valt.. weet ik niet of het beter is.

1x met mijn hoofd tegen een boomgekiept in gallop..was erg blij met mijn cap (maar toen er toch maar afscheid van genomen ahha)

Lissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:51

Ik draag altijd een cap, ik vind dat je onnodig risico neemt als je het niet doet. Je kan je paard zo vetrouwen en hij kan zo braaf zijn maar je weet maar nooit.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:36

oakklandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:55

Altijd!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:56

Ik rijd nu niet meer maar toen die tijd reed ik altijd met cap :j

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:59

Ik rijdt eigenlijk nooit met een cap...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:01

Alleen bij wedstrijden waar t verplicht is. Vind t niet lekker zitten en heb hem nog nooit nodig gehad.
Watapatja schreef:
[ON] Meisje ernstig gewond na val van paard *update= overleden*
dit meisje reed ook zonder cap.... en ze kan het niet na vertellen....

Ben jij dat in je profiel? (ja die foto waar je geen cap op hebt? ;) )

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:03

In de bak rijd ik zonder cap, maar buiten rijd ik met cap en bodyprotector, aangezien ik een keer een boom heb geknuffeld, en dat doe ik niet graag weer.
Oh wat was ik toen blij met die uitvinding.

En waarom zou het verboden moeten zijn om rijfoto's te maken zonder cap?? Willen jullie dat bokt al net zo bemoederend wordt als onze geliefde overheid?
Men kan toch zelf bepalen wat hij (na)doet. En dan moeten mensen daar zelf de gevolgen maar van inzien.
Laatst bijgewerkt door xStelmaria op 06-06-11 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:05

Ik heb gestemd voor cap op, soms niet,
Als ik in de binnenbak of buitenbak met zachte bodem rijd heb ik hem eigenlijk nooit op, zodra ik het bos in ga heb ik hem op.
Maar na het bericht van dat 14 jarige meisje, wat vandaag is overleden aan haar verwondingen, denk ik dat ik hem altijd maar op doe..je denkt er niet zo bij na als je al jaren op je paardje zit, maar idd ook je paard kan vallen..
Dus vanaf nu, altijd cap op..

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:06

Watapatja schreef:

Volgens mij is het niet bekend of ze een cap droeg.. :')

maar natuurlijk heel erg wat er gebeurd is!
(daarom rijd ik dus niet zonder cap buiten, maar in de bak is geen asfalt (of iets anders geks en hards))

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:10

ik draag altijd een cap! ben ooit eens, toen ik m'n paard niet meer kon sturen op de beton gevallen. was ik blij dat ik een cap op had. anders zat ik hier nu mss niet meer.

@Joltsje : ik heb een tijdje geleden (jammer genoeg) iemand zien vallen en die had een hippe plastieke cap op waarbij de klep er vooraan is op bevestigd (ziet er uit zoals de "GPA-cap speed": maar dan goedkoper en ander merk). Ze viel recht op de klep en had beschadigingen aan haar oog! gelukkig niks ernstig. voor mij nooit zo'n cap.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:12

xStelmaria schreef:
Watapatja schreef:

(daarom rijd ik dus niet zonder cap buiten, maar in de bak is geen asfalt (of iets anders geks en hards))

Heb je geen hek om de bak? Bakrand? Bielzen? Weidepalen? Planken? Lantarenpaal? Heeft je paard geen hoeven? Als dat allemaal het geval is is het niet nodig nee ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:16

Waarom maken veel mensen zich toch zo druk wanneer anderen niet met een cap op rijden? Wat maakt het jullie nou uit? Of ga je ook zo tekeer tegen mensen die roken enz?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:19

Nou weet je wat het vooral is. Ik denk niet dat iedereen beseft wat ze doen. En dan heb ik het vooral over de catogorie jonger dan 18 jaar. Het is natuurlijk je eigen keuzen. Maar veel kinderen denken dat het stoer is omdat anderen het ook doen. Het is niet stoer het is zelfs dom. Gewoon een risico lopen terwijl het nergens over gaat. Maar denk eens aan de hulpverleners. Die jou proberen te redden terwijl jij daar met een unmundig bebloed hoofd ligt. Bah ik hoef het niet te zien. Dus als ik in de buurt ben graag cap op. Dan zal ik je ook redden als je eraf valt :P (jaah ook dan kan het goed misgaan en er gruwlijk uitzien, maar je doet toch ook je gordel om in de auto?!) ik vind dat cap opdoen erbij hoort.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:20

Marietje_007 schreef:
Heb je geen hek om de bak? Bakrand? Bielzen? Weidepalen? Planken? Lantarenpaal? Heeft je paard geen hoeven? Als dat allemaal het geval is is het niet nodig nee ;)

Bakrand heb ik een keer geprobeerd terug te koppen, met cap! Gelukkig 'slechts' geschudde hersens...

