[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:53

Haha... Zo zie je maar dat een topic over aparte tenues ook goed kan zijn voor de kennis over wedstrijd regelementen...
Zo mocht een spoor toch ook niet uit twee verdchillende componenten bestaan. Daarom mochten die impuls sporen bv ook niet. En indd ook geen losse rubberen laarsbeschermers...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:53

listiglistje schreef:
Nies_ schreef:
Die mogen niet :') :D

Losse niet nee......Behalve als het rubber er aan vast zit vanaf de fabriek :+ 8)7

Zou het aangepast zijn?
disciplinereglement dressuur schreef:
Artikel 119 – Hulpmiddelen
11.
Sporen zijn van metaal. Een ronde tand/knop/draaiend bolletje van hard plastic is toegestaan. De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of gebogen naar achteren gericht te zijn. Wanneer voorzien van een wieltje, dient dit vrij te kunnen draaien en mag niet scherp zijn. De takken van de spoor dienen glad te zijn. Sporen zonder tand (dummysporen) zijn toegestaan. Indien ter bescherming, takken en steel zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.) Voor toegestane sporen wordt verwezen naar de website.

Stond er eerst niet dat het vanuit de fabriek omwonden moest zijn? Zo zou ik in ieder geval denken dat het wel mag.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:32

Passionata, ik wilde er ook een van geblingt, maar die prijs kwam iets te hoog uit..
Denk dat ze dat aangepast hebben, van die rubbers, is ook zo'n onzin.
Mijn sporen zitten trouwens vaste bescherming om, en daar hebben ze internationaal ook niet moeilijk om gedaan

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:26

Zo staat ook de kleur van de wedstrijdblouse tijdens dressuur niet meer omschreven. En de plastron is ook niet meer verplicht.
Er is wel veel versoepeld.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 06:40

Passionato schreef:
Blijf dit jasje gaaf vinden. Het pavo jasje van juuls met bijpassende helm. [ Afbeelding ]
Vind ik ook erg mooi! :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:46

PKFrancis schreef:
Zo staat ook de kleur van de wedstrijdblouse tijdens dressuur niet meer omschreven. En de plastron is ook niet meer verplicht.
Er is wel veel versoepeld.

Klopt, het jasje werd elk jaar versoepeld :))

Ik heb geen losse beschermers om mijn sporen dus die kennis was schijnbaar verouderd :))

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:00

Vanuit de fabriek af mocht het vroeger wel, losse niet. Dit omdat je er dan iets scherps tussen kon stoppen.
Ze passen wel veel aan zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:10

En dat zullen ze blijven doen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:13

listiglistje schreef:
B is wel een risico ja, 1 jury die wel de regeltjes hanteert en dan mag je niet starten :P

Ik zelf gok het erop, want ik moet toch de hele proef doorzitten!

Broekjes kosten volgens mij maar 50 euro ....ook fijn voor meerdere dagen wedstrijd, kun je wisselen :D

Even in PB gedaan :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:41

haha dan ben ik wel heel illegaal bezig :P
Ik heb/had altijd een witte rijbroek maar wel die loss rubbertjes om mijn sporen.
maar heb sinds vorige week heb ik een witte rijbroek met grijze leren zit. en dan ook nog de losse rubbertjes.
ben benieuwd of ik ooit iets vd grijze leren zit ga horen.
Bij Warempel niet zo snel, M2 ;) maar bij kampari in de B... :=

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:06

Nou dus impulsspoortjes mogen ook niet? Wat is de gedachtegang daarachter dan? Losse rubbertjes heb ik ook altijd om mijn sporen. Ga niet mn cognac laarzen ermee verpesten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:12

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:12

Impuls mogen volgens mij nu wel... maar toen niet. . Waarom weet ik niet, want die zijn juist heel vriendelijk!! Maar zo mochten van die kunststof sporen ook niet. Vond ik ook onzin. Tot ik hoorde dat er mensen waren die met een puntenslijper er scherpe puntjes aan dlepen en ze daarom verboden waren..
Ik vind die plastrons van geblingt ook duur, daarom maar op het lijstje voor kerst of verjaardag gezet :p

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:18

plastrons van geblingt zijn duur, maar ook echt heel fijn en mooi!
zijn heel netjes afgewerkt, mooie steentjes, netjes verpakt in een mooi doosje met was voorschrift, was netje en kaartjes.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:18

Hoezo zou je een broek met gekleurd zitvlak niet kunnen herstellen? Oké zonder broek starten gaat hem helemaal niet worden natuurlijk.. :') Maaaar als je dus met gekleurd zitvlak start én je weet dat het niet mag en je er om uitgesloten kan worden. Waarom zorg je er dan niet voor dat je een extra broek (zonder gekleurd zitvlak dus :+ ) in de auto hebt liggen zodat je het kan herstellen? :+

Geen idee in hoeverre jury's daarmee akkoord zouden gaan, maar paard in handen van groom dumpen, naar trailer rennen, snel andere broek aan, weer terug naar paard en hup je proef in. Daar gaat toch geen halfuur inzitten? :P Intussen kan degene na jou eerst starten en loopt het programma ook amper vertraging op (lijkt me :+ ).

Tenminste zo denk ik.. als je het risico wilt nemen (en ik geef mensen groot gelijk hoor..), waarom dan niet ook ervoor zorgen dat je het kan herstellen mocht een jury je erop aanspreken en willen uitsluiten?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:48

Weten jullie waar je een wedstrijdshirt zonder mouwen kan bestellen?
Ik kom alleen uit bij Agradi maar daar is de levertijd 2 weken.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:53

Laatst bijgewerkt door Regendans op 26-09-13 17:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:54

Ik heb volgens mij nog wel een oranje exemplaar liggen, heb ik toen van bokt gehaald. Mag je niet mee starten zonder jasje, dat weet je?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:02

Ik heb een pikeur shirt :) weet alleen niet waar je die kunt vestellen, ik heb hem gekocht bij de ros borneman

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:13

Super, ik weet dat ik hiermee niet kan starten alleen vind het prettig onder een jasje.
Welke maat is die van jou Joolien?

Heb zelf maat 38, zouden jullie voor een S of M gaan?
Hebben jullie ervaring met bestellen bij Medhorse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:16

Ik heb een M.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:32

Medhorse heb ik pas iets besteld. Keurig op tijd geleverd en berichten gehad dat het verwerkt was en dat het onderweg was. Prima in orde dus. Beter dan de Divoza, die elke keer (zonder dat ik het aangeef, het adres ervan heb opgegeven of niet thuis was oid) mijn pakketje bij de Primera aflevert, en daar geen melding van doet. De Primera ook helemaal verbaasd dat er iets op mijn naam met hun adres bezorgd werd.. Erg raar! Maar omdat het elke keer is, weet ik het nu ;)
De shirts van craft zijn super om te dragen onder je jasje. Er zit alleen geen kraagje op, maar met een goede plastron maakt dat eigenlijk niet uit. Ik ken een aantal prof. ruiters die ze ook dragen onder hun jasje..
http://www.craftwear.nl/14922/homecraft ... art-m.html

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:10

Gisteren kwam mijn HH Saint tropez jasje binnen! :D
Was al bang dat hij zo fel zou zijn, maar vind hem toch wel leuk. Voor het springen :)

Afbeelding

Afbeelding

Trek hem zsm even op mijn paard aan!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:36

Dat is inderdaad een fel jasje! Maar denk wel dat ie heel leuk staat bij jou en je schimmel!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:09

Zal wel leuk staan inderdaad :)) Ben benieuwd naar een foto te paard, je hebt bruin tuig, toch? Wat voor dekje doe je er bij?