Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Z

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:09

oh vast, maar er zijn niet zo veel patronen voor rij jasjes, en naaipatronen.nl heeft er meerdere. Daarnaast is het een nette winkel, goede service. Dus ik heb nooit verder gekeken

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:53

omdat ik 0 gram vet heb heb ik een 2 Blazers (donkerblauw en grijs) gepakt en die ga ik nu aanpassen met bling knopen. Deze sluiten beide al best wel hoog.
op de grijze ga ik ook nog zwart op het kraagje en de zakjes doen + hotfix
op de donker blauwe denk ik parels op het kraagje en mischien ook het zakje :)

Hoe hoog sluit een normaal wedstrijd jasje ongeveer?

en wie mooie knopen weten met bling bling of parels :D

( al gekeken op de markt ,maar helaas -O- )

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:25

Meestal zit de bovenste knoop in het midden van de boezem. Kan hoger of lager, is vooral persoonlijke voorkeur.
Vroeger was het dat je ook een oneven aantal knopen moest hebben, maar daar staat nu geen regelement meer op. Staat wel chiquer, en oneven aantal knopen. Net zoals een oneven aantal knotjes mooier staat.

Voor knopen kan je het beste gewoon naar een winkel gaan. Ik had ook zolang zitten zoeken naar knopen op internet maar ik vond helemaal niets wat me aanstond. Toen naar een fournituren winkel gegaan en ik kon nog niet eens kiezen :') Bij ons hadden ze heel veel soorten parels-kleur, bling bling, gewoon metalen, houten, plastieken,... In alle verschillende vormen en kleuren. Keuze genoeg. Daarnaast kan je de kwaliteit ook beter bekijken als je ze eens vastneemt.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:53

Leen_ thanks! en de knopen aan de achterant? :D

ik heb in winkels gekeken maar toch niet wat ik wil en heb nu mijn oude (donkergrijze) knopen gepimpt met glitternagelijk en ben er best tevreden over, het is in ieder geval voldoende voor een tijdelijke oplossing :)

mijn moeder snapt niet waarom ik het zo precies wil en er zoveel tijd in steek haha

ik heb trouwens zwart tuig, zwarte laarzen en een grijs met zwarte cap :j

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:34

Leen_ schreef:
Meestal zit de bovenste knoop in het midden van de boezem. Kan hoger of lager, is vooral persoonlijke voorkeur.
Vroeger was het dat je ook een oneven aantal knopen moest hebben, maar daar staat nu geen regelement meer op. Staat wel chiquer, en oneven aantal knopen. Net zoals een oneven aantal knotjes mooier staat.

Voor knopen kan je het beste gewoon naar een winkel gaan. Ik had ook zolang zitten zoeken naar knopen op internet maar ik vond helemaal niets wat me aanstond. Toen naar een fournituren winkel gegaan en ik kon nog niet eens kiezen :') Bij ons hadden ze heel veel soorten parels-kleur, bling bling, gewoon metalen, houten, plastieken,... In alle verschillende vormen en kleuren. Keuze genoeg. Daarnaast kan je de kwaliteit ook beter bekijken als je ze eens vastneemt.

Belangrijkste reden om een knoop op boezemhoogte te doen is dat het dan daar niet gaapt / open staat als er spanning op komt te staan! Hoger kan prima; maar als je wat meer boezem hebt dan ook een op die hoogte om dat te voorkomen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:29

paulinevld schreef:

ik heb in winkels gekeken maar toch niet wat ik wil en heb nu mijn oude (donkergrijze) knopen gepimpt met glitternagelijk en ben er best tevreden over, het is in ieder geval voldoende voor een tijdelijke oplossing :)

mijn moeder snapt niet waarom ik het zo precies wil en er zoveel tijd in steek haha

