Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCondor

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:33

bromfiets schreef:
xCondor schreef:
paard aan de vrachtwagen vastgezet, paard werd aangeslingeld, paard gaat steigeren, ketting breekt, daar sta je dan Tong uitsteken
verder was hij wel heel lief op wedstrijd en al Lachen

Dat had ik bij LvL, alleen zei paard toen Doei, doei Ik was net m'n laarzen aan het aantrekken, dus op 1 sok en 1 laars er achteraan, ergens in een auto gesprongen en paard gaan zoeken.

Uiteindelijk kreeg ik hem op het terrein van een benzinepomp te pakken toen hij op het punt stond om over het slootje de snelweg op te springen Nagelbijten / Gniffelen Volgens mij ben ik nog nooit zo bang geweest...

LvL heb ik trouwens gereden met het paard van iemand anders, aangezien de mijne wss ergens onderuit was gegaan en een aantal wondjes had Ach gut

Zeker schrikken!
Ik was aan het omkleden en groom singelde aan, maar hij ging steigeren dus ik grijp hem gelijk, ja, toen ging die hangen, maar had hem gelukkig wel.
Dat van jou is echt eng.. !

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:05

Gelukkig goed afgelopen, en zoiets doe je waarschijnlijk nooit meer!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:18

Heerlijk dit topic!!! Lachen

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:19

ja inderdaad, ik lees elke keer met heel veel lol dit topic Tong uitsteken

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:23

Gister was mn knoop open gesprongen van mn jasje, ik balen
toen ik het doorhad hoorje ineens door die bak: K*T!! Tong uitsteken

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:39

Leuk dit topic Haha! .

Toen ik vroeger op de manege paardrij lessen had wilde ik zo graag een proefje doen op mijn lievelings paard. Het werd al afgeraden omdat dat paard er nog niet zo lang stond en mega fris in de lessen was. Nou dat heb ik geweten Haha! . Alles ging perfect tot we moesten aangalloperen,dat lukte ook maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer terug! en die jury maar roepen terug naar draf haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:11

ik had zondag het debuut met mijn 3 jarige. proef ging werkelijk subliem, zat helemaal te stralen en m'n voorlezer knikte steeds hyper blij dat het zo goed ging.
mjah.. tot de galop... toen besloot m'n trouwe dame dat ze er geen zin meer inhad Nagelbijten / Gniffelen
ik wilde naar links...zij naar rechts.. en toen was ze stuurloos Clown
heb d'r maar tegen de muur van de kantine op laten rennen ( al die mensen denk ik geschrokken, want was een glaswand met direct tafels en stoelen ertegenaan)
mjah.. dan maak je al indruk, maar later in de proef besloot ze het weer te doen en bijna over de omheining/afzetting te springen Nagelbijten / Gniffelen wederom de kantinewand ingestuurd.
zucht.... we vielen flink op in ieder geval.. en m'n punten heb ik maar laten zitten, kan nooit hoog zijn geweest met die 2 creatieve uitspattingen Clown
Ik zei later al.. dat doet ze anders echt nooit, beest is echt in en in braaf normaliter Clown

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:16

Hai,

ik niet echt een bloeper meegemaakt maar mijn een p(l)oeper

ik was netjes mij proefje aan het rijden, moest aangaloperen en ze was een beetje lui aan het been.
ik gaf haar iets te hard been en pppppppppppppppp ze liet me daar toch een scheet, ongelofelijk.
kei en kei hard, iedereen lachen maar goed die scheet die ze liet daar schrok ze zo van dat ze als een trein door de bak ging niet te stoppen hihi.
en dan echt met der koppie schuin naar achteren van helup wat was dat.

en ehm verder ging het proefje erg goed en toch nog winst gereden.

en volgende keer scheetzak meenemen is ze gelijk wat vlotter.

whaha

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:19

Erg komisch, maar niet mijn schuld:

Tijdens mijn proefje op een buitenwedstrijd gingen de hemelsluizen open en vond de ringmeester het nodig zijn
paraplu op te steken. Prima, maar doe dat niet als ik net langsrij!!
Paard schrok zo dat ze zo op haar kont ging zitten. Iedereen lachen natuurlijk.. Zat ik daar! Gelukkig ging ze gauw weer staan. Het mag duidelijk zijn dat de rest van de proef niet zo heel goed ging Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:01

