Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:21

Ik krijg snel zweethanden & blaren, vind het fijn om met handschoentjes te rijden.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:19

Ik draag ze sinds het zo koud is, omdat het anders wel erg koud was aan me handen! merkte dat ik dan minder gevoel in me vingers kreeg omdat ze zo koud waren.
Verder vind ik dat ik meer grip heb, aangezien vaak de teugels door me handen heen glippen. Met handschoentjes heb ik dat minder snel.
Of ik ze van de zomer ga dragen weet ik nog niet, kijk eerst wel hoe het gaat zonder/met.

Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:07

Ik vind ze altijd wel fijn rijden, daardoor heb ik wat meer grip op de teugels. Aangezien Una vaak eens even heel leuk de teugels uit mijn handen probeert te trekken is het wel fijn om ze goed vast te hebben. Alleen in de zomer vind ik het niet fijn, al dat geplak in je handschoen, gelukkig is Una dan ook veel rustiger.

PPPeet

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:59

Omdat me teugels glad worden door het zweten en ik ze met handschoenen aan niet door me handen glijden. Verder krijg ik in de winter geen koude handen :)

Hydrocare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:27

Ik rij altijd met handschoenen, ik krijg snel me handen al kapot zoals blaren etc. En ik vind dat ik beter grip in de teugels heb, hij probeert welleens de teugels uit me handen te rukken.

sneeuwvlok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:33

als het s'winters heel koud is heb ik ze aan.. en op de wedstrijden maar anders niet .. ik vind het vervelend m'n teugels geleiden altijd door mn handen met handschoentjes .. en verder ik heb ze ook niet nodig want ik heb nooit blaren :D!

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:45

Ik rij eigenlijk altijd zonder rij altijd naar de ontspannig toe dus hij is ook heel soepel in ze mond heb bijna niks in me handen.
Dus handschoenen heb ik eigenlijk niet nodig.
Maar in de winter voor de kou is het wel lekker.
En heb ze wel maar meer omdat ik het ook gewoon mooi vind staan. :') :D

Claire_xLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:47

sneeuwvlok schreef:
als het s'winters heel koud is heb ik ze aan.. en op de wedstrijden maar anders niet .. ik vind het vervelend m'n teugels geleiden altijd door mn handen met handschoentjes .. en verder ik heb ze ook niet nodig want ik heb nooit blaren :D!

Dat probleem had ik eerst ook maar nu heb je ookj lekkere handschoentjes heel dun zijn ze maar die stof is al anti glip. :+:
Die zijn echt heerlijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:49

Vroeger reed ik eigenlijk nooit met handschoentjes. Op een gegeven moment ben ik daar mee begonnen, geen idee waarom eigenlijk. Kon toen ook niet meer fijn zonder rijden, ik mist iets.
Tot een maand of zo terug ik mijn handschoentjes nog niet aan had en omdat mijn paard een beetje dribbelig was ik haar alvast even aan het werk zette. En ik voelde ineens veel meer met mijn teugels. Sindsdien heb ik ze niet meer aan gehad. De eerste paar keer wel blaren gekregen op mijn ringvingers, maar dat is ondertussen eelt geworden dus ook daar heb ik geen last meer van.

Celeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:05

Als mijn paard erg onrustig is trekt ze telkens de teugels uit mijn handen en dat is dus niet bepaald fijn voor mijn handen. Verder heb ik heel snel zweethanden en dan glijden de teugels te hele tijd, en dan gaan mijn handen ook kapot.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:22

Ik moet met handschoenen rijden wanneer ik een wondje heb ofzo. In de teugels zit "iets" waar ik niet over kan. Ik heb daardoor een keer gehad dat mijn hele handpalm open lag, en dat ik 't vel er gewoon af kon trekken. |( Mijn huisarts dacht dat het door de teugels kwam, dus heeft ze me aangeraden om altijd maar met handschoenen te rijden :P Vaag verhaal misschien, ik snap 't zelf ook niet echt!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:23

Ik rijd nooit met handschoenen! Vind het er onhandig.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:26

Ik rij vaak met leren handschoenen van roeckl, heerlijk dingen zijn dat.
Het komt eigenlijk voor uit het vele longeren,mennen en werken met jonge paarden; daar had ik altijd handschoenen bij aan.
tegenwoordig dus ook met rijden en ik merk dat de teugels stabieler in mijn hand blijven liggen en ik dus ook subtieler kan vragen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:42

Ik rij ook nooit met handschoenen, behalve als het écht koud is. Vind het helemaal niet fijn, en heb het gevoel dat ik veel subtieler kan zijn als ik geen handschoenen aan heb :)

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:24

ik rijd nootu met handschoenen omdat ik het niet fijn vind. elke keer voor de onderlinge wedstrijd, dan vergeet ik ze ook gewoon,, zitten ze nog in mijn zak ofzo:P
mii_jessy schreef:
Ik heb ze alleen in de winter aan tegen de Kou.
En ooit als jessy vervelend is en gaat hangen dat ik de volgende dag niet zo'n last heb van me handen ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:44

Ik doe ze aan voor de kou en beter grip als ik bv zweethanden krijg en me nagels breken anders af :S

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:33

tegen blaren :+

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:38

Ik rijd alleen in de winter met handschoenen, puur tegen de kou dus. Ik heb er gelukkig nooit zoveel last van dat de teugels uit mn handen glippen. Zodra de temperatuur boven 10 graden uit komt gaan de handschoenen uit, anders krijg ik er van die zweethandjes van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:49

Ik rij met handschoentjes omdat ik snel geirriteerde plekken krijg op mijn handen van de teugels. Heb ook verschillende teugels geprobeerd en rij absoluut niet met druk.
Dus ben overgestapt op de Roeckl handschoenen en zweer hier ook bij.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:52

Met leren teugels rijd ik altijd zonder handschoenen maar laten er nou net stoffen teugels bij mijn hoofdstel zitten.
En op de een of andere manier schuren die toch meer, dus dan maar handschoenen aan. :+

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:53

Ik rijd nooit met handschoentjes (zelfs niet als het vriest )
Ja alleen op wedstrijd omdat het moet. Voel met handschoentjes mijn teugels minder goed, en heb ze ook niet echt nodig. Heb nooit blaren en/of eelt op mijn handen/vingers.

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:10

ik rij altijd met handschoentjes, en in de zomer met handschoentjes zonder vingers, ik heb hele stugge teugels (wel heel erg fijn) met van die rubber nopjes erop, hiermee rijd je je handen supersnel kapot, dus ik heb ze wel nodig

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:34

ik heb ze altijd aan mijn paard wil nog wel erg hangen in de teugels en naar 20 min zijn mijn handen knal rood en open
en vidn het wat steviger zitten

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:54

Ik rij altijd zonder! Alleen in de winter niet, ookal worden mijn handen niet warmer met handschoenen :=
Heb bijna nooit last van blaren, omdat ik al een hele eeltlaag (hoe schrijf je dat?) heb opgebouwd :Y)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:24

Ik rij áltijd met handschoenen, na een avondje in de Plus werken heb ik al helemaal rode en zere handen. Mijn broer heeft een Wii met zo'n drumstel en heb er al 2x blaren van gehad omdat m'n handen niets kunnen hebben x). Daarbij als je paard schrikt, of een keer zijn hoofd omlaag trekt bij het uitstappen en je handen roetsen door de teugels dan heb ik 5 blaren zitten x). Daarbij heb ik met handschoentjes meer grip dus voor mij niet zonder xD