Zelf een rij jasje naaien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:52

ClaudiaH schreef:
Ik meld me hier ook aan! Ik ben ook begonnen aan mijn eigen rij-jasje! Het zal ongetwijfeld heel lang duren voor ik hem af heb, maar dan heb je ook wat he :)

Ik maak deze : http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... y-870.html

Hmmm deze vind ik eigenlijk wel mooier :)
ik zit er over te denken om deze nu maar ook te kopen. Heeft er dan iemand toch nog intresse in het complete patroon zoals de ts hem heeft?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:50

Ik ben nu met dat Jean Hardy jasje bezig en vind hem een stuk makkelijker dan die andere.
We zijn vorige week begonnen en ik denk met een week ook wel klaar te zijn. Het gaat veel sneller zo.

Nynke_Z

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:07

@Thirza, dat patroon ziet er mooi uit, hopelijk is die wat mooier getailleerd dan de mijne (nu krijg ik ook zin om die van jou te maken). Laat je gauw een foto zien, ik ben erg benieuwd hoe deze wordt! :D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:45

haha dat had ik dus ook, ik had de hele website afgezocht voor zo'n model maar kon hem niet vinden en dus die andere maar genomen. Nu ik die Jean Hardy zag was ik gelijk verkocht :D
Dit weekend ben ik weg maar als ik terug ben zal ik een foto maken. Hij valt wel ruim maar het is toch maar een proef jasje.

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:28

Wauw knap zeg, ik doe het jullie niet na. Helaas ben ik heel slecht in kleding naaien.
Mijn complimenten :j

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:53

heb ook de Jean Hardy, was beetje puzzelen met de maten, maar ben nu het patroon aan het markeren met een markeerstift en daarna overtrekken met patroonpapier ^^ ben benieuwd :D heb een mooi bruin/ geruit stofje met een donkeroranje binnenvoering (foto's komen binnenkort ;) )

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:34

Oei, dat is n mooie combinatie. Ben benieuwd!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:02

is wel een apart stofje, zitten donkere "vlekken" in, op het eerste gezicht zonde, maar vond het een erg mooie stof. beetje bruin/grijzig met ruiten van zwart/beige/roodoranje en gouddraad
en dan wil ik op een aantal plekken lichtblauwe sierstiksels aanbrengen

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:07

Heb je een foto MieLo? Ik ben erg nieuwschierig naar jouw stofje :D.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:14

Ik ben een tijdje weggeweest van dit topic, en kom weer lekker binnenvallen :o

Kaula schreef:
Ja hoor, super. Is een erg betrouwbare en nette site. Vorige keer had ik meerdere patronen besteld, kreeg netjes een mail toen er een niet op voorraad was. Deze werd kosteloos nagezonden. Verder zijn ze erg snel, heb het meestal als ik smorgens bestel, de volgende dag al in huis.

Ik heb ook goede ervaringen met naaipatronen.nl.
Ik heb zelf deze gekocht; http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... y-875.html
Ik vond deze net iets meer voor mijn figuur, er zitten 2 splitten wat wel voordeliger is voor mijn achterwerk :D En de zakken zijn wat hoger, bij die andere de 870, zitten die lager en lijkt mij minder mooi staan bij mijn figuur.

Ik heb alweer hele mooie dingen voorbij zien komen!

@ Wietsje;
Ga je ook de rijbroek maken? Ben wel erg benieuwd naar deze!

@ Kaula;
Hoe staat het met jouw jasje?

@ Thirza;
Ik ben ook erg benieuwd naar jouw creatie. Wel fijn ook dat het zo mooi opschiet!

@ MieLo;
Ook ik ben erg benieuwd naar je stofjes!!!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:21

Mijn jasje is een trial en error verhaal :+ .
Heb het erg druk met school, veel naaien enzo, dus nog geen zin gehad om thuis ook nog eens achter mijn naaimachine te kruipen.
Maar ik ga de achterkant veranderen en er alleen 2 splitten van maken, maar dat moet ik dan even in het patroon veranderen.
Dan eerst maar een van een laken maken en dan zie ik wel weer verder haha, dus het duurt nog wel even.

Ben al wel weer stiekem opzoek naar mooie stofjes...

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:31

Ik kan m'n berichtje niet meer editen, dus dan maar zo.
Gister toch nog maar even zitten frutsen met die splitten en volgens mij is het gelukt.
Heb nu alsnog een split in het midden en zou zelfs de splitten aan de zijkanten los kunnen laten,maar ik denk dat ik die voor de zekerheid maar vast maak.
Er zitten nu in iedergeval geen gekke openingen meer in :D.

Helaas nog geen aan-foto, maar wel even zo een foto'tje gemaakt met mijn cremekleurige voeringstof erbij.

Afbeelding

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:24

Wat een werk is het hè voordat je t hebt zitten zoals je het wilt hebben. Ziet er goed uit!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:36

woow gave stof :j

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:18

Thanks!

