Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:06

Mickyl schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst met mn nieuwe laarzen gereden.
Ze zitten op zich heel goed, alleen met rijden zijn ze aan de achterkant nog net wat te lang.
Dus ik heb mn knieholtes een beetje opengereden.
Hopelijk zakken ze nog wat in en zitten ze straks helemaal goed!
Verder ben ik er superblij mee! Ze zijn ook bijna precies de kleur van mn zadel :)
Hierbij ook een foto'tje:
[ Afbeelding ]

Veel traplopen in huis met je nieuwe laarzen dan zorgt er voor dat ze snel lekker zitten en de fiets pakken en gaan fietsen met je laarzen aan helpt ook prima.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:58

Capriootje schreef:
Ik ben gister weer even naar divoza geweest en toch weer alle modellen gepast. (plain, field, bath en blyth) en ik pas alleen de plain en de bath.. Field en blyth krijg ik gewoon niet dicht in dezelfde!! maten.
Echt balen want de nieuwe kleur bath vind ik niks en de plains vind ik te saai dus toch maar kijken voor een ander merk of lipica.

Is het alleen de kuit? Want leer rekt nog wel wat uit he?! Ik kreeg mijn lipica's alleen aan mrt een touwtje de eerste paar keren...

Capriootje

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:04

Ja het is alleen de kuit, maar bijv. de blyth en de field krijg ik het 1ste stukje over me hiel al helemaal niet dicht. En de plain krijg ik zonder moeite dicht :?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:14

Bij mij was t bij de lipica's net boven enkel...

LiliaanX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:30

Ik heb sinds vorige week de Mondoni Fields, in het zwart <3 Ben er echt zoo blij mee! Moet alleen nog even wachten tot mijn verjaardag (16 augustus) tot ik ze aan mag ;) nog even wachten dus!

Maar even een vraagje, hoe vaak vetten jullie je laarzen in/maken ze schoon? Dan heb ik ongeveer een beeld hoe vaak dat moet :o

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:45

ik heb nog ongeveer 1.5/2 jaar de fields in het bruin. Vet ze bijna nooit in en maak ze nooit schoon, doe er alles mee stallen mesten en door de blubber.

AfbeeldingAfbeelding

En denk dat ik over een tijdje de baths maar is ga aanschaffen!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:26

@Marie111: Ik heb er al hakverhogers in. Die had ik nog liggen van mn vorige laarzen, dus die heb ik er meteen ingedaan. :) Bij mn oude laarzen hielp het wel goed, maar deze blijven nog steeds net wat te hoog. Niet met lopen, maar wel met rijden. Ik ga er maar vanuit (maw hoop) dat ze nog wat inzakken..

@Herman97: traplopen en fietsen met mn laarzen is wel een goed idee. Hopelijk zakken ze dan wat sneller in. Want tegen het rijden zie ik nu wel een beetje op.. :\

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:58

@Herman97: traplopen en fietsen met mn laarzen is wel een goed idee. Hopelijk zakken ze dan wat sneller in. Want tegen het rijden zie ik nu wel een beetje op.. :\[/quote]

Ik deed ze altijd aan gewoon s'avonds aan op de bank en maar steeds met mijn enkels draaien veel aan het leer kneden. Soepel maken. Veel traplopen en fietsen en heel veel eerder plezier van je nieuwe laarzen. Vooral aan de bovenkant ( waar ze vervelend zitten ) veel het leer masseren. Gewoon wrijven met je vingers en dubbel drukken en weer recht buigen en ga zo gewoon een avondje "tv kijken" ... Succes en ik weet zeker dat ze snel super zitten.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:42

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-06-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:04

Ik ga waarschijnlijk de Field rijlaars bestellen, wel de junior gezien ik hoogte 39/40 heb, voetmaat 37 en kuitmaat ommenabij 30-33.
Ben erg benieuwd hoe ze zitten en of ze me wel passen.
Heeft iemand ervaring met deze?

Ik ben heel bang dat ze niet hoog genoeg zijn, schachthoogte is 39, maar is dat dan met de dressuurboog of zonder?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:16

Ik heb vanmiddag Bath's gekocht. Twijfel toch nog een beetje of ik ze houdt. De voet is eigenlijk iets te groot, niet de lengte. Best wel apart, want ik heb juist brede voeten en een hoge wreef.
Hoeveel zakken de laarzen in? Ze zitten nu aardig hoog, kan mijn been maar een klein stukje buigen, maar ze moeten ook weer niet een paar cm inzakken.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:28

Bij mij werd in de winkel verteld dat ze wel 2 cm konden inzakken, dit was bij de Fields.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:24

Flosje; heb je een foto van je laarzen?
Welke maat zijn ze?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:35