Tijdens een marathon op het federatie centrum Ermelo op de shetlandpony jubileum manifestatie:
we hadden de marathon gereden en alles nogal op het dooie akkertje zonder veel druk. De boel alweer opgeladen en opgeruimt, pony's vastgeknoopt aan het hek en aan de koffie gegaan. Horen we ineens dat we met 30 min de finale moeten rijden in de hoofdring. Als een idioot terugrennen naar de trailer (stond helemaal bij de ingang) om alles weer af te laden. Missen we een pony. Niemand heeft hem gezien alleen volgens een paar kinderen liep er een pony richting de weg van het terrein af. Ik zag mijn pony in gedachte al voor me over de ermeloose heide galopperen . Wij zoeken en roepen (alsof hij daar op zou reageren...) Ik besloot maar dat we naar de organisatie moesten om ons af te melden en een bericht uit te zenden. Zie ik ineens een zwarte shet staan aan een trailer, vervolgens bedenk ik me dat er ongeveer wel 300 zwarte shets daar rondlopen, ik kom dichterbij en zie dat het toch mijn pony is die halverwege het terrein aan een andere trailer staat vastgebonden.
We moesten daarna als een idioot aanspannen en voorbereiden. De omroeper was inmiddels door een kennis op de hoogte gebracht van ons verhaal en het werd dan ook in geuren en kleuren verteld door de omroeper.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:02

verania schreef:
Hai,

ik niet echt een bloeper meegemaakt maar mijn een p(l)oeper

ik was netjes mij proefje aan het rijden, moest aangaloperen en ze was een beetje lui aan het been.
ik gaf haar iets te hard been en pppppppppppppppp ze liet me daar toch een scheet, ongelofelijk.
kei en kei hard, iedereen lachen maar goed die scheet die ze liet daar schrok ze zo van dat ze als een trein door de bak ging niet te stoppen hihi.
en dan echt met der koppie schuin naar achteren van helup wat was dat.

en ehm verder ging het proefje erg goed en toch nog winst gereden.

en volgende keer scheetzak meenemen is ze gelijk wat vlotter.

whaha

Whahahahahahahaha Haha! Ik lig dubbel. ik heb ook een paard. Altijd als hij uit de wagen komt, geeft ie even een welkomsscheetje. Ook voordat hij op de wagen wordt gezet, geeft hij altijd nog even een afscheidsscheetje. Wel zo vriendelijk.

En dan zijn het niet eens windjes. Maar echt van die hele harde, scherpe knalscheten kan hij maken. Soms onder het rijden zelf met een heel melodietje! Wel heel erg voor schut als je zo in de proef bent... Dan lacht iedereen je uit.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:37

Dit is mij ongeveer een half jaar geleden op een wedstrijd overkomen en is tegelijkertijd mijn grootste wedstrijdblunder (tot nu toe dan Haha! ):

Het was die dag nogal miezerig maar dat mocht de pret niet drukken. Het losrijden moest buiten gebeuren, maar gelukkig was de buitenbak, hoewel erg klein, voorzien van een hele fijne bodem zodat het geen waterballet was daar.

Ik was met een stalgenoot mee gereden (die heeft een 2-paards trailer waar alleen zijn paard in ging dus was het wel zo gezellig om samen te gaan). Hij moest alleen een uur eerder rijden dan ik, dus Romanov heeft een poos alleen op de trailer gestaan. Hij was vrij rustig, af en toe hinniken en wat stampen maar meer eigenlijk niet.
Toen hij uit de trailer kwam werd dat opeens een heel ander verhaal. Hij wilde weten waar zijn trailervriend gebleven was en wilde voor geen meter stilstaan. Ondertussen regende het natuurlijk lekker door...
Het terrein waar de trailer stond had een soort leem-achtige bodem, waar enorm veel plassen lagen.
Romanov werd steeds drukker en Eric had hem vast en corrigeerde hem met zijn stem een paar keer. Opeens vond Romanov dat blijkbaar heel eng en hij sprong weg.
Maar helaas lag mijn zadel al op zijn rug, nog niet vastgesingeld, dus die kletterde op de grond, midden in de bagger...
Romanov schampte er ook nog even fijn langs met zijn hoef en ik kon het zadel en verruïneerde sjabrak uit de plas opvissen (en had mijn witte rijbroek al aan).
Dat was even wat minder leuk!
Gelukkig was er een stalgenootje die haar sjabrak nog in de auto had liggen (zij was al geweest en wachtte op de prijsuitreiking). Die sjabrak was ook niet meer stralend wit natuurlijk omdat ze hem al gebruikt had, maar in vergelijking met mijn sjabrak een heel stuk beter!
Ik had gelukkig een pak babydoekjes achter in de auto liggen en daarmee hebben we het zadel zo goed als ging gefatsoeneerd, waarna ik gewoon de wedstrijd gereden heb, met een aan 1 kant nogal vieze rijbroek maar gelukkig maakte dat voor het rijden verder niet uit.
We moesten bij deze wedstrijd in een klein buitenbakje inrijden, en mochten per groepje 10 minuten in de binnenbak inrijden voordat de eerste van het groepje ging beginnen. De anderen moesten dan weer naar buiten, de regen in.