Ja het duurt inderdaad wel even voordat je hebt wat je hebben wilt en ik ben nog niet helemaal tevreden. In mijn taille zit het jasje nog te los, kan zo 2 cm in nemen, alleen ik weet niet zo goed welke plek handig is. Ik dacht eerst in mijn zijnaad, alleen dan moet ik nog een sucon in mijn rok naaien, anders word die weer te groot. Dus als jullie nog een slim idee hebben, dan roep je maar :D.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:40

Kaula schreef:
Dus als jullie nog een slim idee hebben, dan roep je maar :D.

Zelf wat voller worden :+
Nee, serieus, ik zie dat je de rest allemaal al vast hebt zitten, ander zou je kunnen zeggen idd de zijnaden. Maar dan moet je weer alles loshalen...
Het ziet er al wel erg gaaf uit, mooie stof en voering!!!

Stiekem ben ik ook alweer aan het kijken voor stofjes, ik vind een grof bruin ruitje (zoals het pikeur jasje een par pagina's terug) ook erg mooi.
Ik heb al wel stof, donkerpaars, nog geen voering, omdat ik zit te twijfelen tussen zwart en paars, omdat ik zwarte stiksels op het jasje wil hebben.
Maar goed, ik ben ook nog lang niet bezig met het jasje, ben eerst nog meer aan het orienteren :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:57

ik ga even een foto maken :D (ben alleen altijd lui om foto's erop te zetten, zo'n gedoe op bokt := )

edit:

Tadaa *\o/* :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stof is in daglicht meer bruin dan nu lijkt (komt door flits)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:17

Oh de Jean Hardy ook wel heel erg mooi! :j

Ik ben wel van plan om de rijbroek te gaan maken. Ga eerst beginnen op les met een t-shirt om het weer wat in de vingers te krijgen, en daarna wil ik er aan gaan beginnen :j

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:30

Mooie stof MieLo! Zeker in combinatie met zo'n voering, grappig hoe dat een jasje toch een stuk luxer kan maken. Ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen :D.

@ Trice, dat voller worden zullen we maar achterwegen laten, liever niet :D, dan maak ik wel een nieuw jasje haha.

Ik heb stiekem ook alweer een nieuwe stofjes besteld, ik heb de smaak te pakken.
Heb nu een bordeaux rode Terlenka met een geruitte voering met bordeaux erin.

Wie was ook alweer degene die imitaie-krokodillenleer wilde gebruiken in haar jasje? Ik ben erg benieuwd hoe dat nou is geworden.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:44

Wil dan lichtblauwe accenten aanbrengen, aangezien mijn springset lichtblauw is (shabrak en springschoenen, peesbeschermers moeten nog komen). zag eerst een andere stof, ook onwijs mooi maar stuk dikker en aangezien ik mijn warmte niet kwijt kan :( is dat geen optie :P en toen zag ik deze en was spontaan verliefd <3

Ben ook heel benieuwd, is de allereerste keer dat ik een kledingstuk ga maken (heb nu 1 plaid gemaakt, laptophoes patchwork en zoot kussens, en bezig met een nieuwe plaid) dus dit wordt een uitdaging :D
Ben nu het patroon uittekenen, heb een rode stof die ik ga gebruiken als proefstof
hou jullie zowieso op de hoogte.
Naaimachine is alleen bij de maker ;( maar mag hem vrijdag ophalen :D (heb een oude elna van mijn oma, 35 jaar oud, lief klein ding <3 )

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:49

Hmm, als ik om stof ga, ga ik maar eens op de markt koekeloeren, heb nu 3 meter Terlenka voor € 5,00! :)

Dan doet het ook niet zoveel pijn als er iets mis gaat met het in elkaar zetten van het jasje :')

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:57

Dat zijn fijne prijzen! Jammergenoeg hebben wij niet zo'n markt.
Heb deze Terlenka + voering nu op de gok op internet besteld en het is gelukkig goed gegaan!
Was ook maar 6,50 kwijt voor 2,5 meter geloof ik, maar het is wel een mooie kwaliteit.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:11

oei dan zeg ik mijn prijs maar niet :=
heb de stof gehaald voordat ik het patroon kost, was 35 euro kwijt voor 3,5 meter (liever teveel dan te weinig := benieuwd hoeveel stof ik overhou. en 6 euro voor 3 meter voering.

Kom er trouwens niet helemaal uit met het patroon, vooral betekenissen van woorden en de strepen stippen en ga zo maar door :P maar even goed voor gaan zitten.
Hoe zit dat trouwens met de tussenvoering, doen jullie dit ook? wat voor stof, zat zelf te denken aan een laag vlieseline voor de stevigheid

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:17

€ 35 euro en € 6,50 vind ik nog reuze meevallen! Ik liep deze stof toevallig tegen het lijf, en vond hem erg leuk om een jasje van te maken gewoon voor in vrije tijd. Ik vind het pas verpest dat als je boven de €50 voor stof gekocht hebt en het mislukt, dan zou ik wel even balen :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:21

daarom maak ik ook een proefjasje, zeker omdat ik het nog nooit heb gedaan en mijn stof toch redelijk prijzig is. had een andere stof gezien, maar die was 19 euro de meter en minder apart dan dit stofje