paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:47

ik heb een maatje 50 rijbroek, rijd niet meer helaas maar voel me weleens raar aangeken.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:03

Blackbinky schreef:
Als hij op de site staat moet je zeker een seintje geven hier, vind hem echt gaaf zo met die meerdere kleurtjes!!!!!!!
Maar wel leuk dat jullie ze eerst testen trouwens!

Ja dat testen vinden we wel even belangrijk, niet iedereen heeft dezelfde bouw en het is wel handig als het bij iedereen goed zit,
het is gelukkig zo dat álle stoffen van Tattini zowel in de lengte als in de breedte elastisch zijn zodat het eigenlijk altijd voegt en nog belangrijker dat het lekker zit,
deze rijbroeken gaan we ook in grotere maten leveren ( ik verwacht december)
hoe vind je die?
AfbeeldingAfbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:16

Ik vind die ruit geweldig!Komt die er ook met leren kont?

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:59

kohtje schreef:
Ik vind die ruit geweldig!Komt die er ook met leren kont?

Nee dit model niet wel een ander model is ook heel mooi met een ruitje ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:40

Die geruite is gaaf ja! kan die al via je site besteld worden?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:30

Ooh die ruit is heel erg mooi! Wanneer kan die besteld worden?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:44

Moderatoropmerking:
enkele offtopic reacties verwijderd

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:40

Tot maat 42-44 zijn ze nu al verkrijgbaar in grotere maten zullen eind van dit jaar leverbaar zijn

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:48

Ik vind die met dat zakje op de kont wel leuk :j, komt die er ook met kunstleren kont :)?

Ik meld me ook maar even, maat 44 en een echte jojo-er, wat zou ik graag maat 38 hebben *zucht*. Maar ik kan je Pikeur rijbroeken aanbevelen (enkele modellen hebben ook maat 46 en 48), ook Horka heeft vaak wat grotere maten en BR heeft ook maat 46 :).

Verder pas ik van boven over het algemeen in maat L/XL, dus dat scheelt wel. Ik voel me overigens ook vaak "te dik om paard te rijden" :o maar desondanks blijf ik het doen, heb er zoveel plezier in! Laat ook mijn paard regelmatig checken en die lijkt er geen last van te hebben :).

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:51

Anoukie schreef:
Ik vind die met dat zakje op de kont wel leuk :j, komt die er ook met kunstleren kont :)?

Ja die is er al in 42-44 daar pas je makkelijk in als je maat 44 hebt door de elastische stof,
heb hem zelfs al eens bij een vrouw met 44-46 gepast zat ook heel netjes en niet te strak in de buik ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:06

Hey wat leuk, ik kom dit topic toevallig tegen en ik ben ook van de partij :). Ik ben anderhalf jaar geleden bevallen van een dochter. Daarvoor had ik altijd maat 40 (wat goed past bij mijn bouw en lengte), maar na de zwangerschap had ik opeens maat 46. Alle kleding uit de kasten kon weg, niks paste meer. Ook mijn rijkleding natuurlijk. Inmiddels ben ik weer terug naar maat 44, maar het blijft een beetje steken. Toen ik na de zwangerschap weer ging rijden, voelde ik me echt een mega-kolos op een paard. Inmiddels ben ik ietwat gewend aan het beeld dat ik zie op de foto's als ik mezelf terug zie en voel ik me weer wat zekerder. Ik blijf bezig om in ieder geval weer af te vallen tot maat 42, maar hoe lang dat gaat duren, geen idee! Voorlopig zal ik het met deze buik moeten doen vrees ik.

Wat kleding betreft, ik heb mn rij-jas van pikeur (maat 92, dus 46 met lengte), mn wedstrijdbroek is van HH en mn gewone rijbroeken eurostar (92) en boss fashion. Op het moment heb ik nog een als maat 44 vallende pikeur-broek over, omdat hij me te kort is qua lengte (bij interesse graag pb).

Ik heb overigens ook een ander zadel moeten aanschaffen na de zwangerschap, ben van 17,5 inch naar een 18 inch gegaan (omdat ik half bokt over me heen kreeg dat mijn zadel te klein was voor mijn kont).