Aan de achterkant heb ik ze op ongeveer taille hoogte gezet, daar waar ook de naden van het jasje zitten. Als je wel naden daar hebt :P
Gaat prima met nagelak hoor, ik had de knopen van een vriendin ook gepimt met hotfix steentjes. Budget was klein, maar ze wou toch graag een chique jasje. Uiteindelijk voor 6 euro klaar, inclusief jasje ;) Lang leve de kringloopwinkels. Mijn jasje had ik ook voor 5 euro gekocht, helemaal aangepast naar mijn model en smaak, uiteindelijk heeft het iets van een 16 euro gekost en ik ben er echt gek op.
Ik heb trouwens gemerkt dat ik mijn jasje nooit heb laten zien :')

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:47

Nu ben ik wel benieuwd naar eenfoto van jou jasje Leen

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:15

Leen_ schreef:
paulinevld schreef:

Aan de achterkant heb ik ze op ongeveer taille hoogte gezet, daar waar ook de naden van het jasje zitten. Als je wel naden daar hebt :P
Gaat prima met nagelak hoor, ik had de knopen van een vriendin ook gepimt met hotfix steentjes. Budget was klein, maar ze wou toch graag een chique jasje. Uiteindelijk voor 6 euro klaar, inclusief jasje ;) Lang leve de kringloopwinkels. Mijn jasje had ik ook voor 5 euro gekocht, helemaal aangepast naar mijn model en smaak, uiteindelijk heeft het iets van een 16 euro gekost en ik ben er echt gek op.
Ik heb trouwens gemerkt dat ik mijn jasje nooit heb laten zien :')

Foto!!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:03

Ik heb wel geen duidelijke als ik het aan heb, wel deze:
Op de grote bruine ben ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wou het heel sober houden maar toch speciaal, aan de reacties die ik kreeg is dat wel gelukt. Zeker voor 16 euro ;)
Alleen wou ik toch graag een dubbele split, heb vanalles geprobeerd maar het gaat niet lukken met dit jasje. Dus ooit komt er een nieuw jasje met dubbele split :)

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:21

Wat een mooie knoopjes! :)

Annalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:38

Echt gaaf om een eigen jasje te maken!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:04

Ik wil graag mijn rijjasje iets oppimpen met een ander kleur kraagje en zakje of een mooi randje.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Kelly_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:39

paulinevld schreef:
omdat ik 0 gram vet heb heb ik een 2 Blazers (donkerblauw en grijs) gepakt en die ga ik nu aanpassen met bling knopen. Deze sluiten beide al best wel hoog.
op de grijze ga ik ook nog zwart op het kraagje en de zakjes doen + hotfix
op de donker blauwe denk ik parels op het kraagje en mischien ook het zakje :)

Hoe hoog sluit een normaal wedstrijd jasje ongeveer?

en wie mooie knopen weten met bling bling of parels :D

( al gekeken op de markt ,maar helaas -O- )

http://www.ruitersportbenjamins.nl/ruit ... ystal.html
Misschien zijn dit wel mooie knoopjes!

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:14

Knap hoor! Hoelang ben je daar nou mee bezig geweest?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:09

Leen_ schreef:

Vind het een erg mooi jasje, zeker die knopen. Ziet er erg chic uit. En voor die prijs kun je nog eens wat maken. :)

Lins26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:13

Wauw, dat is super gaaf om een eigen jasje te maken. Dan heb je zeker een jasje die niemand heeft.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:16

Exitium schreef:
Leen_ schreef:

Vind het een erg mooi jasje, zeker die knopen. Ziet er erg chic uit. En voor die prijs kun je nog eens wat maken. :)

Ja vind ik ook :) Ik wou graag een simpel jasje, gewoon zwart maar dan wel leuke knoopjes. Alle paardrijjasjes dat ik vond waren echt veel te duur voor wat het eigenlijk maar was. Of de knoopjes waren dan het 'net' niet dus dan wou ik er toch andere aanzetten.
Ben er in totaal een 2 a 3 uur aan bezig geweest. Deed het wel altijd in kleine stukjes. Dus een keer een knoopsgat bij gemaakt, een keer een paar knopen,... Ik denk als ik het in een keer deed het wel op een 2 uur volledig af was.

