Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:46

Ik vind de maten van de verschillende modellen wel heel erg verschillen.

Heb hier 3,5 jaar oude fields staan maat 38m en die zijn echt ruim geworden. Nieuwe fields 38m kom ik niet in, krijg de rits tot halverwege. Blyths pas ik helemaaal niet en de baths pas ik in 37m. :+

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:09

Jij hebt ze snel Revanches. Mijne zijn er nog niet, wanneer heb je ze besteld?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:21

Vorige week maandagavond. En woensdag had ik ze binnen.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:53

Vandaag zouden m'n plains maat 37S binnenkomen (de 38S waren te groot dus had ik teruggestuurd), kreeg ik weer 38S binnen, terwijl op de factuur wel staat dat het de 37S is.
Heb gebeld en mag ze terugsturen op het antwoordnummer, maar ik ga niet nog langer zitten wachten op m'n laarzen dus wil gewoon m'n geld terug. Weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt voordat je je geld terug krijgt?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:04

Vandaag voor het eerst gereden met mijn Fields! Ging lekker, voor mijn gevoel veel stillere benen. Heb wel beugels van een meter langer nu :')
Ze zitten nog wat strak rond mijn enkel, maar ik denk dat dat nog wel uitloopt :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:06

Heb afgelopen week weer nieuwe fields gekocht. De oude zijn nu mijn traininglaarzen, want naar 2 jaar werden ze wat minder mooi. :)

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:27

Heb vandaag Fields gekocht. Voor het eerst echte leren laarzen voor mij :o Had hiervoor chaps, ben benieuwd hoe ze rijden! Eerst nog maar even uitlopen.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:57

Vandaag zijn eindelijk mijn zwarte plains 40s binnen gekomen, ze zijn nog een beetje hoog, maar na een paar meter lopen zijn ze al wat ingezakt. Wel jammer dat ik ze pas over 4 weken uit kan testen met rijden ;( . Hopelijk zijn ze het wachten waard :P .

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:37

Ik heb de mondoni rijlaarzen al wel vaker gezien, en ik vind het prijskaartje altijd wel heel leuk. Nu zijn mijn chaps en jodphurs allebei écht op aan het raken, en ben ik toe aan iets nieuws, en neig toch naar laarzen. Mijn laarzen zouden gewoon zijn voor het allerdaagse rijden, ik hoef er niet mee op concours, maar nu vroeg ik me af hoe deze laarzen kwalitatief gezien zijn? Is de leerkwaliteit redelijk (hoeft natuurlijk niet top te zijn, maar moet ook niet scheuren als ik het niet iedere dag vet bij wijze van spreken), zijn de ritsen goed etc. Zou fijn zijn als iemand daar antwoord op wil geven zonder dag ik 226 pagina's hoef door te spitten :P

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 01:32

ik heb de Mondoni rijlaarzen in cognac kleur, dat apparte leer. Ik weet de precieze naam even niet. Maar nou is sinds gisteren mijn rits kapot, hij gaat vanaf onderaan steeds open!! Ik heb ze nu bij 2 jaar, en was er wel heel tevreden over!

Heeft iemand dit ook gehad? En laten maken of niet? Ik ben ook wel benieuwd wat ongeveer de prijs zou zijn, anders kan je net zo goed nieuwe halen! :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 02:05

Simoon__ schreef:
ik heb de Mondoni rijlaarzen in cognac kleur, dat apparte leer. Ik weet de precieze naam even niet. Maar nou is sinds gisteren mijn rits kapot, hij gaat vanaf onderaan steeds open!! Ik heb ze nu bij 2 jaar, en was er wel heel tevreden over!

Heeft iemand dit ook gehad? En laten maken of niet? Ik ben ook wel benieuwd wat ongeveer de prijs zou zijn, anders kan je net zo goed nieuwe halen! :)

Das niet zo duur hoor!
Gewoon even bij een schoenmaker langs gaan.
Bij mij kost een nieuwe rits erin laten zetten ong 20/25euro.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:39

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-06-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:02

Wat ook wil helpen is om de "runner" (dat ding wat je omhoog trekt) even aan de zijkanten wat dicht te knijpen. Dan "trekt" de runner de rits weer stevig naar elkaar toe.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:09

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik kon het even niet vinden. :))

Ik stond laats bij de Divoza met de Mondoni Blyth en Bath in me handen en wou ze allebij wel meenemen als ze pasten. Maargoed, zelfs de S was te groot voor mij. De kindermaat Blyth paste ik dan weer wel :') Maar die waren natuurlijk heel kort, dus geen gezicht. Ze waren bij de knie te weid, ik kon er twee handen in steken.