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:28

Een vraag aan alle dames hier, wat voor sportbeha gebruiken jullie? Ik ben al een tijdje op zoek maar kan nog geen geschikt harnas vinden.

Of niet in mijn maat of niet stevig genoeg. Iemand hier suggesties?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:33

Ik heb er een paar van de perry sport. Die zijn erg goed!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:20

was een tijdje niet meer "hier" geweest, dus ben even tig pagina's snel aan het bijlezen.
Hihih zit hier gewoon te grijnzen op m'n werk van al die leuke en gezellige postjes :D
Ow en niet te vergeten zo handig en leuk, al die leuke linkjes etc :D

Heb zelf een paar heeele leuke gaiters gekocht bij Suzanne...ehhhh :o Ga je direct mailen voor afspraak, shame shame :o

HuppaJenH....wat een leuke rijbroeken!! Die Tantini (??) die zijn ook gaaaaf :D en die nieuwe met 3 kleurtjes ook! :D Zijn die er ook nog in meerdere kleurtjes ?!? (of lees ik daar weer overheen?)

Ook ik ben klein...en dikke buik, zeker in vergelijking met benen. (beschrijf mezelf nu zowat als een trol ofzo _O- := )
Jassen met korte mouwen etc heb ik dus geen ervaring mee. Wel met veel te lange mouwen :D of broeken met veel te lange broekspijpen.

Vindt deze effengekleurde- EN tweekleurige rijbroek van Premiere erg lekker zitten (even op foto drukken gaat de broek ronddraaien, zie je de 2 kleurstellingen!)
Valt lekker ruim vind ik, erg stretchie.
http://allesvoorpaarden.nl/index.php?id=weergeven&a=184

Kan zelf ook altijd makkelijk kleding vinden bij Boutique Plus van Neckermann! (gidsje kun je aanvragen)
En best betaalbaar ook. (en ook fijn voor de korte dikkies onder ons :D ;) )
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... directed=1

Voor bij het paardrijden tegenwoordig lekker goedkope leuke shirtjes/fleecetruien bij BonPrix
http://www.bonprixsecure.com/nl/home.htm
Dit lijkt me lekkere jas voor als ik aan het poepjes scheppen ben enzo :D
http://www.bonprixsecure.com/nl/imageZo ... 3746&oiip=
(€ 39,90...niet duur toch)

Wat ik bijvoorbeeld lekkere truitjes/shirtjes daar vindt en goed betaalbaar
http://www.bonprixsecure.com/nl/Fleece- ... icle_image
http://www.bonprixsecure.com/nl/Fleecej ... bu=2735277
http://www.bonprixsecure.com/nl/Fleece- ... &bu=390096

Bij Ulla Popken hebben ze ook veel kleding (oa jassen) voor de wat langere stevige dames.

Ga nog eens goed kijken naar die Tantini broeken :D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:25

whahahah over sport beha's gesproken...leuke bijpassende!! _O- :=

huppaJenH schreef:
we hebben nu een serie van deze rijbroeken maten 44-52
de slanker makende in deze kleur zijn € 40.75
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IndianaJones op 26-10-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:36

Lies21 schreef:
Een vraag aan alle dames hier, wat voor sportbeha gebruiken jullie? Ik ben al een tijdje op zoek maar kan nog geen geschikt harnas vinden.

Of niet in mijn maat of niet stevig genoeg. Iemand hier suggesties?

Sinds kort heb ik een sportbeha van Anita en ben hier super tevreden over.
Zit echt lekker kan er de hele dag meer rondlopen :D
Deze is het maar dan met licht grijs en oranje
http://www.anita.com/assets/img/media/0 ... 373325.jpg

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:04

ow die ziet er ook comfi uit! Waar gekocht?!?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:12

Ik heb ook een sportBH van Anita maar hoor tegenwoordig veel nare verhalen over het bedrijf (loopt een topic over?).
Zelf gelukkig geen problemen gehad en super tevreden.

