Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:15

Haha GDG, dat doe ik hoor...moeten we maar zo denken... het levert dan wel geen leuke klanten op...i.i.g. wel een leuke soap :D. (En ik voel me nergens aangevallen dus hoef ik ook niet te verdedigen...beetje kritische opmerkingen zijn alleen maar goed anders had ik het topic net zo goed niet kunnen openen..is heel gezond als je af en toe ff een spiegel voorgehouden krijgt).

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:19

GDG schreef:
Oh en nog een toevoeging: ik heb zelf op meerdere kleine stallingen gestaan en gemerkt dat mensen (de eigenaren van de stallingen dus) het vaak erg moeilijk vinden als het niet precies gaat zoals zij het zelf doen. Het is immers ook echt hun thuis en dan is het toch moeilijker loslaten dat je niet alles zelf meer in de hand hebt, wat ik op zich ook best logisch vind hoor. Maar onder andere dat is voor mij een reden om - nu ik zelf een paard op pension zou kunnen nemen - geen pensionner te nemen.
Niet dat jij zulke vreemde opvattingen erop nahoudt, maar je probeert toch je eigen standaard op te leggen aan de pensionner (manier van omgang, verzorging van wonden...).

Ik heb weleens gedacht aan een paard in pensioen, maar enerzijds hebben die paarden vaak veel zorg nodig (waar ik niet om sta te springen) en anderzijds heb ik niet zo'n zin om het risico te lopen dat de eigenaar op een gegeven moment gewoon stopt met betalen en helemaal niet meer thuisgeeft, dus ook niet voor dierenarts- en hoefsmidkosten (en nee, dat zal niet vaak voorkomen maar ik heb het best een aantal keer voorbij zien komen op bokt en dan ben je mooi in de aap gelogeerd).

Dat is ook zo, hoor. En ik hou idd wel graag de controle. Hoewel ik op.zich denk dat ik me wel vrij flexibel opstel maar denk toch dat ik het voorlopig hier beter voor mezelf kan houden...

hwn

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:25

Benieuwd of dit toch een "wordt vervolgd" verhaal wordt.

Eén tip mocht je weer gaan verhuren: zet je prijs niet zo belachelijk laag, daar trek je toch maar de verkeerde mensen mee aan. Voor een gouden huisje willen de juiste mensen wel betalen hoor.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:48

hwn nee dat in ieder geval niet meer, maar ik ga me richten op mijn bedrijf...dit gedoe kost veel teveel energie, wat ik beter kan steken in het goed opzetten van mijn bedrijf...levert meer op, heb nu zonder er eigenlijk echt wat voor te doen al 7 klanten en die zijn wonderbaarlijk genoeg ook nog super tevreden over me hoorde ik van een hulpverlener.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:46

Dat was ze denk ik al meteen van plan toen hij uit de wei sprong. Ze zou het draad doen, maar deed het niet en de dag dat jij vond dat het echt moest gebeuren, is ze weg. Heeft ze wel de schade vergoed? En Niks van het stalgeld betaald tot nu toe? Ze betaald 30 euro, want zij vindt.................Ze kan zoveel vinden. Daar kom je op een stal niet mee weg natuurlijk.

Ik vind bij een particulier staan ook moeilijker. Je hebt het gevoel dat er meer op je gelet wordt en ook als klant, kun je bij sommigen niks goed doen.

Ik denk echt dat als je iets wil bijverdienen, je beter een pensioen paardje kan laten komen. Dan heb je iets meer werk, maar hij gaat dan mee in jouw ritme en de mensen komen dan amper waarschijnlijk.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:01

Ik heb niet meer meegelezen nadat die op je terras stond.
Zie ik toch dat de soap doorgaat!!!

TS. Misschien is de 3e (in 1 maand) scheepsrecht? :')

Zonder gekheid; waar begin je toch aan?
Als t geld niet uitmaakt; kap er dan mee.