Dit was trouwens het jasje voor mijn stalgenootje. Hier heb ik wel gewoon enkel steentjes opgezet. Maar ook weer een leuk jasje voor 6 euro inclusief steentjes :D
De bedoeling is wel om er nog een knoop boven en onder te zetten. Zodat je 3 knopen hebt om te sluiten. Maar dat moet 'ooit' nog eens gebeuren :')

Afbeelding Afbeelding

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:53

Ik doe even een stipje zodat ik alles op mijn gemak terug kan lezen!
Leuk, eigen jasjes maken :)

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:26

*hier even een stipje*

En even een vraagje. Ik heb een gewoon zwart jasje gekocht, maar wil deze even wat opleuken.
Zoals in de foto hierboven wil ik ook steentjes (of iets dergelijks) maar hoe kun je deze bevestigen en blijven deze goed zitten?

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:31

Wat grappig.... bovenstaand jasje lijkt erg op die van mij! Ik heb een gewoon colbertjasje opgepimpt met Hotfix op de zakjes en langs de kraag en achterop onder de kraag een kroontje.
Nieuwe knopen erop gezet van de markt en af was hij! Ik heb echt een super gaaf jasje!
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden...

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:34

@Trendylover:

je hebt daar een speciaal apparaatje (applicator) voor, lijkt op een soort mini soldeerboutjes. Hier kun je verschillende maten opzetstukjes opzetten voor verschillende soorten steentjes.
Je hebt deze applicators al vanaf 19,95 geloof ik!
en ik vind dat de steentjes best goed blijven zitten! Ik heb er ook al simpele zwarte truitjes mee opgevrolijkt en blijft ook door het wassen goed op zijn plek.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:13

mariekepiet schreef:
@Trendylover:

je hebt daar een speciaal apparaatje (applicator) voor, lijkt op een soort mini soldeerboutjes. Hier kun je verschillende maten opzetstukjes opzetten voor verschillende soorten steentjes.
Je hebt deze applicators al vanaf 19,95 geloof ik!
en ik vind dat de steentjes best goed blijven zitten! Ik heb er ook al simpele zwarte truitjes mee opgevrolijkt en blijft ook door het wassen goed op zijn plek.

Precies :) Hotfix heet dat, er is ook een topic op bokt over hotfix: [UK] [CENTRAAL] Hotfix #2

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:22

Ik stel mn vraag hier maar even. :+
Via marktplaats een super gaaf rijjasje gekocht, precies een die ik prachtig vind en precies de kleur die ik zocht. :+: Alleen blijkt er maat 40 in te staan, en is het geen maat 36 zoals de verkoper zei. :+ Voornamelijk bij de taille heb ik zo'n 10cm over.. Iemand een idee of dit betaalbaar en redelijk netjes in te nemen is? En of dit uberhaubt mogelijk is of dat ik beter een ander jasje kan zoeken?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:30

absque_dubio schreef:
Ik stel mn vraag hier maar even. :+
Via marktplaats een super gaaf rijjasje gekocht, precies een die ik prachtig vind en precies de kleur die ik zocht. :+: Alleen blijkt er maat 40 in te staan, en is het geen maat 36 zoals de verkoper zei. :+ Voornamelijk bij de taille heb ik zo'n 10cm over.. Iemand een idee of dit betaalbaar en redelijk netjes in te nemen is? En of dit uberhaubt mogelijk is of dat ik beter een ander jasje kan zoeken?

Volgens mij moet je dan heel het jasje uit elkaar halen wil je het goed hebben. Anders gaat hij volgens mij heel raar zitten bij de mouwen. :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:34

mcjv schreef:
Volgens mij moet je dan heel het jasje uit elkaar halen wil je het goed hebben. Anders gaat hij volgens mij heel raar zitten bij de mouwen. :P

Dat idee had ik ook al, na grondige inspectie van het jasje. :P Volgens mij als je de kraag eraf haalt, en je hem aan de achterkant inneemt is er nog hoop. Tenminste, dat had ik bedacht. Maar ik heb altijd mooie ideeen die nergens op lijken, daarom mijn vraag hier. :+