Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:45

natuurlijk mag het gezegd worden,maar andersom word het meteen als flauw gezien,snap je?

dat bedoel ik.
en er word vaak KWPN geroepen,maar niet alle paarden anders dan koudbloeden zijn KWPN,ik zie ook weleens andere rassen meerijden(groningers,rheinlanders en oldenburgers)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:47

Het wordt pas flauw als ze over beginnen te zueren, de jury de schuld geven of nog erger: Er een topic over openen!

Het alleen maar grappig vinden is niks mis mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:51

nee,ik bedoel het ook niet rot,maar nogmaals,andersom word het wel flauw gevonden.

oke,natuurlijk is het leuk als de koudbloeden het zo goed doen,maar ik vind het net zo leuk als een mooie volbloed het goed doet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:11

Helemaal mee eens...

Ik ben gewoon blij, maar ik was net zo blij geweest als ik 7e geworden was hoor...

Ik vind het belangrijk dat mijn blondje lekker loopt en vooral braaf is... maar dat hij het zo goed deed... vind ik super.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:11

Snoevie schreef:
natuurlijk mag het gezegd worden,maar andersom word het meteen als flauw gezien,snap je?

dat bedoel ik.
en er word vaak KWPN geroepen,maar niet alle paarden anders dan koudbloeden zijn KWPN,ik zie ook weleens andere rassen meerijden(groningers,rheinlanders en oldenburgers)

iid ik heb ook een Groninger en daar mee eindig ik ook wel eens boven de luxere paarden hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:43

zijn ook geweldige paarden,hier staat een mooie groninger hengst op stal

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:00

maarja, uit groningers en gelderse komen de kwpn'ers... dusja die lijn komt toch vrijwel op elkaar uit...
Nu is die van mij ook nog een deel Holsteiner...
Hij is niet zo groot, vrij stevig en 'kort potig'. Ik voel me dan ook vaak erg simpel, maar dat maakt mijn paardje zo speciaal! Haha!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:58

Sniesjuhh schreef:
maarja, uit groningers en gelderse komen de kwpn'ers... dusja die lijn komt toch vrijwel op elkaar uit...
Hij is niet zo groot, vrij stevig en 'kort potig'. Ik voel me dan ook vaak erg simpel, maar dat maakt mijn paardje zo speciaal! Haha!

Haha, weet wat je bedoeld Sniesjuhh, des te fijner is het gevoel als je bovenaan eindigd en al die luxe dressuurgefokte voorbeenzwaaiers (waar ik vaak jaloers op ben hoor Tong uitsteken ) zoekt rijdt.

Ik heb met de groninger waarmee ik start enkel in de L weleens gemerkt dat de jury er niet kapot van was, maar dat lag er ook deels dat het paard nog niet sterk genoeg was en het rijtechnisch gewoon nog niet spetterend genoeg was. Het plaatje was het gewoon net niet... Nu rijden we inmiddels in de Z en krijgen we gewoon de punten die we verdienen, zelfs in de M2 zijn we nog nooit zonder winst thuisgekomen Pling Er staan hier op stal nu 4 groningers die Z lopen, dus het vooroordeel dat een ander ras naast de kwpn-er slechter gepunt wordt, dat gaat er hier niet meer in Tong uitsteken Als je goed rijdt, dan krijg je de punten die je verdient en als je ver onder winst thuikomt, dan moet je jezelf af gaan vragen of je niet beter een paar extra lesjes kunt volgen.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:06

Talonius schreef:
Sniesjuhh schreef:

Haha, weet wat je bedoeld Sniesjuhh, des te fijner is het gevoel als je bovenaan eindigd en al die luxe dressuurgefokte voorbeenzwaaiers (waar ik vaak jaloers op ben hoor Tong uitsteken ) zoekt rijdt.

Ik heb met de groninger waarmee ik start enkel in de L weleens gemerkt dat de jury er niet kapot van was, maar dat lag er ook deels dat het paard nog niet sterk genoeg was en het rijtechnisch gewoon nog niet spetterend genoeg was. Het plaatje was het gewoon net niet... Nu rijden we inmiddels in de Z en krijgen we gewoon de punten die we verdienen, zelfs in de M2 zijn we nog nooit zonder winst thuisgekomen Pling Er staan hier op stal nu 4 groningers die Z lopen, dus het vooroordeel dat een ander ras naast de kwpn-er slechter gepunt wordt, dat gaat er hier niet meer in Tong uitsteken Als je goed rijdt, dan krijg je de punten die je verdient en als je ver onder winst thuikomt, dan moet je jezelf af gaan vragen of je niet beter een paar extra lesjes kunt volgen.

Juist helemaal mee eens! Haha!
En idd, soms kwijl ik ook weg hoor bij die 'luxe dresuurgefokte voorbeenzwaaiers' ... haha Clown

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:33

Toevallig ben ik op die wedstrijd geweest!
Ik weet wie de jury's waren, en ik weet ook over welke jury je het hebt.
De andere jury had juist belachelijk hoog gepunt, dus zo zie je het verschil van de ene jury en de andere.
Bij de ene had je waarschijnlijk (te) lage punten gekregen, maar bij de andere (te) hoge.

