Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:29

Ik rij altijd met mijn cap :j

Anke_94

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:02

Ik rij altijd met cap, niet omdat ik dat wil maar omdat ik een soort voorbeeld functie heb op de zorgboerderij waar ik rij. De kinderen die daar rijden moeten altijd een cap op en als 1 van ons dat niet zou doen zou je de kinderen in verwarring brengen. (het zijn namelijk kinderen met gedragsproblemen, of een geestelijke beperking)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:08

Ik rij altijd zonder cap, ook buiten. heb vroeger met vallen de klep van mijn cap op mijn neus gekregen, dat was geen pretje.....
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten, is iedereen zijn eigen verantwoording..

Ik vraag me eigen af of iedereen die hard roept dat het onverantwoord is ook altijd een helm op heeft tijden het fietsen??? Ook daat zit een ongeluk in een klein hoekje. }:0

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:18

Ghostattack schreef:
Ik rij altijd met cap. Zeker als mijn ouders in de buurt zijn.
Als mijn vader ziet dat ik zonder cap rij, dan is het dag dag paardrijlessen. Op de manege is het sowieso al verplicht.

bij mij ook. mijn vader zegt elke keer dat ik naar stal ga: 'niet zonder cap gaan rijden he!' en dan zeg ik: 'natuurlijk niet.' _/-\o_

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:22

nl_t schreef:
Wat mij erg opvalt is dat veel ruiters en Amazones zonder cap rijden
nu vroeg ik mij af wat vinden jullie van? Ik vind het zelf zeer onverantwoordelijk en gevaarlijk
het valt me ook op dat veel mensen hier foto's van plaatsen in het "horse at work"topic
ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, ik rij zelf altijd met cap en jullie reacties zullen daar ook geen verandering inbrengen.
Ik hoop dat mensen die altijd zonder cap rijden, terwijl met cap gaan rijden, het is natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind dat ouders en stal eigenaren hier ook op moeten toezien.

Ik ben benieuwd

Edit
Vinden jullie dat het verboden moet worden om zonder cap foto's te plaatsen op bokt
?

wat bedoel je met Edit'?'

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:05

Edit is toegevoegd......

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:01

Ik zal nooit zonder cap rijden.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:05

Ik rijd meestal wel met cap...
voor een fotoshoot rijd ik zonder cap

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:09

Ik rijd de laatste tijd niet met cap. Alleen als pony wat hyper is, bijvoorbeeld als er veel wind staat. Maar verder eigenlijk niet. := Ja, met buitenritten dan wel altijd. Maar gewoon in de bak niet en voor fotoshoots niet.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:21

Ik rij met cap als het ergens verplicht is of als ik op een vreemd of jong paard stap, verder rij ik zonder, heb een klein hoofd waardoor veel caps eigenlijk net niet de juiste maat hebben waardoor ik snel hoofdpijn krijg. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en vind dat er tegenwoordig van een mug een olifant word gemaakt qua reageren op het zonder cap en soms zelfs zonder bodyprotector rijden. Laat ieder in hun waarde en dring niks op.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:19

Vroeger heb ik ook best vaak zonder cap gereden. Altijd wel een excuus, mn haar, te warm, ..
Nu ga ik niet rijden zonder. Bij ons in de club heeft iemand zo eens een flinke klap gemaakt tegen de bakrand. Daar ben ik toch flink van geschrokken.

Als we onze cap niet op hebben, zijn we bovendien ook niet verzekerd.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:37

Als ik val, val ik altijd met m'n hoofd ergens op :+
Bakrand, hindernis, staander, fietspad, dus ik stap echt nooit zonder cap op een paard.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:02

Reed vroeger altijd zonder cap maar tegenwoordig is het net zo normaal als je gordel omdoen in de auto. Bovendien zijn de caps veel veiliger en leuker en lichter dus ik draag hem altijd (Uvex Uvision for the win *\o/* )

Maar iedereen moet dat lekker zelf weten, kan me ook goed voorstellen dat je het niet doet. Verbieden vind ik een vies woord. :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:35

Bellatrix schreef:
Ik rijd de laatste tijd niet met cap. Alleen als pony wat hyper is, bijvoorbeeld als er veel wind staat. Maar verder eigenlijk niet. := Ja, met buitenritten dan wel altijd. Maar gewoon in de bak niet en voor fotoshoots niet.

idem

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:44

Ik rij niet altijd met cap.
Ik stap wel alleen op paarden zonder cap waarvan ik geen twijfels heb. Jonge paarden of vreemde paarden zal ik dus niet snel opstappen zonder cap.
Heb een tijdje op een stal gestaan waar het niet verplicht was hier deed ik dat dus ook niet. Dit paard was mijn eigen paard.
Verder rij ik paarden waar het wel verplicht is op stal en daar heb ik ook geen problemen mee.

Ik rij ook nog een friesje op weer een andere stal, hier is het niet verplicht. Rij hier ook zonder cap. De grootste reden is eigenlijk dat ik te lui ben om mn cap overal heen te slepen.

9 van de 10x ligt mijn cap dus ook bij de paarden waar het verplicht is.

Ik vind dat sowieso hier op bokt het veel te veel opgedrongen wordt,het is en blijft iemands eigen keus. Ik heb zelf al menig keer op de grond gelegen maar land meestal op mn kont. Terwijl ik wel eens in stal een hoef tegen mn hoofd heb gekregen. Het zit in een klein hoekje.

