[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:54

Tja maar ik vind het gebruik van verkeerde sporen wel een heel verschil met een gekleurd zitvlak van een rijbroek. Bij die sporen kan een jury ook nog zeggen dat je ze uit moet trekken, dan maar zonder. Dat gaat niet met een rijbroek, wat maakt het ook uit zeg... Even een opmerking over maken dat het eigenlijk niet mag en dat het beter is als je de volgende keer een andere rijbroek aantrekt en klaar.

Maar als ik een fijne witte rijbroek vind die te betalen is, laat ik die echt niet liggen omdat ie een bruin zitvlak heeft. Daarbij hoef ik toch niet meer te lichtrijden, ha! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:08

B is wel een risico ja, 1 jury die wel de regeltjes hanteert en dan mag je niet starten :P

Ik zelf gok het erop, want ik moet toch de hele proef doorzitten!

Broekjes kosten volgens mij maar 50 euro ....ook fijn voor meerdere dagen wedstrijd, kun je wisselen :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:07

Ik heb mn wedstrijd jasje binnen. Hoe vinden jullie hem?

Afbeelding

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:48

Ik ben zelf niet zo weg van jasjes met print, maar hij staat je wel gaaf! Mooie pasvorm ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:50

essie_blue schreef:
Tja maar ik vind het gebruik van verkeerde sporen wel een heel verschil met een gekleurd zitvlak van een rijbroek. Bij die sporen kan een jury ook nog zeggen dat je ze uit moet trekken, dan maar zonder. Dat gaat niet met een rijbroek, wat maakt het ook uit zeg... Even een opmerking over maken dat het eigenlijk niet mag en dat het beter is als je de volgende keer een andere rijbroek aantrekt en klaar.

Maar als ik een fijne witte rijbroek vind die te betalen is, laat ik die echt niet liggen omdat ie een bruin zitvlak heeft. Daarbij hoef ik toch niet meer te lichtrijden, ha! :D

Tja dat zou je de knhs moeten vragen :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:28

roosje78 schreef:
martine0503 schreef:

+1

Zelf ben ik jury en tijdens de cursus/studieboeken/reglementen ben ik het niet tegen gekomen dat ze naar een bepaalde kant moeten hangen. Maar ook ik lees wel eens over een regeltje heen...

En een gekleurd zitvlak mag inderdaad niet en daar kun je voor uitgesloten worden. Realiseer je dit wel als je hier mee gaat starten!

Is ook een ongeschreven regel :) Zou der niet op uitsluiten maar zou der wellicht wel een opmerking bij zetten :P

Nies_ schreef:
spottedponie schreef:
Je moet als ruiter de reglementen kennen, en je dus niks aan laten smeren door een verkoper die zegt dat het mag...

Precies. De kennis wat betreft reglementen is bij de meesten om te janken. Toen ik nog pony's startte waren er regelmatig helemaal over de zeik dat hun "sporen volgens dat poedersuiker wijf" niet mogen. Tja jammer. Vind het ook niet kunnen dat de meeste jury's er schijnbaar niets van zeggen.

Precies. Al zou ik jurylid zijn ben ik liever dat 'poedersuiker wijf' als iemand waar iedereen start omdat je dan zeker weet dat je met winst thuis komt..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:33

Dat van die teugels komt nog uit de tijd dat er met lansen werd gereden. Net als dat het links naast je paard lopen en opstappen nergens op slaat. Alle stootjes horen trouwens ook naar rechts te wijzen, nut heeft het niet, maar het zet wel de puntjes op de I.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:49

Ik vind dat ze wel ergens grenzen mogen stellen en het knhs reglement is gratis te raadplegen.
Dan toch starten met iets dat niet mag, dan vraag je zelf om problemen die je had kunnen voorkomen.
Dan moet je ook met je kont op de blaren zitten ipv op je gekleurde zitvlak :D Dat is het risico.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:04

PKFrancis schreef:
Dat van een grijs zitvlak mag niet en staat ook duidelijk in het knhs reglement, is overigens voor iedereen te raadplegen :D. Officieel mogen ze je niet laten starten.

uit nieuwsgierigheid de reglementen opgezocht en zo duidelijk vind ik het er niet staan hoor... ;)
Alleen de kleur van de broek: wit, beige of geel....dat heeft dan dus ook direct betrekking op het zitvlak?
Zeker met doorzitten vind ik echt niet dat het uit zou moeten maken, kulregel _O-

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:10

Dat lees je goed. De broek moet wit, beige of geel zijn dus ook het zitvlak. Zou een beetje raar zijn als het zitvlak niet bij de broek hoorde :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:11

Reglementen/regels/wetten die niet onduidelijk zijn zijn er minder dan die dat wel zijn :D Zo ook die van het sporenrubbertje (of hoe die dingen dan ook mogen heten).
Overigens vind ik deze daar niet onder vallen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:45

Zag hier iets over eigengemaakte plastrons, ik ben echt a-creatief en had nog nooit met de naaimachine gewerkt maar het is zooo makkelijk!
Afbeelding
Hij zat hier nog niet vast en was niet gestreken, dus lijkt superscheef, maar dat is ie niet

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:04

lovey_ou schreef:
Dat lees je goed. De broek moet wit, beige of geel zijn dus ook het zitvlak. Zou een beetje raar zijn als het zitvlak niet bij de broek hoorde :P

Staat niet dat het effen wit moet zijn...de broek is toch wit?
Ach ja, maakt mij allemaal niet, muggenziften is gewoon leuk :')
Maar waar ik me dan wel een beetje aan stoor is dat dergelijke broeken wel doodleuk als wedstrijdbroek te koop staan... :)*

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:08

Ik vind je jasje erg moor winner!
Op wat voor een kleur paard ga je ermee starten en in welke discipline?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:13

Ja naja het is net hoe je het interpreteert :P Was toen ook een mail naar KHNS gegaan welk bevestigde dat het inderdaad niet mocht.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:14

Sowieso een bekende in dit topic maar viefdepief heeft ook altijd mooie jasjes te koop :) En super service!
Ben nog steeds heel blij met de mijne <3
Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:23

MariekeS_ schreef:
Staat niet dat het effen wit moet zijn...de broek is toch wit?

Een witte broek met zwart/grijs zitvlak is wit met zwart/grijs en niet wit.
Een zebra is toch ook niet wit maar gestreept? :?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:34

Leuk die plastron milou !!
Ik heb er nog een van geblingt op mijn lijstje staan...

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:38

Nies_ schreef:
Reglementen/regels/wetten die niet onduidelijk zijn zijn er minder dan die dat wel zijn :D Zo ook die van het sporenrubbertje (of hoe die dingen dan ook mogen heten).
Overigens vind ik deze daar niet onder vallen.

Wat is er met sporenrubbertjes? :o :o?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:44

Die mogen niet :') :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:46

Nies_ schreef:

Losse niet nee......Behalve als het rubber er aan vast zit vanaf de fabriek :+ 8)7

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:46

Nies_ schreef:

Nou dat zie je nog vaker als een grijs zitvlak. _O-

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:48

Echt waar? Nooit geweten haha, heb ik trouwens ook nog nooit opmerkingen over gehad terwijl ik heel lang met heb gereden :P
Wat is de reden eigenlijk?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:48

Maar over de rijbroek....alle kleuren van de regenboog zijn vrij gegeven, van cap, laarzen en jasje....ik snap niet dat je van een gekleurd zitvlak anders gaat rijden :P :')

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:49

Blijf dit jasje gaaf vinden. Het pavo jasje van juuls met bijpassende helm. Afbeelding