Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Achterom schreef:Waarmee snijden jullie dat tafelzeil? Ik vind het interessant, maar ben bang dat ik dat echt niet netjes krijg
FleurSandro schreef:Deze foto staat volgens mij al in het topic, ter beeldvorming.
Niet aan een breakaway halster maar de tiewraps breken gewoon bij teveel druk. Wel idd zoals benoemd een bontje onder de neus.
Ik heb gewoon online "tiewraps met platte kop" besteld. Lijken hetzelfde als die van thinline.
[ Afbeelding ]
manzano schreef:Jaja, het seizoen komt er weer aan.
Ik heb nu een "gewoon" graasmasker zoals je ze veel zien (korfje aan tuigje dat als halster dient). Nou is mijn clown nogal handig en haakt de bovenkant van de korf achter alles wat hij tegenkomt en wipt hem dan zo van z'n neus af (dan hangt hij dus los onder zn hoofd). Ook als hij vrij strak zit.
Zou ik dit probleem oplossen door een losse korf aan een halster te hangen? De neusriem van een halster kunnen ze volgens mij onmogelijk over hun neus wurmen. Iemand hier ervaring mee?
Syrianda schreef:FleurSandro schreef:Deze foto staat volgens mij al in het topic, ter beeldvorming.
Niet aan een breakaway halster maar de tiewraps breken gewoon bij teveel druk. Wel idd zoals benoemd een bontje onder de neus.
Ik heb gewoon online "tiewraps met platte kop" besteld. Lijken hetzelfde als die van thinline.
[ Afbeelding ]
Dank!
Ik zal even kijken.
Nog 1 vraag, hoe heb jij het Bontje vast gemaakt?
@dp ik hoopte dat met het halster erbij je klaar zou zijn. Maar ze maken er een sport van om alles uit elkaar te trekken en fors te verkopen.
DuoPenotti schreef:manzano schreef:Jaja, het seizoen komt er weer aan.
Ik heb nu een "gewoon" graasmasker zoals je ze veel zien (korfje aan tuigje dat als halster dient). Nou is mijn clown nogal handig en haakt de bovenkant van de korf achter alles wat hij tegenkomt en wipt hem dan zo van z'n neus af (dan hangt hij dus los onder zn hoofd). Ook als hij vrij strak zit.
Zou ik dit probleem oplossen door een losse korf aan een halster te hangen? De neusriem van een halster kunnen ze volgens mij onmogelijk over hun neus wurmen. Iemand hier ervaring mee?
Ook bij een model als deze?
Daar is dat neusstuk vrij hoog.
https://vanbreden.nl/webshop/paard/paar ... zzle-pony/
En dan heb je nog die van tough-1 met zo'n extra ding bij de neus.
https://www.sstack.com/tough-1-easy-bre ... riant=true
Ik heb geen ervaring verder met de korfjes aan een halster.
Vind juist die alles in 1 dingen wel handig.
Josien_ schreef:Ik wil deze zomer ook weer met graasmasker gaan werken. Daarvoor heb ik die van HH al een aantal keer gebruikt en deze werkt prima.
Enige waar ik tegenaan loop is het om doen en afdoen. Ze staan 24/7 buiten met onbeperkt hooi, tenzij ik verhuis kan ik aan deze huisvesting niets veranderen. En verder ben ik er ook erg blij mee dus zou ook niet willen verhuizen.
Maar dit betekent nu wel dat het graasmasker weer om zal moeten. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met 24/7 graasmasker om of met soms een paar dagen wel en dan een paar dagen niet?
Het is voor mij niet mogelijk om hem elke ochten/avond om of af te doen. Hier kan ik wel hulp bij vragen van stalgenootjes, maar dat is natuurlijk niet waterdicht.
Wieke schreef:Ik ga dit jaar ook voor de zelfmaak thinline, mijn pony verbruikt wel 4 a 5 maskers per weideseizoen dus tekens nieuwe kopen is wel erg kostbaar.
Heeft iemand een foto/sjabloon hiervan? Ik heb geen idee aan wat voor formaten en model ik moet denken.
Skessa_ schreef:Geen ervaring met 24/7, maar wel erg belangrijk dat ze er goed mee kunnen drinken iig.
Oskarrino schreef:Wieke schreef:Ik ga dit jaar ook voor de zelfmaak thinline, mijn pony verbruikt wel 4 a 5 maskers per weideseizoen dus tekens nieuwe kopen is wel erg kostbaar.
Heeft iemand een foto/sjabloon hiervan? Ik heb geen idee aan wat voor formaten en model ik moet denken.
Ik gebruik m’n “officiële” thinline om over te trekken/na te maken.