Ik moet eerlijk toegeven dat het mij eigenlijk niets meer doet. Ieder kan zijn eigen keuze bepalen om met of zonder cap te rijden.
Maar medelijden zal ik niet hebben als de cap goed van pas had kunnen komen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Renee87 schreef:Het is goedbedoeld dus niet zeuren.
Ook 'goedbedoeld' kunnen mensen echt enorm zeuren. Daarnaast heeft iedereen een eigen invulling van wat het beste is... Citaat:Net als iemand bitloos rijd buiten "Het is wel erg gevaarlijk zo".
Hun kiezen er toch zelf voor?
randie schreef:Geen cap op, en kop kapot eigen schuld. Het is te hopen voor je dat je nooit zn smakkert maakt dat je als kasplantje eindigd!
Over bitloos buiten rijden DAT vind ik veel onverantwoordelijker, want je kunt er andere per ongeluk iets mee aan doen. Paard hoeft maar een keer op hol te slaan of in paniek te raken. En dan heb je met een bit toch net was meer te zeggen. Stel je voor dat je over iemand heen denderd op een auto knalt..!Kan natuurlijk ook met bit maar de kans in aanzienlijk kleiner!
randie schreef:Citaat:Net als iemand bitloos rijd buiten "Het is wel erg gevaarlijk zo".
Hun kiezen er toch zelf voor?
Geen cap op, en kop kapot eigen schuld. Het is te hopen voor je dat je nooit zn smakkert maakt dat je als kasplantje eindigd!
Over bitloos buiten rijden DAT vind ik veel onverantwoordelijker, want je kunt er andere per ongeluk iets mee aan doen. Paard hoeft maar een keer op hol te slaan of in paniek te raken. En dan heb je met een bit toch net was meer te zeggen. Stel je voor dat je over iemand heen denderd op een auto knalt..!Kan natuurlijk ook met bit maar de kans in aanzienlijk kleiner!
oomens schreef:Als een paard op hol slaat (écht op hol slaat, dus niet zomaar één of enkele sprongen maakt van schrik), dan zijn pijnprikkels niet de manier om het tot bedaren te brengen. Wél de manier om een paard nog meer in de "overlevingsstand" te zetten.
fiislief schreef:Bij mij hebben ze nooit wat te zeuren want ik draag altijd een cap!
Misschien is dat wel de oplossing als je van het gezeur af wilt zijn, gewoon dat ding op je hoofd zetten.
Shadow0 schreef:Renee87 schreef:Het is goedbedoeld dus niet zeuren.
Dat is natuurlijk niet zo'n sterk argument heOok 'goedbedoeld' kunnen mensen echt enorm zeuren. Daarnaast heeft iedereen een eigen invulling van wat het beste is...
Stel dat elke keer dat jij op het paard klimt, iemand ernaast staat: "paardrijden is gevaarlijk want ik ken een nicht van de vriend van de dochter van de buurvrouw en die heeft daar een hartstikke erg ongeluk mee heeft gehad". Goedbedoeld, maar wel ontzettend irritant.
Ik snap niet waarom vaak volkomen onbekende omstanders zich continu met de keuzes van anderen moeten bemoeien. Ik rook niet, maar rijd wel paard. Anderen roken. Weer anderen werken veel te hard, eten ongezond, gaan op wintersport, drinken teveel, etc... Iedereen doet dingen met risico's en vaak nog onverstandige dingen: NOU EN! Dat hoort bij het leven. Mensen moeten bij zichzelf te rade gaan wat zij wel en niet willen. De grens ligt volgens mij waar je ook anderen daadwerkelijk gevaar bezorgt. (En dus is 'onverantwoord verkeersgedrag' niet echt iets wat eigen keuze is, maar veel andere dingen wel.)
oomens schreef:fiislief schreef:Bij mij hebben ze nooit wat te zeuren want ik draag altijd een cap!
Misschien is dat wel de oplossing als je van het gezeur af wilt zijn, gewoon dat ding op je hoofd zetten.
Misschien moeten de "zeurders" eens bedenken dat mensen hele goede redenen kunnen hebben om geen cap te dragen, en dat ze die redenen ook mogen hebben.
Waarom zouden ze ondanks hun eigen, bewuste keuze om geen cap te dragen dan toch een cap moeten dragen om van het gezeur af te zijn? Waarom kunnen mensen niet gewoon de keuzes van een ander respecteren, zeker als ze niets van de overwegingen van die ander afweten?
Citaat:ik snap gewoon niet waarom mensen zonder rijden als ze weten hoe gevaarlijk het is. maar goed zo heeft ieder zijn mening. Ik heb zoiets van als mensen een gat in hun hoofd willen vallen vind ik het prima.
fiislief schreef:Nou nou, een beetje minder mag wel hoor!!
Waarom dragen we allemaal wel een autogordel? Er is zijn tig argumenten aan te voeren waarom we dat niet zouden doen, maar we doen het toch. Met een cap zou het net zo moeten zijn![]()
Voor je eigen veiligheid
fiislief schreef:Misschien is dat wel de oplossing als je van het gezeur af wilt zijn, gewoon dat ding op je hoofd zetten.
Ik neem liever mijn eigen beslissingen dan me te voegen naar anderen alleen om 'van het gezeur af te zijn'. Als ik, in mijn ogen, goede reden heb om iets te doen, dan zijn die redenen er. En dan zou ik moeten luisteren naar omstanders die zich niet verdiept hebben in de situatie, er ook niets vanaf weten en niets mee te maken hebben?
Ninx schreef:"Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?"
Omdat ze misschien geen zin hebben om je hersenen van de straat af te moeten schrapen.....Dat doe je niet nog even zelf wanneer je net je schedel hebt gebroken denk ik.
)