Gelukkig ben ik niet voor niets zeiknat geregend, is mijn sjabrak waarschijnlijk niet meer smetteloos wit te krijgen (zit nu in de was, dus even duimen dat hij er toch nog schoon uitkomen) en is mijn zadel nog heel (op wat krassen na). Het was achteraf gewoon een geslaagde dag.
Ik werd in mijn eerste proef met 185 punten tweede, en in mijn tweede proef werd ik eerste met 193 punten.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:38

ROFL ROFL een welkomsscheetje Duivel

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:44

tot 2x toe over de hekjes van de ring gesprongen Bloos:D!!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anita26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:54

hahaha die zijn allemaal wel leuk.
Ik ben een keer op wedstrijd geweest en zat er net 10 minuten op. Toen ging mijn paard er bokkend vandoor.
Ik viel eraf en mijn paard ging over het hele wedstrijd terrein heen.
Ik schaamde mij een ongeluk. Iemand anders ging achter mijn paard aan terwijl ik op de grond lag.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:27

Ik ben een keer net voor de proef eraf gedonderd net toen ik de ring in wou gaan.. Tong uitsteken Toen is mijn broertje toen 8 jaar naar de jury gegaan (met mijn lezer mee) En toen moest hij ff roepen dat ik nu dus wel een winstpunt verdiende omdat het toch wel zielig was.. Clown

Edit: Heb ook wel eens de parade gereden op een dachten we een heel brave pony, bij nader inzien was dit geen goed idee, heb er na het volkslied naast gestaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:03

mijn blunder is echt het top punt

ik had mijn 4 jarige merrie mee mischien 3 maanden onder het zadel ofminder
was een probeerseltje maar de basis zat er super in het inrijden ging super beter als thuis

nou de proef ging super op het afwenden naar dan wat slingerend maarja als dat alles is toch

en op de galop naar iedereen liep op een gegevenmoment weg mat de paarden was de allerlaatste combinatie
ik moest net aan galloperen vliegt ze mij toch achter die ander paarden aan hahaha
toen eindelijk terug in de ring de jury moest super hard laggen toen met de 2 de galop vloog ze ineens de andere ring in gelukkig was daar niemand zijn/haar proefje aan het rijden

nouja ik had vantevoren al mijn bodyprotector aangedaan gelukkig nergens goed voor

naar het uitstappen rijd de jury met de auto naar mij toen zegmaar ik was helemaal alleen mijn moeder was al naar de auto gelopen want we hadden shadow ook mee en mijn moeder als die een ding hoort op de trailer is ze al bang dat er wat is gebeurt

nou die jury moest nog laggen gelukkig kon ik er zelf ook kei erg mee laggen hij vroeg hoelang ik er al op reed
ik zo ja kleine 3 maanden ow je deed het netjes ook zonde dat ze met de galop wegvloog ik zo ja ze is pas een kleine 3 maanden onder het zadel als het niet minder is nou hij had respect voor me

nouja nog nooit iemand gezien die als de knetter de ring uitvloog

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:37

Kun je dat verhaal ook leesbaar neerzetten?
Ik kan er niet zoveel van maken...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:21

jessj22 schreef:
Mijn blunder is echt het toppunt.

Ik had mijn 4 jarige merrie mee, misschien 3 maanden onder het zadel of minder.
Het was een probeerseltje maar de basis zat er super in. Het inrijden ging super, beter als thuis.
,
Nou de proef ging super. Op het afwenden na, dat wat slingerend maarja, als dat alles is.

En de galop, maar iedereen liep op een gegeven moment weg. We waren de allerlaatste combinatie.
Ik moest net aan galloperen vliegt ze mij toch achter die ander paarden aan! Hahaha!
Toen eindelijk terug in de ring, de jury moest super hard lachen. Toen met de 2 de galop vloog ze ineens de andere ring in gelukkig was daar niemand zijn/haar proefje aan het rijden.