Dan erbij moest je tegen mijn zusje rijden en toevallig was zij die proef 3e geworden.
Stravero schreef:
@ runningkawa: De mensen vonden dat ík hoger moest eindigen, niet hun. Hun vonden de 2e en 3e plaats niet eerlijk, dat paard liep steeds met zn hoofd te slaan omhoog?

Dus wat je hiermee bedoeld?? Dat mijn zusje's 3e plek niet verdient was?
Nou ik vond dat ze anders een goede proef neerzette, en idd wat lage punten maar dat had iedereen bij die jury. De andere jury gaf weer erg hoge punten, dus dat heb je altijd!
En ik heb verder niemand horen klagen.
Stravero schreef:
@ runningkawa: De andere deelnemers waren de punten ook niet hoe het zou moeten zijn, het was gewoon oneerlijk gegaan en dat zeiden 5 mensen van de 7 van mijn groep..

Dat heb ik dus nergens gehoord en ik ken zeker 4 van de 7 die meededen.

En ik heb veel mensen van jou groep zien rijden, ik vond er best wel wat goede tussen zitten.
Dus misschien was je nu qua verhouding gewoon minder dan de rest, en was de concurrentie bij de andere wedstrijd gewoon wat minder.
Misschien dat je daarom ook minder punten hebt gekregen.

Ik heb zelf ook een haflinger gereden, en hier kwam ik niet verder mee als de L.
Mijn haflinger had gewoon niet de kwaliteiten om een M proef neer te zetten.
Zowieso zijn de gangen van een haflinger gewoon minpunten om een goede dressuurproef te rijden.

Dus wat ik hiermee bedoel te zeggen:
Je kan je oordeel niet geven aan de hand van 1 of 2 proeven.
Het verschilt gewoon per jury.

Doerakje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:51

Ingetje schreef:
Zowieso zijn de gangen van een haflinger gewoon minpunten om een goede dressuurproef te rijden.

Dat is nou ook net weer per haflinger verschillend.. Ik ben met mijn haflinger vaak 1ste geworden tussen de luxere paarden. Nou wil ik niet zeggen dat mijn haf ruimere gangen heeft als een kwpn, maar er wordt naar zoveel dingen gekeken, dat jij als het goed is het 'slechtere' gangwerk kunt compenseren met sterke onderdelen.

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:55

Doerakje19 schreef:
Ingetje schreef:

Dat is nou ook net weer per haflinger verschillend.. Ik ben met mijn haflinger vaak 1ste geworden tussen de luxere paarden. Nou wil ik niet zeggen dat mijn haf ruimere gangen heeft als een kwpn, maar er wordt naar zoveel dingen gekeken, dat jij als het goed is het 'slechtere' gangwerk kunt compenseren met sterke onderdelen.

Daar ben ik het wel mee eens idd.
Ieder paard/pony heeft slechte en goede onderdelen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:00

Ik heb niks tegen het uitbrengen van haflingers in de dressuur sport. Zelf rij ik er geen maar mijn zus wel. Nu wil toch even een 'grappige' anekdote met jullie delen.
Gisteren moest ik schrijven omdat bij ons een wedstrijd werd gehouden. Ik schreef bij de catogorie B paarden. In onze ring reed ook een haf mee. De jury was bezig van ja ik vind niet dat haflingers dressuur wedstrijden moeten lopen en zeker niet bij de paarden bij de pony okè maar tussen de paarden zijn ze niet fatsoenlijk te beoordelen... Amazone had de proef gereden best netjes, was ook naar gepunt hoor! Alleen toen kwamen we bij de punten voor de gangen, nou de jury zei letterlijk geef maar allemaal 7ens ik weet niet hoe ik de gangen moet beoordelen.....
Met andere woorden de jury vond haflingers maar niks want hij wist niet hoe hij ze moest beoordelen tussen de paarden. Gelukkig voor de amazone was de beoodeling niet negatief maar hoevaak maak je anders mee....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:51

weetje, ik vind het helmaal niet zo gek dat de jury niet weet wat te geven....

Wij hebben hier vaak Friezen in de baan, en dat vind ik soms afschuwelijk( loperig, stuwend niet dragend, scheef als een banaan)
En dan krijgen ze een berg punten! onbegrijpelijk....

