de niro en petrie zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken vind ik...
petrie vind ik keihard en is verschrikkelijk met inlopen. mijn de niro's zaten na een week al geweldig en dan doen ze nog steeds. het leer is dus veel soepeler dan bij petrie. maar wel krijg je meer dan voldoende steun omdat ze heel slank zijn en overal aansluiten
ik heb die van mij nu 2 jaar en ze zijn nog prachtig en dat terwijl ik er niet heel zuinig op ben uiteraard zijn ze wat ingezakt en is de binnenkant verkleurt, maar dat krijg je met alle bruine laarzen
Ik heb ze vandaag ook besteld Woensdag zouden ze er zijn!
Ik heb verschillende laarzen aan gehad, maar geen een zaten ze lekker als deze.
Werd tegen jullie ook gezegd dat hij in het begin echt flink strak om de kuit zou zitten? Tegen mij wel, omdat het kalfsleer was en het erna iets losser zou gaan zitten.
Ja ze zei dat het altijd zo snel ging? Weet niet wie ze belde. We stonden ernaast, en dinsdag gingen ze mee met de levering, en woensdag zou ik ze hebben
Maar van dat strakke om de kuiten, is jullie daar wat van bekend?
GuusHinnik
Geplaatst: 03-10-09 18:52
Waar heb je ze besteld dan?
Over dat strakke hebben ze niks gezegd. Toen ik de mijne aan had om te passen zaten ze eigenlijk al lekker, en niet te strak of zo.
Hmm moet ik haar maandag nog eens vragen, die van mij zaten echt flink goed strak... ze zei dat het moest omdat ze toch wel een stuk soepeler en wijder werden en ze anders te los gingen zitten.
Ik heb ze in schinveld gekocht bij de discus molen.
Wienna
Geplaatst: 03-10-09 19:04
bij mij zaten ze ook flink strak in het begin hoor, kreeg maar met heel veel moeite de rits dicht Maar ze zitten heel snel al perfect
Ik was even gaan zoeken, en las indd gelukkig dat veel mensen dit in het begin hadden, want ik kreeg de rits ook amper dicht Maar na vijf minuten voelde je het al bijna niet meer.
Ik heb ook tijdens het passen een smallere kuitmaat aangehad. Hierbij kreeg ik ook de rits amper dicht. Maar toen vertelde de verkoopster dat dat echt niet de bedoeling was. De maat die ik nu heb zat ook strak, sloot overal netjes aan maar niet zo super strak.
Als je ze amper dicht krijgt, zou ik een maatje groter nemen. Ik kon bij mijn laarzen de rits gewoon normaal omhoog doen. Zaten prima, en nu nog steeds.. Moet er niet aan denken dat ze te strak zitten, krijg ik kramp
ik kon mijne ook gelijk dichtritsen en nu een jaar later zitten ze nog steeds perfect als je ze gewoon op maat neemt rekken ze niet uit ofzo, als je ze te klein neemt (wat imo wel is als de rits zo strak is) uiteraard wel.
sharon80
Geplaatst: 05-10-09 12:15
Ik heb ze ook eindelijk gekregen en ben er heel blij mee. (hoewel ik twijfel of het wel de kleur is die ik graag wilde) Ik dacht alleen dat ik er ook gratis sporenbandjes bij zou krijgen?! Hebben jullie die er gratis bij gehad?
ik schommel dus niet in gewicht maar goed, dat zou nog niet mogen maken dat je rits ineens superstrak gaat. Die moet bij het kopen gewoon vlot genoeg gaan en niet dat je er veel moeite mee hebt, dan koop je ze gewoon te klein na een tijd zit dat wel beter, omdat ze dan dus uitgerokken zijn, maar dat kan nooit bevorderlijk zijn voor je laars, dat bedoel ik.
Ik heb trouwens ook geen sporenbandjes er toen bij gekregen, later nog wel gevraagd en toen gewoon gekregen.