Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:58

lesilla schreef:
Afbeelding

Ik geniet lekker van de solden en heb deze gekocht voor 8 euro, ideaal voor paard te rijden vind ik

Iedere keer als ik snel langs deze foto scroll, moet ik denken aan van die golfballetjes _O-

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:44

http://www.perrysport.nl/bhs-berlei-sho ... 05699.html
Deze heb ik van de week gekocht, nadat ik erachter kwam dat ik al 2 jaar met de verkeerde sportbh rondrijdt (toendertijd verkeerd voorgelicht bij de hunkemoller) en deze ondertussen te klein werd.

Heb hem in 2 maten geprobeerd, een E80 en een E90. De E80 zit erg stevig, moet moeite doen om hem aan te doen, maar de E90 vond ik dan weer te slapjes zitten. Als ik op en neer sprong, bewoog er nogal wat. De E80 bedenkt wel alles, het "floept" er niet uit aan de bovenkant, als iemand snapt wat ik bedoel.

Nu heb ik van gewone bh maat ook E80 (pas op laten meten), dus heb die genomen, ondanks dat die aardig stevig zat. Met de redenering erachter dat die naarmate je hem langer aan hebt soepeler wordt en dan is die E90 te groot, toch?

Dit model sportbh is zo anders als wat ik had, dat ik gewoon niet weet of die goed zit...
Had eerst eentje die op je rug een V-vorm maakte, waarna je de bandjes onder je oksels doorhaalt en ze voorop met klitteband sloot. Dit zit niet altijd even lekker en het klittenband is nogal een paar keer losgeschoten :o Lastig uit te leggen...

Had ook niemand mee, en aangezien ik hem bij de perry sport heb gehaald, heb ik geen advies gevraagd.
Kan hem altijd nog ruilen, mocht die niet goed zijn.

patpen

Re: Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:51

Mijn ervaring is dat sportbeha's wat strakker uitvallen. Ik heb qua omvang 1 maat groter dan mijn dagelijkse beha's. Hadden ze bij perry geen 85? Sportbeha's worden niet echt soepeler... Zo te lezen was de 90 iig te groot.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:54

De enige 2 grote waren, E80 en E90, vandaar dat ik die gepast heb.
En misschien vind ik hem zo strak, omdat degene die ik altijd had al 2 jaar oud is en dus nodig aan vervanging toe?

Wat mij namelijk opviel bij mijn oude sportbh is dat je aan de buitenkant van mijn borsten (richting oksels dus) steeds meer huid zag. Hij sloot daar niet netjes meer aan, terwijl die bij de decollete steeds meer omhoog kwam.. snapt iemand dit?
Hier heb ik op gelet met het passen en dit was bij de E80, maar ook bij de E90 niet het geval.
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 11-07-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:56

Ik heb dezelfde maat als mijn gewone bh's: als ik ze pas moet ik de haakjes vast kunnen zetten op de eerste rij oogjes, omdat het toch altijd een beetje uit kan rekken.
En 't is sowieso even wennen, t is ook de bedoeling dat de boel strakker zit dan bij de normale bh :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:58

Ja, ook dat had ik vorige keer verkeerd gedaan, ben begonnen op de laatste rij oogjes.. Hoorde een paar weken geleden pas dat dat niet handig is, omdat je dan geen speling meer heb :o .
Nu doe ik braaf al mijn bh's op het eerste rijtje, zit gelijk een stuk prettiger.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:04

JunkDeLuxe schreef:
Nou, ik heb een C cup, en eigenlijk geen last van tieten die langs m'n oren vliegen hoor :p
Eerlijk waar, ik lieg niet =D 's Zomers rijdt ik vaak met een topje, en mams filmt meestal, en ook op de filmpjes zie ik geen borsten in het rond vliegen.. En nee, ik draag géén sportbh. Misschien hangt het allemaal wat van je zit ook af? En van het soort BH dat je draagt, of ie wel genoeg ondersteunt e.d. Ik heb er in ieder geval geen last van..

Mijn idee.. exact hetzelfde :=

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:07

ik heb cup b/c ligt aan de beha, maar als ik zonder sport beha rijd, kan me vriend het precies zien := dan vliegen ze alle kanten op :=

ik heb op dit moment gewoon een goedkope :j waar ik me prima mee red

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:08

nou ik zal er eens op gaan letten als ik rijd of alles heen en weer schud whahah

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:13

Ik heb sinds kort een sportbh van www.kiesdejuistesportbh.nl
Daar kan je zonder verzendkosten blijven ruilen tot je de juiste hebt gevonden. (en ze hebben er veel)
Mijne is geweldig!!!! :D Ik heb een licht gevulde ivm priemende ***
Geen afzakkende bandjes meer en gezonder voor mijn borstweefsel.
Ik heb ook niet de grootste maar lijkt me toch wel beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:26

Judith_H schreef:
Ja, ook dat had ik vorige keer verkeerd gedaan, ben begonnen op de laatste rij oogjes.. Hoorde een paar weken geleden pas dat dat niet handig is, omdat je dan geen speling meer heb :o .
Nu doe ik braaf al mijn bh's op het eerste rijtje, zit gelijk een stuk prettiger.