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:51

Ik rij zonder cap en ook zonder bodyprotector.
Totaal niet om stoer te doen, maar ik geloof niet dat het nodig is bij mijn paarden.
Maar goed, wij kiezen dan ook echte goeierds uit.

N.B. Ik weet dat er ongetwijfeld wél toegevoegde waarde is voor sommige ruiters.
Iedereen is er dan ook vrij in om dit te doen of te laten.

Als ik in de toekomst het bos in ga ben ik wel geneigd met cap te rijden.
(om maar even de vergelijking met mountainbike-tak conflict te gebruiken..)
Tevens deed ik in het begin wel een bodyprotector aan bij onze hengst, maar ook dat is niet meer nodig.

Ik zie het een beetje zo; als je op je bloedeigen paard volledig in de protectie moet rijden, hoe zit het dan met de vertrouwensband? Zou dan elke hond ook met een muilkorf moeten lopen? Hoe zien jullie dat dan?

P.s. als er ruiters genegen zijn hierop te reageren, graag dan wel onderbouwd en met respect voor elkaars mening. Dank. :)

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:10

Ik reed vroeger regelmatig zonder cap. Ik dacht altijd: ach, ik val toch nooit op m'n kop. Totdat ik één keer wel m'n cap op had en keihard op m'n hoofd ben geknald. Cap kapot, maar ik kwam er een beetje hoofdpijn van af. Als ik m'n cap niet op had gehad, was er waarschijnlijk hetzelfde gebeurt met m'n schedel als dat er met m'n cap was gebeurd. Dus ik heb heel erg geluk gehad en sindsdien stap ik nóóit meer op een paard zonder cap. :)

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:06

Ligt eraan op welk paard ik zit, als ik weet dat ie braaf is dat rij ik gewoon zonder.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:15

ik rijd altijd met cap, zonder cap rijden is levensgevaarlijk! O:)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:22

Ik rij altijd met cap :j
Ben hem weleens vergeten, maar dan sta ik er gauw weer naast hoor. Je bent nml. gewoon niet verzekerd zonder cap, het zal je verbazen hoe hoog de ziektenkosten zijn als je er zelf voor op moet draaien.
Vind het met fotoshoots weer wat anders, vind het namelijk veel mooier op de foto zonder cap.
Dus dan misschien maar een half uurtje zonder, als ze braaf is :D

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:31

Altijd met cap, zet hem gewoon automatisch al op m'n hoofd voor ik op een paard stap,
ben hem nog nooit vergeten en denk ook niet dat dat ooit zal gebeuren.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:36

Ik heb hem eigenljik altijd op maar nu het zo warm is laat ik hem ook wel eens af :o
Maar dat doe ik niet alws ik mijn jonge hengst rijd of de pony van mijn zusje als die weer eens wat heeft.
Maar bij mijn palomino en mijn oudere hengst eigenlijk wel.
Op buitenrit heb ik hem ook altijd op! :j

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:01

Ik rij bijna altijd zonder cap, maar dat is eigenlijk alleen op bekend terrein, dus in de bak. Als ik een buitenrit maakt doe ik wel een cap op.
Ik vind dat het echt totaal je eigen keuze moet zijn. Mijn cap zit dan ook echt totaal niet lekker en ik moet gewoon een nieuwe kopen zodat ik hem misschien weer vaker op ga doen. Maar zeker nu als het warm is laat ik hem dan alsnog liever af. :)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:20

Ik reed altijd zonder cap!! Totdat ik een paar weken geleden tijdens concours een meisje een behoorlijke smak heb zien maken! Haar cap heeft haar val zo op gevangen dat er van die cap niks meer over is.
Ik ben hier zo van geschrokken en zo mee geconfronteerd dat ik toen met cap ben gaan rijden.
En zo zul je net zien ik ben er woensdag hard afgevallen gelukkig had ik mijn cap op! anders had ik dit berichtje niet kunnen typen!! Mijn cap is compleet verwoest.

Ik zeg je nu, ik stap nooit meer op een paard zonder cap het heeft mijn ogen doen openen!!

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:22

Ik reed wel eens op Bianca dit paard deed nooit een stap verkeerd. Als ze bang voor iets was ging ze alleen zijwaards lopen. Dus op haar reed ik af en toe wel eens zonder cap.
En als ik bijvoorbeeld in de wei gewoon even op haar ging zitten had ik ook geen cap op. Maar met echt rijden of buiten rijden had ik altijd cap op. Gewoon uit voorzorg. Bedoel je weet maar nooit.

Ik vind dat je zelf moet weten of je cap draagt of niet. Vroeger droeg niemand cap's mijn opa snapt ook niet waarom sommige mense ze dragen maar ook weer wel. Want hij zegt dat de paarden nu gewoon niet goed opgevoed zijn. als die opfokpaarden die pas op 3 jarige leeftijd in de hand komen en dan pas dingen gaan leren. ik snap zijn mening heel goed en ben het me hem eens. Met een goed opgevoed paard moet het best mogelijk zijn om zonder cap te rijden. Maar ikzelf rij zelf toch liever vaak wel met cap. Want ik val nog wel eens :') en dan hoeft de pony niet eens iets te doen xD