Dus ook voor mij, altijd cap op! En als je een beetje goed zoekt zijn er genoeg exemplaren die prima zitten!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:20

xStelmaria schreef:
Watapatja schreef:

Een paar posts onder de OP staat dat ze geen cap droeg ;).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:22

Marietje_007 schreef:
Nou weet je wat het vooral is. Ik denk niet dat iedereen beseft wat ze doen. En dan heb ik het vooral over de catogorie jonger dan 18 jaar. Het is natuurlijk je eigen keuzen. Maar veel kinderen denken dat het stoer is omdat anderen het ook doen. Het is niet stoer het is zelfs dom. Gewoon een risico lopen terwijl het nergens over gaat. Maar denk eens aan de hulpverleners. Die jou proberen te redden terwijl jij daar met een unmundig bebloed hoofd ligt. Bah ik hoef het niet te zien. Dus als ik in de buurt ben graag cap op. Dan zal ik je ook redden als je eraf valt :P (jaah ook dan kan het goed misgaan en er gruwlijk uitzien, maar je doet toch ook je gordel om in de auto?!) ik vind dat cap opdoen erbij hoort.

Helemaal mee eens :j .

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:24

SunnyBL schreef:
Marietje_007 schreef:

Bakrand heb ik een keer geprobeerd terug te koppen, met cap! Gelukkig 'slechts' geschudde hersens...

Dus ook voor mij, altijd cap op! En als je een beetje goed zoekt zijn er genoeg exemplaren die prima zitten!

Mijn papa zou zeggen:
Dan weet je iig dat je hersennen hebt!
Maar ook dat kan erg vervelend zijn, hoop dat je volledig en snel hertseld bent.

En je hebt helemaal gelijk cappen zijn er tegenwoordig in alle soorten en maten en je hebt ook echt mooie!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:26

Vroeger reed ik praktisch altijd zonder cap. Maar nu altijd met. Ik voel me dan toch een stukje
zekerder en veiliger. Ik start binnenkort met het 'inrijden' (hij moet vast weer even wennen)
van mijn draver, en hoe braaf hij ook mag wezen, ik stap niet op zonder m'n cap op :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:27

heb altijd een cap op. in het verleden in een manegeles ooit een keer de stalen buizen gezien en toen ben ik volledig bekeerd.ben gelukkig niet in de buizen terecht gekomen, maar dat had niet veel gescheeld. nu sinds een aantal jaren een eigen paard en rijdt veel buiten, kom dus gereegeld laag hangende takken tegen en dan is zo`n cap toch wel fijn.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:29

Marietje_007 schreef:
Mijn papa zou zeggen:
Dan weet je iig dat je hersennen hebt!
Maar ook dat kan erg vervelend zijn, hoop dat je volledig en snel hertseld bent.

En je hebt helemaal gelijk cappen zijn er tegenwoordig in alle soorten en maten en je hebt ook echt mooie!

Haha dat is waar, maar 't was 15 jaar geleden (tijdens m'n wedstrijd :')), kon na een paar dagen weer naar school ;)
Toen waren de caps nog niet zo stevig als de hedendaagse trouwens, nu zijn ze steviger en zitten stukken beter

Ben van mening dat ieder het voor zich moet weten hoor, maar we kunnen toch niet ontkennen dat met cap toch 'safer' is

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:13

sflj schreef:
Watapatja schreef:
[VN] Meisje ernstig gewond na val van paard *update= overleden*

Ben jij dat in je profiel? (ja die foto waar je geen cap op hebt? ;) )

alleen op concours draag ik een hoedje ;) tuurlijk een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ik vertrouw mijn paard en als je Z rijd moet je je paard wel een beetje onder controle kunnen houden :+
thuis rijd ik altijd met cap :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:33

Ik wil graag even terugkomen op sommige reacties van bokkers.
Die zeggen dat ze hun nek kunnen breken door de cap.

Maar als jij in de auto zit en je gordel om doet en een ongeluk krijgt, kun je ook je rib(ben) breken/kneuzen.
Doe je daarom ook je gordel maar niet om?

I don't think so...

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:49

iirrssjjee schreef:
Maar als jij in de auto zit en je gordel om doet en een ongeluk krijgt, kun je ook je rib(ben) breken/kneuzen.
Doe je daarom ook je gordel maar niet om?

I don't think so...

_/-\o_