Ik heb gisteren mijn Mondoni Fields ontvangen, vriendin van op stal haar Baths. We zijn allebei tevreden :j
Hopelijk blijft dit zo, we kunnen in elk geval goed onze laarzen vergelijken!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:06

Ga zo naar Divoza Zoetermeer,ben benieuwd of ze de bath cognac nog hebben.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:06

Let us know taffy!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:50

Ja ze hadden heel veel Bath cognac (de lichte! kleur) staan maar ik vond de pasvorm (bij mij) niet zo mooi,te ruim bij de veter,hou het nog maar even bij mijn donker bruine laarzen.
Er stond 36m 37m 38m 39m 41m en 36 ook in s en nog meer maten in die kleur!! en dat met de nieuwe korting stickers v.a. 2 augustus haha.
De wijde maten ben ik niet tegen gekomen maar heben ze mogelijk wel.

JessiicaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:37

Ik heb vandaag de Bath cognac gehaald in Zoetermeer, gelijk aangetrokken om ze goed in te lopen. In de winkel vertelden ze me dat de kleur nog heel wat tintjes donkerder zou worden na verloop van tijd, ben erg benieuwd hoe ze eruit komen te zien..

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:48

jessigirl7 schreef:
Ik heb vandaag de Bath cognac gehaald in Zoetermeer, gelijk aangetrokken om ze goed in te lopen. In de winkel vertelden ze me dat de kleur nog heel wat tintjes donkerder zou worden na verloop van tijd, ben erg benieuwd hoe ze eruit komen te zien..

Heb je misschien een foto ? wil ze ook graag halen maar twijfel over de kleur..

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:52

Ik zit te denken om de Blyth lak aan te schaffen voor alleen wedstrijden. Is er iemand die dat misschien ook doet? En hoe lang blijven ze netjes als je ze zo weinig draagt?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:18

JARS schreef:
Ik zit te denken om de Blyth lak aan te schaffen voor alleen wedstrijden. Is er iemand die dat misschien ook doet? En hoe lang blijven ze netjes als je ze zo weinig draagt?

Ik had de blyth ook besteld, maar ik paste ze gewoon niet. Alle maten precies opgemeten , kwam overeen met de maten van de laarzen. Had ik ze eindelijk ontvangen kreeg ik ze bij het begin van m'n kuit niet dicht. Het rekt niet mee , het rekt niet uit niks.. Vandaar dat ik ze heb teruggebracht.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:18

Ik heb de Blyth, maar uit de eerste lading. er zaten al kreukels op toen ik ze kocht, deze zijn na een halfjaartje aan t ontlakken (eerste scheurtje zit in het lak) maar de eerste lading was bijna helemaal terug gestuurd. Daar waar geen kreukels al zaten (de rechterlaars was wel goed en nogsteeds) zijn nog
super mooi.

Ik heb ze aan in t topic in mijn onderschrift. :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:34

Pff ik heb zelfs te dunne benen voor de Field junior.
Ik heb kuitmaat 31-31,5 hoogte 39-40
de Fields junior heeft kuitmaat 32,5, hoogte 39

Heb expres nog met kousen en rijbroek gemeten... hopeloos :/

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:52

Ik heb sinds een aantal weken de Mondoni Field rijlaarzen. De verkoopster stond ze een andere klant af te raden, beetje vreemd aangezien het hun huismerk is :o. Maar goed, ik rijd niet super vaak (hooguit 3x per week) en ze bevallen me goed. Ik raad het wel aan om ze te gaan passen of meerdere maten te bestellen. Ik dacht dat kuitmaat S voor mij veel te hoog zou zijn (paar cm verschil, had zelf thuis gemeten), maar het is uiteindelijk toch S geworden. Ze zijn wel wat hoog waardoor ik ze na het opstappen pas helemaal dichtrits, maar verder is het geen probleem. Bovendien zakken ze nog wel wat in. Ze zijn wel wat te wijd bij mijn voet, maar dit probleem heb ik ook met jodphurs (smalle voeten). Het leer is verder erg soepel (had van mij wel stugger gemogen) en heb ze eigenlijk niet eens in hoeven lopen. Ik ben heel benieuwd hoe lang ze mooi blijven...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:46

Mondoni Field zijn echt niet aan te raden.
Ik ben zelf een actieve ruiter, ik rijd 4-5 keer per week en na 4 maanden waren de laarzen gewoon op.
De hele onderkant was ingezakt en drukte enorm op mijn enkel.
De verkoopster had mij hier ook al voor gewaardschuwd maar ik was te eigenwijs ;)
Ik heb nu laarzen van Cavallo en deze blijven veel langer goed en zijn stiekem ook een stuk mooier.
Ze kosten wel wat meer, 265 euro, maar je kunt beter in 1 keer een goede aankoop doen dan 2 keer een minder goede aankoop ;)