Edit; oh dat ben je dus al! Goed zo.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:22

Goed dat ze weg is. Dat gaat niets worden op deze manier.
Ben het zeker met GDG eens. Het is gewoon moeilijk en bijna onmogelijk om iemand te vinden die toch dezelfde ideeën heeft over het houden van paarden en inderdaad omgang is ook nog zo'n ding.
Ik ben heel blij met de plek waar ik sta maar toch zijn er dingen die ik graag net even anders zou doen als ik ooit eigen grond heb. Nu heb je gelukkig ook goede pensionklanten maar dat is volgens mij wel iets dat moet groeien.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:41

Ahhh jij zit in de buurt van Twist :D . Duutsers zijn gewoon een beetje vreemd denk ik...hoewel, ik heb ook vooral geleerd in mijn tijd met paarden dat je meerdere soorten paardenmensen hebt...die niet allemaal even netjes zijn helaas.
Ik zou zeggen, verhuizen :P . Een uurtje zakken en dan zit je in Münsterland. Is alweer iets beter te doen. Ik heb ook verhuurd (en nooit weer), maar nog nooit zulke soaps als jou meegemaakt :P
Wees maar blij dat je er van af bent en ga maar een extra hobby zoeken, want volgens mij ga jij zeeën van tijd overhouden :D
Ik weet niet of je het toevallig al genoemd had, maar ik ben stiekem wel benieuwd naar wat voor bedrijfje jij hebt?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 04:46

Siesjuh schreef:
Ahhh jij zit in de buurt van Twist :D . Duutsers zijn gewoon een beetje vreemd denk ik...hoewel, ik heb ook vooral geleerd in mijn tijd met paarden dat je meerdere soorten paardenmensen hebt...die niet allemaal even netjes zijn helaas.
Ik zou zeggen, verhuizen :P . Een uurtje zakken en dan zit je in Münsterland. Is alweer iets beter te doen. Ik heb ook verhuurd (en nooit weer), maar nog nooit zulke soaps als jou meegemaakt :P
Wees maar blij dat je er van af bent en ga maar een extra hobby zoeken, want volgens mij ga jij zeeën van tijd overhouden :D
Ik weet niet of je het toevallig al genoemd had, maar ik ben stiekem wel benieuwd naar wat voor bedrijfje jij hebt?

Nou...ik hoorde ooit de uitspraak emslander zijn de asos van duitsland en begin hem te snappen :D. Nee gekheid...mijn buren bijv. zijn echt top en de wat geschooldere mensen ook maar het volk wat ik hier aantrek..pff. ik ben bewindvoerder :D.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:21

Een tip voor de volgende keer:
Wij laten potentiele huurders altijd een paar keer langskomen voordat ze een stal kunnen huren.
Mensen die stel op sprong een andere stal zoeken, neem ik niet aan. (uitzondering was wel laatst iemand die bij een boer stond en die overleed).
Zo filter je al best wat mensen uit die je liever niet op je erf wilt hebben ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:51

Het was al enigszins te verwachten naar aanleiding van de eerste post over deze pensionklant.
Maar ja, van fouten leer je. Als bewindvoerder zul je ook je eigen grenzen goed moeten bewaren, anders wordt je zo meegezogen in de problemen van anderen.
Gelukkig is zij vlot weer vertrokken. Als ze geen alternatief had gehad, had het wel een hele vervelende situatie kunnen worden.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:55

Bijzonder dat ze ineens weer weg is. Maar wel fijn dat het probleem zo gelijk weer is opgelost. Ik had er op basis van je verhalen al niet echt vertrouwen meer in dat het nog goed zou komen.

Succes met wat je nu verder gaat doen :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:23

Artimes schreef:
Wij laten potentiele huurders altijd een paar keer langskomen voordat ze een stal kunnen huren.
Mensen die stel op sprong een andere stal zoeken, neem ik niet aan. (uitzondering was wel laatst iemand die bij een boer stond en die overleed).

Hmm dat vind ik toch wel dubbel... Wij zijn tijdje terug ook op heel korte termijn verhuisd. Stonden op een stal die op papier helemaal top is, enkel was paardlief het oneens en werd ze daar helemaal gek van stress. Verhuisd en ze is weer lekker relax. Geen spijt van deze op stel en sprong, was voor het welzijn van mijn paard. Staan nu goedkoper maar zijn niet te beroerd om ff te helpen uitmesten (staan volpension), houden het terrein schoon na elke poetsbeurt en zijn dagelijks bij onze paarden te vinden. Als we net toekomen wanneer de paarden binnen/buitengezet/gevoerd worden helpen we daar graag even mee. Zulke mensen zou ik persoonlijk weer wel graag op stal hebben, ondanks dat ze op stel en sprong vertrokken zijn. Het is altijd kijken naar de situatie vind ik.

