Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:25

Ik lees af en toe nog steeds bij!! Maar nog steeds niet toe gekomen aan mijn jasje :o
nou heb ik het hele wedstrijd rijden even naast me neer gelegd dus echt geen zin om mijn best te gaan doen voor een jasje.
Maar vandaag een mail met nieuwe collectie's binnen gekregen en daar zag ik een cap die....
naja zal nog wel een jaar duren :+ aangezien ik nog steeds niet rij, zucht

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:30

Ik wil mij ook graag melden in dit topic. Met een beetje geluk begin ik van de zomer met wedstrijden rijden en ik wil graag samen met mijn moeder een jasje gaan maken. Ik heb hier in het topic al een aantal hele mooie jasjes langs zien komen, dus ik zal vast nog wel meer inspiratie opdoen!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:54

texelse schreef:
na een hele tijd meelezen, de knoop doorgehakt, softshell gehaald en gisteren de boel geknipt.... probleem dat ik eerst even op een proeflap ga doen is een paspelzak met paspelband.... Zal ook wel weer lukken. En dat mijn dochters er vertrouwen in hebben bleek vanmiddag, toen kwam nummer 2 met stof aan :-)

Zijn ze al af? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat?
Waar heb je de Softshell vandaan? ik ben al een tijdje opzoek maar ben het nog nergens tegen gekomen :=

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:18

Ik zit ook te denken om een mooie bruine te laten maken bij iemand in het dorp :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:45

Ik wil graag mee lezen, heb al erg leuke dingen gezien..

ik zou heel graag dit jasje willen http://www.ooteman.nl/media/p_full_7572 ... oteman.jpg
helaas is hij erg duur :(
dus misschien is het mogelijk om zoiets te maken..

heeft iemand een site waar allerlei soorten stof op staat?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:16

Via google zijn wel sites te vinden, maar zou stof toch niet bestellen ;) Ik wil het iig altijd kunnen voelen, zien, op de foto kan het nog weleens niet helemaal de goeie kleur zijn, of juist erg dun oid. Kan je beter een keertje langs de Jan Sikkes of een andere stoffenwinkel gaan :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:05

Inderdaad :j Zou zonde zijn als je uren werk steek in een jasje en het blijkt klote stof te zijn.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:00

Je kunt altijd vragen of ze een staaltje op willen sturen; bij een beetje redelijke winkel doen ze dat wel! En, bij de betere internetstoffenwinkels staat er ook bij hoeveel grams de stof is. Kijk maar eens bij www.delappenmand.nl, boven de 500 is echt te dik, onder de 250 is dun, maar het is ook net wat je wil.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:45

cillusion schreef:
Je kunt altijd vragen of ze een staaltje op willen sturen; bij een beetje redelijke winkel doen ze dat wel! En, bij de betere internetstoffenwinkels staat er ook bij hoeveel grams de stof is. Kijk maar eens bij http://www.delappenmand.nl, boven de 500 is echt te dik, onder de 250 is dun, maar het is ook net wat je wil.

Deze webwinkel is wel écht (te) duur met zijn stoffen! Er zijn meer webwinkels die staaltjes willen verzenden en ook het aantal gram vermelden van de stoffen maar vriendelijker zijn voor de portemonnee. Ik heb zelf ook wel eens besteld bij de lappenmand maar vind de stoffen kwalitatief niet beter dan bij goedkopere webwinkels.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:24

Ik heb zelf pas een jasje wat anders gemaakt.

Op de stofjes markt in Utrecht staan kraampjes met
exclusieve mooie stoffen en ook softshell is te krijgen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:41

paardluv schreef:
waarom zal je ze zelf maken als je ze ook gewoon in de winkel kan kopen? toch?

Omdat je iets exclusiefs hebt wat niet in de winkel te koop is én het leuk is om zelf een jasje te maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:00

LiiNd_Y schreef:
Ik wil graag mee lezen, heb al erg leuke dingen gezien..

ik zou heel graag dit jasje willen http://www.ooteman.nl/media/p_full_7572 ... oteman.jpg
helaas is hij erg duur :(
dus misschien is het mogelijk om zoiets te maken..

heeft iemand een site waar allerlei soorten stof op staat?

