. (En ik voel me nergens aangevallen dus hoef ik ook niet te verdedigen...beetje kritische opmerkingen zijn alleen maar goed anders had ik het topic net zo goed niet kunnen openen..is heel gezond als je af en toe ff een spiegel voorgehouden krijgt). Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. (En ik voel me nergens aangevallen dus hoef ik ook niet te verdedigen...beetje kritische opmerkingen zijn alleen maar goed anders had ik het topic net zo goed niet kunnen openen..is heel gezond als je af en toe ff een spiegel voorgehouden krijgt). GDG schreef:Oh en nog een toevoeging: ik heb zelf op meerdere kleine stallingen gestaan en gemerkt dat mensen (de eigenaren van de stallingen dus) het vaak erg moeilijk vinden als het niet precies gaat zoals zij het zelf doen. Het is immers ook echt hun thuis en dan is het toch moeilijker loslaten dat je niet alles zelf meer in de hand hebt, wat ik op zich ook best logisch vind hoor. Maar onder andere dat is voor mij een reden om - nu ik zelf een paard op pension zou kunnen nemen - geen pensionner te nemen.
Niet dat jij zulke vreemde opvattingen erop nahoudt, maar je probeert toch je eigen standaard op te leggen aan de pensionner (manier van omgang, verzorging van wonden...).
Ik heb weleens gedacht aan een paard in pensioen, maar enerzijds hebben die paarden vaak veel zorg nodig (waar ik niet om sta te springen) en anderzijds heb ik niet zo'n zin om het risico te lopen dat de eigenaar op een gegeven moment gewoon stopt met betalen en helemaal niet meer thuisgeeft, dus ook niet voor dierenarts- en hoefsmidkosten (en nee, dat zal niet vaak voorkomen maar ik heb het best een aantal keer voorbij zien komen op bokt en dan ben je mooi in de aap gelogeerd).
. Duutsers zijn gewoon een beetje vreemd denk ik...hoewel, ik heb ook vooral geleerd in mijn tijd met paarden dat je meerdere soorten paardenmensen hebt...die niet allemaal even netjes zijn helaas.
. Een uurtje zakken en dan zit je in Münsterland. Is alweer iets beter te doen. Ik heb ook verhuurd (en nooit weer), maar nog nooit zulke soaps als jou meegemaakt 

Siesjuh schreef:Ahhh jij zit in de buurt van Twist. Duutsers zijn gewoon een beetje vreemd denk ik...hoewel, ik heb ook vooral geleerd in mijn tijd met paarden dat je meerdere soorten paardenmensen hebt...die niet allemaal even netjes zijn helaas.
Ik zou zeggen, verhuizen. Een uurtje zakken en dan zit je in Münsterland. Is alweer iets beter te doen. Ik heb ook verhuurd (en nooit weer), maar nog nooit zulke soaps als jou meegemaakt
Wees maar blij dat je er van af bent en ga maar een extra hobby zoeken, want volgens mij ga jij zeeën van tijd overhouden
Ik weet niet of je het toevallig al genoemd had, maar ik ben stiekem wel benieuwd naar wat voor bedrijfje jij hebt?
. Nee gekheid...mijn buren bijv. zijn echt top en de wat geschooldere mensen ook maar het volk wat ik hier aantrek..pff. ik ben bewindvoerder
.
Artimes schreef:Een tip voor de volgende keer:
Wij laten potentiele huurders altijd een paar keer langskomen voordat ze een stal kunnen huren.
Mensen die stel op sprong een andere stal zoeken, neem ik niet aan. (uitzondering was wel laatst iemand die bij een boer stond en die overleed).
Zo filter je al best wat mensen uit die je liever niet op je erf wilt hebben
. Ik zou nog niet eens eraan denken om de dingen te flikken die bij jou gebeurd zijn. Als je ooit nog iemand aanneemt, zou ik afspraken op papier zetten en absoluut een maand op voorhand laten betalen. Dat is sowieso al vrij gebruikelijk in paardenwereld, en terecht. Of anders een maand stalgeld als borg vragen. xLes schreef:Artimes schreef:Een tip voor de volgende keer:
Wij laten potentiele huurders altijd een paar keer langskomen voordat ze een stal kunnen huren.
Mensen die stel op sprong een andere stal zoeken, neem ik niet aan. (uitzondering was wel laatst iemand die bij een boer stond en die overleed).
Zo filter je al best wat mensen uit die je liever niet op je erf wilt hebben
Hmm dat vind ik toch wel dubbel... Wij zijn tijdje terug ook op heel korte termijn verhuisd. Stonden op een stal die op papier helemaal top is, enkel was paardlief het oneens en werd ze daar helemaal gek van stress. Verhuisd en ze is weer lekker relax. Geen spijt van deze op stel en sprong, was voor het welzijn van mijn paard. Staan nu goedkoper maar zijn niet te beroerd om ff te helpen uitmesten (staan volpension), houden het terrein schoon na elke poetsbeurt en zijn dagelijks bij onze paarden te vinden. Als we net toekomen wanneer de paarden binnen/buitengezet/gevoerd worden helpen we daar graag even mee. Zulke mensen zou ik persoonlijk weer wel graag op stal hebben, ondanks dat ze op stel en sprong vertrokken zijn. Het is altijd kijken naar de situatie vind ik.
en.
maar die pik je er wel makkelijk uit hoor, als ze meteen hun huidige stal afbranden ben ik al wel klaar.