In de winter rij ik alleen met handschoenen. Gewoon de handschoenen die ik ook op de fiets aan heb (zijn wel paardenhandschoenen, maar ze zijn zo goed warm dat ik ze altijd gebruik )
Ephajim
Geplaatst: 16-04-09 15:01
Wauw, multifunctionele handschoenen Ik ga er zaterdag waarschijnlijk toch maar aan geloven en handschoentjes kopen.
jan_ineee
Geplaatst: 18-04-09 12:03
ik rij altijd met handschoenen.. tegen pijnlijke plekken, en voor betere grip op de teugels..
In de winter is het warmer(A). rijd zelf niet met handschoenen vind niet fijn, heb alleen wel snel blaren. in de dresuurproefjes wel. vind dat netter staan.
Ik rij ook altijd met handschoentjes, in mn pony jaren nog niet maar toen had ik wel mooi laagje eelt. Maar ben zo'n ijdele muts dus van die eelthandjes vond ik maar niks (A) En in de zomers met zweten en zo vind ik het qua grip prettiger.
Eulogy
Geplaatst: 21-04-09 20:39
tja, als je gewoon op een manege rijdt heb je natuurlijk wel eens een pony die trekt met je hoofd, en dat is nou niet echt een lekker gevoel. Ik trek nooit, rij met hele losse hand maar soms (oké, op mijn vorige manege waar ik net gestopt ben waren de paarden ook slecht, maar toch) gooit een pony toch z'n hoofd omhoog of trekt ie naar beneden. En ze zijn gewoon voor de kou, natuurlijk ;D
Paar puntjes : Vind het in de winter lekker warm, in de zomer vind ik het weer fijn tegen zweethandjes Daarbij (stel dat ik op wedstrijd ga) is het op wedstrijden ook verplicht Het zou mij vervelend lijken om altijd zonder handschoenen te rijden en op zo'n wedstrijd ineens mét.
joanita
Geplaatst: 22-04-09 10:07
Ik rij altijd met handschoentjes. Heb in het verleden eens een week in de belgische Ardennen gereden en toen had ik mijn handen zo open liggen dat ik vanaf toen altijd handschoenen aan heb. Wel dunne hoor want anders vind ik het niet lekker zitten.
in de winter zijn ze goed tegen de kou en in de zomer gaan me handen zweten en dan glijden me teugels de hele tijd door me handen! en ik laat ze zelf altijd al langer worden
Ik rijd altijd met handschoentjes aan. Mijn haflinger trekt nogal zonder handschoenen scheuren mijn teugels vandaar de handschoentjes. In de winter is het ook nog eens lekker warm en je krijgt in de zomer geen zweethanden. Ik vind het gewoon praktisch.
Itsmelot
Geplaatst: 23-04-09 08:42
Ik gebruik ze altijd, omdat ik als mijn handen gaan zweten en de teugel weg glijd en door dat glijden dus blaren krijg.
rij altijd met handschoentjes. is gewoon een gewenning kan eigenlijk niet zonder. als ik zonder rij , rij ik mn handen stuk.
xannemijn
Geplaatst: 26-04-09 20:11
Itsmelot schreef:
Ik gebruik ze altijd, omdat ik als mijn handen gaan zweten en de teugel weg glijd en door dat glijden dus blaren krijg.
x
ik heb precies het zelfde.Ik rijd ook altijd met handschoentjes.
Eefje88
Geplaatst: 27-04-09 13:59
Inderdaad een paar punten. Die overigens al genoemd zijn:
Zweethanden. Eelt. En waarom ik het het meeste doe is omdat je ze op wedstrijden aan moet, en als je het alleen op wedstrijden doet, voelt het vreemd
Kirstenx
Geplaatst: 27-04-09 15:06
Ik rijd met handschoen omdat ik anders eelt/ blaren krijg( op mijn vorige pony die was super sterk). Maar nu rijd ik er mee omdat ik gewoon niet anders gewend ben en ik het lekker vind rijden. En met de warmte in de zomer valt het reuze mee..
Laatst bijgewerkt door Kirstenx op 27-04-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Es_ther
Geplaatst: 27-04-09 15:13
Ik heb ze in de winter aan, lekker warm In de zomer bijna niet,
Kudapelatih
Geplaatst: 27-04-09 15:16
Maar door handschoenen te dragen krijg je toch juist zweethanden? En rijden jullie allemaal met dressuurteugels dat ze uit je handen glijden? Ik rij met springteugels en bij mij glijden ze nooit uit me handen. Last van blaren of eelt heb ik nooit, gebruik tijdens het rijden mijn handen ook amper tot niet. Sommige paarden hangen wel enorm in je handen, maar tegenwerken gaan wij het toch niet van winnen. Ik rij ze dan liever voorwaartser zodat ze minder tijd hebben om met hun hoofd bezig te zijn. Alhoewel er ook genoeg zijn die voorwaarts genoeg zijn en je weer moet remmen. Dan kan ik me best voorstellen dat je handschoentjes nodig hebt
Kirstenx
Geplaatst: 27-04-09 15:22
Ik nooit last van zweethanden. Dacht dacht ik ook altijd maar dat is helemaal niet zo. Ik rijd met dressuurteugels, ze glijden nooit echt uit m'n handen, alleen als de sliblaag van de handschoen af is dan wel..
gillian
Geplaatst: 27-04-09 23:15
Ik heb ook altijd handschoenen aan met rijden. In de winter tegen de kou, in de zomer om de dazen kapot te slaan, en de rest..tja ben er inmiddels aan gewend en zonder voelt het zo kaal Kan ook best zonder handschoentjes rijden, heb geen last van blaren oid, maar ik vind het gewoon fijner mét
Pascalleee
Geplaatst: 27-04-09 23:43
Ik heb heel snel blaren op mijn handen toevallig deze week ook had even leuk gereden niet te veel gedaan en was 1 van mijn handschoentjes kwijt dus ja dan maar even zonder kan wel voor een x en aangezien mijn teugels dus altijd weg gleiden omdat ik niet genoeg grip heb of zo iets en dan ook van die leuke zweethandjes heb en ook nog een ring om me vinger heb ik toch liever eventjes handschoentjes aan want idd zoals sommigen al zeggen zweet in open plekjes voelt ook niet fijn!!
en mijn lieve paardje die is ook heel lief met uitstappen dan wil ze de teugels langer maken dan dat ze zijn en dat voelt ook niet fijn
DeadxStar
Geplaatst: 28-04-09 00:14
Ik rijd ook altijd met handschoentjes, omdat ik ook snel zweethanden krijg. En daardoor gaat het bij mij erg schuren..
Rij altijd met handschoenen, Krijg meteen blaren, heb echt geen harde hand, maar krijg al meteen blaren ook al stap ik alleen
Bloesj
Geplaatst: 28-04-09 11:55
Ik rij niet met handschoenen, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel doet. Tegen eelt plekjes enzo, en dat het niet gaat schuren. Maar ik heb daar niet snel last van