[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:40

Joolien schreef:
dressuur518 schreef:
Ahhh Gatver! Nee dat is wel iets te opvallend haha!

http://www.zalando.nl/harris-tweed-clot ... a-605.html
Een van deze dan? Het is een heel mooi jasje en aparte kleuren :P

leuke jasjes hoor, maar dit zijn natuurlijk geen echte rijjasjes, vooral met springen lijken me deze jasjes niet echt lekker meegeven.....

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:56

lovey_ou schreef:
Nies_ schreef:
Dat kunnen ze wel en als ik jury zou zijn zou ik iemand zo niet laten starten. Buiten dat krijg ik nou ook niet echt een mooi beeld bij en zwart en bruin en grijs en andere grijs of blauw.

indd als ik jury was zou ik je ook niet laten starten als iemand zoon broek aan heeft :n Net als dat ik een opmerking zal maken over versiersels in de manen en teugels die aan de verkeerde kant van de hals hangen :)

Waaat :') Zou je daar iemand voor uitsluiten? Ik vind dat echt overdreven, negen van de tien keer weet de ruiter van niks en is het aangesmeerd door een verkoper die zei dat het wel mag :+ Hele voorbereiding voor niks omdat je bent uitgesloten vanwege een broek :=
Zou er zelfs geen opmerking over maken..

spottedponie

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:03

Je moet als ruiter de reglementen kennen, en je dus niks aan laten smeren door een verkoper die zegt dat het mag...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:09

Dat vind ik dus niet. Je hebt als ruiter de verantwoordelijkheid de regels te kennen. Hoewel ik de regels wel wat "apart" vind soms. Je jasje mag alle kleuren van de regenboog, maar je rijbroek mag geen gekleurd zitvlak. ... ik zie het nut van die regel niet. .
Hetzelfde als de zweep. Er was vroeger een jury bij ons in de buurt die mensen echt uitsloot als de zweep te lang was... terwijl mij het niet zo zou boeien Hoe lang dat ding is, meer wat de ruiter er mee doet. Of doe rubberen laarsbeschermers voor om je spoor... wat kan het voor kwaad en waarom zou het niet mogen. ..maar dan nog. .. regels zijn regels....

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:21

Ja maar jeetje, ik zou denken dat het ook mag hoor... je mag onderhand in het pimpelpaars met roze stippen starten maar je mag geen gekleurd zitvlak op je witte broek, al zijn de meeste billen onderhand al zwart van de zadelpoets ;)

Maarja ik zal de regelementen wel weer niet kennen, wie ben ik nou he :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:44

Ik wijs ze er altijd na de proef op.
Mocht je het voor de proef doen dan geef je ze de tijd om het te herstellen.
Bij een broek wordt dat moeilijk,maar bij een te lange zweep of het ontbreken van een sperriem kan dit wel.
Teugels moesten vroeger idd rechts,ik leer mijn leerlingen dat nog steeds.
Is alleen allang niet meer verplicht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:51

Ik heb 2 rijbroeken met gekleurd zitvlak in bestelling, ik heb altijd een bruine reet na het rijden, net of het mijn maandelijkse periode is :+
Heb je prijs, moet je zo in een volle tent/kantine naar voren lopen :') nou ik ben er klaar mee....

Dus nu 2 champagne rijbroeken in bestelling, een met donkerbruin zitvlak en een met donkerblauw zitvlak :Y) (past mooi bij mijn wedstrijdsetjes :7 )

Gelukkig zit ik heel de proef door met mijn dikke batterij, dus een jury zal dat niet (kunnen) zien.....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:55

Dan ff een praktische vraag Linda:ben je niet bang dat de kleuren door lopen?
Of heb je kunstleder?Weet niet of dat afgeeft?
Ik loop gewoon met mijn bruine zweet reet rond,haha!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:57

Is gewoon kunstleder, ik heb ook een beige broek met bruin zitvlak, daar loopt ie ook niet door :P

Mijn andere kunstlederen zitvlakken geven ook niet af, dus ik ga er vanuit van niet ;)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:16

De meeste fabrikanten wassen hun stof (een aantal keer) voordat ze deze gaan naaien.
Alleen bij echt goedkope kledingstukken word dat wel eens overgeslagen, maar dat is meer H&M kwaliteit.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:38

Wit met een gekleurde stof samen wassen is toch echt vragen om problemen:voorgewassen of niet.
Beige met bruin zie je toch niet als het iets mee kleurt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:39

geen wit Amber, champagne :Y) :))

Je hebt toch ook witte rijbroeken met zwart of grijs zitvlak, daar gebeurt ook niets mee....dus het zal wel meevallen en anders klagen bij de verkoper :7
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-09-13 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:39

Mag je niet zonder sperriem starten nee? Dat wist ik niet, ben hem wel eens vergeten en heb toen zonder gestart.. normaal rij ik wel altijd met.