Bonprix koop ik ook veel maar om eerlijk te zijn is de kwaliteit niet altijd heel goed en veel krimpt in de was.

De Tattini broeken zijn echt leuk (ook in het echt *D ) en van goeie kwaliteit dus ik neem ze ook in het assortiment op.

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:14

IndianaJones schreef:
ow die ziet er ook comfi uit! Waar gekocht?!?

Bij Divoza in Heteren

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:16

)ja klopt Suzanne, van dat krimpen hihihihih
Heb ze vaak 1 of 2x "gewoon" aan en dan voor de paardjes. De fleece truitjes blijven wel goed!

Ow echt, krijg jij ze ook?!? Wanneeeer?? :D

Misschien een "rare" vraag :D , maar tekenen de Tatini broeken ook erg? (weet je wel, als je niet mega-strakke benen hebt, dat dat zo enorm tekent ;) :D )

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:23

nououou...dit slaat alles!! Mijn collegaatje zit hier tegenover me, heb haar niet verteld van dit topic, ben gewoon rustig aan het klessebessen.
Pakte ze net haar tas om zich om te kleden (ze rijd ook paard en gaat nu zo direct naar haar knolletje toe!), trekt de tas open, pakt er een bh uit en zegt zo vanuit het niets "Annemarie, DIT is pas een super sport bh"...ik kijk op...en wat zie ik...DE ANITA bh! hahaha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:27

Ik gebruik niet speciaal een sportbh maar een gewone sapph. Vind die toch wel behoorlijk fijn zitten, heb eigenlijk geen last met rijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:29

Ik heb zelf maat 34 en heb net een kek Ankytruitje gekocht :P, maar ik vind dat ook mensen met maat 46 mooi op hun paard kunnen zitten. Okee, een wedstrijdbroek flatteert niemand, maar ook daar vind ik een dikkere, ondoorschijnende stof mooier dan een hele dunne.

Qua gewone kleren zie ik mensen vaak rijden met (getailleerde) nette jassen en donkere broeken, dat vind ik echt wel mooi :Y . En je houding doet ook zo ontzettend veel voor je uitstraling op een paard! Als iemand als een zoutzak zit is het automatisch minder mooi dan als iemand mooi rechtop zit.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:35

Citaat:
HuppaJenH....wat een leuke rijbroeken!! Die Tantini (??) die zijn ook gaaaaf en die nieuwe met 3 kleurtjes ook! Zijn die er ook nog in meerdere kleurtjes ?!? (of lees ik daar weer overheen?)

deze leuke broeken komen in grijs/zwart, navy/skyblue, grey/light pink, en misschien ook in navy/pink ( een heftig kleurtje pink;))
we krijgen de ruitjes broek als op de foto, maar ook een model met ruitje en zitvlak, zwart met lak accenten met zitvlak, choco en navy met suede zakje en bies en zitvlak
keuze genoeg dus voor een Trendy maatje meer *D

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:57

Die ruitjes zijn ook heel leuk zeg. En zo te zien maakt het niet dik, dat is ook fijn!!
Ik vind een leren zitvlak ook prettig. Of met leren kniestukken, heb best een glad zadel. Tenminste om te rijden, als je gewoon lekker op stal bezig bent is een een rijbroek zonder leren zitvlak vaak weer lekkerder.

Wel leuk zeg, als ik het zo zie krijgen we straks zowel bij Huppa als bij Amazonexl broeken met verschillende kleuren, ruitjes, biesjes en leuke zakjes!!!!! Eindelijk krijgen we ook leuke kleding. En niet geheel onbelangrijk, het zit nog lekker ook door de elasticiteit!

Hahahahaha, IndianaJones, wat goed zeg die rijbroek en die bh. Hoe is het mogelijk. Jammer dan dat hij onder je trui zit hihi.
Leuke fleecetruien/vesten in je linkjes trouwens. En niet al te duur!!

Een goede sport bh ben ik ook nog steeds naar op zoek. Heb geen grote voorgevel. De dikte zit bij mij in mijn benen. Maar heb altijd last van bandjes die afzakken. Ga toch maar eens naar de Anita bh kijken zo.