TS, wat kom jij steeds rotte huurders tegen zeg :(. Ik zou nog niet eens eraan denken om de dingen te flikken die bij jou gebeurd zijn. Als je ooit nog iemand aanneemt, zou ik afspraken op papier zetten en absoluut een maand op voorhand laten betalen. Dat is sowieso al vrij gebruikelijk in paardenwereld, en terecht. Of anders een maand stalgeld als borg vragen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 11:38

Nou ja...ze stuurde gisteravond om 23 uur een app dat paard goed was aangekomen..de weide verkend had en vandaag met de merries de weide op ging. En dat ze mij aardig en hulpbereid vond en het hier ook goed was maar dat het haar ging om de veiligheid en verzorging van haar paard. Want ze wilde graag tijd hebben om dingen met haar paard te doen en iet alleen maar uitmesten. En ik niet teleurgesteld moest zijn. Heb haar aangegeven dat ik qua veiligheid haar volgen kon en dat ik er daarom ook zo op hamerde dat ze die omheining klaarmaakte en stroom erop maar dat ik wel teleurgesteld was in het feit dat ze over de verzorging begon...aangezien ze zelf voor kale huur had gekozen en het uitmesten helemaal niet had hoeven doen als ze gelijk die stroom geregeld had op de 2e omheining. En dat ik ondanks kale huur die ze zelfs niet betaald heeft haar paard 2x pwr dag gevoerd heb (3 dagen van m8jn voer zelfs), hooi gevuld, opgestrooid s ochtends en wonden verzorgd van mijn zalfjes. Ze gaf trouwens nog aan dat ze het bijna had afgebroken gisteren want ze vond het zo erg dat haar paard zo'n stress had om de trailer op te gaan...tja...ook dat moet je dus oefenen. Nou ja...ik begin er dus echt niet meer aan...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:45

Of begin niet meer aan kale huur in ieder geval. Meer betalen, en jij doet de verzorging op de manier die jij prettig vindt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 11:47

Nee hoor...dan is er wel weer wat te zeuren. Krijgen ze te weinig hooi ofzo...ik vind het wel goed zo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:51

In de tijd dat ik hier mensen had staan deed ik vol pension.
Dan wist ik zeker dat de stallen tenminste elke dag zuiver waren. De paarden ook elke dag hun eten kregen.
Dat de paarden ook elke dag buiten kwamen voor voldoende uren.
Dat baken je dan tenminste al af.
En een stal meer of minder doen als je die van jezelf aan het doen bent maakt in tijd niet eens erg veel uit.
En al helemaal niet als je het anders toch nog moet.

En ja klopt dan heb je nog mensen die zeuren.
Weinig hooi is dan iets wat ik hier niet heb gehad, maar wel andere dingen waarvan je denkt Hoe kom je er op.
Lastige mensen die binnen een week al ruzie hadden met andere stalgenoten.
Overal rotzooi laten liggen. En nee ik ben geen puntje precies wat dat betreft.
Echt ze krijgen altijd wat verzonnen.
O later via via te horen, het was er zo slecht niet, 5 stallen verder. Ja dat had ik je ook al kunnen vertellen.

Nu geen mensen, heerlijk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:54

Je hebt altijd mensen die zeuren, en die nooit iets goed vinden.
Ik ben blij dat ik gestopt ben met stalling, alleen maar ellende.
Ik begin er ook nooit meer aan, je hobby is op een gegeven moment niet leuk meer alleen ergernissen.
Ik heb hier nu soms andere paarden staan maar die zijn van een vriendin van mij.
Die heeft een fokstal in mini appaloosa's. Als nu het veulenseizoen weer begint komen er vaak hier van haar staan. Ook als er veulens afgespeend moeten worden. Ze weet zelf wat voor een werk het is, ( ze heeft er 24) dus die miept niet zo gauw.Op het ogenblik heb ik er ook 2 van haar staan.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:21

xLes schreef:
Artimes schreef:

Hmm dat vind ik toch wel dubbel... Wij zijn tijdje terug ook op heel korte termijn verhuisd. Stonden op een stal die op papier helemaal top is, enkel was paardlief het oneens en werd ze daar helemaal gek van stress. Verhuisd en ze is weer lekker relax. Geen spijt van deze op stel en sprong, was voor het welzijn van mijn paard. Staan nu goedkoper maar zijn niet te beroerd om ff te helpen uitmesten (staan volpension), houden het terrein schoon na elke poetsbeurt en zijn dagelijks bij onze paarden te vinden. Als we net toekomen wanneer de paarden binnen/buitengezet/gevoerd worden helpen we daar graag even mee. Zulke mensen zou ik persoonlijk weer wel graag op stal hebben, ondanks dat ze op stel en sprong vertrokken zijn. Het is altijd kijken naar de situatie vind ik.
en.

