Maar als ik een fijne witte rijbroek vind die te betalen is, laat ik die echt niet liggen omdat ie een bruin zitvlak heeft. Daarbij hoef ik toch niet meer te lichtrijden, ha!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
essie_blue schreef:Tja maar ik vind het gebruik van verkeerde sporen wel een heel verschil met een gekleurd zitvlak van een rijbroek. Bij die sporen kan een jury ook nog zeggen dat je ze uit moet trekken, dan maar zonder. Dat gaat niet met een rijbroek, wat maakt het ook uit zeg... Even een opmerking over maken dat het eigenlijk niet mag en dat het beter is als je de volgende keer een andere rijbroek aantrekt en klaar.
Maar als ik een fijne witte rijbroek vind die te betalen is, laat ik die echt niet liggen omdat ie een bruin zitvlak heeft. Daarbij hoef ik toch niet meer te lichtrijden, ha!
roosje78 schreef:martine0503 schreef:
+1
Zelf ben ik jury en tijdens de cursus/studieboeken/reglementen ben ik het niet tegen gekomen dat ze naar een bepaalde kant moeten hangen. Maar ook ik lees wel eens over een regeltje heen...
En een gekleurd zitvlak mag inderdaad niet en daar kun je voor uitgesloten worden. Realiseer je dit wel als je hier mee gaat starten!
Nies_ schreef:spottedponie schreef:Je moet als ruiter de reglementen kennen, en je dus niks aan laten smeren door een verkoper die zegt dat het mag...
Precies. De kennis wat betreft reglementen is bij de meesten om te janken. Toen ik nog pony's startte waren er regelmatig helemaal over de zeik dat hun "sporen volgens dat poedersuiker wijf" niet mogen. Tja jammer. Vind het ook niet kunnen dat de meeste jury's er schijnbaar niets van zeggen.
PKFrancis schreef:Dat van een grijs zitvlak mag niet en staat ook duidelijk in het knhs reglement, is overigens voor iedereen te raadplegen. Officieel mogen ze je niet laten starten.
lovey_ou schreef:Dat lees je goed. De broek moet wit, beige of geel zijn dus ook het zitvlak. Zou een beetje raar zijn als het zitvlak niet bij de broek hoorde