Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kortom ik vind het onzin. Als je valt heb je pech.
Laurahh schreef:Ik rijd altijd met cap..
Heb een mega betrouwbaar dier die zowiezo in de bak nooit een stap verkeerd zet maar je weet maar nooit. Ik krijg altijd hoofdpijn van mn cap en toch doe ik 'm op.
Ken verhalen van mensen die op het hoofd belandt zijn en vervolgens in coma hebben gelegen enzo, nee dankje!
Woralo schreef:Ik reed altijd met cap omdat het simpelweg verplicht was in de manege, maar ik vind het tegelijkertijd onzin. Onze veiligheid's utopie is een illusie. Hoever willen we gaan in ons zelf inperken en beveiligen tegen alles. Ooit begonnen we ergens met auto gordels omdat een auto ongeluk logischerwijs gevaarlijk kan zijn en botsinkjes nog wel eens voor komen, maar reflecterende vestjes, fietsers met veiligheidshelmen en caps met paardrijden vindt ik gewoon overdreven. Waar gaat het heen, gaan we uiteindelijk allemaal in een rolstoel over straat omdat je met lopen per ongeluk je enkel kan verstuiken?
Ik heb ooit onder een galopperend paard gehangen, maar bleef met mijn benen in de teugels hangen, gelukkig kon ik er weer terug op klimmen, maar ik kan wel zeggen dat mijn cap me niet zou hebben behoedt mocht ik toch zijn gevallen, misschien dat m'n schedel intact was gebleven, maar mijn kaak was waarschijnlijk alsnog verbrijzeld dus in dat geval had ik beter een rugby outfit aan kunnen doen en kogelwerend vestKortom ik vind het onzin. Als je valt heb je pech.
!
Laurahh schreef:@Jorretje, nee waarschijnlijk drukt ie aan de voorkant..
Moet inderdaad nog een x een andere kopen
Echt goed passen die dingen. De ene helm is de andere niet. En zeker niet verdergaan op de maat van je vorige cap. Ter vergelijking: m'n HH cap is een 55, m'n circuithelm is een 58, m'n vriends circuithelm is ook een 58 en die zit me dan weer van geen kanten (ander merk). Passen is dus echt de enige oplossing: bekijk gerust de halve winkel met zo'n cap op je hoofd. Wat meteen goed zit, zit daarom niet na tien minuten nog goed.
Het is echt geen zicht en van bewegingsvrijheid geen sprake meer.