Dat klopt, daarom zijn er ook uitzonderingen, maar helaas is het wel vaak zo dat mensen die op stel en sprong een andere stal nodig hebben, niet de mensen zijn die ik wil hebben :) maar die pik je er wel makkelijk uit hoor, als ze meteen hun huidige stal afbranden ben ik al wel klaar.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:57

Ja dat afbranden tegenwoordig snap ik ook niet... Ken zelf 1 kleinschalige pensionnetje waarbij ik mensen niet zal aanraden erheen te gaan maar dat is omdat de bazin daar niet omgaat met paarden zoals het zou moeten. Ineens dubbel krachtvoer zonder overleg en veel erger, paard tegen de raad van kliniek in te vroeg op de wei gezet na operatie. Gevolg: complicaties. Terug naar de kliniek. Razend was ik!

Bij veel stallen is het gewoon een mismatch. Spijtig genoeg wordt dit vaak te laat ontdekt doordat een van de partijen uitspraken doet waar die zich niet aan houd. Wat voor mij en mijn paard een topstal is, is voor een ander compleet ongeschikt.

TS, ik mag hopen dat ze het nog wel over een betaling heeft gehad? Ze heeft bij je gestaan, jou extra zorgen en werk bezorgd en dat moet ze gewoon compenseren, ookal was het maar een korte termijn. Jij hebt er ook geld en moeite ingestoken...
Lege stal was idd haar keuze, snap dat volpension handiger is maar dat had ze toch op voorhand kunnen bedenken. Vraag me af hoe ze VP gaat betalen als ze dit al veel geld vond maar dat is jouw probleem niet meer.
Bah, dit soort mensen zorgen ervoor dat ik echt geen pension zou willen openen. De asocialiteit tegenwoordig!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:59

En uiteindelijk heeft ze betaald?
Of daar kun je ook nog naar fluiten?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 16:11

Ze heeft 30 euro betaald. Dat vond ze wel genoeg want ze had ook musli gekocht en geholpen met dungen. De musli was 20 kg...haar paard heb ik elke dag 2 kg gegeven (dus in 10 dagen op). Daarnaast heeft ze nog een aantal dagen mijn krachtvoer gebruikt omdat ze zelf geen tijd had wat te halen (2 min. van hier). Ik ben gewoon te goedgelovig geweest. Vermoed dat ze dit vanaf het begin als handig tussenstation gezien heeft omdat ze direct wegmoest bij de andere weide. Volpension was ook eigenlijk wat ik aanbood...dit vond ze te duur dus vandaar dat ik haar tegemoet ben gekomen.

Maar goed...ze had 5 kunststof palen hier laten staan dus die heb ik opgeborgen en krijgt ze mee als ze de rest betaald. Verder steek ik er geen energie meer in..ik ga er nu ook weer niet failliet door. En heb zelf naar eer en geweten gehandeld..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:38

Altijd huur vooruit innen, aan het begin van de maand.

Dan kan je eventueel de extra gemaakte kosten nog achteraf declareren.

Maar daar zal je zelf ook wel achter zijn

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:41

Nou troost je.

Ik zou ontzettend blij zijn met een pension houder zoals jij.
Ik sta nu op een stal waar mijn paarden het ook super hebben en hier moet ik alles zelf doen.
Zo goed als het terrein ook volledig voor mijzelf alleen geen luxe.

Ik denk dat je hier weinig pensionhouders vind die zo welwillend zijn als jou.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 16:49

Thnx Thenexxtry. T is alleen natuurlijk niet zo slim om dat betalen te laten..ik had haar er al een aantal keer naar gevraagd maar ze zei steeds ja morgen ga ik echt naar de bank...volgende keer (bij wijze van want die komt voorlopig niet haha) is het dus bij aankomst betalen en anders per kerende post vertrekken...