Maar goed, die ene Fries die dan wel goed loopt kan ik wel zo van genieten, dan vergeet id de rest maar gauw, ik hoop dat ze gelukkig zijn met de punten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:45

Spaikey schreef:
Ik heb niks tegen het uitbrengen van haflingers in de dressuur sport. Zelf rij ik er geen maar mijn zus wel. Nu wil toch even een 'grappige' anekdote met jullie delen.
Gisteren moest ik schrijven omdat bij ons een wedstrijd werd gehouden. Ik schreef bij de catogorie B paarden. In onze ring reed ook een haf mee. De jury was bezig van ja ik vind niet dat haflingers dressuur wedstrijden moeten lopen en zeker niet bij de paarden bij de pony okè maar tussen de paarden zijn ze niet fatsoenlijk te beoordelen... Amazone had de proef gereden best netjes, was ook naar gepunt hoor! Alleen toen kwamen we bij de punten voor de gangen, nou de jury zei letterlijk geef maar allemaal 7ens ik weet niet hoe ik de gangen moet beoordelen.....
Met andere woorden de jury vond haflingers maar niks want hij wist niet hoe hij ze moest beoordelen tussen de paarden. Gelukkig voor de amazone was de beoodeling niet negatief maar hoevaak maak je anders mee....

Ha! wat een geluks vogel! allemaal 7 vens voor gangwerk, soms zit het mee, soms zit het tegen.
Moet zeggen dat ik die jury nog nooit ben tegen gekomen!
Maar als die jury niet wist hoe ze de gangen moest beoordelen, moet ze misschien weer op cursus? Clown Vind dat namelijk toch een beetje vreemd.

Overigens is een haf ook maar een paard, dus neem ik aan dat de gemiddelde jury in staat is om
te beoordelen of dat betreffende paard in het bezit is van simpel voldoende gangen, extra's
of miserabel door de baan strompelt?

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:16

Hmm raar dat er jury´s zijn die de gangen van een haflinger/fries/fjord niet weten te beoordelen... Hoe kunnen ze dat dan wel bij KWPN-ers en pony´s? In de reglementen staat duidelijk omschreven hoe de gangen er uit horen te zien.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:53

Mies7 schreef:
Hmm raar dat er jury´s zijn die de gangen van een haflinger/fries/fjord niet weten te beoordelen... Hoe kunnen ze dat dan wel bij KWPN-ers en pony´s? In de reglementen staat duidelijk omschreven hoe de gangen er uit horen te zien.

Dat leek mij dus ook Haha!

Moet wel zeggen, dat ik laatst les had van iemand anders.
En dat dat toch echt de minste niet is..
En die ook riep, hmmm. Heb nog nooit een fjord lesgegeven.
(krijg je als je boven je niveau les gaat zoeken Knipoog )
En die gaf eerlijk toe, even over die hals na te moeten denken,
omdat de manen, nogal een vertekenend beeld geven.
manen zijn nou eenmaal niet hals. (heeft die van mij ook nog een kort nekje)
Vond het wel grappig, bedacht me later alleen dat er allicht
ook jury's zijn, die dat lastig vinden.
(boog is verder naar achteren langer geknipt dan vlak bij oren,
dus haren steken soms uit boven stukje bij oren, echter, dan
sec gezien, wel bij oren hoogste punt. Ach zo blijft het ook
voor de jury's een uitdaging, zoek de halslijn!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:03

Grappig dat je dat zegt Sjolvir. Dat is me nl al vaker opgevallen, die prachtige Fjordenboog vertekent echt enorm qua oprichting en 'door de hals zijn' (het ziet er IMO dus juist beter uit dan het is) en ik weet zeker dat diverse juryleden dat niet opvalt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:15

Doerakje19 schreef:
Ingetje schreef:

ben een dressuurpeerdentype....... maar ik heb toch echt gruwelijk goed bewegende haffies ohz gehad joh!! Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:20

Ik snap niet waarom jullie je 'tijd nog gaan verspillen' in dit topic Tong uitsteken Ik reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 Knipoog

Sorry hoor mensen, maar ik ga hier mijn tijd niet meer aan verspillen Haha!

-evaw-

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:42

De mensen die hier reageren discussieren ook onderling, dus of jij je wel of niet geroepen voelt om te reageren maakt volgens mij niet zoveel uit...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:45

Stravero schreef:
Ik snap niet waarom jullie je 'tijd nog gaan verspillen' in dit topic Tong uitsteken Ik reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 ;)

Sorry hoor mensen, maar ik ga hier mijn tijd niet meer aan verspillen Haha!

-evaw-

Dus juryleden vinden haflingers helemaal niks, en ze geven die ook geen punten, maar toch krijg je er 5 voor twee proeven?
Wat een belachelijke jury`s zeg, haflingers hoor je minstens 5 wp per proef te geven!

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:49

Zolang je geen bewijs hebt geloof ik er niks van!
Laat ons dat filmpje dan eens zien en toon ons ongelijk!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:54

Ik heb een shetje en ik eindig wel eens boven hele luxe pony's..

Idd filmpje zou handig zijn Knipoog

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:09

@asjemenou:
Helaas kun je max. 3 wp per proef verdienen Haha! (misschien moet er voor haflingers een uitzondering gemaakt worden...? Ter compensatie van de jury´s die geen wp aan haflingers geven.)