Ik heb mijn broek met grijze zitvlak ook al een aantal keer gewassen, heeft niet afgegeven.
Was ook wel een duurdere broek (€ 180)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:06

Ik heb ook nog nooit problemen met wassen gehad bij mijn witte rijbroeken met bruin (nep)leren zitvlak. Ook geen commentaar van juryleden overigens ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:21

xLindy91 schreef:
Mag je niet zonder sperriem starten nee? Dat wist ik niet, ben hem wel eens vergeten en heb toen zonder gestart.. normaal rij ik wel altijd met.

Nee, dat mag niet als je lusje er nog aan zit. Een neusriem gemaakt zonder sperriempje is wel toegestaan.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:27

listiglistje schreef:
Ik heb 2 rijbroeken met gekleurd zitvlak in bestelling, ik heb altijd een bruine reet na het rijden, net of het mijn maandelijkse periode is :+
Heb je prijs, moet je zo in een volle tent/kantine naar voren lopen :') nou ik ben er klaar mee....

Dus nu 2 champagne rijbroeken in bestelling, een met donkerbruin zitvlak en een met donkerblauw zitvlak :Y) (past mooi bij mijn wedstrijdsetjes :7 )

Gelukkig zit ik heel de proef door met mijn dikke batterij, dus een jury zal dat niet (kunnen) zien.....

Geniaal hahaha :P :P

Misschien dat ik dat ook doe in de toekomst, ziet er inderdaad belachelijk uit die bruine zwanus.
Welk merk is jouw broek dan? :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:31

@ listiglistje, waar heb je ze besteld?

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:36

ambre schreef:
Wit met een gekleurde stof samen wassen is toch echt vragen om problemen:voorgewassen of niet.
Beige met bruin zie je toch niet als het iets mee kleurt.

denk dat dat tegenwoordig wel meevalt. Ik gooi mijn kingsland wedstrijdshirt (wit met veel rood en blauw) ook gewoon bij mijn witte broek. Nog nooit wat gebeurd. Maar bij mijn nieuwe witte animo durf ik hem toch echt niet te gooien inderdaad :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:47

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:09

spottedponie schreef:
Je moet als ruiter de reglementen kennen, en je dus niks aan laten smeren door een verkoper die zegt dat het mag...

Precies. De kennis wat betreft reglementen is bij de meesten om te janken. Toen ik nog pony's startte waren er regelmatig helemaal over de zeik dat hun "sporen volgens dat poedersuiker wijf" niet mogen. Tja jammer. Vind het ook niet kunnen dat de meeste jury's er schijnbaar niets van zeggen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:17

Nies_ schreef:
spottedponie schreef:

Precies. De kennis wat betreft reglementen is bij de meesten om te janken. Toen ik nog pony's startte waren er regelmatig helemaal over de zeik dat hun "sporen volgens dat poedersuiker wijf" niet mogen. Tja jammer. Vind het ook niet kunnen dat de meeste jury's er schijnbaar niets van zeggen.

Daar ben ik het ook mee eens, vind dat de jury daar best strenger op mag zijn... Verder moet ik wel zeggen dat ik een witte rijbroek met een donker zitvlak erg mooi vind, en praktisch, maar zolang er in de reglementen staat dat het niet toegestaan is, rij ik in een gewone witte rijbroek...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:27

Ik vind de reden; 'Zoveel rijden er mee' oid altijd zo'n rot excuus.. Als iemand in de sloot springt, doe jij het toch ook niet? Dat de jury er niks van zegt, zegt niet dat het dus maar mag. De jury mag van mij ook een stuk strenger zijn op de reglementen :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:36

Ik ken een subtopruiter die rijd ook met gekleurd zitvlak op CC. Prachtig en ik wil al jaren zo'n zelfde rijbroek, haha. Maar ik durf niet.. Terwijl die amazone er nog nooit commentaar over heeft gehad, ook niet op NK. Maarja, zij hoeft niet meer licht te rijden... :P

Zijn er mensen die zelf wat hebben lopen freubelen met hun plastron?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:32

Dank je wel listiglistje!

Mhm ik wil deze graag bestellen maar ik rij in de B dus moet nog veel lichtrijden dus de jury kan het dan wel duidelijk zien. Zou ik de gok nemen?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:34

Tja je hoeft maar 1 te treffen die het niet wil en je mag niet starten...