Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:15

Sinds een maandje dolgelukkig met de laklaarsjes!
Ik ging naar divoza voor nieuwe chaps voor t springen, maar heb ze tóch maar even gepast en verrek ik paste perfect in de standaard maat!
Afbeelding
Ze zitten heerlijk, makkelijk schoon te maken en volgens mij gaan ze best een tijdje mee. Draag ze wel maar 1x in de week/1x in de twee weken met springen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:18

Staan leuk :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:12

Wendy_Komen schreef:
Gisteravond naar Divoza Leek geweest om de laarzen te passen.
Begonnen met de Field. Zaten opzich goed, maar wel stijf. De kleur vond ik wel mooi, maar het leer voelde meer synthetisch dan als echte leer. Heel glad buiten laagje.
Daarna de Plain gepast. En hier uit bleek duidelijk dat deze de kuit smaller is dan de Field. Want de Field ging goed dicht, maar de Plain in dezelfde maat kreeg ik niet dicht. Verder was de laars identiek qua leer en stijfheid.

En terwijl ik er eigenlijk wel zeker van was dat ik de Field zou nemen, toch even de Bath gepast. En al bij het vast pakken van de laars voelde je het verschil. Soepeler dikker leer, wat ook echt als leer en niet als platic aanvoelde. Toen aangetrokken, en ja, die zit toch wel vele malen lekkerder dan de Field. Sluit lekkerder aan, en zit lekkerder en soepeler om het been.
Enkel wat kleur verschil van de neus, maar verder aller mooi van kleur. En gelukkig de nieuwe donkere kleur, en niet de oude lichte ;-)
Heb deze Bath's dan maar ook gelijk mee genomen, want wilde niet het risico dat ze woensdag weg waren, en online is der nu al niet meer aan te komen. Kan niet wachten om er voor het eerst mee te rijden! Inlopen is eigenlijk niet nodig naar mijn idee, en gezien ik ze enkel wil gaan gebruiken om te gaan rijden, en verder niet door de stal te lopen, ga ik ze mooi laten staan!
Kan straks wel even foto's maken!
Maar mochten mensen twijfelen tussen de Field/Plain en de Bath, zou ik zeker even naar de winkel gaan om ze te zien/voelen/passen.

Heb je al een foto?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:30

Zo dat is inderdaad totaal anders! Wel gaaf!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:55

Ze zijn echt mooi die nieuwe bath. Bij een nieuwe 25% korting actie ga ik ze bestellen :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:18

Is dat de kleur hoe de Bath standaard is?
Vind het niet zo mooi. Net een lappendeken. Allemaal verschillende kleuren leer.
Ene lapje bij de hiel is licht, bij de andere laars donker.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:20

Ik heb ze toen in het echt gezien bij Divoza en daar vond ik ze wel erg mooi :j Misschien inderdaad maar eens de 25% actie afwachten al heb ik mn Fields nog niet eens kunnen testen hihi :P

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:21

Ik heb de Mondoni Field laarzen nu iets meer dan een half jaar.
Aan de binnenkant is de kleur helemaal weg (nu grijs/wittig) en ik moet zeggen dat ik ze nog steeds absoluut niet fijn vind. :P Ik vind ze echt stug en als ik er te lang mee loop bijvoorbeeld op een dag concours met dressuur en springen op 1 dag heb ik keer op keer mijn enkels aan de voorkant kapot. (waar je mee buigt en de laars dus ook als je loopt.) Gelukkig heb ik bijna weer genoeg gespaard voor fijne laarzen! hihi _/-\o_

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:39

Nice kleurtje! Kan niet wachten tot ik dadelijk thuis ben, als het goed is zijn dan ook mijn Baths geleverd.

