Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:46

natuurlijk heel logisch toch,het ligt nooit aan het proefje wat je rijdt

semmyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:11

ik denk dat het heel moeilijk is om tegen zo`n jury oordeel in te gaan.maakt denk ik ook niet zo veel uit als je nu een koudbloed of warm bloed paard hebt als de jury je beestje niet mooi of leuk zat vind is het denk ik einde verhaal het zou inderdaad niet mogen ze moeten na de proef kijken en als die netjes gereden word is het goed maja zo denkt niet elk jury lid.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:32

Hier op wedstrijd vandaag liep een Belgisch trekpaard mee in de B. Toen ik de vorige keer bij dezelfde jury had geschreven bij dezelfde combinatie ging het niet en zei de jury ook dat ze geen fan was van zulke paarden in de dressuur. En vandaag ging het een stuk beter en heeft ze toch een winstpunt gekregen.
Deze jury vond dit paard dus absoluut niet aantrekkelijk maar heeft toch een winstpunt gegeven. Tevens was ze ook nog 2e geworden!

Ik heb met mijn paard (denk een jaar geleden) een keer een selectie proef gereden, waarbij 2 jury's waren. De ene jury vond het 169 punten waard en de andere 188. Dan wordt er volgens mij gewoon beoordeeld op 'het in hun ogen goed gaande rijden' en gaf die ene jury niet minder punten omdat hij bijv. zwart is.

En ach, het is en blijft een jurysport. Volgende keer beter toch! Haha!

Natuurlijk heeft iedere jury zijn voorkeur, maar als je een goede proef rijd, krijg je daar ook je punten naar. Rij je toevallig een keer een keer een mindere proef, dan kunnen andere nog zo vinden dat jij eerste had moeten worden... Jammer, maar dat je daar een jury voor belachelijk gaat maken.... Uhm... nee, je bent toch geen klein kind meer die niet tegen zijn 'verlies' kan??.... Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:08

het lastige is dat het natuurlijk altijd ligt aan de voorkeur van de jury en nooit aan de kwaliteit van de proef.

sommige mensen zijn gewoon kleine kindertjes die er niet tegen kunnen dat ze eens mindere punten hebben.
zo is het nu eenmaal met een jurysport.

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:55

Als je bij voorbaat al met die gedachte gaat starten, zal het nooit wat worden.

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:26

Ik moet altijd erg lachen hoor om mensen die zeggen dat ze benadeelt worden met hun fries haf of iets dergelijks. Ik heb Z1 dressuur gereden bij de paarden met mijn fjord en ik heb werkelijk nooit het idee gehad dat ik benadeelt werd.
Ik rijd nu een 4 jarige kwpner en ik wordt echt niet anders beoordeelt nu dan dat ik werd met mijn fjordje hoor.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:26

Als je een nette proef neerzet, kan de jury er toch niet omheen ?

Misschien toch nog eens goed naar je proef kijken !!

Ik ga zaterdag starten met mijn draver ( voor mij voor het aller eerst ooit een wedstrijd Tong uitsteken )

Natuurlijk zit er verschil tussen een KWNPner en mijn draver, we hebben zwakken punten, dit omdat
het gewoon een paard is dat niet gefokt is om te rijden,maar daarom kan hij het wel ( nu ik nog Tong uitsteken )

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:49

Vind het altijd een beetje dom zulke opmerkingen.. Als je een goede proef rijd kunnen ze echt niet om je heen en krijg je heus je punten wel. Er is altijd kans dat je eens een jury tegenkomt die jou paard niet leuk/mooi vind (al is het een bruin sportpaard) daar moet je dan maar mee leren leven.. Het is misschien met een haflinger o.i.d. moeilijker om (snel) verder te komen maar dat is je eigen keuze..

Kainish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:15

vooroordelen, net zoals dat shetties niet kunnen dressuren, mijn vriendin rijd M2 met haar shettie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:05

mijn paard heeft een grote witte bles en daarom kreeg ik geen punten want de jury hield daar niet van...

ja het waren haflingerhaters.. Verdrietig

de jury hield niet van flemmingh denk ik..

zo kan je altijd wat verzinnen Vork

shadee6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:26

Het is heel jammer maar ik zou het maar zo laten. Zo is de jury nou eenmaal het gaat vaak oneerlijk

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:45

of misschien gebeurd het ook weleens dat mensen gewoon een minder goede proef rijden......

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:08

Oud topic.