En inderdaad alles van plastic en cheapo geproduceerd. Als je een deur dicht deed hoorde je klienk ipv KLOENK!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Macs schreef:Dees schreef:Er zijn betere auto's voor je geld te vinden.
Kwa trekken zal het wel mee vallen, maar wij vonden die Duster echt plastic fantastic met stoelen waar je iedere bocht vanaf glijdt. Duidelijk goedkoop gefabriceerd.
Dan nog liever een Renault.
Heb je dan suggesties?
Wij zijn opzoek naar een gebruiksauto. Met een moestuin, eigen stuk land vd paarden en een hond hoeven we geen luxe interieur. Vooral praktisch. Onze auto blijft niet lang schoon zegmaar
Ik hoef geen gekke fratsen, cruise control en airco is voor ons voldoende.
Macs schreef:Ik hoef geen gekke fratsen, cruise control en airco is voor ons voldoende.
Rex_Rolfo schreef:Dees schreef:Heb mijn ogen gericht op de Volvo XC60 T6 recharge.
Is dat een excuus hybride?
https://www.autoweek.nl/auto/104226/vol ... scription/
Er zijn hybrides waarbij de elektrische range nog minder voor stelt, maar de 54-78 km die deze zou hebben gaat ie in de praktijk écht niet waar maken.
Volgens mij slaat een verbuiksmeting bij een plug-in de plank redelijk mis. Alles wat in de accu zit is gratis, het benzineverbruik wat nodig is om de test af te maken telt. Bij onze V60 D6 zie je dan ook dat de accu net groot genoeg is om onder de 50 gram CO2 te komen, want dat was fiscaal veel voordeliger.
De XC60 T6 Recharge een brandstofverbruik van 1,1 liter per 100 km? Alleen onder precies die omstandigheden. Als je elke 30-40 km kunt laden (en dat is bij woon-werk gebruik niet zo heel ver gezocht) kun je op 0 l. / 100 km uitkomen. Stekker je nooit gaat ie aan 1,1 liter echt niet genoeg hebben. En aan 4 of 5 liter ook niet.
Sentir schreef:Naar die dusters heb ik welgeteld 2 minuten naar gekeken ... grote nope.
Een lijst vinden met alle autos die 2 ton + 2 paards trailers kunnen trekken is gewoon nket te vinden het is een ramp. Om de 5 bot veranderd mijn keuze omdat alles continue veranderd ik wordt het beu.![]()
De auto moet
- mij geen fortuin kosten dis graag onder 15k
- 2dehands
- min 2k trekken.
- geen kogeldruk van 75, graag wat hoger.
- min euro 5.
Alles wat ik vindt is euro 4 of euro 4 maar dan tmveel te duur voor iets van 2014. De benzine vivaros zijn dan weer met bijna 4000 euro goedkoper in duitsland. Terwijl ze hier voor een afgereden vivaro van 2012 nog rondt de 10k vragenik wil graag nog rondt kunnen rijden em me niet vlauw betalen aan lez zones en dergelijke kleine regels die elk jaar bijgevoegd worden. En het moet ook nog betaalbaar blijven... vooral dat.
Mijn laatste optie is een mazda of mercedes vito... want ik zie het niet meer zitten. Ik geef het op dat het een bestelbus moet zijn zodat we hem in het bedrijf kunnen gebruiken. Je vidnt gewoon niks dat je ook nog ergens makkelijk kan parkeren.
Sentir schreef:Zitplaatsen liefst degene met maar 3. Maar het mogen ook personenwagens zijn. Maar liefst geen autos met 7 of meer zit plaatsen we zijn maar met 2 hier thuis.
Even snel gekeken die ML van voor +- 2010 is euro 4, daarna is euro 5. De prijs is ongeveer hetzelfde als de vitos.
Bestaan er zelfs benzine autos die mogen trekken of zijn het enkel en alleen al de diesels?
Edit: net even besproken en het werd mij afgeraden om een mercedes GL aan te schaffen.iets van dure onerhoud en gaan snel stuk.
Sentir schreef:Ben ik weer.
Wat is het verschil tussen Opel vivaro en Mercedes Vito? De ups en downs van beide wagens?
Heb een heel leuke vivaro van 2017 gezien. Maar met in te lezen las ik net dat je onmogelijk achter zulke busjes een ifor kan hangen. Ik heb 0 idee hoe dit in de praktijk werkelijk is. Anders heb ik geen keus en moet ik voor de duurdere vito gaan, maar ik ken geen andere degelijke trailers die alu vloeren hebben die je 2dehands nog goed en intact vindt. (Geen cheval liberte)
Probleem is de vitos hier in België zijn allemaal afgereden mer 300k op de teller die van 2004 zijn en enkel nog weggaan voor 5k. En als je eentje wilt die wat jonger is betaal je al snel 15k terwijl de vivaro ronst de 5 a 10k zit van een jong bouwjaar.
Sentir schreef:Ben ik weer.
Wat is het verschil tussen Opel vivaro en Mercedes Vito? De ups en downs van beide wagens?
Heb een heel leuke vivaro van 2017 gezien. Maar met in te lezen las ik net dat je onmogelijk achter zulke busjes een ifor kan hangen. Ik heb 0 idee hoe dit in de praktijk werkelijk is. Anders heb ik geen keus en moet ik voor de duurdere vito gaan, maar ik ken geen andere degelijke trailers die alu vloeren hebben die je 2dehands nog goed en intact vindt. (Geen cheval liberte)
Probleem is de vitos hier in België zijn allemaal afgereden mer 300k op de teller die van 2004 zijn en enkel nog weggaan voor 5k. En als je eentje wilt die wat jonger is betaal je al snel 15k terwijl de vivaro ronst de 5 a 10k zit van een jong bouwjaar.
ikke schreef:Sentir schreef:Ben ik weer.
Volstrekte onzin. Je kunt geen types vergelijken zonder te weten welke motoren erin liggen.
Met name de Vito heeft een range motoren van slak tot formule 1 en daarnaast heb je een Vito ook in 4200kg-versie (Q4 chassis) die je in NL op 3500kg TMM kunt zetten maar wel 2500kg aan de haak!
Maar datzelfde verhaal bestaat ongetwijfeld ook voor de Vivaro, kwestie van goed zoeken, ook in Duitsland!
Dees schreef:Ik vind het al knap dat je benzine busjes kunt vinden. Die werden in NL tot 5-6 jaar geleden amper verkocht.
Zelf zou ik nooit een busje kopen voor privé. Het rijcomfort is echt een stuk minder dan een personenauto. Je zit toch meer op de voor-as, ipv midden op het chassis.
Ik lees dat je ook zakelijk wilt gaan rijden. Zat je in NL, dan was mijn advies: Ga naar de dealer en koop een nieuwe. BTW krijg je zakelijk terug, kosten zijn aftrekposten en je krijgt dan ook investeringsaftrek. Om deze financiële redenen is de tweedehands markt voor busjes hier niet groot.
Kan me niet voorstellen dat dit in BE heel anders zit.