Er is nu nog een 15procent actie voor rijlaarzen. ;) Vond het wel waard om dan ze toch nu maar te bestellen en niet langer te wachten tot een volgende actie. Aangezien ze nu weer een goed voorraadje hebben. En voor je het weet zit je er weer een lange tijd op te wachten.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:25

Het zal wel al eerder gevraagd zijn geworden, maar ik heb er hoogstwaarschijnlijk overheen gelezen, Hoe vallen de voetmaten zelf? valt 38 ruim of klein of normaal?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:27

Ik heb normaal 37 maar moest nu 38. Vind ze wel redelijk klein vallen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:46

Ik heb normaal maat 38 of 39, bij de fields viel de 39 lekkerder bij mij :j

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:41

Hoi iedereen!
Ik overweeg heel erg om de fields te bestellen, maar helaas... dat moet dan over internet want er is hier geen Divoza in de buurt...
Ik vroeg me dan ook af of iemand me kan vertellen of het materiaal inderdaad zo kunststof-achtig is als ik ergens anders las?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 20:53

Ik ben helemaal happy. Mijn laarzen zijn binnen.
En de kleur van de nieuwe Baths zijn echt geweldig. Ik heb helemaal niet het idee dat het zo'n lappendeken is. Kleur komt eigenlijk precies overeen met mijn zadel. Ik had ca.2mnd geleden de Baths aangehad bij de divoza en dat was nog de oude kleur. Nou daar zat zoveel kleur verschil tussen rechts en links,dus die heb ik laten staan. Maar nu deze nieuwe zijn echt super. Zitten heerlijk, en ze lijken best apart met het witte stiksel.
Ze voelen ook heel stevig, beter dan de fields die ik hiervoor (3jaar) gehad heb. Hoop dat deze net zo lang mee gaan.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:14

Leuk! Heb je foto?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:04

Ik heb ook een paar dagen geleden de Baths binnen gekregen. Ik ben er heel blij mee. Vind ze supermooi!
Maar ik zit wel nog te twijfelen over de maat.. Ik heb de 37s gekocht, omdat ik kuitmaat 34/35 heb. Ik krijg de laarzen wel dicht, maar vind ze wel wat strak zitten bij het dikste deel van mn kuit. Verder zitten ze helemaal goed. Zal dit nog wat uitlopen? Of kan ik ze beter ruilen voor de 37m? Ik vind het ook niet mooi als ze te wijd zitten, vandaar dat ik erg twijfel.
Ik kan ze helaas niet passen, want de dichtstbijzijnde Divoza winkel zit 80km verderop..
Dus ik hoor graag jullie ervaringen mbt het uitlopen van de laarzen in de breedte! :)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 01:06

Mijn ervaring is, is dat de bath wel uitloopt. Hebben die van mij in ieder geval wel gedaan :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 12:02

Ze lopen zeker uit. Destijds zat bij mij de field ook heel strak. Maar dat wordt later steeds ruimer. Elastiek rekt mee ;)
Je moet er even aan wennen.

Voetmaat valt mij niets van tegen. Ik leef op grote voet (42/43) en dit is een 42 en past echt perfect, zit ook helemaal niet strak bij mn tenen.

Hier een foto van mijn Bathlaarzen, na hun eerste ritje(wel meteen lekker vies... := )
Mooi bruin kleurtje en het witte stiksel. <3
Afbeelding

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:04

Ze zijn prachtig <3

Ik moet wel zeggen dat naar mijn idee de bath wel iets meer uitloopt dan de field. Want mijn fields zitten goed terwijl mijn bath's wel een stuk ruimer zijn.
Laatst bijgewerkt door annelieke92 op 30-06-12 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:05

Ze zijn echt mooi, ook al ben ik geen fan van veters!
Twijfel zo erg over de Fields!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 12:07

Het enige wat ik nog aan de laars mis is een flapje voor de hak/spoorbescherming en een houtzooltje. :+
Maar wie weet, laat ik dat ooit nog wel ff een keer fiksen door een schoenmaker. :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:04

Ik vind de nieuwe kleur Baths veel mooier :D,.. had zelf de oude Baths. Hopen dat ze lang meegaan.
Ik heb laatst weer "ouderwetse" Cavallo's gekocht, heb wat meer steun nodig. Vond mijn vorige laarzen te slap. Zaten overigens wel heerlijk.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:50

Op deze foto vind ik ze wel mooi.
Vorige foto die door iemand geplaatst was vond ik ze erg lapperig (kleurverschil)
Over 3-4 weken (dan verwachten ze de levering) ga ik langs bij divoza en ga ik even passen. (field,blyth en de Bath)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:30

Was vrijdag bij de Divoza in zoetermeer en de baths die er stonden zagen er wel mooi uit en wel in 1 kleur. De blyths vond ik er slap uitzien met veel, ze hadden wel verschillende maten staan.