Bij welke zaak/schoenmaker zou ik de laarzen kunnen laten aanpassen naar mijn gekke struisvogelkuiten? :')

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:13

michelle___ schreef:

Ik stond laats bij de Divoza met de Mondoni Blyth en Bath in me handen en wou ze allebij wel meenemen als ze pasten. Maargoed, zelfs de S was te groot voor mij. De kindermaat Blyth paste ik dan weer wel :') Maar die waren natuurlijk heel kort, dus geen gezicht. Ze waren bij de knie te weid, ik kon er twee handen in steken.

Bij welke zaak/schoenmaker zou ik de laarzen kunnen laten aanpassen naar mijn gekke struisvogelkuiten? :')

Als je je laarzen zo wilt laten verbouwen kan je beter op maat laten maken.
Lak laarzen kunnen ze denk ik zowiezo weinig mee.. en denk dat je aardig wat kwijt ben.
Waarom kijk je niet eens naar Lipica lak laarzen?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:21

Don_Zhivago schreef:
michelle___ schreef:

Als je je laarzen zo wilt laten verbouwen kan je beter op maat laten maken.
Lak laarzen kunnen ze denk ik zowiezo weinig mee.. en denk dat je aardig wat kwijt ben.
Waarom kijk je niet eens naar Lipica lak laarzen?

Heb ik ook naar zitten kijken idd, en misschien dat ik dat wel doe, aangezien paardlief toch in de lappenmand zit heb ik voorlopig toch niks te rijden. Over Lipica hoor ik wel schommelende verhalen, de een vind ze super, bij de ander gaan ze zo kapot. Nu doe ik het al 3 jaar met QHP's, dus Lipica's zullen bij mij ook wel overleven denk ik.

Maar vond het wel een aangename prijs voor leuke laarzen, en ik heb geen idee wat het kost, dus vandaar. :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:28

Ik heb zelf doncaster lipica's heb ze nu ruim 2 jaar en nu begint langzaam aan de binnenkant wat te slijten. (ik gebruik ze wel echt elke dag)
Ik ben super tevreden over de mijne en ze zitten als pantoffels!!

http://www.lipica.nl/Webshop.asp

Ik wil zelf ook nieuwe maar twijfel nog over mondoni en lipica, want vind de prijzen van Lipica wel behoorlijk gestegen!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:35

Dat is wel fijn dat ze zo goed zitten! Ik draag mijne ook echt alleen met rijden, voorderest loop ik op stal op m'n gympen en in de winter op Uggs. :')
Maar ze zijn dus niet zo hard als Petrie dat je onder de blaren zit :)) ?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 06:19

Nee zeker niet!
Ik heb m'n petri's nog maar zelden aan. Ze zitten gewoon niet lekker meer!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 06:46

:))
Ik ga dan denk ik toch voor Lipica. Nog 9 dagen tot het verjaardagsgeld binnenstroomt.
Als ik Lipica neem, wil ik ook wel over de top laarzen. _O-

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:00

Ik heb gisteren m'n Baths binnen gekregen! Liefde wat een mooie dingen :D

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:55

Capriootje schreef:

Heb hier 3,5 jaar oude fields staan maat 38m en die zijn echt ruim geworden. Nieuwe fields 38m kom ik niet in, krijg de rits tot halverwege. Blyths pas ik helemaaal niet en de baths pas ik in 37m. :+

Ik pas nu dus ook niks meer echt raar
heb de fields in bruin en zwart maar de nieuwe pas ik niet |(

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:14

Dientje_Yara schreef:
Capriootje schreef:

Ik pas nu dus ook niks meer echt raar
heb de fields in bruin en zwart maar de nieuwe pas ik niet |(

Oke.. Dan ligt het dus niet aan mij dat er wel degelijk iets veranders is in de maten.. Echt balen!
Ik wou graag de oude baths maar die zijn niet meer leverbaar in 37m en cognac. Mijn moeder heeft ze gloednieuw in de kast staan maar ik mag ze niet overkopen -O-

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:24

Hoi bokkers,

ik kan het zo snel niet terugvinden, maar hebben de Mondoni Fields elastiek naast de rits zitten? VOor mij en mijn dikke kuiten wel interessant om te weten :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:44

Volgensmij hebben we het daar wel een keer over gehad hier, ik weet het even niet meer zeker bij mijn fields maar volgensmij wel. Bij de kuitmaat 'wijd' volgensmij sowieso wel!
Op www.divoza.nl kan je een rotatie van de laars bekijken, dus helemaal rondom, misschien dat je het daar op kan zien?