Je hebt hier in de omgeving wel aardig wat stoffenwinkels. Een aantal in Rijssen en een hele grote in Enschede :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:54

Ik heb vorige week de stoffen voor mijn rijjasje gehaald *klik*, het is een hele mooie donkerblauwe laken (wol) geworden met een lichte krijtstreep. Met donkerblauwe voering en de bruine stof gebruik ik voor enkele accenten. Ik ga gebruik maken van het Jean Hardy 875.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:19

@Amigo: ik ben nog niet opgeschoten, en excuus voor de late reactie, ik was op vakantie en ben net terug.
de shotshell heb ik in een gewone stoffenzaak vandaan. Die hadden best het een en ander liggen. En lekker betaalbaar. Beide jasjes komen compleet op een 35 euro.
@LiiNd_y: dat jasje heeft mijn dochter ook. Een fantastisch mooi jasje. Nadeel is dat het gestoomd moet worden. Ik loop op wedstrijd dus ook altijd als een soort waakhond om haar heen. Ze mag het jasje pas aan als ze opstapt en trekt bijna te paard al weer uit. Afgelopen zomer heel veel natte, verregende wedstrijden gehad. toen mocht ze het niet aan, en heeft ze dus nog een "flutjasje" van 35 euro er bij gekocht. Gooi in de wasmachine en haalt het er droog weer uit, hang het in de kast en klaar. Maar uiteraard niet met de prachtige pasvorm die de pikeur heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:57

martina1 schreef:
Ik heb vorige week de stoffen voor mijn rijjasje gehaald *klik*, het is een hele mooie donkerblauwe laken (wol) geworden met een lichte krijtstreep. Met donkerblauwe voering en de bruine stof gebruik ik voor enkele accenten. Ik ga gebruik maken van het Jean Hardy 875.

Dat model krijg ik ook :D

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:00

Ja ik ben heel benieuwd hoe hij word :D morgen krijg ik het patroon binnen en dan aan de slag samen met mijn moeder.

Ik ben ook nieuwsgierig naar het eind resultaat van jou jasje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:01

Ja we zullen zien hoe onze jasjes worden haha. Mijn schoonmoeder maakt eerst een proefjasje om te kijken hoe het zit. Daarna gaat ze beginnen aan het echte jasje :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:06

Als we de patronen hebben nagemeten en aangepast gaan we hem waarschijnlijk direct maken. Het moet een Winston look a like worden. Al had ik misschien beter een echte winston kunnen kopen, want dan ben ik volgens mij bijna net zo veel kwijt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:09

Haha was de stof zo prijzig dan? Ik was in totaal iets van €65.- kwijt aan de stof en alle extra's.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:11

Ja :o ik was 160 euro aan stof kwijt en dan nog het patroon. Ik moet alleen nog opzoek naar kragenvilt, dat hoop ik zaterdag in Den Haag te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:22

Oeps :') Dat is wel veel ja :P

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:28

texelse schreef:
@Amigo: ik ben nog niet opgeschoten, en excuus voor de late reactie, ik was op vakantie en ben net terug.
de shotshell heb ik in een gewone stoffenzaak vandaan. Die hadden best het een en ander liggen. En lekker betaalbaar. Beide jasjes komen compleet op een 35 euro.
@LiiNd_y: dat jasje heeft mijn dochter ook. Een fantastisch mooi jasje. Nadeel is dat het gestoomd moet worden. Ik loop op wedstrijd dus ook altijd als een soort waakhond om haar heen. Ze mag het jasje pas aan als ze opstapt en trekt bijna te paard al weer uit. Afgelopen zomer heel veel natte, verregende wedstrijden gehad. toen mocht ze het niet aan, en heeft ze dus nog een "flutjasje" van 35 euro er bij gekocht. Gooi in de wasmachine en haalt het er droog weer uit, hang het in de kast en klaar. Maar uiteraard niet met de prachtige pasvorm die de pikeur heeft.

Ja dat is wel zo, heb nu ook een kentucky concours, ook wol. maar dan in het zwart. wanneer daar vlekken in zitten ga ik er gewoon met een doekje overheen. wanneer het regent ga ik sowieso niet zo snel op concour ;)
heb je toevallig foto's van uw dochter met het jasje?
baal er van dat ie zo duur is. maarjah heb nog paar jaar de tijd om te sparen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:32

Wie heeft er voor mij een paar websites waar ik meerdere modellen naaipatronen vind?
Ben er zo leek in :')

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:06

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:07

Thanks!! :):)

Zijn er verder nog andere websites? :D