Nouja, ik had vantevoren al mijn bodyprotector aangedaan gelukkig nergens goed voor.

Na het uitstappen rijdt de jury met de auto naar mij toe zegmaar. Ik was helemaal alleen mijn moeder was al naar de auto gelopen, want we hadden Shadow ook mee. En mijn moeder, als die geluid hoort op de trailer, is ze al bang dat er wat is gebeurt.

Nou die jury moest nog lachen gelukkig kon ik er zelf mee lachen. De jury vroeg hoe lang ik er al op reed.
Ik zo: 'Ja kleine 3 maanden.' 'Ow je deed het netjes, ook zonde dat ze met de galop wegvloog' 'Ik zo: 'Ja ze is pas een kleine 3 maanden onder het zadel, als het niet minder is.' Nou hij had respect voor me.

Nouja, nog nooit iemand gezien die als de knetter de ring uitvloog.

Zo beter? Huilen van het lachen

peerdenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:25

Geniale blunders hier, kheb er zelf ook wel een paar:

Mijn eerste springparcoursje was niet zo'n groot succes: vergat 2 keer een parcours en daarom maakte ik 3 voltes, tja ik wist niet dat je daarvoor minpunten kreeg, ook stuurde ik niet goed en gingen we te dicht langs de paal tijdens de sprong, tja toen gooide ik dus de komplete hindernis met mijn knie om (khad een prachtige blauwe plek Tong uitsteken )

Mijn eerste dressuurproefje: Ik reed op een lief paardje een proef zonder galop, kwas alleen zo gespannen dat ik heel hard ging in draf moch ik halverwege even overniew beginnen. maarja je moest bij elk figuur tussen balkes doordraven, stond er onder mijn proef 17 balkjes gemist Tong uitsteken sturen ging dus niet zo goed!

Pas hadden wij clubkampioenschappen, een jongen van de manege reed echt super netjes de proef (nieuwe proeven F10) Nou zitten daar nogal vage figuren in, hij was aan het eind (nog 3 oefeningen te gaan) de verkeerde kant opgegaan. Hij rijd nietsvermoedend door. Gaat ie aan het eind stilstaan om te groeten, tja dat werd lastig... Hij stond met de kont naar de jury toe Haha! , tja hij dus paard maar omgedraaid en gegroet.

Nou dat waren ze wel zo'n beetje

kickassgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:10

Ik ben voor de wedstrijd thuis een keer vergeten mn pony in de trailer te zetten.
Ik had aan mn vader gevraagd of hij dat wou doen dan kon ik nog ff na de wc. En hij dacht dat ik het gedaan had zonder hem(wat ik altijd deed). Dus net voor we de weg opreden vraag ik of mn pony er goed in ging toen zei hij dat heb ik niet gedaan dat had jij toch al gedaan...

Dat zal raar geweest zijn als je op de wedstrijd aan kwam en je trailer is leeg... haha

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:21

Bij de eerste keer wilde ik verruimen in draf, springt tie aan in de galop wilde ik hem terugpakken schrok hij ergens van en wisselde hij van galop, had ik op het blaadje staan je kan zo door naar M-niveau haha Bloos

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:27

Gisteren had ik een wedstrijdje, nou met inrijden was ze zo gek als een deur. Dus ik rustig stappen en draven. Proberen. Toen de galop. Bok bok bok bok en aan de kletter!!
Naja op het laatst weer rustig. Kom ik aan in de wedstrijdbak. Moest de Jury nog even naar de wc. Dus kon mijn pony nog even wennen aan de balkjes enzo. En dan staan er allemaal van die mensjes die zich met je bemoeien. En steeds zeiden van. Je moet je pony meer voorwaards rijden. Anders staat ie straks stil Rolleyes Had ik hem eindelijk een beetje rustig...
Nou, mijn proef ging SUPER.. Tot de galop.. Het was, rug bol en allemaal gekke sprongen! xD Het vreemde is dat ze me er neit op afgerekend hebben Rolleyes

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:46

Tussen X en G volte 10 meter links....
Wij draven heel fijn en ontspannen de volte in, staan ineens stil voor een lichtvlek, Kev snuift en snorkt een keer, doet zijn hoofdje weer keurig in de houding en draaft heel relaxed verder ROFL Commentaar: storing Vork