Je hebt ook van die extra oogjes he?

De mijne zit niet echt strak, maar als ik een hele poos op de bank hang dan gaat het wel wat steken.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:49

Bij die sportbh die ik nu gekocht heb, zit op de achterkant inderdaad nog een rijtje met extra oogjes, zodat je de schouderbanden dichterbij elkaar kan brengen, weet niet of je dat bedoelt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:51

Nee, ik bedoel van die dingetjes die je los kunt kopen. Volgens mij heeft H&M ze ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:06

Zijn van die tussenzetstukjes, lingeriezaken verkopen die ook :)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:04

Nou ik heb de test ook gedaan (kiesdejuistesportbh.nl)
Ben erg benieuwd!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:51

De mijne komt daar ook vandaan en ik ben er erg tevreden over. Ik heb geloof ik de 3e beha gehouden. Het omruilen ging erg snel.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:54

Gister noodzakelijk zonder gereden.. Nou, wat heb ik een spijt...Ai!

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:19

Ik rijd 9 van de 10 x met een sportbeha, vind ik stukken fijner. En eerlijk gezegd vind ik het net wat netter uitzien, vooral als je met een paar jongens in de bak rijdt en je net gaat doorzitten...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:25

Ik zit altijd door :o
Western O:)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:20

Ik rij sinds ik geopereerd ben aan mn borsten altijd met sport bh. Ik reed eerder altijd met gewone beugel bh. reed ook niet verkeerd ofzo hoor. maar achteraf had ik altijd een sport bh moeten dragen! ik vind het echt wel veel prettiger.
Ik durfde eerder ook nooit buitenritten te maken op plaatsen waar veel mensen waren, ik schaamde me altijd voor mijn hupsende meloenen. verschrikkelijk.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:46

Ik heb van de week weer voor het eerst met mijn Hema sportbh gereden.. maar heb nu gemerkt dat hij echt te laag is en dat hij daardoor niet strak genoeg zit.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:31

Tulandro schreef:
Ik heb van de week weer voor het eerst met mijn Hema sportbh gereden.. maar heb nu gemerkt dat hij echt te laag is en dat hij daardoor niet strak genoeg zit.

Ik heb er ook een van de Hema! maar vind dat ook nog niet zo'n groot succes!
Heb toen een wat duurdere aangeschaft en die zit echt voortreffelijk! haha

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:34

CinTwiZo schreef:
Ik heb sinds kort een sportbh van http://www.kiesdejuistesportbh.nl
Daar kan je zonder verzendkosten blijven ruilen tot je de juiste hebt gevonden. (en ze hebben er veel)
Mijne is geweldig!!!! :D Ik heb een licht gevulde ivm priemende ***
Geen afzakkende bandjes meer en gezonder voor mijn borstweefsel.
Ik heb ook niet de grootste maar lijkt me toch wel beter.
Klopt, maar als ze er dan geen heeft die voldoet dan krijg je nooit of te nimmer je geld nog terug. Google maar eens op haar bedrijf of haar naam en dan klacht of iets dergelijks. Super veel mensen die problemen met haar bedrijf hebben.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:07

Kiwipitje schreef:
Klopt, maar als ze er dan geen heeft die voldoet dan krijg je nooit of te nimmer je geld nog terug. Google maar eens op haar bedrijf of haar naam en dan klacht of iets dergelijks. Super veel mensen die problemen met haar bedrijf hebben.

Zij heeft een "niet goed, geld terug"-garantie. Ik weet dat er veel mensen problemen mee hebben (gehad) maar ik ben er goed geholpen en geslaagd. Beter dan in menige winkel! Ik heb toen ook mijn geld gewoon teruggekregen, zonder problemen. In eerste instantie had ik bij haar een beha gekocht, toch niet helemaal, geld terug, naar meerdere winkels, niet geslaagd, toch terug naar Anita en alsnog een goede beha gekocht. Op internet lees je altijd de slechte ervaringen/problemen maar niet over tevreden klanten en die zijn er ook :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:08

Dat zal best, maar ik heb mijn 50 euro nooit terug gekregen van haar terwijl ik wel mijn bh geretourneerd heb. Probeer alleen maar mensen te waarschuwen zodat ze niet ook met haar in zee gaan en dadelijk misschien hun geld wel kwijt zijn.